Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Sjíždění vnitřní strany zadních kol
Josefuo: To by mě celkem zajímalo, co se dá seřídit na zadní nápravě. Loni jsem si nechal gelat geometrii na optice a jedno kolo vzadu mi cca o 1° jede jinam. Je to ještě v toleranci, takže to ani nic nedělá, gumy se blbě nesjíždí, ale mechanik říkal, že se s nápravou hnout nedá, že je napevno... -
kostey 17.10.03 00:00
« Re: kostey, svatební výzdoba, katalyzátor, +...
Každej si to musí prožít, aby pochopil, jaký má mít v životě priority... To co mě štve, je to, že dřív byl na Sirku čas, ale nebyly prašule, teď jsou prachy jakš takš, ale zas neni čas (klasickej plnej úvazek + škola). Co se týče svatby, tak si auto rozpíchat špendlíkama nenecham. Co se týče toho Vyjetí nádrže, tak sem to fakt neudělal naschvál, a byla to moje blblost - špatně mi ukazuje tachometr (-10%) a nák blbě jsem to spočítal. Co se týče toho učení tak to je v tom autě fakt v pohodě, ale spíš tam plánuju obědnávku surovin a produktů (Šunka, Salaát, rohlíky, chleby, dorty...)- na předních sedadlech, a na zadních něco jiného... [žejo Daytono a Residentsi +ostatní :)] + Podlaha od bazenu co jsem měl v autě je už uplně vysušená, ale to že mi tam zespoda trochu při deštích prosakuje je Fakt. Viděl jsem, že se prodává nějakej takovej sprej, kterej po zaschnutí vytvoří něco jako takovou gumovou nepropustnou ohebnou hmotu... Napadlo mě, že bych ji tam někam pod auto na kritický místa stříknul, protože v zimě bude na silnicích břečka a byla by to aspoň taková nějaká ochrana proti tomu, abych neměl pod nohama v zimě led až sednu do auta... + Včera jsem potřeboval trošku provětrat motor, tak jsem tam na 10l 95ky dal 5l 99ky a jel jsem domů. Nějak jsem si neuvědomil, že auto, který se mi drželo za zadkem byli policajti a tak když jsem na prázdný široký, osvětlený silnici z kopce dolů bez přechodů jel 110 a dal jsem neutrál, tak mě dojeli, zastavili, dali dejchnout, zkontrolovali papíry, technickou atd. Tak se jen zeptali: TO je 1.6 z roku 1985? tak jsem řek že jo a tak mi vrátili doklady, řekli že mi to pěkně uhání, nastartovvali, otočili se přez dvojitou čáru a zmizeli... Měl jsem štěstí, domu jsem už jel padesátkou... -
« Re: Katalyzator
Katalytická reakce je chem. reakce, která se děje díky přítomnosti určité látky, která se ale samotné reakce neúčastní. Tzn., že látka A reaguje s látkou B za vzniku látky C pouze za přítomnosti látky D. Látka D se však samotné reakce neúčastní - nespotřebovává se. Tak nějak nás to ve škole učili. Chemici by ze mě byli určitě nadšení ... :-) -
« Re: Katalyzator
Mne se nezda ze by moje auto melo velikou spotrebu mezi 2000-3000, a ze by mela malo vykonu. Jezdim skoro porad mezi temito otackami. Na dalnici jedu 130 a na to mi vychazi ta hodnota 6,4 litru. Kdyz je provoz vetsi, spotreba je vetsi. To ze katalyzator zachycuje vetsi castice, jsem pouze slysel a zdalo se mi ze to bude pravda, kdyz jsem videl rozebranej kat. Je to husta sitkovita latka, pekne hnusna a zasvinena a taky smrdi spalinama. Jestli jeste ta samotna sitka je nejaka chemicky ucinna latka, to jsem nevedel. -
"-- skrytý --" 16.10.03 14:50
« Re: Katalyzator
A jeste zajimavy postreh k tem brzdam. Po vycisteni pistku mi prestal vybrovat volant. Ne, ze by mi tenkrat primo namlatil, ale cosi tam znatelne bylo. Jemne pribrzdujici kolo a nejake minimalni vule v predni naprave, kt. Sierra vzdycky ma a vybrace jsou na svete. Ted OK. -
"-- skrytý --" 16.10.03 14:43
« Re: Katalyzator
A co treba teplota. Posledni dobou rano klesa k nule. A jestli jezdis kazdy den casne zrana kratky trasy... Ale to asi znas. ...A nebo zasekly brzdy, nedavno jsem si uzil svoje, ale to uz bylo v poslednim stadiu. Ze zacatku to nebylo-lze poznat, kotouce nijak extremne nehraly, spotreba vyssi. Jedno kolo ale znatelne hur brzdilo-pohyb pistku nebyl volny. Pak prislo sychravy pocasi, slejvak a bylo to v haji. Pistek jsem za boha nemohl o kousek zatlacit ani kladivem. Pak to slo mirnym tlakem rukou. -
"-- skrytý --" 16.10.03 14:30
« Re: Katalyzator
Ano. V nizkych otackach kroutaku a taky vykonu ubude a ve vysokych pribude. V rozumnych, z 99% pouzivanych otackach (pod 2.500-3.000 u DOHC), okamzita spotreba vzroste, protoze vyleti kominem - tedy vyfukem. Myslim, ze fido tady psal, ze jeho puvodni DOHC (budiz mu zeme lehka) s vyndanym katem ozivalo nad 3.000 ot/min. Ale mel tam i prime sani, bez ty piksly nad vodni pumpou. -
"-- skrytý --" 16.10.03 14:16
« Re: Katalyzator
Rbr: Nedavno jsme to zde snad s Daytonou a dalsimi probirali. Kat zabezpecuje krom jineho taky spravny protitlak ve vyfukovem potrubi a v nizsich otackach to pak tak dobre netahne, protoze cast nespalene smesi bez odporu proleti do vyfuku jeste nez se zavre ventil. Naopak ve vysokych otackach je vykon vyssi. Odtud mozna Daytonovych 139k v 5.500 ot. Toto mam osobne overeno, driv jsem jezdil s prvnim stupnem katu vymlacenym, ale rozdil to nebyl nijak markantni. -
« Re: Katalyzator
Daytono, to je revolucni tvrzeni, mas pro to nejake podklady? Teoreticky tedy nemuze katalyzatoru vadit nedokonale prohoreni smesi napr. diky vade v zapalovani? Jak rikam, prevraci to vsechny doposud zazite skutecnosti a znalosti a tak bych to rad nekde propitval ze zdroje. -
-
« Re: Katalyzator
to rbr: spotrebu mam naprosto skvelou, normalne 7-8 litru, na dalnici mam 6,4 ale naposledy na okreskach jsem se dostal pod sest (DOHC). Odspoda mi to tahne moc pekne, vykonu mam taky dost. Mam tam ale nejak predelanou RJ motoru a vzadu sportovni tlumic vyfuku, predchozi majitel v Nemecku byl opravdovej fajnsmekr.