Ford Sierra

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  19:33

    « Re: to polednik

    Dneska jsem vypral v lihu regul.ventil volnoběhu
    a při tom jsem oběvil hodně sazí v sacím potrubí.Z výfuku jde pěkně černý dým i při volnoběhu,ten teť špatně drží, hůř než před vypráním ventilu,ale motor se dá tak na 3 pokus natočit.Je to ale nemožný zvuk,jakoby válce třískaly bez rytmu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  18:41

    « Re: Rozdíly v metodách diagnostiky podle zdroje

    Za ty kódy, které jsem uvedl, ručím. Mám je přímo ze servisu. Bohužel s postupem pouze pro dynamický test. Ostatně i popis odpovídá - identifikace, atd.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  17:27

    « Re: velká spotřeba

    No vidis, jak jsem rikal. Zanesly se Ti porad trysky. To je dobre ze Ti to pretesnil, asi nekde nasaval falesny vzduch spolu s veskerym prachem a svinstvem z motoroveho prostoru, kde toci i vetrak chladice...To ze otacky klesaj pomalu, muze byt znakem bohate smesi, ale muze za tim stat i primitivnejsi zalezitost, jako treba spatne chodici lanko plynu v bovdenu. Nejjistejsi znak bohate smesi je ze elektrody svicek jsou vice do cerna nez sede. Zkus vyndat svicky a podivej se na ne, jestli jsou do cerna, jsme na miste. Pak zbyva skontrolovat ten automatickej sitic, eventuelne seridit nebo vymenit kdyz je spatna ta spirala. Ve spravnym nastaveni to musi na studeny motor presne zavirat vduchovou priveru, ale nesmi byt na fest, jenom volne, jinak bude chcipat. Pak jak se motor ohriva, musi se maximalne otevrit. Jestli tomu tak neni, bude spatna ta spirala. A pak je tam jeste sroubek serizeni bohatosti. S tim se muze taky pohrat, ale chce to sluch. Nebylo by mozna od veci skontrolovat predstih, jestli je spravne serizen. 13-ka sroub na rozdelovaci jakoby zezadu a pak tocit rozdelovacem. Takze souhrn: 1. svicky, 2. sitic, 3. sroub bohatosti smesi, 4. predstih.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  16:02

    « Re: Znova to škubání

    prochy: dobře, a kdyby byl poškozený kabel 15-6 SW mezi bodem S-119 a ISC se vstřiky? (Promiň, máš u sebe taky plan5C, abychom si rozuměli?)

    Mimo jiné, nevíš co znamenají ta čísla u kabelů, v našem případě 15-6? To jen nějaké "pořadové" číslo, nebo to má hlubší význam?
    Bod S-119 by měl být poblíž cívky. Nevíš, dá se to tam najít? Ještě jsem to nezkoušel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  15:56

    « Re: Znova to škubání

    futura: tak třeba já mám na testy výmněnou k dispozici tak akorát staré čidlo teploty pro chalzení :-(
    Tak se snažím víc přemýšlet, nic jiného mi nezbývá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  15:48

    « Re: Znova to škubání

    Jojo,postrehnul jsem teplotu,ale kdyz je clovek v koncich,zkousi vsechno.Ted uz fakt nevim,ja osobne bych asi zkousel menit jednotlivy komponenty z funkcniho auta.Ale koukam,ze jsou tady experti na elektriku,treba prijdou na elegantnejsi reseni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.03  15:37

    « Re: Znova to škubání

    Rbr: Ano je to tak. Jinak prave proto je to do te RJ zavedeno a nasledne to napaji jeji vstupni obvody, aby to cele neplavalo kdesi mimo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  15:22

    « Re: Znova to škubání

    ....chtěl jsem říct + pro všechna čidla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  15:19

    « Re: Znova to škubání

    prochy: nedalo mi to a vytáh jsem plan5C. Koukám žýe to navíc napájí topení lambdy a canister valve. Zkrátka to je 1 pro všechna čidla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  15:15

    « Re: Znova to škubání

    prochy: teď jen vařím z hlavy: takže zdrojem je rele XI a z něj to napájí ŘJ, ISC a vtřiky. OK? V tom případě, co tahle opálené kontakty v XI, ketré při větší zátěži sníží napětí? A možná i právě pro tu ŘJ! Takže i v ní se vše "zhoupne"...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.03  15:02

    « Re: Znova to škubání

    Rbr: Pozor, to spolecne + vstriku a ISC nejde z RJ, ale do ni (piny 37 a 57)! Toto napajeni je privedeno po sepnuti rele XI. V RJ je z tohoto napeti stabilizovano +5V a primo napajeny vstupni obvody.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.03  14:53

    « Re: Znova to škubání

    Pkod: Ano tu diodu u ventilu taky mam a v ridici jednotce by mela byt podle schematu jeste jedna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  14:51

    « Re: Znova to škubání

    prochy to přerušení + k ISC a vstřikům, to zní zajímavě. A stačilo by tam porušení, ketré se na tom vodiči bude chovat opouze jako odpor, z ŘJ jde plné napětí, za odporem (díky odběru je již znatelný pokles v okamžiku rozjezdu....jen teoretizuji, já to vše musím nechat na víkend.

