Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Duneni pri rozjezdech - pro daytonu
Tak co se tyce elektriky, Fidovy a Michalidesovy zkusenosti jsou o dost vetsi nez ty moje, muzes se na nich spolehat. Chtelo by to na Tvem aute predevsim dokopat tu elektriku, jak rikal Fido. Motoru si myslim nic nebude, spis Ti obcas vynecha zapalovani, vstrikovani nebo buhvico. Otazka je kde a kdo by Ti mohl udelat tu elektriku... -
dcgsd 11.11.03 08:24
« Re: Lambda
no muj nazor na vec z elektrikarskeho pohledu je takova, ze kostra by mela byt vedena z plaste lambdy (vodive spojeny s kostrou pro RJ) primo na blok motoru. Napada me ze je na teto strane blouku motoru u DOHC takova spona na hadici (trubku), ktera vede do sani a je tam sroub, kterej je asi nejbliz. Volil bych asi ten. Pokud je ukostreni navic ale kopiruje elektricky vyfukove potrubi tak nemuze byt problem. Rozhodne vsak neni korektni kostreni na baterii ale spravne na centralni kostrici bod - blok motoru. Nedoporucuju ale pod stejnou svorku jako je baterie ci altik. -
« Re: Lambda
prochy, rbr: Přemýšlím o tom, že taky zkusím natáhmout kostru přímo na tělo lambdy (zítra na to snad konečně budu mít chvíli čas). Ale potřeboval bych radu od odborníků, jako elektronik - ignorant si nejsem některými věcmi vůbec jistý :-( Původně jsem chtěl zkusit jen provizorně uchytit drát na tělo lambdy a na mínus baterky. Pokud by se ukázalo, že je tím problém vyřešen, vytvořilo by se nějaké rozumnější a trvalejší ukostření. Potom co jsem se tady dočetl, že by ukostření mělo být co nejblíž lambdy mám ale pochyby, jestli je ten můj nápad dobrý. Navíc by mě zajímalo, jestli se něco může stát, pokud ten můj problém způsobuje něco jiného, lambda má kostru OK a já vytvořím nové ukostření. -
« Re: Kupování mondea
Prvogeneracni mondeo bylo prvnim vetsim Fordem s ciste prednim nahonem. Pro udrzeni stability karoserie ma sirsi a vyztuzene prahy a sirsi ramy oken. Stejne je to nic moc, se sierrou posledni generace se nedaj srovnat jizdni vlastnosti, snad jenom na snehu. Ma ovsem o dost lepsi brzdy a konecne dobrou predni napravu. Pri vysokych rychlostech je ovsem nestabilni. Vyresili to az u druhe generace, kdyz tam dali uplne novou zadni napravu. Co se tyce motoru, jsou dobre benziny 1.8 16V a 2.0 16V, hlavne dvoulitr, 1.8 pry zere stejne a tolik to nejede. TD-cko je pry fakt na *, slabe na ten velkej kocar, netahne, dost zere, casem z ni tece vsude mozne olej. To vsechno jsem cetl v nejakem casaku, uz nevim kde, ale muzu vyhledat. -
« Re: Lambda
prochy jo, zkusím to takto.
ALLMá když tak někdo doma nevyužitou EEC_IV za rozumný peníz? :-(
Lambdu nabízí oddie, tak ještě mít v záloze tu ŘJ. No snad to dopadne líp, ale stejně by mě zajímalo, jak se tak můžou pohybovat ceny těchto dvou věcí. Myslím použité. -
« Re: Lambda
daytona: no informaci o teplotě motoru lambda sice nedává, tady jde o bohatost směsi. Ale jinak tomu rozumím, mám zhruba stejný problém. Jen teď řešíme, jestli lambda ještě žije a bude stačit ji uzemnit. Takže uvidím, v nejhorším by mě to taky čekalo. Docela mu závidím, že za tu tisícovku kápl na doibrou lambdu. -
« Re: Lambda
ja nevim jestli Vam pomuzu, ale kamos mel ted problemy s lambdou. Sice nema sierru, ale Jaguara XJ6 4.0 liter. Posledni dobou mu to auto zacalo zrat vic. Predtim to bylo tak prumerne mezi 14-17 litru, ted se pod 17 nedostal, rikal, ze spis to bylo kolem 20-22 litru (na 100 km:)))). Ale sel s nim na STK a emise, STK v poho, ale vyhodili ho na emisich, ze ma dost spatne. Prislo se na to, ze mel spatnou lambdu, ta davala RJ porad stejny udaj, ze je motor studeny (vic se mne neptejte, ja v tech voltech nejsem doma). Ale po vymene (menil ho za pouzity, koupil z vraku za 1000 korun) lambdy zas znovu v pohode, emise ok. -
"-- skrytý --" 10.11.03 14:24
« Re: Lambda
Rbr: Tak jo. Pokud bys mel naladu, ukostri to u lambdy. Pokud budes merit ohmetrem lambdu a budes si 100% jisty, ze plášť neni vodive spojeny s pinem 49, a kdyz nebudes mit naladu pro 1.variantu, prizemni 49 u RJ. Nemelo by se tim nic pokazit. Hlavne to nesmi byt uzemneno na 2 bodech (na vyfuku i u RJ!), pak by vznikla zemni smycka nachylna na ruseni. -
« Re: Lambda
prochy ale jo, ten správný kablík najdu, Budu postupovat od 49 ŘJ (s odpojenou lambdou) a pak blíže k ní, až ke konektoru a pak je to jasné. To jsem myslel spíš řečnicky, že bych ji pak zahodil. Stejně mám stále pocit že bude špatná, no uvidím.
