Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
dcgsd 17.10.03 10:46
« Re: volnoběh
Tak uz jsem to psal ale s odstupem doby se to lepe hodnoti. Upresnuji ze mam DOHC bez lambdy a katu (od vyroby). Uz pri koupi klidove otacky nedrzeli a houpaly. Cisteni ventilu nepomohlo. Svicky OK (cihlove hnedo sede neopalene). Spotreba v prumeru pod 6litru. Shodou nahod se zadrelo palivove cerpadlo a tak jsem musel menit cerpadlo i s nadrzi (nedoporucuji rozebirat-tesneni). Nadrz jsem proplachnul a pal. filtr (puvodni od 89) profoukal stlacenym vzduchem (podle prutoku nebyl problemem). Starou pal cerpadlo jsem vyndal a rozebral a zjisti ze jsem auto koupil uz s cerpadlem, kteremu fungoval jen jeden stupen (dvoustupnove). Po vymene se projevil dalsi problem. krom problemu s volnobehem, rozjezdama pribyl po ohrati a pri max vykonu se motor dusil. Svicky tentokrate ukazovaly na spatne spalovani (tmave usazeniny ale neopalene elektrody). Spotreba kolem 9mi. Napadlo me zapalovani. Kabely i svicky jsem komplet vyndal a s rozdelovacem vypral v benzinu. Velice vyrazne zlepseni! hlavne u studeneho motoru. Problemy tepleho motoru pretrvavaly v mensi mire. Napadlo me tedy nastavit bohatost smesy (co adj. - byla moc bohata). Pomohlo a od te doby si nemuzu ztezovat. Spotreba kolem 7mi az 8mi. Volnobeh jeste dostaven sroubkem pod klapkou aby ventil byl otevrenej napul. Svicky po 5000km opet ok (svetlounce hnedocihlove). -
« Re: Konzervace na zimu
Já jsem si loni objednal na dobírku WS Lack Protector. Je to taková bílá majda něco jako Fix 1, ale super. Nádherně leští bez dřiny a fakt vydrží. Soudě podle perlení vody bez problémů půl roku a to auto myju v létě každou neděli, v zimě pochopitelně míň. Má taky ochranu proti ohni, asfaltu, zkoušel jsem to na kusu plechu ze starýho auta, podpálit, poblemtat asfaltem, kamínky - všechno to barva přežila bez poškození. Tempo jsem používal na žigula, na škodovku byl nejlepší Silichrom. -
"-- skrytý --" 17.10.03 10:43
« Re: volnoběh
To si pis, ze stoji hodne. U Charouze mi rikali myslim 2.000-2.500,-Kc. Ale je to dlouho, tak si to nepamatuju. Presne jak rikas, mel jsem ho na zacatku jeho drahy vydrenej, ale pak blbly volnobezny otacky-lezly nekam ke 3.000-4.000. Koupil jsem ho nekde na vrakaci za 500,-. A ten je dobrej, meril jsem ho na studenym motoru. V sobotu dopoledne jsem se sel hrabat do auta :-). -
« Re: Konzervace na zimu
faudy: ten autopoliš taky znám, mají to snad i v obyčejných drigeriích
martinsierro: tak k Fordu bych s tímto zrovna nešel (jako že občas tam chodím s jinými záležitostmi!) ale určitě najdeš nějaý šikovný soukromý servis. Zase je dobrý, by ten automechanik nekoukal na Sierru porpvé a věděl, co vše vystříkat. Já jsem pod tu svou ze zvědavosti koukal mockrát, ale při stříkání dutin jsem se fakt nestačil divit. -
neregistrovaný: "MartinSierro(ford-sierra." [.XXX] 17.10.03 10:30
« Re: Konzervace na zimu
re rbr: no však jsem taky měl od začátku v úmyslu to svěřit do rukou odborníka. Jednak nemám garáž a navíc kdybych to dělal na ulici tak by mě policajtíci skasírovali, tak kvalitně, že kdybych to dal rovnou do servisu FORD, tak to vyjde levněji. -
« Re: volnoběh
Tak mě napadá, že potencoimetr škrtící klapky stejně jako ŘJ vždy měřím na zahřátém motoru :-(
Co si připravit paralelně dráty a sledovat vstupní i výstupní hodnoty potenciomnetru v okamžiku, kdy to opět po startu zablbne ?!
