Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: abs
ABS - délka brzdné dráhy - v tom s tebou nesouhlasím. Před pár dny zde byl odkaz (jen ho najít :-() na solidní popis principu ABS, několika druhů. Myslím, že z toho popisu vyplynulo, že největší účinnost brzdění je právě při charakteru, který poskytuje ABS počítač.
Takové ty testy "doma za stodolou" jsou k ničemu, navíc řada lidí přestává tlačit na pedál, jakmile v noze ucítí ABS.
Lepší ovladatelnost určitě, jak píšeš. A vážně si člověk může navíc dovolit udělat myšku při intentzivním brzdění :-)))) -
« Re: Volnoběžný ventil
to rbr : včera jsem pročistil idle speed control benzínem, od toho okamžiku při jízdě na neutrál drží otáčky 1100 - 1200, při zastavení (např. na křižovatce) klesnou na cca 850, předtím v neutrálu při jízdě klesly bez problémů na 850, tak nevím co si o tom mám myslet!? -
« Re: To Daytona
Jak si pak vysvetlit, ze jsem mel dobrych 5mm pod dolni rysku (spise to mel predchozi majitel) a kontrolka (jinak funkcni) nic? Jestli Ti kontrolka problikava, tak potes panbu, to tam chybi hrubym odhadem alespon litr k dolni rysce moji merky. (protoze tehdy jsem dolil litr a bylo tam neco pod polovinu mezi ryskami).
Dopravdy by mel nekdo pri vymene oleje nalit predepsane mnozstvi a pak zmerit kolik cm a mm je vzdalena hladina spravneho mnozstvi oleje od okraje hrdla merky. -
oleowr1 22.10.03 10:00
« Re: abs
Mám auto bez ABS, jezdím i autama s ABS a tvrdím, že ABS určitě ano. Zkušený řidič umí bezproblému jezdit i bez něj, ale jsou situace, kdy i jemu může pomoct. Přerušované brzdění není nikdy totéž co ABS. Pokud vím, tak brzdná dráha s ABS je nepatrně delší na sněhu, šotolině, tlustší vrstvě bláta - bez ABS si kola při zablokování udělají před sebou klín, který trošku zlepší brzdnou dráhu. Nicméně s ABS je auto lépe ovladatelné.
-
« Re: Volnoběžný ventil
kratas: je to dobrý, pokud máš jistotu, že volnob.ventil je OK. Já jej taky kdysi čistil. Ale občas se mi teď volnob.otáčky drží výš, někdy 1200, někdy až 1500, místo aby spadli dolů. Ale to jen za jízdy s neutrálem a spíše v posledních dnech. Tak nevím, jestli to není reakce na chladnější vzduch? Ale dříve jsme si toho nevšiml. -
« Re: Cukání při rozjezdech - odpojení potenciometru škrtící k
kratas: tak to se dalo čekat, jak to popisuješ. Minimálně viš, že tvůj problém není ani ve vyběhaném poťáku ani ve špatném vedení od něj.
