Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: prasklá hlava u 1.8td
Ja bych se tolik nebal ani te zavarene hlavy. Ja ji mam, ikdyz prasklina byla mala, asi 1 mm dlouha, po zavareni jsem uz ujel 16 tisic km, same dlouhe cesty na dalnici, a jezdi porad dobre. Kdyz Ti to dela odborna dilna, daji Ti i zaruku, mne dali 2 roky. Delali mi to ale na Slovensku, a hlava z DOHC. -
« Re: jak rychle na jakej stupeň???
Štavit to můžeš kolik chceš,při přetočení motoru-u DOHC myslím kolem 6600-zasáhne omezovač otáček.Při překročení povolených otáček přestane dávat informaci vstřikovacím tryskám a následně začne brzdit motorem.Při klesnutí otáček pod určitou mez opět začne vstřikovat a tak pořád dokola.V praxi se to projeví jako cukání.Pokud máš to srdce,můžeš si to vyzkoušet i na volnoběh,což ale doporučuji při zahřátém motoru.Nezkoušel bych to příliš často(omezovač),myslím si,že to nemají rádi rozvody,konkrétně jde o rozvodové kolečko na klikovce,může se tam střihnout klínek(vlastní zkušenost),je to slabina tohoto motoru. -
« Re: Lambda
prochy: nechci to brát dogmaticky, naopak se snažím ujistit/zpochybnitnaše závěry. Napadlo mě, jestli já nemám v autě ten typ lambdy, který musí být uzmeněn z ŘJ. Něco v tomnto duchu jsi nedávno psal....a proto v servisu udělali tu spojku 49-20.
A podle toho odkazu si ani nejsem jistý, zda má být na pinu 49 napětí 0V vůči zemi:
Cituji: V některých typech vozidel Ford se může stát že je pozitivní hodnota signálu napojená na 5V. V těchto případech, když měříme vůči kostře, se výstupní napětí sondy mění mezi 4 - 5 V.
-
« jak rychle na jakej stupeň???
Chtěl sem se zaptat, nevím jestli to tu už někdy nebylo řešené, ale v případě že chci dostat ze sirky (2,0 DOHC 120 Psi) maximum, jak ji můžu nejvíc šťavit? Myslím teď maximální otáčky při jednotlivých stupních? Nemá někdo zkušenost na rozdání. Ještě sem to nezkoušel, je mi ji líto, ale věřím že to zvládne líp než myslím. Díky Radus -
"-- skrytý --" 11.11.03 14:29
« Re: Lambda
Rbr: Velice zajimavy odkaz. Ovsem tak dogmaticky bych ho nebral. To co pisou o lambde ve 4 vodicovem provedeni evidentne nemusi byt vzdy pravda. Viz probirany motor DOHC. Tam kostreni neni provedeno z RJ, avsak z vyfukoveho potrubi. Celou dobu se o tom tady bavime, kdekdo to zmeril a vyplyva to i ze schemat. Signalova zem pak take musi byt kazdopadne vedena zvlast do RJ, aby signal lambdy nebyl zkreslen ruznymi ubytky napeti a rusenimi nasbiranymi na kastli, tak jak je to take provedeno (pin 49 RJ). Signal je pak v RJ zpracovavan rozdilove-tedy opren oproti pinu 49. To ovsem neznamena, ze u jinych vozu by to nemohlo byt tak, jak je to napsano v kyzenem clanku a tedy plast lambda sondy by nebyl vodive spojen se sig. zemi a zemneni lambdy by bylo provedeno jinym zpusobem (treba z RJ). Osobne bych to videl tak, ze clanek napsal nekdo z one firmy zabyvajici se prodejem LPG komponentu predevsim pro vozy Skoda. -
« Re: Lambda
prochy a all okolo lambdy: našel jsem zajímavý odkaz okolo ukostření lambdy přes ŘJ. Odkaz je: [odkaz] . Zaujala mě část: Druhy lambda sond
V praxi se můžeme setkat s druhy, které mají 1, 2, 3 nebo 4 vývody. V jednovodičovém provedení je negativním signálním vedením samotný domeček sondy. V tomto případe musí být dokonalý kovový kontakt mezi sondou a výfukovým potrubím. Sonda bývá umístěná blízko motoru. Dvojvodičová sonda je ukostřená přes druhé vedení z řídící jednotky. Tento typ lambda sondy sa nachází za zběrným potrubím..Druhy lambda sond
V praxi se můžeme setkat s druhy, které mají 1, 2, 3 nebo 4 vývody. V jednovodičovém provedení je negativním signálním vedením samotný domeček sondy. V tomto případe musí být dokonalý kovový kontakt mezi sondou a výfukovým potrubím. Sonda bývá umístěná blízko motoru. Dvojvodičová sonda je ukostřená přes druhé vedení z řídící jednotky. Tento typ lambda sondy sa nachází za zběrným potrubím... atd
A nebo: Provedení se čtyřmi elektrickými vývody má ukostření vyvedené přes řídící jednotku. Ostatní tři vedení slouží, podobně jako u třívodičového, k napájaní výhřevného odporu a na přenos signálu lambda sondy. Podle predpisů by měli být jednotlivé vodiče označené následovně: - šedý vodič = kostření (negativ signálu) - černý vodič = signální vedení - oba bílé vodiče slouží k napájaní vyhřívání.
