Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy a pkod takže tobě tonapětí kolísalo při volnoběhu nebo ji měřil až při 2 tisících? Já už jednou měl v motoru vadnou lambdu a to se pak motor chová zcela jinak. Já mám stále dojem, že příčinou všeho je ta zem....už jsem to tu psal, kdysi(snad před rokem) jsem byl na diagnostice u Fordu, právě s tou nefukční lambdou a tam mi navíc našel záporné hodnoty napětí na lambdě (!) tak postupoval jedoduše a snad logicky: kablík do 49 spojil spojkou s kablíkem do 20. Jenže navíc si nevšiml, že kablík 20 nemá kontakt s konektorem ŘJ a tedy neukostřeje ŘJ. Takže tu lambdu tehdy uzemnil ale zase neměla zem ŘJ. A já, když na to přišel, opravil jsem pin 20 (to už víš) a odpojil spojku 20-49. A výborně to jezdilo. Snad líp a svižněji než předtím. A spotřeba taky dobrá. Ale poslední dva týdny nárůst asi o 1,5 litru. No a při diagnostice jsem zjistil ten kod 38....tak teď jsem to snad všechno pospal od začátku. Proto uvažuji opět(!) propojit 20 a 49...ale bojím se toho, nechci nic podě...t. -
"-- skrytý --" 29.10.03 14:48
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Ano do ustalenych otacek radim i volnobeh. Myslim, ze RJ porad balancuje mezi chudou a bohatou. Pri pridavani plynu proste prida na vstricich podle udaju z cidla otevreni skrtici klapky (TPS) a zatizeni motoru-podtlak (MAP) a pri dosazeni jakesi rovnovahy se snazi smes ochuzovat a podle udaju lambdy zjisti, ze to prehnal, tak zase postupne obohacuje. Snazi se regulovat na napeti 0.5V. -
"-- skrytý --" 29.10.03 14:37
« Re: merka oleje OHC
Daytona: Ja vim, ale rozciluje me, kdyz je nekdo schopen vest diskuzi na tema motorovych oleju, jejich viskozity a vykonostni specifikace, ale brani se overit si jeho mnozstvi v motoru. A to je daleko podstatnejsi vec nez cela alchymie okolo nich. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy: jasně, porovnávám napětí mezi 29 a 49. Takto jsem to pochopil i ze sierrapetrol. A po přidání plynu to stoupne. Jen se teď bojím, že jsem neviděl to "kolísání" při ustálených otáčkách.
Do ustálených otáček patří i volnoběh? Při volnoběhu mi to sedí asi na těch 0,1V ,žádné kolísání. Takže jinak. Při volnoběhu by to mělo taky kolísat? Nebo musím přidat na těch 2000 ot. (napětí krátce na 0.8V) a pak, když dál držím těch 2000, pak teprve to bude kolísat? Teď jsi mě trochu vystrašil, že ta lambda není OK.
Vypnutý motor jsem samozřejmě nemyslel, myslel jsem volnoběh. -
« Špatné startování se zahřátým motorem
V posledních dnech se mi objevila (respektive oživila) jedna věc - při zahřátém motoru mi to občas špatně startuje. Musím hodně důrazně sešlápnout plyn a stejně to aspoň šestkrát, sedmkrát otočí, než se chytne. Za studena chytá bez problémů na jedno dvě otočení. Daytona tu kdysi psal, že u EFI je sešlápnutí plynu asi do poloviny při startování na teplém motoru OK, ale já ho poslední dobou musím mít div ne na podlaze. Čím by to mohlo být, čekal bych spíš opačný problém :-( -
« Re: merka oleje OHC
pár měsíců po tom, co jsem koupil sirku, jsem s ní byl v servisu na prohlídce a tam zjistili, že na mírce oleje není vidět hladina (DOHC), tak museli doplnit 2 litry, na chodu motoru nebo něčem jiném to nebylo vůbec poznat a kontrolka na palubce neukazovala nic neobvyklého, v závěrečné diskusi technik u fordu tvrdil, že bude bez výraznějšího opotřebení fungovat i s poloviční náplní oleje, takže to co je nad touto hodnotou je jakási rezerva pro případ nouze nebo pro řidiče, kteří se o auto nestarají - ovšem u mne to byl prasklý kroužek na prvním válci -
"-- skrytý --" 29.10.03 14:21
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Takze tebou uvadene napeti 0.1V-0.8V je vztazene k pinu 49?