Jen se bojím jedné věci: píšeš, že jsi chcípl motor, připojil konektror a po druhé nastartoval. A bylo to o pzonání lepší. Je to tak? To by bylo i mě, pokud motor zhasne, já ho po druhé nastartuji, spolehlivě je po problému, a to i bez ohledu, že najednou se motor nemusí až tak zahřát jako jindy. A pokud by tento předpoklad byl správný, tak vůbec nejde o teplotu jako takovou, o špatné doteky apod. ale o chybu (možná jen softwarovou) v ŘJ, která se hold častěji vyskytuje. a proto mě napadá: prochy, ty jsi tuším psal, že jsi zkoušel dvě ŘJ a nezlepšilo se to. Udělal bych jiný pokus(ale nevím jak). Jednu z těchto dvou jednotek "půjčit" do vozu, který prokazatelně nemá problém s rozjezdy. Druhý den ráno nastartovat, nejlépe ty osobně, a podívat se, jestli náhodou se problém nepřenesl i s ŘJ. Případně obráceně, zkusit si studený rozjezd tvého vozu s ŘJ z jiného vozu, kde 100 % není tento problém. -
« Volnoběžný ventil
Ještě mě tak napadá, že příčinou dosti problémů s volnoběhěm bývá volnoběžný ventil. Já měl ten svůj rozdělaný asi před půl rokem, kdy jsme ho kompletně čistili a zkoušeli. Fungoval dobře a myslím si, že v něm problém není ani teď. Ať už zapnu světla, větráky nebo třeba vytočím kola do krajní polohy, takže naplno zabírá servo, otáčky mi nepadají. Pokud zapnu klimu, objeví se (někdy) jen kratičké zhoupnutí a pak je vše OK, otáčky zůstanou na stejné úrovni nebo dokonce o něco výš. Což podle mého názoru znamená, že volnoběžný ventil funguje dobře. Co vy na to? -
« Cukání při rozjezdech - odpojení potenciometru škrtící klapk
Tak jsem včera zkoušel laborovat s odpojením potenciometru škrtící klapky. Rozpojil jsem konektor a zkusil nahodit studený motor (po 9 hodinách stání). Naskočilo to bez problémů, ale volnoběh byl dost rozlítaný, klepal se někde mezi 500 - 800 rpm. Při přidání plynu se v plné kráse objevil ten můj problém - motor chvíli zněl jakoby nešel na všechny válce, nechtěl do otáček, pak se chytl a zabral. Zkusil jsem přidávat plyn několikrát po sobě a průběh byl pořád stejný. Pak jsem chcípl motor, poťák zapojil a znovu nastartoval. Volnoběh se zklidnil a do otáček to šlo hned a bez přemlouvání. Pak jsem zkusil celý postup zopakovat na zahřátém motoru po dojetí domů. Volnoběh byl stabilní, ale držel se asi na 1200 otáčkách, na jakékoli přidání plynu byla okamžitá a naprosto plynulá reakce. Po připojení potenciometru klesly volnoběžné otáčky někam k osmi nebo devíti stům, jinak se to chovalo úplně stejně. Žádné další zkoušky za jízdy jsem neprováděl, on městský provoz ve špičce není zrovna ideálním místem pro nějaké testování :-) Jinak to co jsem tu včera psal o kolísání volnoběhu musím trochu opravit - není to pravidelné, chová se to vysloveně náladově. Dnes ráno se mi při nastartování žádné kolísání neobjevilo, i rozjezdy byly celkem v klidu - bylo sice cítit určité zaváhání, ale jen mírné, s těmi horšími případy to bylo naprosto neporovnatelné. Pak, po ujetí necelého kilometru (když jsem zastavil před nájezdem na hlavní, měl zařazené D a stál na brzdě) mi najednou otáčky spadly k pěti stovkám, začalo se to celé klepat a rozjezd byl otřesný. Tak nevím co si o tom mám myslet. Máte někdo nějaký nápad? Reset ŘJ a nějaké další odpojování a zkoušení budu muset nechat na víkend, přes pracovní dny na to nemám čas ani vhodné místo, kde bych byl sám (tj. bez dalšího provozu kolem :-)) a mohl to projet a sledovat. Jenom teď přemýšlím, jestli s z toho odpojování potenciometru dá vyvodit nějaký záměr. -
« Re: abs
jj ABSko je dobra vec. Na starym aute jsem to mel a uplne jsem se "odnaucil" brzdit. Stacilo na to hampnout a jeste jsi mohl klidne udelat mysku (taky mi to parkrat zachranilo kuzi). Ted v mym ho nemam a "ucim" se zase brzdit. Popravde receno mi nechybi. Nerikam ze je to spatna vec to naopak, ale je to zase i jeden system min co se muze po**at. Dik
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Ale co ted s tim bohuzel nevim, vyloucils moznost chybne utesneho ventilu?