Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 24.10.03 09:02
« Re: Znova to škubání-problem snad vyresen
Rbr: Ja taky rikam, ze se jeste uvidi. Ale urcity vliv jsem vysledoval. Vcera vecer mi to pri tomto prestalo chcipat a vubec i naznaky naprosto pri urcitem nastaveni zmizely. A dnes rano hned po startu jsem to proslapnul a nadhera! To by predtim bylo bez chcipnuti naprosto nemyslitelne. -
« Re: to polednik
To polednik: cerny kour z vyfuku a spatny chod motoru ---> HODNE BOHATA SMES...200%. Dochazi k jejimu nedokonalemu spalovani. Jestli vyndas svicky, budou cerne jako prase. Takze: zmer ty tlaky motoru, a pak jestli jsou ok, musis se pustit a rozdelat sani, vycistit, zajit na diagnostiku RJ. Nebylo by od veci skontrolovat (promerit} zapalovaci kabely, stav vzduchoveho filtru (ostatne proc mas zanesene sani, kdyz tam ma byt vzduchovy filtr...). Mozna na ten filtr bych se kouknul jako prvni. -
« Re: Znova to škubání-problem snad vyresen
Prochy tak to ti gratuluji. Ale ještě bych nejásal, já taky po mých experimantech tvrdím, že se to 95% zlepšilo ale cosi tam ještě je....uvidíš časem.
Takže nstavení volnoběhu bez ISC. Je fakt, že i já jsem v té době na ten šroub sáhl, a dokonce jej celý vyšrouboval a očistil, protože byl neskutečně zanesen. Kde jsi prosím tě vzal info, že při odpojeném ISC tím máš nastavit 800 ot? Každopádně o víkednu zkusím těch 800 nastavit.
A je pravdou, že mě ten volnoběh od té doby taky vyleze výš, podobně jak popisuješ ty.
Včera jsem kontroloval patici + vnitřek relé XI. Vše OK.
A co kratas? Ty sis někdy hrál s tím šroubem, ať už k horšímu nebo lepšímu?
Teď se chvíli musím odmlčet. -
« Re: Termospojka
to petom1: jo, s tou termospojkou jsem taky mel problem. To je typicke. Ta nova spojka stoji 3000 CK u Fordu, spolu s vetrakem 4000. Tech 8 tis. je trocha moc. Ja jsem nakonec sehnal na vrakaci jeden velice slusnej kousek za 800, a ten od te dobu porad funguje v kosteyovym aute. Ale da se vyhodit a dat tam za chladic ty dvojite elektro z DOHC. -
« Re: Znova to škubání-problem snad vyresen
Kdyz mi to auto stoji 2-3 tydny bez startu, na studeny start otacky vyskoci na 1500, drzi se tam, pak po 10s klesnou na 1100, a po 3-4 minutach jsou na 850-900. Jestli jsem s ni ale den predtim jezdil, tak otacky vyskoci tak na 1100-1200 a pak postupne klesaji. Jestli zapnu webasto na studeny motor, za 15 minut mam teplotu motoru tesne nad M, a po startu otacky kolem 1000, ne-li pod. -
« Re: to polednik
poledník: ještě jednou: teď si vzpomínám, že snad máš EFI, bavili jsme se taky o resetu, nepletu se? POkud to je EFI, zkus ten reset ŘJ odpojením baterky a potom to učení ŘJ, jak tady stále dokola řešíme. Né že by to byl jediný problém u tvého auta, ale nic za to nedáš a pokud je ŘJ zmatená, nedopracuješ se k lepším výsledkům. -
« Re: to polednik
poledník: saze v sacím potrubí? minimálně bych oddělal celé potrubí a vše to vyčistil! A pak hledat příčiny těch sazí. Máš tam karburátor nebo takový stříbrný zařízení s velkým nápisem EFI? Teď nevím, jestli to jde poznat podle toho ventilu, co jsi čistil.
A nezapomeň, jak ti daytona radil nechat zkontrolovat, jestli není prasklá hlava. Aby jsi neudělal spoustu věcí, spoustu investicí a nakonci nezjistil, že se to nevyplatí. -
"-- skrytý --" 24.10.03 08:27
« Re: Znova to škubání-problem snad vyresen
Result: Tak jsem na to asi kapnul. Problem byl opravdu v nastaveni zakladniho volnobehu. Ten jsem nastavil tak, aby pri teplem motoru s vypojenym volnobeznym ventilem byly otacky 800/min. Pak jsem jeste jen tak zbezne hadrem vycistil skrtici klapku-trocha sazi s olejem.
