Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 10.11.03 12:42
« Re: Lambda
Rbr:Abych to vzal postupne:
1.) Chtel jsem rict, ze muzou existovat desitky motoru, ktere maji lambdy uplne stejne (existuje urcite mnostvi druhu zavitu (2-3?) a to je celej rozdil mezi nimi). U Bosche si muzes najit lambdu presne pro svuj motor, ale ta se od jinych bude lisit treba jenom konektorem, zpusobem ukostreni sig. zeme, a nebo treba nicim.
2.) Ja merim taky obyc. dig. multimetrem. Ale meril bych spis proti zemi, nez k +12V! Dig. multimetry maji v napetovem rozsahu velmi velky vstupni odpor (treba 20 Mohm) a staci nepatrny svod mokreho izolantu na zem a ukaze Ti to tech 12V.
3.) Ty hacky, carky delaj divy: na plášti-na tepelném štítu
4.) Ze stejnosmerneho hlediska je jedno, kde je to ukostreny, ale z hlediska ruseni uz ne. Jestli to tak udelali u Fordu, snad vedeli proc. -
"-- skrytý --" 10.11.03 12:35
« Re: Lambda
Už tam leží dva roky, tak to snad ještě týden vydrží. Jistotu, že je funkční, nemám, nicméně, bylo to vyndáno z auta, které se srazilo s jiným autem - takže by docela i funkční být mohla, když to předtím jezdilo :-) Konektor si nepamatuju, ale myslím že 4 piny. -
"-- skrytý --" 10.11.03 11:52
« Re: Lambda
Když už tu řešíte lambdu, už docela dlouho se mi ve sklepě válí koleno výfuku z Fordu Escort 1,4i r.v.92, s lambdou, a je mi to na nic... Eště by se k tomu našly páčky blinkrů/stěračů a jedno uhlí... Nechcete to někdo? Su z Prahy, atcc@seznam.cz -
« Re: Lambda
prochy konektor tam je správný, čtyřpinový. Pasuje to přesně, je to shodný jako ta stará lambda, se závitem taky nebyl problém, když to tam montoval. Já byl celou dobu vedle něj a koukal na něho.
Napěťově toho moc nezměřím, mám běžný digit.multimetr a když jsem napěťově měřil kostru (červený hrot na + pol baterie), tak mi to ukazovalo všude těch 12 V. Ale myslím opravdu všude! Stačio se dotknout i bužírky (!) a už to ukazovalo 12V. Bylo vlhko, a zřejmě to napětí se takto dostávalo všude. Ale když jsem pak ohmmehtrem začak měřit odpor převodovka - výfuk - štít lambdy, tak jsem teprve zjistil, že to několik kOhm.
Nejsem so 100% jistý ale, ty máš tělo lamdby z plastu? Nebo ti nerozumím - poslední slovo tvého příspěvku.
Myslíš, že to má až takový význam, nespojovat zem u ŘJ ale co nejblíž k lambdě? Jsem v tomto laik a neumím si ten význam představit.
Tak mi prosím tě ještě zhodnoť tyto argumenty a já ještě zkusím to ukostření podle tebe. -
"-- skrytý --" 10.11.03 10:52
« Re: Lambda
Rbr: Lambdy jsou funkcne vsechny stejne. Lisi se akorat poctem vyvodu (2,3,4) a zavitem. Mozna Ti tam soupli nejakou jinou, co tam meli (ze by meli skladem na stare DOHC?) a ta nema to orig. propojeni sig. zeme s plastem. To by odpovidalo tomu, ze museli spojit piny 20 a 49 RJ. Jinak jim to nefungovalo. Ja bych to ovsem neukostroval propojenim techto pinu az na RJ, ale co nejblize lambde.