    ALL - porovnání diagnostik: posílám prochymu, další zájemci ozvěte se zde nebo na roman.brychta@seznam.cz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.03  14:36

    « Re: Znova to škubání

    Rbr: Ne jen, ze to je spojeny na +, ale je to spojeny s +, ktery jde na vstriky v kabelovem svazku motoru-tedy dost blizko. Myslim, ze inteligentni jednotka by pokles napeti mela brat v potaz; taky jde toto + primo do RJ, jestli tusim spravne-to by taky nebylo na skodu proverit, jestli spoj neni prerusen.
    Jinak to porovnani mi taky posli. Ja mam jen Sierra Petrol a taky Dalina. Ale pouzival jsem Petrol, nejvic mi sedel.
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 23.10.03  14:33

    « Re: Znova to škubání

    Idle vedtil je ovladanej pres tranzistor a proudove omezeni. Antiparalelni dioda je primo na kabelu pobliz ventilu. Mel jsem rozebranou ridici jednotku a hledal jsem problem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  14:33

    « Re: Znova to škubání

    Tak mají některé diesly EEC-IV nebo ne? z materiálu: Testing EEC-IV Equipped Engines
    ze sekce KOEO kopíruji tuto větu: On Diesel engine trucks hold the throttle to the floor during this test.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  14:30

    « Re: Znova to škubání

    prochy dávám ti za pravdu s těmi vstupy ŘJ. O víkendu taky zkusím změřit střídavou složku na ISC, to mě nenapadlo, já tam jen hledal to, co tam má být. Nevěděl jsem, že druhý kabel ISC vede na +. Takže míra otevření je přímo úměrná na větším poklesu napětí z pinu 21 vůči + polu baterie? A co když při těch našich rozjezdech jednoduše poklesne napětí na baterii o 1 až 2 V? Já vím, nemělo by.

    ALL Dokončuji porovnání (v ČJ) tří zdrojů o metodách diagnostiky. Je to tabulka v Excelu(pro přehlednost rozdílů a chybějících kroků), takže to sem nemůžu umístit. Má někdo nápad? Nebo se tady ozvěte se svým mailem, komu to mám za pár minut rozeslat. A pak mi k tomu každý z vás napište svůj (ten zaručeně pravý) postup :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.03  14:19

    « Re: Znova to škubání

    Futura: Ano ve valci. Izolator v miste pripojeni kabelu jako z fabriky. Svicky jsem za dobu, co auto mam vymenoval asi 3x (vzdy s vyhlidkou, ze bych se tohoto problemu mohl zbavit), ale bez vlivu. Jinak nevim, jestli si postrehl, tak po asi 1-2 minutach to vsechno slape krasne. A to je stejne krome vyfuku jeste vsechno ledove.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.03  14:11

    « Re: Znova to škubání

    Rbr: ISC: Ano ja na nem nameril 9V ss(druhej vodic je na +BAT-tedy 13.8V tam tenkrat bylo), ale taky jsem nameril asi 20V stridavejch. Je mozny, ze to lezlo od vstriku (ma to spolecne +BAT) a ja to meril obyc. multimetrem. Zkouknu to nejakym lepsim merakem a zmerim frekvenci pulzu. A nejlepsi by bylo podivat se na to osciloskopem, ale to asi az o vikendu.
    Jinak ze schema EEC-IV vyplyva, ze vsechny vstupy/vystupy jsou chranene proti prepeti, bud pouze kondenzatorem, nebo u indukcnich zatezi (vstriky, solenoidy,...) take diodami. Takze rozpojeni za provozu by nemelo mit fatalni nasledky pro RJ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.03  14:11

    « Re: Rozdíly v metodách diagnostiky podle zdroje

    Prochy: nějak tomu nerozumím. V materiálu nazvaném: Electronic Engine Control self test for Ford vehicles with EEC IV se v části KOER píše: The engine ID in a running test is a series of pulses equal to one half the number of engine cylinders. A 4 cylinder engine ID is 2 pulses, a 6 cylinder ID is 3 pulses and an 8 cylinder ID is 4 pulses. A diesel ID is 5.
    Co dodat?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…