Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 21.10.03 12:01
« Re: Reset ŘJ
Kratas: Zkus udelat regulerni reset ridici jednotky. To je presne ten postup, ktery sem anglicky zkopiroval Rbr.
Rbr: V kterym dokumentu to je napsany? Ja uz si to zase nepamatuju, tak at priste nemusim listovat vsim co mam. (Je toho plnej celej tlustej sanon.) Tipoval bych na Sierra Petrol, nebo na Hay..se. -
« Re: Znova to shubani
teepee: napětí na potenciometru se dá změřit na pinu 26 (+) proti pinu 46(-) na konektoru ŘJ. Buď až takto, nebo jednoduší je odpojit konektor na potenciometru a měřit jen odpor potencionmetru.
To měření s nevyluštěnými kody jsem myslel že uděláš znovu, není možná to nevyluštit. Mě se to vždy podařilo. Pokračování příště -
"-- skrytý --" 21.10.03 11:42
« Re: studené rozjezdy
Rbr:
1.)Dobu k provedeni testu jsem opravdu minimalizaval. Pripravil jsem test. Nastartoval, parkrat proslap plyn a hned zhasnul, pokud to nezhaslo samo :-). To Ti zabere par sekund. Potak jsem meril bez nastartovani-slo mi o vybehanost ci pripadny studenak.
2.) K te pojistce: Trubickova pojistka 1A hned u konektoru, prilepena ke svazku. Vzhledem k tomu, ze pojistka, jakozto snad jedina, je pripojena primo k RJ a po vyjmuti se to chovalo dost divne, asi jako po resetu, snad to byla ona.
3.)Plynulost napeti na potenciometru pri behu motoru jsem nemeril. Nicmene po prudkem seslapnuti plynu to vynechalo vzdy a pri mereni jsem to zkousel nekolikrat-vzdy naprosto hladce. Po nastartovani zase vynechavani. Jeste jsem tam zapomnel napsat jeden test-pred svickama. Odpojil jsem potenciometr-otacky volnobehu spadly na 500, chod nikterak hladky, v otackach uz ale jo. Pri akceleraci to znova chcipalo. -
« Re: Znova to shubani
to all : občas mi při jízdě motor cukl, tak asi na 1 sec. a pak se vrátil do normálního režimu, nebylo to v závislosti na rychlosti, rychlostním stupni, sešlápnutí plyn. pedálu, teplotě motoru. Jediná okolnost, kterou jsem vypozoroval, byla, že se to projevovalo v extrémních vedrech. U Fordu na diagnostice nezjistili vůbec nic, protože ŘJ nemá chybovou paměť, a na truc mi to v servisu šlapalo bez problémů. Nicméně jsem hledal a zkoušel. Nenašel jsem nic závažného, ale po poradě s elektrikářem jsem očistil všechny kostry a kontakty, které jsem našel. Cca 3/4 roku mám klid(ťuk, ťuk na dřevo). btw : nevíte náhodou někdo, kde jsou ukostřena zadní světla? -
« Re: Znova to shubani
Pripravil jsem cteni na dlouhe zimni vecery :-)
rbr & all: jak se meri napeti ktere dava potenciometr skrtici klapky, nebo i dalsich cidel? Kdyz je konektor pripojen tak me nenapada kam "pichnout" meridlo.
Kdyz jsou tu aktualni problemy s chodem motorů, mam porad ten svuj a nemam moc casu se vrtat a tak kdyby nekdo tipnul do ceho jit prvni, prosim...
Behem ohrivani motoru na provozni teplotu, nebo tak kolem momentu jeho plneho prohrati (cca 3.-8.km) jizdy se najednou projevi netecnost motoru na seslapavani plynoveho pedalu - na nepatrne pridano jakz takz jede dal, na vice pridano cuka a nezrychluje a pri uplne nalozeno vystartuje a jede proste na plno. Nekdy pri plynulem ubirani z plneho a pravidelneho chodu se chod udrzi, nekdy se problem vraci a musim opakovat reseni stylem plno a ubirat. Po chvili to ustane, vse funguje normalne. Nekdy se to neprojevi, nekdy ano, spise bych rekl, ze kdyz jedu po delsi odstavce, tak to dela a kdyz se treba po par hodinach vracim domu, uz to neudela. Jednou to takhle zlobilo celou cestu tam. Kdyz je problem aktualni kolisaji pri udrzovani motoru naprazdno v cca 1500-2000 ot/min otacky o cca 200-300 v intervalech cca 3-5 vterin na dobu cca 1 vteriny (mozna to proste vynecha a pak se to zase bezi normalne dal). Kdyz vyradim a necham motor spadnout do volnobehu, propadne a nasledne se srovna (jednou ale i zhasl), jinak volnobeh funguje vyborne, studene starty vzdy na 2-3 otoceni, teple na 3-4). Pokousel jsem se o odecteni kodu a spolecne s RBRem jsme je nevylustili (s jistotou jsem je zaznamenal spravne, test jsem delal 3x a koukali se mnou na voltmetr i druhe oci a muj zapis krivky s vychylkami na papir potvrdili). Podeziram vahu vzduchu (ze by se zadirala a otevrena skrtici klapka ji otevrela-rozpohybovala?), cidlo teploty (ze by melo hluchy bod pri urcite teplote?) a nebo potenciometr (proste pri nejake teplote neprevadi, ale ze by v celem rozsahu krome klapky naplno? - jenze nejde mi rozpojit konektor vtipne schovany pod saci potrubi - motor N4B a jeste jsem to nepitval s klicem v ruce a demontazi potenciometru). Jeste jsem nevymenil vduch. filtr (udelam v nejblizsich dnech, ale stavajici vypada malo jety), svicky (dnes si zacne lamat hlavu, s tim proc nejdou povolit servis, popravde vzdy jsem vyndaval ze vseho svicky za studena a nyni slysim, ze je to lepsi delat za tepla. A co jejich utazeni taky za tepla? To myslim ze ne, ze zase za studena.)
