Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Pojistkovka + samostav
Prochy - taly jsem myslel na ustřihnutí na vrakáči....a pak si to užít :-(
Ale stejně bych věřil, že tam teď může být jeden, dva špatný spoje, který by to chtělo fakt najít, poopravit a přes zimu tak s trochou štěstí vydžet, a na jaře jít do toho vystřihnutého konektoru. -
« Re: Vynechavani motoru - novinka :)
J77 - plně podporuji (doslova) co ti k tomu přes víkend radili prochy a michalodes!
Včetně lambdy. Proč vlastně čekáš s diagnostikou? Lambdu jsi odpojil, tedy očekávej kod 38 ale měl bys uvidět i další problémy. S odpojenou lambdou jezdí motor líp, jde ti tam TRVALE o něco víc benzinu. V mém případě to bylo o 1.7 litru na 100 km. Taky jsem o tom dost psal, od diagnostiky, přes pokusy s lambdou apod. To pojistkovka jako celek je blbost, chtělo by to hledat skutečný problém. A ta diagnostika ti může napovědět.
Taky bych to podle tvého popisu tipoval na špatný kontakt relé.....a ty tvrdíš, že jste všechna relé měnili? Co kostry? Když pohybem pojistkovky měníš současně hodnoty na budících, měla by být tady chyba. Nebo uhnilý kabel(konkrétní, ne celý svazek) mezi pojistkovkou a palubkou...asi by to chtělo vyhrát si a jeden po druhém proměřovat obyč. ohmmetrem. A jak ty problémy začaly? Náhle? Nedávno?
A udělej si reset! I když máš odpojenou (popř.špatnou) lambdu. ŘJ se s tím srovnává.... Já opravil kostru lambdy, a spotřeba zrovna moc neklesla...až po resetu (schválně jsem ho udělal později) si ŘJ znovu vše načetla v nových podmínkách a spotřeba šla sama dolů o víc než 1,5 l. U tebe nejde o spotřebu, to jen pro dokreslení, jak možná mateš ŘJ, pokud neuděláš reset. -
"-- skrytý --" 24.11.03 09:28
« Re: Pojistkovka + samostav
J77: Tak to je zly. Nejlepsi by bylo, kdyby se nekde daly sehnat ty piny a nove je prikrimpovat. Nekde v Plzni je fabrika, co dela kabelaze pro ruzny evropsky automobilky. Zkusim se Ti zeptat, jeden kamos tam dela. Ale nebude to hned. Vidim se s nim jednou za cas. Nebo vystrihnout kus kabelaze s konektory na vrakci a prepajet to cely. Ale nechtel bych to delat. -
« Re: Vynechavani motoru - novinka :)
já jsem jí nabízel za 800,- je proměřená, funkční ale samozřejmě není nová .... nová stojí u ELITU cca 3600,- možná by se ti vyplatilo něco jako dobírka - jinak si to spočítej - nová by tě vyšla o něco málo dráž než ta ode mne s cestou do Prahy a zpět -
« Re: Vynechavani motoru - novinka :)
michalides: Kolik bys chtěl za tu svou lambdu? Musím si spočítat, jestli se mi víc vyplatí funglovka od Forda nebo lambda od Tebe (plus náklady na novou cestu do Prahy, jak na potvoru tam teď cestu ze služebních pohnutek mít nebudu, takže bych to musel zatáhnout ze svého). -
« Studené rozjezdy - hlásím kód 38
Tak jsem si v průběhu svého pražského pobytu dal sraz s prochym, kterému touto cestou ještě jednou děkuju za pomoc, udělali jsme diagnostiku (s vypnutým motorem i dynamický test) a proměřily se hodnoty lambdy na vstupu do ŘJ. Výsledek - při diagnostice stabilně vypadával kód 38 - nízké napětí na lambdě. Při měření hodnot lambda nejdřív vypadala jako mrtvá (tj. nedávala nic) pak trochu ožila, ale je líná a dává nízké hodnoty (doufám, že se nepletu, pokud ano, tak mě snad prochy opraví). Takže asi umírá :-( a půjdu do jiné :-(( Snad to už opravdu bude ono. -
« Re: Pojistkovka + samostav
