Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 21.10.03 09:38
« Re: Znova to shubani
Kratas: Me se zda, ze ty asi mas trochu odlisny problem (nebo uz Ti to zaslo tak daleko?). Tobe to cuka na volnobeh porad? Me fakt staci jen kraticke ohrati a je naprosty klid a ve vsech jizdnich rezimech to jede naprosto klidne. Tvuj problem mi pripomina spis to co tady popisoval Pocket. Zkus fakt odpojit ten potenciometr skrtici klapky a projet to-kdyz nebude zmena, vis, kde mas patrat. -
« Re: Znova to shubani
Myslíš, že když už lehce jedeš, tak se to při dalším sešlápnutí plynu zbrzdí , zhoupne dopředu jako když dupneš na brzdu a pak teprve vyrazí? U mě se to chová trošku jinak - pokud pomalu jedu (např. typické posouvání v koloně rychlostí kolem 10 km/h), otáčky jsou skoro na volnoběhu a pak sešlápnu plyn, rozhodně mi to nezpomalí, jen to zacuká, chvilku netáhne a pak zabere. Tohle ale může být dané obecně odlišným chováním auta s automatem - pokud mám zařazeno D a nestojím na brzdě, tak vlastně pořád pomalu popojíždím dopředu. Jinak při jízdě pod plynem jsou otáčky naprosto v pohodě a auto táhne bez problémů, výkon nekolísá, to je opravdu jen při volnoběhu.
-
"-- skrytý --" 21.10.03 09:19
« Re: studené rozjezdy
Tak jsem vcera udelal par pokusu-DOHC:
1.) Zapnul jsem klicek do 2.pol., zmeril jsem napeti na potenciometru skrtici klapky a vse OK (napeti na pinech postupne 0.1V 0.6-4.3V plynule a 5.15V).
2.)Start-otacky hned na 1500, postupne na 800, volnobeh klidny, ale pri pridani plynu vynechavani (jak jinak)-palubni pocitac ukazuje spotrebu odpovidajici poloze plynoveho pedalu-zadne zkraceni vstriku. Tedy za studena 1.6 ltr/hod pri volnobehu az 6 ltr/hod pri rychlem proslapnuti plynu do 1/2. Pri opravdu rychlem proslapnuti se znova ozval zasleh do sani-sani to prezilo. Zastaveni motoru.
3.)Vyndani kastliku u spolujezdce (Rbr-diky, opravdu dobry pristup k RJ), promereni prostredniho pinu potenciometru pri zapnutem zapalovani (2.pol.)-OK napeti se opet plynule meni od 0.6V do 4.3V.
4.)Reset vyndanim pojistky (asi minuta). Start-opet vynechava. Stop.
5.)Rozebrani multikonektoru-piny nejsou zoxidovane. 3-4x jsem je zasunul/vysunul. Start-vynechava.
6.)Vyndani kabelu od jedne svicky za chodu-jiskra skace pravidelne i na vzdalenost 2cm, prudka akcelerace-jiskra snad i na tuto vzdalenost skakala pravidelne, jestli mohu posoudit-vynechavani ano, motor se ale zahriva a zacina se to zlepsovat. Nicmene stale bylo cosi citit. Pri velkem oddaleni kabelu, preskok jiskry po civce-od stredniho ke krajnim fousum. Jeste chvilku jsem si hral s plynem a vynechavani postupne uplne ustalo-motor se uz trochu ohral-rucka teploty chl. kapaliny se jeste ani nezvedla.
Prestoze to tady popisuji rozvlekle, snazil jsem se pracovat co nejrychleji, cely postup jsem si predem rozmyslel, takze celkova doba behu motoru, mohla byt asi minutu-dve. Mezi jednotlivymi kroky byly jen nezbytne nutne prodlevy k provedeni dalsiho testu.
Resume: Myslim, ze jsem vyloucil vliv potenciometru, vliv zoxidovanych multikonektoru (tech dvou u silentbloku motoru na strane sani), vliv mozneho zkraceni vstriku a vliv na reset RJ. Zapalovani jeste podrobim dalsim testum. -
« Kastlík u spolujezdce
Nemáte někdo ten velký kastlík na odkládání. podařilo se mi zlomit otvírání. A u fordu otvírání samotné neprodávají resp. ani ten kastlík. ( Je to ten největší vyndavací r.v.91). Prochy ho má tušim taky v autě :o))). A vrakáče nefungují mají jen ty klasické s otvíráním z boků. -
« Re: Znova to shubani
kratas: ten problém opravdu nebývá ihned po startu. Spíš to vyjde, že se z parkoviště "odlepím", ujedu pár metů k vjezdu na silnici, vyhlédnu si mezeru mezi auty, šlápnu na plyn...........a nic.
