Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Znova to shubani
rbr: Bohužel, co se elektriky týká, jsem absolutní ignorant, takže jsem odsouzen na známé a servisy (nehledě na to, že nedisponuji ani základním vybavením). Na autě je uděláno následující: vyčištěné konektory, nové svíčky a kabely ke svíčkám. Následně v servisu (ne značkový Ford, ale servis zabývající se mj. elektrikou Ford) byla přeměřená lambda sonda a všechny čidla - měly by být OK. Pak došlo i na prohození řídící jednotky - se stejným výsledkem, ostatní postup byl víceméně metodou pokus - omyl, s tím že výměna vstřiků pomohla. Potenciometr škrtící klapky prý taky měřili a byl OK, ale s ohledem na to, že mi to teď dělá problémy jen občas, říkám si jestli tam prostě není nějaký kiks, který se neprojevuje vždy. Z tohoto pohledu by bylo ideální zkusit tam hodit potenciometr jiný a sledovat co se děje, nebo ještě lépe, prohodit potenciometr s někým jiným. Pokud by se ten problém co mám teď já objevil s prohozením potenciometru u jiného auta, bylo by jasné odkud vítr vane :-) -
« Re: Znova to shubani
prochy: s tou lambdou opatrně: Ohmmetrem ji 100 % zničíš pokud se spleteš a místo dvou pinů pro žhavení se omylem připojíš na ty zbývající dva....jinak u Fordu za 3.600 bez DPH :-)
Ten pin 20 zase nepřeceňujme, ber to spíš obecně a prohlédni všechny piny ŘJ. I když o té 20 máš již ode mě více informací, co tam má být atd.
Ten pokus a s palub.počítačem a délkou vstřiku je dobrý, pak dej vědět.
Nejde o výpadek napájení ale o šetrnou cestu jak resetovat bez odpojení baterky (vypadne pal.počítač, stanice rádia, hodiny, já navíc musím extra vypnou zálohovanou sirénu alrmu), případně bez rozpojování konektoru ŘJ, který na toto není zrovna dimenzován. Ale nemám tu pojistku ověřenou, zatáím jen, že by mělo být (podle dokumentace), a že veškeré napájení pro ŘJ přichází do pinu 1 po černomodrém drátu. A u pojistky se (zřejmě) mění na červený. -
« Re: prevodovka
to prochy: tu prevodovku si radeji nech pro sebe. Kdyz Ti takhle spatne radi za jedna, neni vubec vyloucene ze za chvili Ti bude klepat jako ta moje a pak ji budes taky potrebovat. Mam pocit, ze jsem tam neco urval tim, jak jsem tam sazel obcas tu jednicku. Protoze jednicka uz mi tam ted pada krasne, jenze to klepani je cim dal vic slyset. Mne Michalides nabidl prevodovku z jeho bouracky (za kterou mu moc dekuju!!!) a on ji nejspis potrebovat nebude, ma 4x4. Navic jemu radila krasne, takze ja planuju, ze ji vymenim za moji a rozebirat budu jenom pro zajimavost tu moji. -
"-- skrytý --" 20.10.03 13:39
« Re: Znova to shubani
Rbr: Jasne, ze na to pujdu "vedecky". Tu lambdu odpojovat nehodlam. Jen zmerim, jestli se zhavi. Tzn. odpor zhaveni a take pritomnost zhaveni. Znamej ma novou lambdu, funglovku. Uz nekolik mesicu rika, ze nema cas si ji tam hodit. Tak to kdyztak porovnam. Kdyz tyto pokusy nevyjdou (coz 99% nevyjdou-jako ostatne vsechny pokusy az na ten uplne posledni), prijde na radu i ten kastlik a promerovani. A kouknu se na ten pin-uz si pamatuju-c.20. Jinak jestli se zkrati doba vstriku?-to zkouknu taky velice lehce. Mam palubni pocitac a okamzita spotreba v ltr/hod je primo odvozena od delky vstriku-musi to tedy byt poznat na rychlem poklesu teto spotreby.
Jinak vypadek napajeni RJ by velice rychle zapricinil zhasnuti-chcete-li chcipnuti -
« Re: Znova to shubani
Jak píšeš, hlavně udělej jednu jedinou věc a tu pak v klidu vyhodnoť. Kdybys na to NÁHODOU přišel, ať víš, čím to bylo.
