Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Hlásím kód 11
prochy myslel jsem to tak. Protože při výměně to nuceně rozpojím alepsoň na jednom konci a budu koukat, na čem to ta stará lambda ještě visí - aha, na starém ukostřenění. Pryč s ním (a pak třeba zjistím, že nová lambda taky potřebuje dodělat kostru :o((()
jak to myslíš s pájením? Já se domnívám, že na lambě se nic nesmí pájet - ale myslí se tím lambdy jako taková, a to ne kvůli poškození lambdy, ale jednoduše, že cínový spoj by se při provozní teplotě lambdy roztekl. A ty myslíš, že bych pájením (a trafopájkou) jí mohl ublížit? To by tedy bylo zakončení mých problémů :o( -
"-- skrytý --" 13.11.03 13:03
« Re: Hlásím kód 11
To by bylo nejlepsi. Ja bych navrhoval primo v konektoru lambdy, aby kdyz ji odpojis (a vyhodis), musel si zrusit i to propojeni (propojil bych to s blokem motoru). Nevim, jestli si to tak myslel. Ale pozor na pajeni! Ja bych to zalisoval. -
« Re: Hlásím kód 11
prochy to je pravda s tou výměnou lambdy a zrušením propojky....takže z toho pohledu se mi zdá nerozumnější, aby moje současné náhradní ukostření vedlo bud z ŘJ nebo motoru(to je asi lepší) a bylo připojeno na minus kablík lambdy až za jejím konektorem (hned za konektorem stačí?) u ABS. Tedy, při výměně lambdy tuto propojku naruším už jen odpojením konektoru lambdy, a nemůžu tak na ni zapomenout ani kdybych chtěl. -
« Re: Hlásím kód 11
pkod vodic z -polu lambdy na blok motoru - to jo, to bych taky považoval za ideální. Jen mám na to trochu horší podmínky(čas ani prostor) pro připojování se na - pol lambdy a navíc mám asi půlroční zkušenost, kdy to takto díky zásahu ve Fordu šlapalo. Ještě jednou - to byl původně nápad technika u Fordu propojit 20 a 49, když při diagnostice naměřil, záporné hodnoty na výstupu z nové, funkční lambda sondy. -
« Re: Hlásím kód 11
prochy přesně tak. Není to návodem pro ostatní (Kratasi bacha!) , že by toto měli naslepo zkusit. Myslím, že to bylo specifické řešení v mém specifickém případě. A podrobností mého případu je tady víc než dost. Vlastně jsewm udělal ukostření pro lambdu z ŘJ, za předpokladu, že jsem měl JISTOTU, že neexistuje (nebo není funkční) standartní ukostření, a to přes výfuk k bloku motoru.
Současně chci znovu připomenout jisté zničení lamdby při měření ohmmetrem jejího + signálu. Kdo by chtěl takto ověřit propojení pláště lambdy do příslušného vodiče vystupujícího z lambdy (vodič končí na pinu 49 ŘJ), musí mít opět 100% jistotum, že měří správný vodič.
Kratas na tebe jsem zvědav, jak to skončí u tebe. Stále máš kod 38? Nebo jsi někam pokročil? -
dcgsd 13.11.03 12:32
« Re: Hlásím kód 11
ja myslel ze me lambda jen spatny kontakt a treba i trvale ale i pri nahodnem (natoz pri vymene lambdy) muze byt problem a v horsim pripade i poskozeni (hlavne lambdy - hlavne vlivem proudu starteru ci alternatoru). Proto si myslim ze je lepsi natahnout vodic z -polu lambdy na blok motoru (pripadne i na vyfuk). Nemelo by to byt nic sloziteho a je to jistejsi. -
« Re: Hlásím kód 11
pkod proč by ses do toho nepletl, pamatuji i tvé názory k problému. Nicméně si myslím, že jsem neměl jinou možnost. Pokud si znovu přečteš příspěvky 8822, -24,-31,-35 a -49, v souhrnu pochopíš, o co v mém případě šlo. Počínaje prvotním zásahem technika Fordu při diagnostice. Nicméně, pro jistotu asi vážně odpojím kablík, kterým jsem o víkendu propojil výfuk-plášť lambdy. -
"-- skrytý --" 13.11.03 12:25
« Re: Hlásím kód 11
Pkod: Doufam, ze jsme timto nikoho nenabadali k propojeni pinu 49 se zemi. To by skutecne v pripade obnoveni kontaktu lambdy na vyfuk vzniklo dvoji ukostreni a na problemy by bylo zadelano. Rbr ma ale lambdu, ktera nema vubec propojeni sig. zeme na jeji plášť, je to asi jiny typ. V jeho pripade se to propojit musi. -
"-- skrytý --" 13.11.03 11:39
« Re: Hlásím kód 11
Rbr:
1.) To propojeni v Tvem pripade stejne neni funkcni, tak ho tam muzes i nechat.
2.) Osobne bych tu propojku nechal na kabelu a do RJ nelezl. Jde myslim jen o to, aby clovek co bude mit auto treba po tobe, po vymene lambdy zase rok nelaboroval s tou zemi (mohl by mit naopak zase 2). Me by osobne nenapadlo, ze propojeni nekdo udelal v RJ. Na kabelu to kazdej vidi. Ale to je vec nazoru. -
« Re: Hlásím kód 11
prochy Rád bych znal tvůj názor: pokud se toto propojení osvědčí (až po kontrole výstupu lambdy, výkon motoru, spotřeba motoru, řádný reset), uvažuji o 1/odpojení mnou dodělané kostry výfuk-plášť lambdy a 2/propojku 20-49 předělat z provizoria na kabelech u konektoru ŘJ přímo do ŘJ, propojení udělat naletovaným drátkem na pájecích místech těchto dvou pinů do tištěného spoje ŘJ. -
« Hlásím kód 11
prochy, kratas a ALL okolo lambdy: Dnes ráno po příjezdu do práce jsem na pár minut zůstal u auta a konečně spojil zem pro ŘJ se zemí pro lambdu. Spojení jsem udělal na vodičích asi 5 cm od konektrou ŘJ, zatím jen provizorní.
Předchozí stav: vyšší spotřeba, diagnostika hlásí kod 37 (=signál lambdy pod úrovní), na výstupu lambdy mi chbělo pravidelné "kolísání" signálu.
Stav po připojení: motor naskočil, volnoběh OK, provedenb test - diagnostika kod 11. Víc jsem zatím nestihl.