Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Znova to shubani
Odpojená lambda? od mechanika z Fordu vím, že při nefukční lambdě se ŘJ chová takto: pomalu obohacuje směs (-tím se zvyšují otáčky) až na jakési maximum - asi těch 1500 ot., a protože stále ŘJ neobdržela přijatelný signál z lamdy začne směs ochuzovat...a to zase až k nějakému minimu - to je těch dejme tomu 500 ot, kdy motor téměř zhasíná¨. Stále není signál z lambdy, tak zase znovu obohacovat....
Při odpojené lambdě by to měla ŘJ poznat a proto pojede v nouzovém režimu, tudíž přestane dělat tyto pokusy se směsí. -
« Potenciometr škrtící klapky na 2.0i DOHC 88 kW r.v. 92 (N9C)
Vážení sirkaři z Brna a okolí, případně z Vysočiny, nemáte náhodou někdo přebytečný potenciometr škrtící klapky na 2.0i DOHC 88 kW r.v. 92 (N9C)? Nebo nesouhlasili by jste případně s dočasným prohozením tohoto dílu? Už delší dobu řeším problematiku rozjezdů se studeným motorem (viz předcházející diskuze) a podezření padlo na tento díl. Bohužel si nejsem jistý, jestli zrovna on je opravdu na vině, tak bych nerad šel cestou zakoupení nového (cca 2000,- Kč). Jestli se najde dobrá duše, která by mi pomohla, dejte vědět sem nebo třeba na mail kratas@fordsierra.cz -
« Re: Znova to shubani
Ano, u me skutecne byl problem v multikonektoru jak rika Prochy. Ja se tenkrat potykal s problemy, ze pri prudcim seslapnuti plynu se motor pridusil a za studena chcipnul. Na skrtici klapce bylo nulove napeti a volnobezne otacky padaly az nekam k 500. Diky Prochymu je vse jak ma. Jinak upozornuju ze pri odpojeni lambda sondy se nic nezmenilo takze se jeste ted divim ze bez lambdy a skrtici klapky to auto vubec jelo :|. -
« Re: Znova to shubani
Kratas: navážu na prochyho: když už budeš v tom odpojování, zkusil bych odpojit lambdu, samozžejmě odděleně od pokusu s potencoimetrem. Protože když já ji měl zničenou (měřením ohmmetrem prochy!), tak se mi otáčky taky pohybovaly od snad 500 do sad 1 5000....ale jakmile lambdu odpojíš, nepravidelnost ustane. Pokud snad nevíš, kde ji odpojit, je to komektror se čtyřmi kablíky nahoře poblíž ABS, nebo poblíž pojistkové skříňky ale v motorovém prostoru, levá starna kabelu viditelně vede dolů, k výfuku. Odpojení a připojení alespoň při vypnutém klíčku. Podle dokumentace by měla být dokonce odpojená baterka.
Nechci se znovu vnucovat s resetem, ale napadlo mě, když jsi měl pocit po výměně vstřiků že je to lepší - tam zřejmě odspojili baterku- takže tehdy udělali reset. Nestálo by za to ho ještě nyní zkusit? Třeba je to jen v tom... -
"-- skrytý --" 20.10.03 14:57
« Re: Znova to shubani
Kratas: Jeste k tomu potaku, jestli Ti to pomuze. Ja jsem problemy s potakem mel take. Problem byl v tom, ze draha na zacatku byla vydrena a pri volnobehu to davalo misto 0.3-0.7 2.5V. Otacky pak litaly kamsi...no dost vysoko. To ale neni Tvuj pripad. Nutno ovsem rici, ze i pri opacnem problemu-nulove napeti (treba jako u Pocketa, kde byly spatne kontakty v multikonektoru u silentbloku a privod k tomu potaku byl de facto preruseny)-auto normalne jezdi a volnobeh nepada na 500. Udaj z chybejiciho cidla RJ dopocte z MAP (senzor absolutniho tlaku v sani) a z lambdy. Auto jede, ale jde hur za plynem. Ale to by Ti mohl presne rict Pocket. Mohl bys zkusit ten potak odpojit a zkusebne to projet-uvidis, jestli bude rozdil. -
« Re: Znova to shubani
kratas: dobře, jestli se prověřilo tolik věcí, mělo by to být vpořádku. Otázkou zůstává, jak poctivě se to udělalo. Samotné tvoje formulace v sobě skrývají pochybnosti...
Zkusit vyměnit nějaký díl za jiný (třeba ten potencoimetr) je jistě fajn, možná i lepší, ale musíš ten díl mít.
Nebo třeba chytni nějakého známého s Voltmetrem, stzč mu ruce k potenciometru a ať ti to změří, jak jsme popisoval....pžece jen to je rychlejší. Když to zlobí občas, mohl by tam naopak být problém s napájením nebo ukostřením potenciometru. Při špatném doteku nebo navlhnutí se přeruší třeba zem a do ŘJ pak jde úplný nesmysl...ale koukám, že jsi už prošel spoustu věcí.
Nedá se nějak určit, kdy, za jaké situace to zazlobí? Nebo je to vysloveně nahodilé? (pamatuj že nic není nahodilé :-))
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!