Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Konečně jsem se dostal k autu a k EEC-IV
Prochy: a zjistil jsem následující: pojistka, přilepená na svazku kabelů není pro ŘJ! Takže žádný reset. Je to pojistka pro vyhřívání lamdy. Ověřeno. Tak jsem začal hledat tu správnou pojistku pro ŘJ z pinu č.1. Je omotaná pěnovkou spolu s dalšími dvěma konektory – tedy celkem asi 6 nebo 7 červených a červenomodrých drátů a tento svazeček je uložen nahoře za počítačem ABS na pravé straně. Pojistka samotná je skleněná-trubičková v pouzdře.
Já si zkontroloval vše co jsme řešili přes týden. Vše OK. Zkusil jsem tvůj postup s nastavením 800 ot. při odpojeným ISC ale volnoběh pak často zůstává zbytečně vysoko, nedá se s tím jezdit.
K tomu mám protinávrh: přesně podle Sierra Petrol, (jestli jsem to dobře pochopil) při dynamickém testu mám po kodu 60 deset minut mimo jiné na základní nastavení volnoběhu – 825 ot. pomocí šroubku pod škrtící klapkou. Udělal jsem to a jede to parádně.
Udělal jsem taky test – dynamický podle materiálu Sierra Petrol. Popíšu v následujícím příspěvku.
-
« Re: Moje sirka & LPG
Už nějaký pátek na LPG jezdím a jsem přesvědčen,že když si do auta sedne "sirkař" a nebude o LPG vědět,tak to téměř nepozná.Je pravda,že s LPG auto nejde "odspoda" jako benzin,ale ve špici nevidím rozdíl.Možná někdo zajistí na příští sraz měřicí zařízení na kterém by se daly tyto "rozdíly" změřit. Zdravím všechny Ba+D+LPG. -
kostey 24.10.03 14:51
« Re: Moje sirka & LPG
Plyn v škodovce neni zas tak špannej, teď v říjnu jsem jel stopem na Invex do Brna a z prahy mě tam vzala 102cítka na LPG a On mi řikal že mu to s tim plynej jezdí 155. Já osobně jsem snim jel 150 a řikal že si to nemůže vynachválit, akorát každejch 50km zastavil na odpočívadle, otevřel kapotu od motoru do něčeho tam třísknul kladivem a jeli jsme dál... jo zapoměl jsem tam napsat, že měl 5ti kvalt. -
oleowr1 24.10.03 14:45
« Re: Moje sirka & LPG
Taky jsem jezdil na plyn a ono to zase taková hrůza není. Jen motor ve stodvacítce není konstruovaný na konzumování "suchého" tedy bezolovnatého palkiva, takže dostával víc zabrat. U sirky by plyn příliš ublížit neměl. Na LPG lidi zpravidla nejezdí proto, že je to baví, že si chtějí ničit motor apod., ale proto že je to levnější. -
kostey 24.10.03 14:29
« Re: Moje sirka & LPG
já mám svůj motor příliš rád abych mu dával k jídlu nějaký LPG. To je jako v reklamě, stejně tak jako psi maj dostávat Chappy a kočky Wiskas, tak Benzinová sierra NATURAL. Kočky a Psi to bez těch jejich konzerv přežijou, ale nebudou tak vitální a stejně tak je to i s autama :) -
neregistrovaný: "MartinSierro(ford-sierra." [.XXX] 24.10.03 13:58
« Re: Moje sirka & LPG
Taky v tom nevidím žádnej problém, pokud to funguje jak má. A řeči typu nejezdím ve sporáku, ale v autě jsou fajn, ale pokaždé když budu čepovat do nádoby 50l plynu za 500,- Kč a vzpomenu si, že to mám na cca 450km, tak si řeknu: "..sakra to je dobrej sporák.." -
"-- skrytý --" 24.10.03 13:44
« Re: Znova to škubání-problem snad vyresen
Rbr: Tak jsem opet zde. Jak jsem prisel na tech 800 otacek? I pri zahratem motoru jsem si vsiml, ze pri velmi jemnem pridani plynu, se motor jakoby pridusi a pak jemne prida. Naopak pri povoleni plynu se volnobeh na chvili tak podivne snizil, bezel trochu nekultivovane a po par sekundach se to pomalu srovnalo. Myslel jsem, ze je rozstelovany (vymackany?) doraz na skrtici klapce. S tim cervikem jsem za prvy nehnul (z druhe strany nema) hlavicku, ale pouze rovnou plochu a za druhy jsem vycistil sani v okoli klapky a zjistil, ze nastaveno je to asi dobre (nenasel jsem zadne pretoceni te klapky) a za treti ten doraz nebyl nijak opotrebovany, jestli mohu posoudit. Tohoto chovani jsem se zbavil az pri zvysovani zakladniho volnobehu az na hodnotu 800 (nebo 700?). Nikde jsem se nikdy nedocetl, jak se to ma nastavit (je nekdo takovy?). Jestli to takto bude fungovat, budu spokojeny.