Tak to by se shodovalo, nic méně, když to zazlobí, ne jen, že se to nechce rozjet, ale, pokud už lehce jedu, se to zbrdzí, zhoupne dopředu jako když dupnu na brzdu a pak teprve vyrazí.
U mě to není až tak závislé na teplotě a na skutečném projřátí motoru, spíš jde o ten začátek po startu dlouho stojícího motoru.
Ten volnoběh by měl být po startu asi 1 200, po ABS klesnout asi na 750. Nic víc by to nemělo dělat.
S topu lambda sondou se to chová jak popoisuješ to kolísání ale dost výrazně, jet s tím je umění. Pro jistotu ji na chvíli odpoj, ale myslím, že to nebude ono. -
« Re: přestavba auta
Juchuchu: jenom drobný poznatek, na STK teď koukají na uvedení typu motoru v papírech. Já to v TP taky neměl(vlastně jsem tam měl jako typ motoru CLX !), nikdy jim to nevadilo, ale teď mě technik s tím poslal na dopravku, ať to na základě jeho zprávy opraví. Asi to souvisí s tím, že teď je nezajímá číslo motoru ale typ. Takže asi dlouho nepřežiješ bez doplnění typu motoru. -
« Volnoběh
Ještě mě napadá - nemohl by ten můj kolísající volnoběh způsobovat špatně fungující MAP senzor? O tom se mj. zmiňoval pan Jarda z Nového Veselí, kterého tady doporučovali jako odborníka Rob s Mildou. O víkendu jsem se za ním stavoval na konzultaci a pro nějaké díly a můžu ho jen doporučit - jednání je velice seriózní, stejně jako ceny a konečně jsem měl dojem, že jsem narazil na mechanika, který těmhle autům opravdu rozumí a má je rád. -
« Re: Znova to shubani
Díky za reakce. Včera jsem to tu nějak nestíhal číst, dohonil jsem to až teď. Snažil jsem se trochu vysledovat jak se to celé chová a abych pravdu řekl, chytrý z toho nejsem. Co se týká rozjezdů, tak celková charakteristika toho mého problému je teď asi trochu jiná než u ostatních. První rozjezd po nastartování je (pokud si to dobře pamatuju) snad vždy bez problémů, ty se objevují až za chvilku, když někde přizastavím, případně hodně zpomalím (např. před vjezdem z vedlejší na hlavní apod.) a znovu se rozjedu. Tohle ale neplatí na 100%, může se to projevit třeba až při druhém nebo třetím přizastavení. Při rozjezdu pak vteřinku dvě auto jen pomalu popojíždí, ať šlapu na plyn jak chci, pak vystřelí jako raketa a do další podobné situace je vše OK. Tohle ale někdy trvá i několik minut, pokud se motor ohřívá pomalu a nedrží se v otáčkách. Na druhou stranu, celý ten efekt je mírnější než tomu bylo dřív, to auto vysloveně poskakovalo, motor šel příšerně nepravidelně, div že nechcípal a ručka otáčkoměru se klepala jak v horečce. S volnoběhěm to vypadá asi takto - nastartování za studena je bez problémů, motor běží naprosto pravidelně, otáčky jsou někde mírně nad tisícovkou než zhasne kontrolka ABS, pak trochu klesnou. Za normálního stavu se drží někde mezi 1000 a 900. Ovšem pokud nechám volnoběh delší dobu, začne po chvíli kolísat - klesne někam k pěti stům, chvíli se kolíbá někde mezi pěti až sedmi sty, motor zní hodně nepravidelně a všechno se klepe, pak se vše vrátí do normálního stavu. A za chvíli opakování. Tohle se děje i u zahřátého motoru. Dost to připomíná ten popis nefunkční lambda sondy (musím ji zkusit odpojit), ale že by mi sama od sebe najednou odešla? Tohle chování jsem vypozoroval včera večer před a po jízdě z práce a dnes ráno za podobné situace, tj. když jsem někde stál na parkovišti s převodovkou v režimu N nebo P (mám automat). Když mám zvolené D a stojím na brzdě, což je stav běžný při provozu ve městě (N prakticky nepoužívám), otáčky drží, i když se mi už také stalo, že za studena i v tomto režimu kolísaly. Tohle budu muset ještě otestovat. A další zajímavost - pokud přepnu na LPG, je absolutně po problémech. -
« studené rozjezdy
Tak můžu ujistit prochyho, že jsem včera opět při rozjezdu zažil co tady řešíme. I když motor si dovolil jen jednou zaváhat a to nesrovnatelně míň než dříve, ale je to tam.
