Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 31.10.03 13:07
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Regulace probiha porad, hodnota ulozena v pameti je pouze vychozi. Vystupni napeti na lambde je vuci slozeni smesi velice strme. Napeti sice kolisa od 0.1 do 0.8V, ale slozeni smesi kolisa jen v radu procent od stechiometrickeho. -
« Diangostika pro Kratase
Nezapomněl jsem na tebe, jen jsem včera koukal, že se domlouváš s Robem2, že to spolu uděláte v reálu. A taková zkušenost je nejlepší. Samozřejmě ti ty věci můžu poslat, jen to tedy sepíšu.
Rozdělím to do tří části: způsob zapojení "žárovky" - to bych asi vážně nechal spíše na reál ukázce (Rob2?). Druhá věc: doporučený postup měření (jaký používám např já + prochy) - pošlu (umíš aspoň trochu AJ?). Rob2 se v postupu malinko liší(volant), sám nevím, kdo má pravdu. Asi to nebudu podstatné. Třetí část: vyhodnocení pomocí kodů: pošlu ti "Robovi"(s dovolením) kody - jsou česky ale zase dost zujednodušené. A proto k nim přidám odkaz na kody v AJ. Jsou podrobnější. Je to jen odkaz, ten si už vytiskneš (?). -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy: jo, taky jsem tenm materiál četl. Toto si z toho pamatuji. Ale pěkně jsi to shrnul,pro mnohé to je poučné. Přes všechny tyto informace jsem hledal vlastně tu prvotní příčinu onoho "rozkmitání" celého systému. Zdá se tedy, že jedinou příčinou jsou časová zpoždění, tak jak jsi je popsal. Pokud se ale nepletu, při ustáleném plynu by hodnota lambda, a tedy i výst.napětí z lambda sondy, se měly po několika sekundách stabilizovat. -
"-- skrytý --" 31.10.03 12:43
« Re: sání DOHC
Sm: doplnim Faudyho; prestoze na to nebudes muset tolik slapat, vzduchu do motoru pujde stejne mnozstvi a spotreba pri tomto vykonu (stejnem jako v predchozim pripade) bude stejna. Jina vec je, ze porad jeste budes mit rezervu, kam plyn seslapnout a pak z toho vyzdimes vic kW a to chce nejaky to palivo navic. -
"-- skrytý --" 31.10.03 12:39
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Nedavno zde byl zminen odkaz na nejakou praci zabyvajici se modernimi ridicimi systemy zazehovych motoru. Kdybys ten soubor chtel, mam ho nekde ulozenej. Tam je to moc pekne vysvetleny.
V kostce jde o to, ze mezi tvorbou smesi a jejim zmerenim vznika zpozdeni. To je dano rychlosti zmeny davkovani na vstricich RJ, dobou pracovniho cyklu valce, rychlosti proudeni vyfukovych plynu a vzdalenosti lambda sondy od valce a take rychlosti odezvy lambdy. Ta je pro ruzne teploty ruzna. Pri teplote 350st C je to v radu sekund a pri 600st C v radu desitek ms. Dale je napeti na lambde strme zavisle na slozeni smesi. Pro stechiometrickou smes je napeti lambdy 0.45-0.5V. Princip regulace tkvi v tomto: pokud RJ vyhodnoti smes jako chudou (0.1V), pridava na vstricich davku paliva (rychlost pridavani urcuje integracni konstanta zavisla na otackach a zrejme i na dalsich udajich jako poloha skrtici klapky,...), pokud lambda sonda zacne hlasit, bohatou smes, stejnym mechanismem ubira davku na vstricich. Vychozi hodnota, z ktere regulace vychazi, je ulozena v pevne pameti ROM. Kdyz RJ zjisti, ze pro urcite podminky motoru byva stredni hodnota davky paliva, okolo ktere se reguluje, jina nez v ROM ulozi se do RAM (zapisovatelna-po resetu jsou data smazana, v prubehu provozu stale upravovana) a regulace vychazi z teto hodnoty. V tom tkvi adaptivni chovani RJ. -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy jasně! chystám se projít všechny ukostření - lambduz, pod tou převodovkou a zkouknout další. To víš, že to bude první krok. Nerad bych experimentoval tak, abych podělal něco vedle.
Ještě mě napadlo, i když o lambdě již bylo řečeno mnoho - proč vlastně lambda střídá napětí mezi 0,1 a 0,8V? Myslím, co je tou první příčinou? Je to pouze následek, toho, že ŘJ "sama" střídavě posílá (změnou délky vstřiku) chudší a bohatší směs, což se projeví ve složení výf.plynů a toto zpětně lambda "jen potvrzuje"? Nechce se mi věřit tomu, že čidlo (jakékoliv), které bude měřit chemické složení plynu (ať už koncentraci 02, popřípadě jakoukoliv jinou veličinu), bude na svém výstup dávat takový "zvlněný signál". Ten výstup by snad měl přímo, popř.nepřímo úměrný vstupu. -
"-- skrytý --" 31.10.03 10:18
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: To, co jsem tam kdysi koupil ja melo snad bilomodry obal a stribrne vicko. Ale tech spreju v sekci auto-moto tam moc neni, to prece musis najit!
Kdoviproc dignostika tvrdi kod 38. Jestli tam kontakt chvilku je a chvilku ne, muze si to RJ vykladat po svem. Kdovi jak EEC-IV tuto chybu vyhodnocuje? Ten kod bych zacal resit po poradnem prikostreni te lambdy.