Dovolim si to kolem toho napeti na lambde jeste upresnit. Bezprostredne po pridani plynu to musi stoupnout nad 0.8V (obohati), ale pri ustalenejch otackach to furt beha nahoru a dolu kolem 0.5V (stechiometricka smes) a to od 0.1V (chuda) do 0.8V (bohata). Nevim jestli v klidu myslis pri vypnutym motoru nebo pri ustalenejch otackach. -
"-- skrytý --" 29.10.03 14:13
« Re: merka oleje OHC
Myslim, ze uvahy kolik cm nad ci pod jsou zcela liche a diskuze na toto tema zbytecna. Proste vymente olej a nalijte mnozstvi presne 4 litry nebo kolik a zmerte si tu svoji merku. Pokud si to nebudete nebo nechcete delat sami, tak nekam zajedte a dohlednete na spravne mnozstvi oleje, tzn. podle litraze a ne podle merky. To vam snad musi v kazdem servise umoznit. A jestli ne, tak je to duvod zacit jezdit jinam. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy: shrnu to znovu: po zapnutí motoru mám na pinu 49 +4V proti zemi (20 pin nebo krabice - to je totožné). Podle matirálu SierraPetrol se lambda kontroluje měřením jako minus pol použít pin 49 a jako + pol použít 29. Tam bys měl mít v klidu 0V, možná těch 0.1. Pokud šlápneš na plyn (tzde uvádějí 2 000 ot) mělo by ti to vyskočit až do 0,9V, pak se vrátit. A jelikož já tady tento rozdíl vidím, usuzuji, že lambda jako čidlo funguje. Jenže, vracím se, toto vše mám stále posunuto o 4V proti zemi! A diagnostika mi hlásí jedinou závadu: 38"nízké napětí na lambdě". To odpovídá chudé směsi a tak ŘJ obohatí...a mě stoupá spotřeba...jinak si to neumí vysvětlit. Možná tam hraje nějakou roli to ukostření, které tam kdysi bylo. -
« Re: Co může způsobovat škubání......
Zapomente na silentblok prevodovky! Od toho to neskube! Prevodovka MT75 ma vzadu pred prirubou na kardan blbe vyresenej tesnici krouzek s malou zivotnosti. Po 50-60 tisic uz moc netesni, tak olej z ni trocha tece a primo na tu gumovou kostku (silentblok prevodovky). Ta se pak casem rozzvejka az se protrhne. Poznate to tak, uslysite klepani zespodu pri jizde na nerovnostech a pak kdyz se podivate pod auto a rozhejbate prevodovku, zjistite ze klepe o spodni tram silentbloku. Ale od toho to neskube. Novy silentblok prevodovky stoji 2300 KC u Forda, zadni simerink prevodovky 280 KC. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
kratas: dobře, informace ti dám dohromady a pošlu, vydrž tak do zítřka. Jak jsem psal, žárovky na + pol baterky bys snad zvládl připojit, kam připojíš druhý konec, namaluji a pak už jen propojíš dvě zbývající zdířky....
Použil bych v tomto postupu také zkušenosti Rob2 a prochyho. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Teepee: publikovatelně na web - jsme pro, ale na tom webu to zatím není kam dát:-(
V podstatě vycházím z materiálu SierraPetrol, s Prochym a Rob2 jsme řešili, že se tu vyskytují různé názory a postupy, ale dá se z toho dát dohromady ověřený postup. Přehled kodů taky není problém, a nějaké jednodušší zapojení žárovky taky každý zvládne.