Duvod? Asi pri nevhodnem nastaveni toho sroubku dojde pri pridani plynu z volnobehu k nejakemu zakmitnuti cele regulace volnobehu. To by mohlo byt zpusobeno treba casovymi konstatami jednotlivych komponent systemu, nebo jednoduse posunutim pracovniho bodu volnobezneho ventilu do oblasti, kde (rychleji, presneji, bez prekmitu ?) reguluje.
Postreh: Ted pri startu za studena mi otacky vylitnou na 2000, tam se drzi, placnu 5-10s, a spadnou na 1100. Pak postupne, jak se motor ohriva, klesnou jeste na 850. Jak jste na tom vy?
Jinak dnes rano (-4st C) jsem vyjel naprosto bez jakehokoli vynechani. No uvidime, jestli jsem se toho opravdu zbavil. Kdo mate s timto problemy, zkuste to taky. Myslim, ze ruzna mira tohoto problemu, je primo umerna zakladnim volnobeznym otackam. Pri urcitych pak uplne zmizi.
Rbr: Jak jsem minule tvrdil, ze mam na ISC (voln. vent.) nejake stridave napeti, skutecne se muselo jednat o ruseni ze vstriku. Ovsem pri mereni poradnym multimetrem jsem zjistil uroven tak 2mV TRMS, takze nic vyznamneho. Puvodne jsem takovym levnym kramem, kt. bezne pouzivam (nezere moc baterky a je maly), zmeril 20V!. Myslim, ze meri pouze spicky, byt jsou velmi kratke. Takze to byla slepa ulicka. -
« Re: Znova to škubání
Takže po spoustě teoretických úvah o elektroinstalaci (ze kterých stejně 90% nerozumím :-))) zase pár poznámek z praxe :-) Včera jsem udělal regulérní reset ŘJ podle toho anglického textu, který sem dal rbr. Tři minuty volnoběhu, dvě na 1200 rpm, pak jsem Sirku protáhl úzkými městskými uličkami, po okruhu i pár kilometrů po dálnici a na závěr si ještě pro zábavu pustil klimu :-) V průběhu celé téhle testovací jízdy se chovala perfektně, ale to jsem už vyjížděl s ohřátým motorem. Dnes ráno jsem to sledoval při cestě do práce (cca 15 km vesměs po městě), volnoběh držel bez sebenenšího výkyvu a zaváhání při rozjezdu se mi objevilo jen jednou, navíc bylo mnohem kratší než v posledních dnech. Takže problém je tam pořád někde ukrytý, ale ten reset výrazně pomohl (aspoň to tak zatím vypadá). Zpětně si teď uvědomuju, že volnoběh v benzínu mi začal kolísat potom, co jsem nechával na autě seřídit volnoběh LPG. V "plynové soustavě" :-) bylo vadné relé, které mi měnili, přičemž byla odpojená baterka. Je dost pravděpodobné, že na nějaké načítání dat a opětovné učení ŘJ se plynaři vykašlali, patrně mi ji chuděrku ještě pořádně rozhodili, když testovali ten volnoběh v plynu :-( -
« TO ALL
zdarec chlapi, jak se tak divam, zase pekne nestiham :-))) doufam, ze vam to dobre jezdi.
Jinak dnes a vcera probehl pokus zdolat 3. nejvyssi sopku Mex. Ixtaccihuatl 5286m. Diky zdravotnimu stavu jednoho z clenu vypravy jsme museli z vysky asi 4200m mazat rychle dolu..to jen tak na okraj.
AD ABS: je jasny, ze normalni clovek nejezdi rallye a vetsinou se pohybuje na asfaltu. A ruzny podminky na asfaltu, obzvlast v zime, nebo jen v desti...mluvi 100% pro ABS. Na druhe strane, nekdy neni na skodu moznost ABS deaktivovat. Samozrejme se to tyka specif. situaci..jedna zkusenost: u Patrola mi nekdy ABS dost chybi, prce jen krizove zastavit vic nez dvoutunovy auto s velmi silnejma brzdama a relativne dost sirokejma guma na mokre silnici je zalezitost pevnych nervu a modleni :-)))....ale v terenu muze byt ABS na skodu. Pri jednom sjezdu po sterkove ceste s tou zminenou F-150 jsme diky nemu prorazili gumu.
to jsem se rozepsal :-) no nic mrknu jeste na sierra web a letim, zatim se mejte! -
« Termospojka
Caute. Kedže sa mi zadrela termospojka vo vetráku, rozhodol som sa, že kúpim novú. Skoro som spadol z nôh keď mi predavač oznámil, že tá termospojka stojí 8000 slovami osem tisíc Sk. Takže kašlem na spojku, vrhnem tam elektrický vetrák s pozostatkov so škodovky.