Spotreba mix 10/100km, zda se mi cerny vyfuk (svicky mi nesly vysroubovat a vic do nich radeji neryju dokud to jakz takz jezdi, takze kvalita spalovani tezko zjistitelna), ale ze by ta bohata smes hltila svicky, branila normalnimu prechodu do vlnobehu?
Je to roman, ale prece jen, kdyz to zrovna dela, je to jizda o zivot a konecnkoncu, jestli tam je jakys takys katalyzator, tak mu to nesvedci, kdovi, jestli ho to neodrovnalo a prevodovy mechanismus se pri tom cukani asi taky nerozplyva blahem.
Pripada mi, ze rizeni chodu motoru je velmi slaba stranka Sierry, vozu s jinak silnymi strankami. Cetnost prispevku na toto tema to dosvedcuje...
-
« Re: EEC IV module - warning
No uz nejsem moc anglictinar, ale kdy se rekne should BE increased and should BE maintained tak je to neco jineho, nez should increase and should maintain. Podle meho plati já plynovým pedálem. Ale co z toho muze RJ nacist za udaje to nevim. Navic me anglicke znalosti potvrzuje teorie, ma RJ mereni casu? Jak by zmerila ty 2 minuty? -
« Re: Znova to shubani
Prochy: Možná je to trochu něco jiného, nevím. Za studena mi to při rozjezdu dělá to, co jsem popisoval níž. Pokud zkusím za studena přidávat plyn naprázdno (při stání se zařazeným volnoběhěm), motor se chová podobně, taky nechce jít hned do otáček, chvíli se motá na místě a jde nepravidelně, pak se rozběhne. Po zahřátí jsem při jízdě bez problémů, jen volnoběh sám o sobě houpe, na studeném i teplém motoru (viz dřívější příspěvek). Jestli to ale opravdu dělá vždy si nejsem stoprocentně jistý, protože režim N nebo P za jízdy zrovna často nevyužiju :-) -
« EEC IV module - warning
Following disconnection of the battery, the
information stored in the EEC IV module
memory will be erased. After reconnecting the
battery, the engine should be allowed to idle for
three minutes. Once the engine has reached
normal operating temperature, the idle speed
should be increased to 1200 rpm and
maintained for approximately 2 minutes, which will allow the module to “re-learn” the optimum
idle values. It may be necessary to drive the
vehicle in order for the module to “re-learn” the
values under load. The module should complete
its learning process after approximately 5 miles
(8 kilometres) of varied driving. -
« Re: Znova to shubani
prochy: bojím se, že reset jsi tou pojistkou neudělal :-(, psal jsem, že nemám jistotu, že to je ona, konektor bys měl jitější. Na hledání té pravé pojistky budu pracovat a dám vědět.
Najdu za chvíli doporučený postup po resetu, včera jsem na to koukal.
pkod: myslím, že toto prochy vyloučil, jak popisoval ty kroky včetně koukání na jiskru. Nebo ani toto není jisté? -
« Re: studené rozjezdy
prochy: perfektní popis. Mám jen nějaké drobnosti:
1/po tolika startech a měřeních už by u mého auta bylo po problému.
2/reset vytažením pojistky - myslíš tu "přilepenou" na svazku kabelů z ŘJ, pár cm zpět? Upozorňoval jsem, že nemám jistotu, že to je ta pravá(a nesedí mi u ní barvy kabelů). Ty jsi došel k závěru, že to je ona?
3/Jestli se nemýlím, neměřil jsi plynulost z výstupu potenciometru současně s přidáním plynu v okamžiku kdy motor vynechá?