Jo a o víkendu, když jsem měl zase odpojenou ŘJ jsem projistu konektor lehce očistil smirkem a přestříkal contactolem, tady by podle mě špatný dotek mohl udělat neplechu. -
"-- skrytý --" 20.10.03 13:15
« Re: Znova to shubani
Rbr: To, ze se da dostat k RJ bez nutnosti demontaze dolni casti palubky je super. To jsem nevedel. Resetu se nebojim. To hned vyzkousim. Avsak odpojit baterku je mnohem jednodussi, nez pacit kastlik. Ale promerovat to jeste nebudu, jeste mam v zasobe nekolik pokusu, kterymi dalsi veci vyloucim. Mohl bych udelat znova diagnostiku. Zkusim dat druhou civku a hlavne zkusim dat sice ne nove, ale ciste, teple a vysusene kabely. Jo to udelam hned po resetu. Ne, jeste pred resetem. A taky zhaveni lambdy zmerim. -
« Re: Znova to shubani
Tak je nás víc!:-( I já se k vám počítám, pořestože tvrdím, že mám teď klid.
A kdo a jak zjistil, že se zkrátí vtřik? Je to 100% informace?
Potenciometr si přeměř sám, to určitě zvládneš, pokud umíš alespoň změřit odpor. Odpoj z něj konektor, odmontuj ho, pčipoj si Ohmmetr na první a prostřední pin, postupně otáčej rukou hřídelku a ohmmetr ti musí zrovna tak postupně přidávat/ubírat. Nebo spoj poslední a prostřední a musí to bát to stejné jen obráceně porostou hodnoty. Jak tam bude nějaký proad nebo skok, je to špatné.
Druhá věc je změřit na něm napětí. Při spuštěném motoru musí být na jednom krajním pinu 0V a na druhém 4,8 až 5,2 V . A pokud by ti teď někdoi pčidával plyn, musí se nárůst napětí objevovat na prostředním - to vychází z toho odporu.
Ješetě jistější by toto bylo změřit až na vstupu do ŘJ - to je to co tvrdím prochymu. (pin 47 na ŘJ musí plynule růst -podle plynu od 0,3-0,7 až do 4,1-4,5.A na pinu 26 musí být 4,8-5,2 V po zapnutí zapalování)
Na volnoběh bych určitě odmontoval a vypral idle speed control a zkusil to znovu. 1 kontrola hadiček, že nasají falešný vzduch(ale to by šli otáčky spíš výš). A možná má tvůj volnoběh i rozjezdy jedinou příčinu, kterou nemůžeme najít. :-(
Nekolísají ti otáčky nebo výkon i při jízdě? To by mohla být lambda - pokud ji máš. -
« Re: Znova to shubani
Prochy: Máš 2 ŘJ - dobře. Ale konektor a kabelové vedení je druhá věc. Třeba se ti k ŘJ nedostává, co se dostat má.
Zbytečně se bojíš resetu, zapomeň na palubku. Před spolujezdcem je přihrádka na věci, tu otevřeš (vysypeš bor--l), její boky stiskni rukama, tak aby se otevřela ještě víc - až přes zarážky a pak ji "vytrhni" ven - zase mírným tlakem na starny, nejdříve jednu, pak druhou. Neboj, nic nepoškodíš. A máš před sebou oba počítače. Měli bychjom mít stejná auta, takže hroní je ABS počítač - na něm to je napsáno,. že je ABS, spodní je ŘJ. Trochu ji pootoč- podle kabelů a vytáhni. Sejmi černý plastový kryt (má 4 zámečky po stranách) z konektoru a takto bys mohl měřit hodnoty vstupující/vystupující z/do ŘJ. Nebo povol uprostřed 10 šroub a odpojíš tak konektor od ŘJ. Pár cm zpět po kabelech je pojistka - myslím, že toto by měla být pro napájení ŘJ a tedy další možnost jak resetovat (nemám zatím ověřeno!). V pojistkové skříňce určitě není. V dokumentaci má číslo 35 a má mít 1 A. -
« Re: Znova to shubani
prochy: Nezůstal jsi sám, mně to blbne taky. Myslel jsem si, že se problém před měsícem vyřešil (výměnou vstřiků), ale bohužel, před týdnem se mi znovu vrátil. Sice ne v tak tragickém rozsahu jako dřív, ale přece jen. Jak jsem tu už dřív psal - vím, co se v ten moment děje (při sešlápnutí plynu za studena se vstřik paliva na chvíli nesmyslně zkrátí), ale nevím proč. Zajímavé na tom je, že se mi to teď objevuje podle nálady - někdy ano a někdy ne. Mám ještě podezření na potenciometr škrtící klapky, sice byl jednou proměřován, ale kdo ví. Bohužel, tenhle krám stojí u Forda cca dva tisíce, nechce se mi ho kupovat nový jen na zkoušku, když si nejsem jistý jestli mu opravdu něco je. Jinak mi poslední dobou začal taky občas houpat volnoběh - občas padá někam k 500, následně se zase zvedne. Kdy a jak to ale přesně dělá budu ještě muset vysledovat. Přemýšlím jestli to může mít souvislost. -
« Kola - hlinik vs. ocel
V nejblizsich dnech musim vyresit nakup novych rafku (disku), abych mohl vytvorit druhou sadu kol - zimnich. A tak jsem premyslel nad rozdily (vyhodami x nevyhodami) mezi ocelovymi a hlinikovymi rafky a stale mi vychazi, ze hlinikove rafky jsou pro cestovni vuz jen pro zlost.