O víkendu se tedy vrhnu ne měření stoupující hodnoty plynového potenciometru LEDkou - za studena. Koukal jsem včera do schémat a přemýšlel o příčinách - začnu tímto.
A trápí mě ještě jedna věc: občas za jízdy když vyhodím kvalt zůstanou volnob.otáčky asi okolo 1 200 až 1 500 ot. Teprve když dojedu, zastavím auto, tak se po chvíli sníží otáčky jak mají být(jinak volnoběh při stání je bez problémů). Jako by to bylo závislé na rychlosti vozu, čím rychleji jedu, tím je zvýšen volnoběh. Nebo je to normální a já si toho dříve nevšiml? Minulý týden, před resetem mi navíc volnoběh po startu motoru vyskočil až někam nad 2 000 ot, pak zase normálně. To ale vyřešil reset. -
oleowr1 21.10.03 07:46
« Rozvody 1,8TD
Tak jsem včera ráno dal svého miláčka na výměnu rozvodů a oleje. Rozvoďák měním podruhé (po cca.55.000km), takže se budou měnit i kladky a řemen pohánějící čerpadlo. Mechanik mi slíbil, že to bude hotové ještě odpoledne, ale nebylo. Myslel jsem, že mám motor Mondeo '96 a ono je to už z faceliftované '97. Řemen je stejný, ale kladky jsou jiné. Doufám, že se dneska moc neprohnu. -
« přestavba auta
Vážení, před několika dny tady probíhala diskuse, jak udělat přestavbu. Zkušeností se tu sešlo dost, a proto si myslím, že někdo poradí i teď. Chtěl bych udělat výměnu kastle, systém jsem pochopil. Ale chtěl jsem do ní vmontovat ten svůj šestiválec a včera večer jsem s úžasm zjistil, že ve velkým TP chybí zápis označení typu motoru. U velkýho TP se jedná o opis, originál je někde v evidenci PČR, protože už je popsanej.Podle mě by to znamenalo, že když si nechám vymazat číslo motoru, tak v TP nebude ani typ a já na tyhle doklady můžu postavit třeba kombíka 2,0 DOHC. Je můj myšlenkový pochod správný? -
« Re: Start motoru
děkuji za zájem,opakoval jsem stejný postup,po 15 hod.motor naskočil,vytočil na 3000 spadl na 500,ale dnes volnoběh neudržel na 500 ale opakovaně vytočil na 3000 tyto otáčky už neklesly.Přistoupil jsem k vypnutí motoru klíčkem.Co další start to stejný problém,až začal motor kuckat jako udejchanej varburg,musel jsem dráždit pedál plynu jinak by zhas.Jak patrno-regulátot volnoběhu je vádný,tlak v hadici do chlsdiče byl nepatrně větší až se motor zahřál,a taky jsem si dnes povšiml,že je asi metr od konce děravý výfuk.Jestli je to opravdu prasklá hlava,to abych zajel rovnou do štotu dokud se to ještě točí.Bývalýmu mjiteli to prý jezdilo před 14 dni dobře. -
« Re: Znova to shubani
Když mi měnili lambdu u Fordu, tak byly velice špatné emise. Po výměně se to srovnalo. Od toho tam taky je, že. Ale mělo by to bez ní jet evidentně hůř: když potřebuješ, neobohatí, a když jedeš v klidu a nepotřebuješ takový výkon, měla by ochudit a snížit tak emise....
Nazpatek ridila mlada (asi po 2-3 hodinach). Taky ji to pri rozjezdu chciplo :-).