Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: abs
teepee: pseudo klub jsem myslel naprosto obecně :-) spíše jako skupinku lidí, která si stojí za svým názorem jen proto, že od někoho něco slyšeli...ale sami si to nevyzkoušeli...nic víc
kostey: tak s tím PitBullem mám docela stejný názor. Ono to je vlastně jinými slovy to stejné, co jsem chtěl vyjádřit v mé předchozí "definici pseudo klubu". Ale nikomu ABS nevnucuji! Jen radím: vyzkoušejte si to(třeba na hodně kluzký vozovce i na suchém asfaltu na červenou) a pak se rozhodněte sami. -
« Re: Volnoběžný ventil
Letni mas Good? A co jejich smes, je patricne prizpusobiva nizkym teplotam? Nedavno jsem na zaklade poucky Lepsi na zimnich v lete nez na letnich v zime objednal zimni, Brillanty mi dosluhuji a nehodlam v zime pokouset stesti, navic bez ABS:-)
Ano, Kostey, optimista by vzpomel osamelou srnu, ktera vzdy najde zalibeni v kuzelech svetlometu.
Jinak ten manevr hamst na brzdu, smyk k prekazce se stocenymi koly a vcas brzdu pustit neni az takovy problem. Skodovkari znaji, ziskane zkusenosti oceni prave treba u Zigulu a Sierr (ja dvakrat) :-)
ABSkari, nezapominejte na ty ubohe ridice, kteri maji jeste predpotopni techniku, myslim, ze jich je vice nez vas. -
kostey 22.10.03 11:15
« Re: abs
rbr: i to je možný... ale přečti si co napsal: PitBull:
"No, musím říct, že jsem čekal, že tady bude více lidí, kteří budou ABS zatracovat, ale vypadá to, že národ pomalu moudří.
Zkuste před tím, než napíšete Váš příspěvek napsat, jestli píšete o situaci na závodní dráze nebo za normálního provozu.
Pokud budeme mluvit (a psát) o závodění, pak asi ABS ne, v rallye se opravdu řídí vším možným a ABS je moc velký zásah do chování auta.
Pokud ale budeme mluvit o normálním provozu, pak bych chtěl vidět všechny ty závodníky, kteří tady píší o přerušovaném a dávkovém brždění, co by dělali, kdyby jim v 80 km / h vyběhla z lesa srna 30 m před autem. Tu vzdálenost auto ujede za 1,35 vteřiny a za tu dobu tak akorát stihnete dupnout na brzdu. Pokud máte ABS, je jakási šance, že se Vám podaří zároveň strhnout volant a uhnout. Pokud ABS nemáte, tak máte zablokovaný kola, která se (pokud bude suchý asfalt) po pár metrech roztaví a změní na máslo a už se povezete.
Omlouvám se, pokud je tady někdo opravdu závodník, který má toto zvládlý, ale závodníci se většinou nechvástají tak brutálně, jako Ti, kteří tady píší takový příspěvky.
Závěr: moc Vás prosím, neblbněte hlavy normálním lidem. ABS je pro 90% (a možná i víc) lidí velmi zásadním zlomem v automobilové bezpečnosti. Většina starých nabouraných aut za sebou nechala dlouho brzdnou čáru a při tom zatočená kola. V krizových situacích většinou není problém jak dobrzdit, ale kudy projet (málo kdy se řítíte proti 50 m široké neprostupné zdi). To byl prvotní popud ABS.
Kdyby šlo o to, jak rychleji zastavit, určitě by Robert Bosch a všichni jemu podobní, vymýšleli něco, jak rychleji zastavit, ale o to fakt nejde." -
« Re: abs
:-) Co by rekl pesimista jsem jiz uvedl, otimista vzpomene i osamely sjezd nakouzaneho klesani, brzdeni pred prechodem, dobrzdovani pri nahlem brzdeni kolony atd. ABS je asi dobra vec, zatim jsem nemel tu cest, ale je nepochybné, ze se v nekterych situacich jeho vyhoda muze ukazat nevyhodou...
Jinak 160km/h neni zase pro zminene malolitrazni dedecky az takovy problem, Zigula jsem mel, vim co umi a ten muj umel na zigula dost malo, jen 140km/h.
Co myslis tim pseudoklubem? -
« Re: abs
kostey: zase bych jinou váhu přikládal názorům nejrůznějších řidičů (opravdu nejrůznějších) a jinou váhu názorům někohjo, kdo se o to skutečně zajímá, případně o tom ví více než my díky své profesi apod.
Umím si představit, že v nějakém pseudo klubu může převládat názor, že ABS ne. -
« Re: Volnoběžný ventil
rbr : ještě z jedné věci jsem trochu rozpačitý - včera když jsem čistil idle, tak přes den pršelo, přijel jsem domů a po otevření haubny vidím, že např. víko pojistkové skříňky je mokré, žlábky na předních blatnících, kudy vedou v motorovém prostoru různé vodiče a konektory jsou mokré atd. vesměs tam, kde je před předním sklem plastová mřížka a v ní stěrače, tak tam to teče libovolně dolů do motorového prostoru - předpokládám, že tato voda velmi důkladně testuje všechny vodiče a konektory - rez, oxidace - teplý motor sice všechno vysuší, ale přece jenom .....? -
« Re: Volnoběžný ventil
SM: souhlas. Taky mám ten pocit. A vždy po resetu se nestačím divit, jak to zase krásně jede..
ALL: pánové, vy co pravidleně přezouváte zimní pneu, jak jste na tom letos? Už jste přezuli? Ony ty teploty říkají, že už mělo být přezuto, ale jinak je to příliš brzo, ne? -
-
« Re: Volnoběžný ventil
rbr : dle mého názoru ŘJ i v průběhu dalších jízd neustále sbírá data a upravuje svůj chod (tzn. že je schopná se učit)- jenom nevím jestli sbírá i data např. z vadných či poškozených čidel - vede to k tomu, že se přizpůsobí a pak blbne? btw : poprvé jsem se setkal s restartem takto : byl jsem u fordů, kde mi svým computerem testovali chod ŘJ a motoru. Po návratu domů a dalším nastartování otáčky lítaly "hore, dole" a nevěděl jsem proč. Telefonát k Fordům a toto mi řekli : po připojení jejich testeru, tento vnutil ŘJ svůj program a ta se tímto zcela dezorientovala. Jelikož servis je na kraji města a těch 20 km domů jsem takřka nejel městským provozem, proto takové kolísání otáček. Řekl ať provedu restart s městským cyklem. Pak se to všechno vrátilo do normálu. Jestli se někdo přizná to nevím - páč ten příspěvek proběhl odhadem před 5 - 6 ti tisíci. -
« Re: abs
Pesimista muze rict, ze ABS je dobra vec, ale je to vlastne jedno, bez ABS bude rozbity predek, s ABS bude rozbity zadek auta. Vyvoj techniky a setkavani technicky ruzne vyspelych vozidel na silnicich je problem. Treba takovy Zigul, ten v nekterych modelech nema ani posilovac brzd, takze ja si ted bez ABS vlastne brzdim jako pan :-)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!