Prosím tě, zkus mi ještě říct svůj názor na to místo, kde to ukostřit. Dá se to říct nějak přesněji(viz 8831), jak moc je špatné ukostření u konektoru ŘJ? Myslíš, že to takto nemám dělat V ŽÁDNÝM PŘÍPADĚ, nebo snad jo a mám brát tvá slova jen jako MĚLO BY BÝT hned u lambdy.... -
"-- skrytý --" 10.11.03 13:27
« Re: Lambda
Rbr: To tucny-to ja ne, ja muzikant :-).
Jo zkus zmerit odpor vodic (sig. zem)-plášť. A neboj, snad se na ten spravny drat trefis, kdyz tak mas 25% sanci na neuspech :-). Klidne muzes zacit od nejvyssiho rozsahu na multimetru (mensi merici proud-mensi sance na odprasknuti), pak rozsah postupne sniz. Hodne stesti.
Ja jsem zatim skubani nezaznamenal. Takze rikam 100%. Tu dignostiku s tim nastavenim volnobehu jsem delal chronologicky jeste pred tim prikostrenim. Jinak rozdil mezi Tvym a mym chovanim je mozna v tom, ze Ty nemas furt kostru zadnou a Tvoje RJ podle me musi jet v nouzovem rezimu, ale ja mel kostru pred nastartovanim spatnou, po zahrati uz dobrou a RJ z toho asi mela galimatyas-chcipani. -
« Re: Lambda
prochy : a co vlastně ty a studené rozjezdy? Ještě stále dobrý? A předtím jsi vlastně udělal přizemnění lambdy + diagnostika a nastavní volonoběhu, jestli si dobře pamatuji.
Pak by mi to ale nesedělo se mnou. Já uzemnění lambdy evidentně nemám v pořádku a NECUKÁM(teda téměř). -
« Re: Lambda
prochy : Raději jsem dříve zkoušel jen napětí vůči +. To abych omylem neodrovnal lambdu, ale jinak s tebou naprostou souhlasím, je to k ničemu. Plast není plast ale plášť? tak to už vypadá líp :-)
Takže co bych měl udělat: ověřit si kablík z lambdy, kterým má vést sig.zem a změřím je ohmmetrem proti plášti lambdy(pokud se spletu, můžu ji rovnou zahodit). Pokud tam kostra nebude, udělám ji. Ale kde? Přímo blízko u lambdy, to předtsvuje demontáž, nemám jámu...nic moc. Co takhle poblíž konektoru za ABSkem? A nebo, ještě se budu chvíli držet "svého" spojení na konektoru k ŘJ - když to tam bylo spojené od toho techniky a šlapalo to (a měl jsem i solidní spotřebu)? Ty mluvíš v této souvislosti o rušení - co by mohlo způsobit? Já řeším, že tam dnes nemám nic, není to rušení proti tomu prkotina? Prosím tě, a ještě jedna otázka: myslíš, že doděláním této kostry (ať už kdekoliv na vedení od lambdy) neriskuji poškození ŘJ?(za předpokladu, že sám nic nezku...neopatrností) -
"-- skrytý --" 10.11.03 12:42
« Re: Lambda
Rbr:Abych to vzal postupne:
1.) Chtel jsem rict, ze muzou existovat desitky motoru, ktere maji lambdy uplne stejne (existuje urcite mnostvi druhu zavitu (2-3?) a to je celej rozdil mezi nimi). U Bosche si muzes najit lambdu presne pro svuj motor, ale ta se od jinych bude lisit treba jenom konektorem, zpusobem ukostreni sig. zeme, a nebo treba nicim.
2.) Ja merim taky obyc. dig. multimetrem. Ale meril bych spis proti zemi, nez k +12V! Dig. multimetry maji v napetovem rozsahu velmi velky vstupni odpor (treba 20 Mohm) a staci nepatrny svod mokreho izolantu na zem a ukaze Ti to tech 12V.
3.) Ty hacky, carky delaj divy: na plášti-na tepelném štítu
4.) Ze stejnosmerneho hlediska je jedno, kde je to ukostreny, ale z hlediska ruseni uz ne. Jestli to tak udelali u Fordu, snad vedeli proc. -
"-- skrytý --" 10.11.03 12:35
« Re: Lambda
Už tam leží dva roky, tak to snad ještě týden vydrží. Jistotu, že je funkční, nemám, nicméně, bylo to vyndáno z auta, které se srazilo s jiným autem - takže by docela i funkční být mohla, když to předtím jezdilo :-) Konektor si nepamatuju, ale myslím že 4 piny.