Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Znova to shubani
Prochy: - PIN 20 - to je "elektronická zem" - už jsem to tu psal. Když je špatná, každé čidlo, každá hodnota může být zcela zmatená nebo aspoň "posunutá". Na pinech 40 a 60 vstupuje ještě norm. zem, tak to snad jakžt takž suplovala. Faktem je, že někde kabel do 20 je neěkde dál ve voze stejně spojen s kabely pro 40 a 60. Takže ona to nakonec možná bude zem rovnocenná s běžnou zemí. Ale na pinu 20 ŘJ jsem ji neměl, to byl ten problém. Myslím, že dost ojedinělý, ale za kontrolu to stojí.
Tvůj problém: zaráží mě ta přesná shoda našich problémů. pailvovou soustavu bych taky vyloučil po tvém pokusu. Co všechno jsi zktroloval z elektřiny? Neměřil jsi někdy hodnoty jednotlivých čidel na vstupech do ŘJ podle dokumentu Sierra petrol? myslím, že tam je docela dost důležitých věcí. A ŘJ jsi zkoušel měnit? -
kostey 20.10.03 10:21
« svatba
tak jo, všechno dopadlo dobře, až na to, že když jsme všichni zastavili na hodinku v ulici Rytířská (Pro neználky je uplně v centru Prahy a patří do modré zóny, tak tam směj stát jen ty co tam bydlí a maj na to povolení), byl jsem jediný auto, který dostalo za stěrač lístek za špatné parkování... + nejlepší část cesty: Průjezd pěšíma zónama, hlavně před Stavovskym divadlem a Na jungmanově náměstí - ty lidi jako by se před ty auta stavěli naschvál. vždycky mi vlezli do cesty a začali si něco fotit... :) -
"-- skrytý --" 20.10.03 09:46
« Znova to shubani
Rbr&others: V patek jsem vecer trochu zalaboroval. Vytahl jsem hadicku, ktera vraci palivo za pretlakovym ventilem zpet do nadrze, do spesl flasky. Hned po prvnim otoceni klicku to krasne ciste uchcalo benzin, bez bublin atd. Po nastartovani z toho stale cosi teklo-stabilni prutok, nicmene pri pridani plynu-skubani. Vytok benzinu byl ovsem staly. Tim bych vyloucil palivovou soustavu. Porad se mi ovsem zda, ze smes je prilis bohata. Jako by to pri tom skubani nezapalovalo. Vycistil jsem rozdelovac v benzinu a stale nic. Palec je v prostredni casti trochu opalenej, vicko ma u kontaktu miniaturni prasklinky, ale nejdou az ven (alespon jsem si toho nevsiml). Ovsem vsiml jsem si , ze jednou pri dost brutalnim pridani plynu to pri tom chcipani strelilo do sani, ne nijak extremne, ale videl a slysel jsem to. Bylo to pouze jednou, pak uz jsem toho nedocilil. -
« Re: vychytávky + trysky na ostřik skel
Kostey: přopijuji se k tomu co bylo řečeno. chlup z ocel.kartáče nebo kousek drátu správného průměru trysku pročistí a musí to jít, nic zvláštního uvnitř není. Asi to máš zanesený vodním kamenem
Čerpadlo + Rob2,Daytona: koukal jsem přes víkend znovu na čerpadlo, je to tak jak píšete: po zapalování ais 1 sek točí, pak až s nastartovaným motorem.
Čerpadlo ABS podle mě zabzučí již při 1.poloze zapalování, palivová až na 2. ...
Větráky mi taky pomalu běží i když mám nastavenou 0.
Start motoru: jsem zvědavý, k čemu dojdete.
Prochy, spotřeba a PIN ŘJ: dostal jsem se opět k ŘJˇa zjistil, že uvolněný PIN jsem neopravil dostatečně. Teď jsem to spravil náhradním kablíkem (to už vydrží). Ale připisuji tomu vyšší spotřebu v posledním týdnu, jiné chování motoru a nestabilní volnoběh - až do 1500 ot. Po této opravě pinu se to chová líp, motor jede perfektně. Rozjezdy za studena - žádné! -
« Re: Re:
Nez jsem nechal pretesnit chladic, tak mi taky tekl, ale jenom v zime, kdyz bylo kolem nuly! Asi se nekde neco stahlo natolik, ze palivo muze jit uz od zacatku...
