Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: velká spotřeba
No vidis, jak jsem rikal. Zanesly se Ti porad trysky. To je dobre ze Ti to pretesnil, asi nekde nasaval falesny vzduch spolu s veskerym prachem a svinstvem z motoroveho prostoru, kde toci i vetrak chladice...To ze otacky klesaj pomalu, muze byt znakem bohate smesi, ale muze za tim stat i primitivnejsi zalezitost, jako treba spatne chodici lanko plynu v bovdenu. Nejjistejsi znak bohate smesi je ze elektrody svicek jsou vice do cerna nez sede. Zkus vyndat svicky a podivej se na ne, jestli jsou do cerna, jsme na miste. Pak zbyva skontrolovat ten automatickej sitic, eventuelne seridit nebo vymenit kdyz je spatna ta spirala. Ve spravnym nastaveni to musi na studeny motor presne zavirat vduchovou priveru, ale nesmi byt na fest, jenom volne, jinak bude chcipat. Pak jak se motor ohriva, musi se maximalne otevrit. Jestli tomu tak neni, bude spatna ta spirala. A pak je tam jeste sroubek serizeni bohatosti. S tim se muze taky pohrat, ale chce to sluch. Nebylo by mozna od veci skontrolovat predstih, jestli je spravne serizen. 13-ka sroub na rozdelovaci jakoby zezadu a pak tocit rozdelovacem. Takze souhrn: 1. svicky, 2. sitic, 3. sroub bohatosti smesi, 4. predstih. -
« Re: Znova to škubání
prochy: dobře, a kdyby byl poškozený kabel 15-6 SW mezi bodem S-119 a ISC se vstřiky? (Promiň, máš u sebe taky plan5C, abychom si rozuměli?)
Mimo jiné, nevíš co znamenají ta čísla u kabelů, v našem případě 15-6? To jen nějaké "pořadové" číslo, nebo to má hlubší význam?
Bod S-119 by měl být poblíž cívky. Nevíš, dá se to tam najít? Ještě jsem to nezkoušel. -
« Re: Znova to škubání
prochy to přerušení + k ISC a vstřikům, to zní zajímavě. A stačilo by tam porušení, ketré se na tom vodiči bude chovat opouze jako odpor, z ŘJ jde plné napětí, za odporem (díky odběru je již znatelný pokles v okamžiku rozjezdu....jen teoretizuji, já to vše musím nechat na víkend.
ALL - porovnání diagnostik: posílám prochymu, další zájemci ozvěte se zde nebo na roman.brychta@seznam.cz. -
"-- skrytý --" 23.10.03 14:36
« Re: Znova to škubání
Rbr: Ne jen, ze to je spojeny na +, ale je to spojeny s +, ktery jde na vstriky v kabelovem svazku motoru-tedy dost blizko. Myslim, ze inteligentni jednotka by pokles napeti mela brat v potaz; taky jde toto + primo do RJ, jestli tusim spravne-to by taky nebylo na skodu proverit, jestli spoj neni prerusen.
Jinak to porovnani mi taky posli. Ja mam jen Sierra Petrol a taky Dalina. Ale pouzival jsem Petrol, nejvic mi sedel. -
« Re: Znova to škubání
prochy dávám ti za pravdu s těmi vstupy ŘJ. O víkendu taky zkusím změřit střídavou složku na ISC, to mě nenapadlo, já tam jen hledal to, co tam má být. Nevěděl jsem, že druhý kabel ISC vede na +. Takže míra otevření je přímo úměrná na větším poklesu napětí z pinu 21 vůči + polu baterie? A co když při těch našich rozjezdech jednoduše poklesne napětí na baterii o 1 až 2 V? Já vím, nemělo by.
ALL Dokončuji porovnání (v ČJ) tří zdrojů o metodách diagnostiky. Je to tabulka v Excelu(pro přehlednost rozdílů a chybějících kroků), takže to sem nemůžu umístit. Má někdo nápad? Nebo se tady ozvěte se svým mailem, komu to mám za pár minut rozeslat. A pak mi k tomu každý z vás napište svůj (ten zaručeně pravý) postup :-). -
"-- skrytý --" 23.10.03 14:19
« Re: Znova to škubání
Futura: Ano ve valci. Izolator v miste pripojeni kabelu jako z fabriky. Svicky jsem za dobu, co auto mam vymenoval asi 3x (vzdy s vyhlidkou, ze bych se tohoto problemu mohl zbavit), ale bez vlivu. Jinak nevim, jestli si postrehl, tak po asi 1-2 minutach to vsechno slape krasne. A to je stejne krome vyfuku jeste vsechno ledove. -
"-- skrytý --" 23.10.03 14:11
« Re: Znova to škubání
Rbr: ISC: Ano ja na nem nameril 9V ss(druhej vodic je na +BAT-tedy 13.8V tam tenkrat bylo), ale taky jsem nameril asi 20V stridavejch. Je mozny, ze to lezlo od vstriku (ma to spolecne +BAT) a ja to meril obyc. multimetrem. Zkouknu to nejakym lepsim merakem a zmerim frekvenci pulzu. A nejlepsi by bylo podivat se na to osciloskopem, ale to asi az o vikendu.
Jinak ze schema EEC-IV vyplyva, ze vsechny vstupy/vystupy jsou chranene proti prepeti, bud pouze kondenzatorem, nebo u indukcnich zatezi (vstriky, solenoidy,...) take diodami. Takze rozpojeni za provozu by nemelo mit fatalni nasledky pro RJ. -
« Re: Rozdíly v metodách diagnostiky podle zdroje
Prochy: nějak tomu nerozumím. V materiálu nazvaném: Electronic Engine Control self test for Ford vehicles with EEC IV se v části KOER píše: The engine ID in a running test is a series of pulses equal to one half the number of engine cylinders. A 4 cylinder engine ID is 2 pulses, a 6 cylinder ID is 3 pulses and an 8 cylinder ID is 4 pulses. A diesel ID is 5.
Co dodat?
a při tom jsem oběvil hodně sazí v sacím potrubí.Z výfuku jde pěkně černý dým i při volnoběhu,ten teť špatně drží, hůř než před vypráním ventilu,ale motor se dá tak na 3 pokus natočit.Je to ale nemožný zvuk,jakoby válce třískaly bez rytmu.