V cem jsou hlinikove rafky lepsi nez ocelove? (Predci nizka hmotnost a vzhled nizkou odolnost proti zimnim silnicim, vyssi cenu a nachylnost k odcizeni? Je v pripadne poskozeni snadnejsi koupit dostupnejsi ocelovy rafek a nebo rovnat, ci shanet, hlinikovy? Je v pneuservisu stejne draha prace s hlinikovym i ocelovym rafkem?) -
"-- skrytý --" 20.10.03 12:01
« Re: Znova to shubani
Rbr: Zapomel jsem Ti rict, ze mam k dispozici 2 RJ. Historicky mi to delalo u obou. A mozna, ze to pres leto takrka zmizlo a objevilo se to prave za techto vlhkych chladnych dnu, ale na to si jen matne dokazu rozvzpomenout. Jinak kabely jsem pri chodu taky zkousel vytahovet a jiskry to hazelo i snad 2 cm. Ale neco jineho je to na vzduchu a neco jineho v prostoru s obohacenou smesi. Pod palubku se mi teda kvuli tomu resetu moc nechce, takze se tomu budu snazit, sec budu moci, vyhnout. Jinak snad na to nekde je 4A pojistka. Treba bude pristupnejsi (ze by byla v pojistkovem boxu?). Jinak odpojeni baterky je vic nez jisty zpusob resetu. A kdyz u toho treba jeste nechas otevrene dvere, aby svitilo svetylko, reset je 100% po par sekundach. -
« Re: Znova to shubani
Prochy: já myslím, že to v tom zapalování samotném nebude. Znám co popisuješ a vím, že se to tak tváří, jako by při sešlápnutí plynu se to zadusilo nebo chyběla jiskra. Ale myslím, že to není ono. Věřím, tomu že to je nějaký "zmatek z ŘJ", což se zdá i v mém případě.
Ten reset bych určitě zkusil. Ale nedělej to přes baterku (jo takový palubní počítač by si mi taky líbil, nejlépe vidět zcela přesně okamžitou spotřebu), není to spolehlivé. Myslím že jistější je odpojit konektro ŘJ (to jen ten můj s pinem 20) - takto to dělal i technik ve Fordu, na pár sekund. Skoukneš tak rovnou piny a nebo to spoj s měřením vstupních (i výstupních!) hodnot na konektoru ŘJ.
Tomu zapalování nevěřím. jednou jsem tza běhu motoru (u rohoto auta) zkoušel postupně odpojovat kabely od svíček - je tam tak vysoké napětí, že 1 cm mezera mezi kabelem a rozvaděčem - žádný poroblém. Jiskra lítala vzduchem, na motoru to ani nebylo znát. To by to asi muselo být hodně ve špatným stavu. Není to škodovka, tam si taky pamatuji, vlhké ráno a nastartovat je problém. -
"-- skrytý --" 20.10.03 11:18
« Re: Znova to shubani
Jeste jsem chtel dodat, ze za techto vlhkych, studenych a sychravych dni se to rapidne zhorsilo. Cit pro tento problem mam uz dostatecne vyvinuty, avsak i me to skoro vzdy pri rozjezdu chcipne. Minuly tyden to bylo 3x za sebou. Byl jsem z toho an mrtvici. -
"-- skrytý --" 20.10.03 11:06
« Re: Znova to shubani
Rbr: Ta cidla jsem vzdy meril na jejich kontaktech, bylo to jednodussi. Ale meril jsem i napeti na odpojenych konektorech, pripadne odpor vuci kostre v pripade hnedeho dratu; a vse OK. Jinak fakt staci ujet asi 200m a auto jede jak vino. A vim o cem mluvim, neni to jediny DOHC, kt. jsem ridil. Reset jsem provadel...nekolik mesicu minimalne tomu je nazad...asi kdyz jsem vestavoval klimu. Ted jsem to nazkousel-po odpojeni baterky se mi taky zresetuje palubni pocitac a to me moc neinteresuje-rad vim presne na litr kolik mam jeste v nadrzi. Ale zkusim to, za to nic nedam. Spis mam dojem jako kdyby nekde neco navlhlo v zapalovani a ono to nadalo plnou jiskru; po pridani plynu za studena (obohacena smes) to spatne zapaluje. Samozrejme, mohl bych koupit novy kabely, rozdelovac by si to asi taky zaslouzil. Mohl bych pokracovat civkou... Pak bych ale mohl zjistit, ze chyba byla uplne jinde a ma kapsa je zase o dost lehci. Tento postup nam ukazuji ve znackovych servisech a s opravou aut ma uz pramalo spolecneho.