Je tam toho ještě víc.
-
« Re: Lambda
kratas samotným ukostřením navíc by se ti nemělo nic stát mimo možnost rušení, takj jak tady právě probírají pkod a prochy. O tom stejným se bavím i já. Problém, zdá se, máme podobný(taky mi to hlásí 38), jen já mám jistotu, že 1/ lambda neměla kostru od výfuku, a 2/že kostra mi neprochází z pláště lambdy do příslušného vodiče. Pro pkod: a proto uvažuji a vrácení propojení tohoto vodiče se zemí pro ŘJ, tedy tak jak jsem to měl pár měsíců z Ford servisu. -
« Re: Lambda
prochy: Já si právě nejsem jistý jestli mám ukostření dobře, proto chci metodou pokus - omyl vyzkoušet i tuto možnost. Pořád si říkám, že ten kód 38 (tj. nízké napětí na lambdě), který mi vyskočil při diagnostice by mohl mít svůj původ tady. Ale s ohledem na to, že se mi objevil jen v jednom ze tří pokusů (jinak bylo 11 - čili vše OK) a po zahřátí motoru nemám problémy, jednalo by se v tomto případě asi jen o špatný kontakt, který se po prohřátí (nebo vlivem vibrací?) obnoví. Nevylučuju ale ani možnost, že problém je jinde (i když nevím kde), proto mě zajímá co se může stát v případě, že současné ukostřením je OK (tj. problém je někde jinde) nebo je stávající ukostření nejisté, já udělám nové, ale po nastartování a zahřátí motoru se mi obnoví i ukostření původní. -
dcgsd 11.11.03 10:09
« Re: Lambda
no je pravda ze tesneni mezi blokem a parohama a potom prvnim dilem vyfuku je poprve pres medene plisky prolozene azbestem a nasledne pres slidove tesneni. Potom kostru zarucuje jenom sroubove spojeni a to nemusi byt ono. Zemni smycka sice vznikne ale pokud je ze stejneho budu do stejneho tak se uplatni pouze ruseni alektromagneticke ci elektrostaticke a to se indukuje i do cesty jedne. Kostrou RJ byla myslena signalova cast pro lambdu, ne obal. Ukostreni lambdy se RBR mohlo poskodit (pokud tam bylo) pri propojovani zemi u RJ a tim vyrovnavaci proudy mohli tect pres signalovou zem lambdy a tim ji poskodit (napareny kov moc nevydrzi). -
« Re: Lambda
prochy dnes ráno jsem měřil kostru lambdy. Na sig.zemi z lambdy mám nekonečně velký odpor, plášť lambdy ukostřen je. Lambdu jsem nezničil, chová se i po dnešku stejně. Takže si dodám odvahy a zřejmě večer to projím v konektoru před ŘJ.
pkod jak jsi myslel ve svém příspěvku, že ....z plaste lambdy (vodive spojeny s kostrou pro RJ)...? Tedy plášť lambdy je něčím přímo spojen (elektricky) s pláštěm(= kostrou) ŘJ? Myslel jsem, že toto je řešeno jen jednotlivými ukostřeními obou komponent, jak tady řešíme s prochym.
futura souhlasím s tebou, to je asi ten problém, u mě navíc ani po náhrdaním ukostření (když není funkční to přes parohy) se neobjeví zem na sig.zemi z lambdy. Zřejmě jiný typ (nebo je propojení plášť-vodič se sig.zemí uvnitř lambdy poškozeno). -
« Re: Lambda
Nemohl by byt problem taky v tesneni pod parohama? Pocitam,ze budete mit asi typ slozenej z tech dvou medenych plisku a klingeritu mezi nima,podle mne tahle konfigurace sama o sobe neni moc vodiva. Novy fordovy tesneni jsou jen z kovu,napruzeny ocelovy planzety,tam je kostra jasna. -
"-- skrytý --" 11.11.03 09:03
« Re: Lambda
Souhlasim s pkod, rozhodne to nekostri na -pol baterie. Ale nerozumim tomu, proc to chces jeste jednou ukostrovat, kdyz mas ukostreni dobre. Spravne ukostreni lambdy od Forda jde z plaste lambdy pres parohy primo do hlavy motoru. Pokud spojis plast lambdy jeste primo s blokem motoru druhou cestou, rozhodne vznikne zemni smycka, nachylna na ruseni. Je to vlastne zavit nakratko, ruseni to bude chytat tim vice, cim je plocha smycky vetsi. Jinak ruseni na vyfukove strane motoru asi stejne nebude nikterak velke (vstriky jsou na druhe strane).