Mozne vysvetleni vidim v tom, ze nejaka mozna nestabilita v regulaci je zespoda oriznuta a otacky i pres tuto nestabilitu neklesnou smerem dolu. Naopak smerem nahoru je moznost razantnejsi regulace. Ale je mozne, ze toto vse je zapricineno drhnoucim volnobeznym ventilem. Uplne prukazny by bylo mit ten ventil novy, nebo alespon dokonale vycisteny (tak jak je popsano v sekci rady zde: [odkaz] transcad.cz/ fordscorpio/). Prectete si to povidani tam, mozna, ze jsem dosahnul serizenim jineho sroubku totez. -
« Re: Znova to škubání-problem snad vyresen
prochy: přeji ti (a sobě), abys měl pravdu. Napadlo mě, že bych to o víkendu mohl ověřit tím, že naopak si šroub rozšteluji, extrémně zavřít i otevřít. A jelikož mám teď s rozjezdy téměř zanedbatelné problémy, mělo by se to zhrošit, pokud máš pravdu.
A ještě jednou, pokud to tak je, když si vzpomenu na re-učení ŘJ po resetu......viděl bych to po seřízení toho šroubu na noný reset a příkladné zaučení za těchto nových podmínek volnoběhu!
Prosím tě, neřekl jsi mi, odkud máš tu informaci, že máš šroubem nastavit právě 800 ot, a právě při odpojeném ISC. Odpojoval jsi jen jeho konektor vpředu u něj, předpokládám. -
« Re: Znova to škubání-problem snad vyresen
Kratas? já to myslím trochu jinak: pokud ty máš stejný(nebo podobný) porblém, pak jestli připouštíš možnost, že bys ten šroub mohl mít rozštelovaný.
Já to u sebe připouštím, vím, že jsem s tím manipuloval, právě když jsem dělal reset atd. Což mě mohlo zmátnout.
All: jaký je vlastně princip tohoto šroubu? Mám to chápat, že pokud bych neměl idle speed control (nebo bude nefunkční), pak tento šroub mi díky určitému množství propuštěného vzduchu zabezpečí jakési minimální volnob.otáčky? -
« Re: Znova to škubání-problem snad vyresen
Tak to je vyborne!! Ses dobrej! Jinak ja osobne po studenem startu necham asi 3-4 minuty bezet motor na volnobeh, at se trochu probudi. Pak jeste vsechno skontroluju, vodu, tlaky v pneu, Pak jeste otevru vrata, vycouvnu z parkoviste, zaviram vrata, to je uz dohromady 15 minut, a pak jedu 600 km. A pak sirka stoji dalsi 3 tydny...
Pozor!!!!! Neměřit Ohmmetrem 29 a 49 - zničí to lambdu!