Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy OBI? dnes tam jedu! Jak se to nazává nebo co mám hledat, jak to vypadá? Já tam vždy vidím kokory, HD, silikonový oleje apod.
Ten popis s lambdou takto přesně vidím už týden, to je ono. Jen detail: diagnostika tvrdí nízké napětí z lambdy. Což je opak, než jsi teď uvedl ty ale i tak si myslím, že to bude souviset. Co víme, co se děje v tom zákaznickým IO, do nějjž lambda vede. A ještě bych uvedl jednu variaci tvého vysvětlení: po startu(prvním) se naopak kontakt uzemnění zhoršil a proto špatný rozjezdy. A kontakt se pak zlepšil ohřátím (tvůj případ) nebo opakovaným startem (mlůj případ).
Co to vymýšlíte s tím dílem snížujícím průtok vzduchu....už se to tady snad před rokem řešilo. To by mělo schované za škrtící klapkou při pohledu od gumového kolena sání? Nebo až hlouběji? Jak tam lezete? -
"-- skrytý --" 31.10.03 09:23
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Medeny sprej jsem koupil v OBI, ale maj ho snad v kazdym supermarketu v sekci auto-moto.
U me mozna stacilo, aby se parkrat zatras vyfuk, chytilo to kontakt a bylo ot OK. I kdyz posledni dobou jsem mohl startovat treba 10x a naopak to chtelo svuj cas. Prestoze na voltmetru se zdalo, ze tam kontakt je (0-0.01V na pinu 49), mohlo tam furt lizt nejaky ruseni, jak to ten kontakt ztracelo. Starty mohly bejt taky poznamenany tim, ze pred prvnim startem tam kontakt nebyl (ty-napeti 4V na pinu 49), nebo mizernej (ja-napeti 1.38V na pinu 49) a prestoze se po startu u me kontakt obnovil, RJ to chvilku trvalo nez si zvykla. U tebe uz mohl bejt signal z lambdy uplne mimo zpracovatelnej rozsah (4V + 0.1 az 0.8), napeti bylo vyhodnoceno, jako prilis vysoke - bohata smes, takze ochudil (proto signal lambdy 0.1V).
Treba to ale takhle neni a po par startech si budu jist, ze jsem zase na zacatku. Ale asi si uz pochopil, ze jsem optimista. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy: tak takhle mě už dlouho nic nepotěšilo!!!!To by vše vysvětlovalo. Já se k tomu zatím nedostal, chystám se na to až o víkendu. A jsem zvědavý na tvoje studený starty. Dnes po ránu jsem měl takový. Protože mě to dlouho nezazlobilo, v klidu se rozjíždím a chcípl motor. Druhý start, hned rozjezd(vše jen pár sekund) - po problému ani památky. Proto trvám na svém, že nejde jen o teplotu motoru.
Prisím tě, slyším o tom u tebe podruhé: měděný sprej. Jak vypadá a kde se dá koupit? Já se na něj už pár měsíců všude vyptávám a připadám si jak blb, co že to chci.
fidoford: zkusil jsem dnes jet Kladno - Praha s odpojenou lambdou a žádné zhoršení, vše stejné. (jakou změnu bycdh vlastně měl pozorovat?) Takže sonda minimálně nedodává do ŘJ co má dodávat - jelikož sama reaguje na sešlápnutí plynu zvýšením napětí, myslím že prbolém je v tom jak napsal prochy. -
"-- skrytý --" 31.10.03 08:39
« Re: sání DOHC
Sm: Overeno nemam nic, nejsem FMC (i kdyz nevim, jestli by Ti slecna neco kloudnyho rekla :-) ). Ale slysel jsem o tom. Kdyz se kouknes do Nemecka na inzeraty, najdes tam spoustu inzeratu na DOHC 85 kW. To by melo byt prave toto.