Mohl by být studeňák v potenciometru který se po ohřátí či několikerém pohybu odstraní, případně při opětovném startu jej odstraní vypnutí a znovuzapnutí proudu ... -
« Re: volnoběh
Tak tak prochy.přesně.a je to citlivé na razantnost sešlápnutí plynu, čím víc, tím hůř.
Pro ostatní, základním předpokladem je mít proměřený potenciometr škrtící klapky. Na krajích musí být 0 a 5 V, uprostřed pak musí POSTUPNĚ vzrůstat napětí v závislosti na otočení osy. To chce předem vyloučit, aby chyba nebyla zde. Pokud tam bude vydřená místo, logicky by se na něm propadl výkon motoru. Ale to by dělalo vždy -
« Re: Konzervace na zimu
Žíravino, neboj se toho. Ale podvozek (a dutiny!) jsou fakt něco jinýho. Já byl vloni na podzim s no name servisu na zahr. auta a tam vystříkal mi dutiny pistgolí k tomu určenou a čímsi (jak se to jmenuje?). Spodek vynechal, že je naprosto bezvadný. Myslím, že solidní automechanik ti to udělá líp než doma v garáži bez výbavy..moc si nevzpomínám, ale bylo to snad okolo 500 za dutiny, spodek bude to stejné. -
"-- skrytý --" 17.10.03 10:09
« Re: volnoběh
Netesnost by ale delala bordel na volnobehu. Ten je ale OK. Zacne to chcipat po otevreni skrtici klapky a tim vic, cim vic je otevrena. Plocha pripadne netesnosti by v pripade vetsiho otevreni klapky byla oproti plose vznikle otevrenim klapky zanedbatelna.
-
« Re: volnoběh
Voda v benzinu se nerozpustí, zůstane dole, protože trocha benzínu ve vodě plave. Slyšel jsem, že na podzim se může nebo má COSI přidat do nádrže, co by tu vodu mělo na sebe navázat a bez poškození projít motorem pryč. Neví o tom někdo?
s filtrem jak jsem psal, nechce se mi věřit, že by to bylo vždy jen tak přesně po startu..ale nevím. -
"-- skrytý --" 17.10.03 09:59
« Re: volnoběh
S tim filtrem jsem to myslel asi tak, ze by to mohlo byt podobne jako u dizlu filtr zaneseny parafinem. To taky dela problemy pri startu a jakmile si to cesticku najde je to OK. Nebo dalsi napad, voda v nadrzi? Ale ta by po vyjeti nadrze zmizela ne? Voda je v benzinu rozpustna narozdil od nafty? -
« Re: Konzervace na zimu
V obchodech najdeš více druhů past a leštěnek, které jsou taky založené na principu více či méně hrubé drsné pastu a chem. konzervační látky. A snad vždy jsem tam viděl napsané: na starý lak, na nový lak - jen si vybrat podle tohoto stavu laku. O ničem speciálnějším já nevím. Aby po tom člověk zase nekoupil nějakou "zázračnou" blbost jako jsou v TV shoppingu apod. -
« Re: volnoběh
Chlapi, a co takhle tesnost sani?? Neni mozne, ze nekde je malinka vule, co po dosazeni urcite teploty zmizi (vlivem tepelne roztaznosti)?? mozna je to blbost, ale kdyz rikate, ze s elektrikou mate vse v pohode...u karburatorovyho OHC jsem prezkousel palivove cerpadlo tak, ze jsem odpojil hadici vedouci do male vyrovnavaci nadrzky v motorovem prostoru a nastartoval jsem. Za minutu mi z hadice proudem vyteklo asi 5 litru, z cehoz jsem usoudil ze mi funguje dobre. Da se tohle udelat u DOHC??