Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy jasně! chystám se projít všechny ukostření - lambduz, pod tou převodovkou a zkouknout další. To víš, že to bude první krok. Nerad bych experimentoval tak, abych podělal něco vedle.
Ještě mě napadlo, i když o lambdě již bylo řečeno mnoho - proč vlastně lambda střídá napětí mezi 0,1 a 0,8V? Myslím, co je tou první příčinou? Je to pouze následek, toho, že ŘJ "sama" střídavě posílá (změnou délky vstřiku) chudší a bohatší směs, což se projeví ve složení výf.plynů a toto zpětně lambda "jen potvrzuje"? Nechce se mi věřit tomu, že čidlo (jakékoliv), které bude měřit chemické složení plynu (ať už koncentraci 02, popřípadě jakoukoliv jinou veličinu), bude na svém výstup dávat takový "zvlněný signál". Ten výstup by snad měl přímo, popř.nepřímo úměrný vstupu. -
"-- skrytý --" 31.10.03 10:18
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: To, co jsem tam kdysi koupil ja melo snad bilomodry obal a stribrne vicko. Ale tech spreju v sekci auto-moto tam moc neni, to prece musis najit!
Kdoviproc dignostika tvrdi kod 38. Jestli tam kontakt chvilku je a chvilku ne, muze si to RJ vykladat po svem. Kdovi jak EEC-IV tuto chybu vyhodnocuje? Ten kod bych zacal resit po poradnem prikostreni te lambdy. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy OBI? dnes tam jedu! Jak se to nazává nebo co mám hledat, jak to vypadá? Já tam vždy vidím kokory, HD, silikonový oleje apod.
Ten popis s lambdou takto přesně vidím už týden, to je ono. Jen detail: diagnostika tvrdí nízké napětí z lambdy. Což je opak, než jsi teď uvedl ty ale i tak si myslím, že to bude souviset. Co víme, co se děje v tom zákaznickým IO, do nějjž lambda vede. A ještě bych uvedl jednu variaci tvého vysvětlení: po startu(prvním) se naopak kontakt uzemnění zhoršil a proto špatný rozjezdy. A kontakt se pak zlepšil ohřátím (tvůj případ) nebo opakovaným startem (mlůj případ).
Co to vymýšlíte s tím dílem snížujícím průtok vzduchu....už se to tady snad před rokem řešilo. To by mělo schované za škrtící klapkou při pohledu od gumového kolena sání? Nebo až hlouběji? Jak tam lezete? -
"-- skrytý --" 31.10.03 09:23
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Medeny sprej jsem koupil v OBI, ale maj ho snad v kazdym supermarketu v sekci auto-moto.
U me mozna stacilo, aby se parkrat zatras vyfuk, chytilo to kontakt a bylo ot OK. I kdyz posledni dobou jsem mohl startovat treba 10x a naopak to chtelo svuj cas. Prestoze na voltmetru se zdalo, ze tam kontakt je (0-0.01V na pinu 49), mohlo tam furt lizt nejaky ruseni, jak to ten kontakt ztracelo. Starty mohly bejt taky poznamenany tim, ze pred prvnim startem tam kontakt nebyl (ty-napeti 4V na pinu 49), nebo mizernej (ja-napeti 1.38V na pinu 49) a prestoze se po startu u me kontakt obnovil, RJ to chvilku trvalo nez si zvykla. U tebe uz mohl bejt signal z lambdy uplne mimo zpracovatelnej rozsah (4V + 0.1 az 0.8), napeti bylo vyhodnoceno, jako prilis vysoke - bohata smes, takze ochudil (proto signal lambdy 0.1V).
Treba to ale takhle neni a po par startech si budu jist, ze jsem zase na zacatku. Ale asi si uz pochopil, ze jsem optimista. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy: tak takhle mě už dlouho nic nepotěšilo!!!!To by vše vysvětlovalo. Já se k tomu zatím nedostal, chystám se na to až o víkendu. A jsem zvědavý na tvoje studený starty. Dnes po ránu jsem měl takový. Protože mě to dlouho nezazlobilo, v klidu se rozjíždím a chcípl motor. Druhý start, hned rozjezd(vše jen pár sekund) - po problému ani památky. Proto trvám na svém, že nejde jen o teplotu motoru.
Prisím tě, slyším o tom u tebe podruhé: měděný sprej. Jak vypadá a kde se dá koupit? Já se na něj už pár měsíců všude vyptávám a připadám si jak blb, co že to chci.
fidoford: zkusil jsem dnes jet Kladno - Praha s odpojenou lambdou a žádné zhoršení, vše stejné. (jakou změnu bycdh vlastně měl pozorovat?) Takže sonda minimálně nedodává do ŘJ co má dodávat - jelikož sama reaguje na sešlápnutí plynu zvýšením napětí, myslím že prbolém je v tom jak napsal prochy. -
"-- skrytý --" 31.10.03 08:39
« Re: sání DOHC
Sm: Overeno nemam nic, nejsem FMC (i kdyz nevim, jestli by Ti slecna neco kloudnyho rekla :-) ). Ale slysel jsem o tom. Kdyz se kouknes do Nemecka na inzeraty, najdes tam spoustu inzeratu na DOHC 85 kW. To by melo byt prave toto.
Funguje to jako skrtici klapka ne? Proste omezeni pruchodu vzduchu do sani jako u skrt. klapky. Kdyz to vyhodis budes mit stejnou konfiguraci sani jako my ostatni tady v CR. -
"-- skrytý --" 31.10.03 08:32
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Tak jsem se vcera poradne kouknul na zoubek te lambde. Pri odpojeni lambdy je na pinu 49 RJ napeti cirka 4.3V (to je asi tvuj pripad) a to i pri zapnutem zapalovani i pri nastartovanem motoru.
Kdyz jsem vlezl pod auto, vsiml jsem si, ze k lambde vede kostrici drat od bloku motoru. Zezhora nebyl videt mrska. Ten drat byl pod tim tepelnym stitem kolem tela lambdy omotany a puvodne stazeny kovovym stahovacim paskem. Z toho vsak zbyla pouze drt oxidu zeleza. Tam byl asi muj problem s uzemnenim. Kontakt to byl nedokonaly a po nastartovani se asi vlivem vibraci obnovil. Jak to ma byt ukostreno v originale nevim. Nicmene lambda alespon u me neni s vyfukem (parohy) vodive spojena.
Ukostreni lambdy jsem tedy pomoci noveho pasku obnovil, poradne to stahnul, jeste jsem tam striknul medenej sprej, tak to snad bude OK. Dnes rano jsem startoval a svete div se-ihned pekna reakce na plyn a motor ihned tahl bez nejmensiho zavahani od volnobehu. Ale dnes bylo docela teplo. Tak uvidime, jestli to treba neresi ty studene rozjezdy?! -
« Re: sání DOHC
to prochy : ty 3 kW máš ověřeny? a nezvýší to spotřebu, popř. nezhorší emise? na jakém principu to funguje, pokud si pamatuju z fyziky, tak jestliže zmenším průřez, zvýší se rychlost proudění - což by teoreticky mělo zvyšovat rychlost plnění válců - nebo to funguje úplně jinak? s tím foťákem to bude slabší, ale zkusím něco vymyslet