Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 06.11.03 11:04
« Re: Skubani za studena u DOHC vyreseno?
Kratas: Lambda z RJ neni ukostrena. Prisli jsme na to s Rbr nezavisle na sobe. Protoze je (a to jsem zmerili, vyplyva to i ze schemat) zem spojena s vnejsim plastem lambdy, lambda z RJ ani dokonce nemuze byt uzemnena, protoze by vznikla zemni smycka a to je nevhodne z hlediska ruseni tak slabeho signalu. Jedine ukostreni lambdy je tedy pres vyfuk (original) a plyne to i z elektrickych schemat. Protoze parohy vyfuku, lambda, srouby,... proste vsechny vodive spoje jsou po x letech zrezle, ukostreni neni spolehlive a to muze delat problemy pri startu. Protoze pri behu motoru cely vyfuk dost vibruje, ukostreni se po nejake chvili muze obnovit a pak se to zda OK. -
« Kostra lambdy
rbr, prochy K jakým závěrům jste došli s tou lambdou, jejím ukostřením a jejím vlivem na rozjezdy za studena? Zkoušel jsem se na různých místech informovat jak má být ukostření lambdy na Sirce správně originálně řešeno, nicméně jsem dostal jen dost kusé informace, ze kterých vyplývá, že si lambda má brát kostru jen z řídící jednotky. Tak nevím, co vy na to? -
"-- skrytý --" 06.11.03 10:26
« Skubani za studena u DOHC vyreseno?
Rbr&...: Zacinam verit, ze to ta lambda vyresila. Sice prvni studeny start po oprave nebyl OK (pricital bych to tomu, ze RJ si proste musela zvyknout), ale od te doby ani nejmensi naznak. Dnes rano bylo pod nulou, vlhko (podle mych zkusenosti to nejhorsi) a rozjel jsem se krasne z volnobehu a tahlo to hned dobre (driv byla v prvnich desitkach metru patrna jista ztrata tahu, kdyz uz ne to chcipani) :-). -
"-- skrytý --" 06.11.03 10:07
« Palubni pocitac pro sierry se vstrikovanim
All: Vcera se mi podarilo spojit se s autorem zapojeni palubniho pocitace a souhlasi s nekomercnim zverejnenim na nasem serveru. Jediny problem je v tom, ze to meri na DOHC o 10% vetsi spotrebu-jine vstriky a asi i tlaky (puvodne to bylo sestrojeno na Opel Omega 2.0i) a ani ja ani autor uz se v programu nevyznaji. Proto se ptam: je tu nekdo, kdo umi dobre programovat jednocipy ? (konkr. ATMEL 2051) Puvodni program ma jakesi komentare, ale cele mereni doby vstriku je tam tak nejak ukryte.
Tady prikladam e-mail autora (Lukáš Caha):
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zdravím,
Tak jsem na to koukal a zatím z toho moc moudrej taky nejsem.
Já mám trochu novější vezi programu, ale myslím, že je tam jenom nějaká měnší úprava ohledně přesnějšího a méně poskakujícího údaje okamžité spotřeby.
Jinak jsem tuhle dovolenou (ale mam pocit, že i minulou...) přemýšlel, co s tím udělat. Muslel jsem pojmout to jako jakousi "polokomerční" verzi (protože, jak říká kalsik, doba je zlá...), kde by se v externí eeprom ukládaly konstanty a tak by si každý trochu zručný elektronik mohl zařízení překalibrovat na svoje potřeby. (z podílu skutečných hodnot a hodnot ukazovaných počítačem, by se určila opravná konstanta, která by se zapsala do eeprom).
Ale, jak tak na to koukám, tak to asi opravdu bude rychlejší to celé předělat, protože vznik programu je v podstatě samé záplatování toho, co zrovna nefungovalo v daném autě jak má a nakonec je dílem několika zimních večerů.
Ale vzhledem k tomu, že nevidím reálnou možnost, že se k tomu v dohledné době dostanu, zkuste se podívat, co píšou na vstřikovacích ventilech. Mělo by tam být označení, neco jako tlefonní číslo, někdy je tam občas i písmeno, někdy o vypadá i jinak. Když mi to pošlete, já zkusím dohledat jmenovité průtoky a zkusil bych to ještě dozáplatovat.
Jinak pokud máte pocit, že to bude ostatním přínosné, tak zveřejnit to samozřejmě můžete, s uvedením původního pramene (mě) a aktuálním mejlem.
Dále nespojovat s komerčními nabídkami, jako "naprogamovaný procesor za..." atd. Ale to je snad samozřejmé.
Jenom mi přijde divné, že nemá vliv frekvence procesoru, ta by to ovlivňovat měla, ale možná ovlivňuje i něco jiného...
S pozdravem
Lukáš Caha
-
« žádost o radu-motor 2,0i N4B OHC-starty za "tepla"
Poradíte někdo?V mojí Si je 2,0i-N4B,je to rok 88.V létě,když je motor po jízdě zahřátý,ale i když se s autem nejelo a okolní teplota je vyšší musím při startování dávat plný plyn.Dřív to tak nedělalo.Někde jsem zaslechl,že by to snad mohl být nějaký snímač.Nevíte někdo co by to mohlo být?A kde se snímač(asi pro vstřik paliva)na N4B nachází/jak vypadá?Předem dík za rady. -
« Ovlivněná spotřeba
Nazdar, je možné, že když mi pomalu odchází ložisko zadního kola s ABS, tak že se zvedne spotřeba??? Totiž během posledních 3 měsíců mi neustále šla spotřeba postupně nahoru, Minulý týden jsem po přepočtu zjistil, že oproti začátku roku mám o cca 1,5 l větší spotřebu. Při cestě z Karviné se mi uvolnilo ložisko v pondělí mi ho Jarda měnil (měl jsem na kahánku - po demontáži se vysypal jen fialovej šrot z domečku a domeček byl volnej). Teď po výměně auto jede volnějc, líp zrychluje a po ujetí cca 500 km jsem zjistil, že mám spotřebu skoro o 1,2 Lt nižší. Ty 0,3 Lt beru jako daň tomu, že to neni od GO seřizovaný, mimochodem teď mám nalítáno 19000km od GO. Je možný, aby postupně tak jak to ložisko odchází a dře, tak jde i spotřeba nahoru? Asi jo, protože je větší tření a když pak před výměnou kolo volně lítá v příčném směru 20 mm (drhnou kotouče), tak to tak bude. Co vy na to? -
neregistrovaný: "MartinSierro(ford-sierra." [.XXX] 05.11.03 15:24
« Re: ! ! ! SRAZ BRNO DNES ! ! !
Omlouvám, se tedy všem co by přijeli, ale nestíhaj. Ale vypadalo to, že se nemůžeme kloudně domluvit, taky by nebylo špatný udělat nějaký hlasování pro místo srazu na webu (fordsierra.cz) pro příště. -
neregistrovaný: "MartinSierro(ford-sierra." [.XXX] 05.11.03 15:20
« Re: ! ! ! SRAZ BRNO DNES ! ! !
Tak to bych už spíš volil rovnou třeba jižní německo, ať se taky někam podíváme :)). Taky bychom při přejezdu hranic při kontrole VINů s německýmy pohraničníky odstranili plevel od zdravých jedinců :)),možná by se tím zredukoval počet členů klubu. :))