Funguje to jako skrtici klapka ne? Proste omezeni pruchodu vzduchu do sani jako u skrt. klapky. Kdyz to vyhodis budes mit stejnou konfiguraci sani jako my ostatni tady v CR. -
"-- skrytý --" 31.10.03 08:32
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Tak jsem se vcera poradne kouknul na zoubek te lambde. Pri odpojeni lambdy je na pinu 49 RJ napeti cirka 4.3V (to je asi tvuj pripad) a to i pri zapnutem zapalovani i pri nastartovanem motoru.
Kdyz jsem vlezl pod auto, vsiml jsem si, ze k lambde vede kostrici drat od bloku motoru. Zezhora nebyl videt mrska. Ten drat byl pod tim tepelnym stitem kolem tela lambdy omotany a puvodne stazeny kovovym stahovacim paskem. Z toho vsak zbyla pouze drt oxidu zeleza. Tam byl asi muj problem s uzemnenim. Kontakt to byl nedokonaly a po nastartovani se asi vlivem vibraci obnovil. Jak to ma byt ukostreno v originale nevim. Nicmene lambda alespon u me neni s vyfukem (parohy) vodive spojena.
Ukostreni lambdy jsem tedy pomoci noveho pasku obnovil, poradne to stahnul, jeste jsem tam striknul medenej sprej, tak to snad bude OK. Dnes rano jsem startoval a svete div se-ihned pekna reakce na plyn a motor ihned tahl bez nejmensiho zavahani od volnobehu. Ale dnes bylo docela teplo. Tak uvidime, jestli to treba neresi ty studene rozjezdy?! -
« Re: sání DOHC
to prochy : ty 3 kW máš ověřeny? a nezvýší to spotřebu, popř. nezhorší emise? na jakém principu to funguje, pokud si pamatuju z fyziky, tak jestliže zmenším průřez, zvýší se rychlost proudění - což by teoreticky mělo zvyšovat rychlost plnění válců - nebo to funguje úplně jinak? s tím foťákem to bude slabší, ale zkusím něco vymyslet -
« Re: Rozměry pneu
Podle toho co tam píšou bych na kombi diesel měl mít nahuštěno 1.8 a to je blbost z vlastní zkušenosti vím že pokud na předek nedám aspoň 2.1 a nazadek 2.0 tak mi to plave v zatáčkách na gumách 185/60 R14. Ale zase 3.3 při plně zatíženém autě se mi zdá jako extrém :o))) -
« sání DOHC
to all : mezi škrtící klapkou a ramenem vstřikování mám vložen díl, který zmenšuje průřez sání o takřka 40 %, prohlížel jsem na webu fotografie motorů u sierr a nikde jsem to nenašel, přiznejte se jestli to někdo z Vás má též a HLAVNĚ k čemu tam ta součástka je? Sierra byla z velké dodávky v r. 1993 (cca 100 ks) pro naši firmu. Dodána z Německa přímo na zakázku. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy: Po zapojení (svařování na autě - počítač odpojen) počítače jsem neprovedl doporučený postup pro načtení dat. Motor měl velice nízký volnoběh (pravidelný), spotřeba byla vyšší. V současné době se vše zdá být OK. Diagnostika vyšla dobře. Dofám, že to vydrží. -
« Re: Hydroštely DOHC
Možná špatně, ale: Pokud vymezování vůle nefunguje, tak se mu nedostává oleje, nebo není dostatečný tlak. Osobně bych viděl přicpaný kanál, který hydroštely krmí olejem. Jak bylo již napsáno, další možností je KO čerpadlo, přicpané sítko sání oleje, případně totálně ucpaný filtr oleje. Ten má ale obtokový ventil, takže zde je závada málo pravděpodobná. Ale jak praví Murphyho zákony: Každé hermetické těsnění propouští....
Já mám kombíka, benzin, gumy jako ty a dávám 2.0 až 2.3 podle zatížení a druhu provozu. Zatím mě v vždycky v pneu servisu říkají, že mám pěkně rovnoměrně opotřebovávané gumy.