Nevali se nekomu doma stary origos fordi radio? To moje asi nerozdejchalo svareni cockem a nevim, jestli ho mam nehcat opravovat, nebo rovnou schrastit neco jinyho. -
« Re: Karburátor
Karburátorů bylo víc, Motorcraft, Weber a Pierburg. Každý karbec má sytič nebo spíš převyšovač otáček, kterej se nastavuje bimetalovým páskem podle teploty motoru. Informace o teplotě je dána 1.teplotou chladící kapaliny, která proudí okolo karbece a ohřívá ten bimetal, nebo 2. možnost čídlem , které dává info o teplotě a bimetal se pak podle toho ohřívá elektrickým topným tělískem, jako to mám já. Je to dost chulostivá věc, tisíckrát lepší a jednidušší je varianta 1. Jestli máš starej karbec a ještě k tomu ten s jehlou, sháněl bych spíš jen tu jehlu, to je totiž jediná důležitán věc, která se časem "ošoupe".
PS: Konečně je taky řeč o karbecu, už jsem byl z těch stříkaček dost na haluzu. -
« Re: Start motoru
Hmmm...muze to byt prdla hlava, ale zajimavy je ten skok na 2500-3000 otacek. No prvni co bych udelal je ze bych si nechal zmerit tlaky studeneho i tepleho motoru (pred nastartovanim a po chcipnuti), pak bych sel na diagnostiku. A zacalo to delat jenom tak, z niceho nic, predtim to fungovalo naprosto dobre?? Kolk to ma najeto? -
« Re: Čerpadlo
Cerpadlo ABS mi nezabzuci:) ale benzinove tak na 2 vteriny, pak se vypne, a zapne az po spusteni motoru. V kufru je jeho bezpecnostni (narazovy) vypinac, ukazoval mi to Fido, kvuli sportovnimu podvozku, kdyby mi to vyskocilo na D1:)) Tahlo regulace usmerneni vzduchu ma v sobe mikrospinac, spina mezi uplne dolni polohou a polohou sipka dolu a zapina vetraky do nejakeho pomaleho rezimu. -
« Čerpadlo
Po zapnutí klíčku mi krátce zabzučí čerpadlo paliva (2-3sec.) Čerpadlo ABS mi čerpá podle doby, po kterou stálo. Pokud jde jenom o dočerpání tlaku za provozu, jde asi 4-5sec. - hrubý odhad. Nevím, zda teď neponesu dříví do lesa, ale pokud je táhlo regulace vzduchu v jiné poloze, než zcela dole, je v chodu ventilátor. Tzn., že i když je na otočném přepínaci vypnutý, stále se malou rychlostí točí. A je to slyšet jako slabé bzučení. Odpojí se až po přesunutí táhla regulace vstupu vzduchu na spodní mez. Jsem si teď asi dovolil, protože to určitě všichni víme, ale co kdyby ...... -
« Re: Start motoru
Děkuji za Váš zájem,poté co se mi podaří motor natočit-to je druhý den,prvních 30 vteřin vyběhne na zhruba 1000 otáček pak postupně vytočí 2500-3000 po asi 1 minutě klesnou opět na 1000 - 600." Nyní se neodvážím nikam vyjet".
Volnoběh točí 25-30 minut,pak motor samovolně zhasne.Teplota méně než do ploviny ukazatele. Pri jízdě je po uplinutí zhruba stejné doby nutné držet motor ve vysokých otáčkách jinak zhasne.Pokud okažitě startuji motor naskočí. -
« Re: vychytávky + trysky na ostřik skel
na trysky ostřikovače mám na gumě u pojistek zapíchnutý "chlup" z ocelového kartáče a ten funguje perfektně. BEZPEČNOSTNÍ ODPOJOVAČ PALIV.ČERPADLA: na svém combi tento odpojovač nemám,tak se chci zeptat jestli jsem sám (DOHC 91) -
« Re: Start motoru
A jak se chova kdyz uz ho natocis?? Ma pravidelny chod? Udrzi volnobezne otacky? Nechcipne po nejake dobe? Jde za plynem? Muze to delat spousta veci...jako prvni bych zkusil vyloucit prasklou hlavu valcu. Zkus zmerit tlaky studeneho i tepleho motoru.
Taky jsem přemýšlel, že vždy po odpojení (tedy resetu) ŘJ vše šlapa o 100 % líp.....vážně, zvuk motoru, pravidelnost, výkon, živější motor..a zřejmě i spotřeba. Tak přemýšlím, že by snad prospělo ŘJ resetovat častěji....ale proč vlastně? V dokumentaci píší, že ŘJ se má nechat "re- learn" první 3 min na volnoběh a pak prvních 8 km....že by se mi časem do ŘJ zanesly tak špatné paramtery, že to potřebuji zase resetovat? Snad už 1 x za měsíc - to se mi nezdá normální (ale pomáhá to). Tak už jsem si říkal provádět reset pouhým přerušením trvalého napájení ŘJ - bude to pin 1. Pouze tam jde kladné napětí (+ 12V) i při vypnutém stavu. Když bude zapotřebí, jen rozpojit její pojistku a bylo by to.
PS: kdy jsi ty zkoušel reset ŘJ, aby jsi vyloučil její vliv na rozjezdy?