Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: nová sierra
pokud má opravdu jen 72 tis., tak bych neváhal, ta moje sirka 12/92 má najeto již 326 tis. a co se týká laku a koroze, tak je v perfektním stavu, řekl bych, že při 72 tis. je tak akorát zajetá - ikdyž je to neuvěřitelné (pouze 72 tis.), kdo je současným majitelem (důchodce nebo sváteční řidič)? -
« nová sierra
Dostal jsem nabídku koupit sierru 2.oI DOHC 5 ti dvířko r.v. 92. Je celá ve stříbrný metalíze, netknutá korozí ani nárazem, s velice slušným interiérem. Okna v el, centrál, šíbr servis Ford a má najeto - 72 000 km zdokladovaných servisní knížkou Byla koupená nově v ČR! Je cena 69 000 rozumná? -
"-- skrytý --" 31.10.03 13:07
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Regulace probiha porad, hodnota ulozena v pameti je pouze vychozi. Vystupni napeti na lambde je vuci slozeni smesi velice strme. Napeti sice kolisa od 0.1 do 0.8V, ale slozeni smesi kolisa jen v radu procent od stechiometrickeho. -
« Diangostika pro Kratase
Nezapomněl jsem na tebe, jen jsem včera koukal, že se domlouváš s Robem2, že to spolu uděláte v reálu. A taková zkušenost je nejlepší. Samozřejmě ti ty věci můžu poslat, jen to tedy sepíšu.
Rozdělím to do tří části: způsob zapojení "žárovky" - to bych asi vážně nechal spíše na reál ukázce (Rob2?). Druhá věc: doporučený postup měření (jaký používám např já + prochy) - pošlu (umíš aspoň trochu AJ?). Rob2 se v postupu malinko liší(volant), sám nevím, kdo má pravdu. Asi to nebudu podstatné. Třetí část: vyhodnocení pomocí kodů: pošlu ti "Robovi"(s dovolením) kody - jsou česky ale zase dost zujednodušené. A proto k nim přidám odkaz na kody v AJ. Jsou podrobnější. Je to jen odkaz, ten si už vytiskneš (?). -
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
prochy: jo, taky jsem tenm materiál četl. Toto si z toho pamatuji. Ale pěkně jsi to shrnul,pro mnohé to je poučné. Přes všechny tyto informace jsem hledal vlastně tu prvotní příčinu onoho "rozkmitání" celého systému. Zdá se tedy, že jedinou příčinou jsou časová zpoždění, tak jak jsi je popsal. Pokud se ale nepletu, při ustáleném plynu by hodnota lambda, a tedy i výst.napětí z lambda sondy, se měly po několika sekundách stabilizovat. -
"-- skrytý --" 31.10.03 12:43
« Re: sání DOHC
Sm: doplnim Faudyho; prestoze na to nebudes muset tolik slapat, vzduchu do motoru pujde stejne mnozstvi a spotreba pri tomto vykonu (stejnem jako v predchozim pripade) bude stejna. Jina vec je, ze porad jeste budes mit rezervu, kam plyn seslapnout a pak z toho vyzdimes vic kW a to chce nejaky to palivo navic. -
"-- skrytý --" 31.10.03 12:39
« Re: Diagnostika DOHC a problem chcipani
Rbr: Nedavno zde byl zminen odkaz na nejakou praci zabyvajici se modernimi ridicimi systemy zazehovych motoru. Kdybys ten soubor chtel, mam ho nekde ulozenej. Tam je to moc pekne vysvetleny.
V kostce jde o to, ze mezi tvorbou smesi a jejim zmerenim vznika zpozdeni. To je dano rychlosti zmeny davkovani na vstricich RJ, dobou pracovniho cyklu valce, rychlosti proudeni vyfukovych plynu a vzdalenosti lambda sondy od valce a take rychlosti odezvy lambdy. Ta je pro ruzne teploty ruzna. Pri teplote 350st C je to v radu sekund a pri 600st C v radu desitek ms. Dale je napeti na lambde strme zavisle na slozeni smesi. Pro stechiometrickou smes je napeti lambdy 0.45-0.5V. Princip regulace tkvi v tomto: pokud RJ vyhodnoti smes jako chudou (0.1V), pridava na vstricich davku paliva (rychlost pridavani urcuje integracni konstanta zavisla na otackach a zrejme i na dalsich udajich jako poloha skrtici klapky,...), pokud lambda sonda zacne hlasit, bohatou smes, stejnym mechanismem ubira davku na vstricich. Vychozi hodnota, z ktere regulace vychazi, je ulozena v pevne pameti ROM. Kdyz RJ zjisti, ze pro urcite podminky motoru byva stredni hodnota davky paliva, okolo ktere se reguluje, jina nez v ROM ulozi se do RAM (zapisovatelna-po resetu jsou data smazana, v prubehu provozu stale upravovana) a regulace vychazi z teto hodnoty. V tom tkvi adaptivni chovani RJ.
Na sirku je 69t Kc dost. Zvlast pokud to je pouze standartni vybava. Ale jestli jsou problemova mista fakt bez koroze a kastle je nebourana, tak by se to snad dalo zkousnout (takovou kastli dneska sotva sezenes). Ono 10t Kc nahoru/dolu je stejne jen cena par nadrzi benzinu. Dalsi otazka je, zda-li se da v nasich zemich jen tak nejakymu caru papiru verit. Kazdej ma prece nekde nejakyho znamyho... (promin, ale 72t km je za 11 let fakt neuveritelne). Nakonec rozhodnuti je stejne na tobe, motoru bych se nebal, na nej ani 200t km neni moc.