A na to mereni bych daval bacha, musel bych si 100% overit barvu dratu. Nebo to zmer napetove. Kdyz mas 4.4V na pinu 49, melo by byt i na plasti. -
« Re: Lambda
prochy: pamatuješ správně, v servisu (Ford) mi spojil zem z 20 do 49 - zem lambdy. To udělal po té (vše u Fordu, při jedné návštěvě), co konstatoval nefunkční starou lambdu, dal tam novou (prvně jen na zkoušku, nechal pak na mém rozhodnutí, aby ji tam nechal). Ale s tou novou lambdou naměřil nejdříve záporné hodnoty na jejím výstupu. Tak udělal to uzemnění 20-49 a pak to vše začalo šlapat přesně. Měřil u toho diagnostiku, výstup z lambdy, složení výfuk.plynů. Z toho usuzuji, že tam dal správný typ lambdy (a bylo to u Fordu)
Proto jsem tadeyx stále mluvil, že bych se pokusil vrátit to uzemnění 20-49 zpět. Navíc, dnes už vím, že když ty kablíky 20 a 49 propojil, nevěděl, že pin 20 je uvolněný a není spojen s kabelem 20. Takže zem z 20 sice poslal do lambdy, ale do ŘJ zem nešla. Když jsem to zjistil, opravil jsem pin 20 (to si asi vzpomeneš, od té doby mám minimální škubání) a naopka jsem odpojil tu 20-49. Teď se ji bojím vrátti, abych třeba neodpálil něco v ŘJ (až takový odborník nejsem, abych to uměl zvážit). Ty píšeš, že mám nahradit (možná) chybějící propojení kostry s sig.země. Zatím jsem naměřil ohmmetrem(vždy jsem měřil jen napětí, a to není ono) kostru lambdy proti sig.země-opět se obávám poškození, ale teď to asi už změřím. Kde mám nahradit to chybějící spojení? To můžu rovnou znovu spojit 20-49. Ale od toho jsi mě vždy odrazoval...
Takže vlsatně řeším tři možnosti: 1. buď pouzte chybí uzemnění - možná to 20-49 a bude po problému s nulovými náklady. 2. možná je odešla nebo experimentem podle 1: bodu odejde lambda. pak mám náklady pár tisíc. 3. možná odejde dle bodu 1 ŘJ. Pak je to vůbec v pr... -
"-- skrytý --" 10.11.03 10:09
« Re: Lambda
Rbr: Nemyslim, ze bys' mel lambdu chciplou. Ty jsi ji nedavno menil, si rikal? Je to original ta, co tam ma byt? Znamej si napriklad koupil lambdu a prestoze to byl pry ten spravny typ, mela jiny konektor. Treba u ni chybi vnitrni propojeni sig. zeme s jejim plastem (a proto v servisu udelali propojeni pinu 49 s 20). zkus to zmerit, nebo ten drat rovnou pripoj na to ukostreni.
To, ze se to napeti nestrida v rozmezi 0.1-0.8V je podle me tim neukostrenim (napeti na pinu 49 4,4V)-cili mimo rozsah RJ. -
« Re: Kupování mondea
Teda v sekce Ford Mondeo to je mrtvý....tam snad nikdo nechodí, top není jak tady.
S lambdou přemýšlím, jestli by bylo moc rizikové, zkusit hledat funkční lambdu na vrakáči apod. Nová se mi zdá příliš drahá (tuším ke 4 tis.) a hlavně ho..o vydržela. Tu co mám, mi dali ve Fordu před 3/4 rokem a kde jsem?........ -
« Re: Kupování mondea
Jasně, to se chystám udělat. Takže zatím druhé téma pro sirkaře(a pro prochyho, kratase a ALL:) s lambdou to vidím špatně. Dokončil jsem její uksotření (a ověřil). Jenomže žádné zlepšení. Stále mám vystup z lambdy na 49 ŘJ výše o 4,4V oproti skutečné zemi. Tak už mě napadlo, jestli nemám přerušené vedení v lambdě. Ale to se mi nezdá, protože pokud měřím napěti na obou drátech z lambdy (49 a 29), tak po sešlápnutí plynu vidím reakci lambdy - napětí vyšplhá k 0,8(možná až 0,9V),pak postupně klesne. Jnže klesne na nulu (měřím 29 proti 49, tedy samotné čidlo lambdy na vstupu do ŘJ) a na nule potom zůstane. Tedy: postrádám plynulé střídání napětí v rozsahu 0,1 až 0,8V.
Tak se obávám, že mi umírá lambda. A přemýšlím, co s tím dál. -
« Re: Duneni pri rozjezdech - pro daytonu
To nebudes muset, ale k vymene pojistkarny potrebujes popotahnout vsechny svazky co jsou pod pojistkama tzn. rozebrat skoro cele auto (palubka dolu, trochu porozpletat svazky aby za ne slo tahat :o) Fido to mel cele oholene a jde mu to nadzvednout jen asi o 10 cm a uznej sam ze to neni mnoho