prochy: Pojistkovka nemusi souviset s vynechavanim motoru, ale spatna je dost. Podle toho jak s ni zahejbes se meni to, co ukazuje teplomer, palivomer, atd., bez narvanyho papiru nesviti dalkace, a kdyz michalides onehdy priklapel vicko, stacilo se jen dotknout auta myslenkou :-) a jen tak to chiplo - naraz. Proste je to s ni spatny. Na jare to bude chtit podrobny pruzkum :) -
« Re: Kontrolka dobíjení
jestli je to uhlikama lehce zjistis - na alternatoru uhliky drzeji na usmernovaci a jde to povolit primo na aute 2 krizovymi stroubky - vyndas takovy bago na kterym budou viset dva uhliky - uz pouhym pohledem a delkou zjistis jak na tom jsou - omer si rozmery a nekdo mi rikal (uz si nepamatuju bohuzel kdo) ze nekde v Braniku pobliz nadrazi je specialka na uhliky vsech typu od nano do mega.... -
"-- skrytý --" 24.11.03 08:20
« Re: Pojistkovka + samostav
J77: kupovat pojistkovku byly jen vyhozene penize, pokud tedy nebyla praskla. Jak si sam poznal, je to jen kus plastu. Kabelaz, ktera do ni dolem vede ma na sobe primo konektory pro rele a pojistky. Ty se do ni jen na spravne misto zacvaknou (kazdej kabel zvlast). Ale pro celou pojistkovku bych to delat nechtel. Opravdu to nejde moc vysunout. Jestli je fakt problem v pojistkovce (spis myslim, ze to bude ta lambda, jak se zacalo ukazovat posleze), stacilo by kontakty ocistit jemnym smirkem (napr. u pojistek, ktere jsou bez povrchove upravy), ale u kontaktu na rele ted nevim, jestli nejsou pokovene, tam s rozmyslem, pokud je to opravdu nutne. Pripadne zkusit jenom Kontaktol apod. Take by neuskodilo zkontrolovat jejich napruzeni. Trocha obyc. vazeliny nakonec by jim take prospela (ne silikonove!). -
« Re: Kontrolka dobíjení
to michalides: Nepřijde mi to že by bylo něco s uhlíkama ten starej co tam byl (jestli pamatuješ byl z favorita) jsem rozkuchal a uhlíky OK a měřil jsem i dobíjení mulťákem a vše OK. Stačí jen při nastartování zlehka ťuknout do plyn. pedálu a ona zhasne a pak je vše Ok. Jaké jsou další možnosti. Nejdřív jsem si myslel že je to takhle už od fordu a jak píšeš tak asi ne .... A kdyby náhodou uhlíky, na kolik vyjdou a kde je seženu .... -
« Re: Kontrolka dobíjení
jezdil jsem takhle se starym OHC, casem jsem mel vetsi a vetsi problemy s dobijenim - rozvicena svetla, topeni naplno, vyhrivani okna a ejhle baterka kaput - je to jiskreni na altiku da se s tim najet i 30tisic km VYZKOUSENO ale najednou se to strasne rychle zhorsi a pak uz mi to dobijelo jen pri 3000 otackach -
« Kontrolka dobíjení
Zajímá mě jedna věc: Při nastartování svítí kontrolka dobíjení, stačí se zlehka dotknout plynu a zhasne a pak už je vše OK. Je tenhle stav už z výroby nebo tam zase něco zlobí. Dělá mi to od začátku. Alternátorem to není mám ho vyměněný a dělal to i ten předtim. -
« Zameny rozmeru - TOYO
Jinak nasel jsem docela zajimavou tabulku zamer rozmeru pneu podle tabulek od TOYO. Pro 195 / 65 / R14 lze udajne coby nahradu pouzit tohle vsechno:
175/80/R13
155/80/R14, 175/70/R14, 185/70/R14, 205/60/R14
195/60/R15, 205/55/R15, 225/50/R15
205/50/R16, 225/45/R16
215/40R17, 205/40R17,245/35/R17
215/35/R18
Ovsem na konci je upozorneni, ze jedna pouze o vypocty na zaklade celkoveho prumeru kola, dost dobre si neumim predstavit, ze by se na predek vesla treba ta 245tka :) -
« 185 / 70 / R13
Rad bych poprosil pritomne o zkusenosti s jizdou na techto gumach, jedinou vyrobcem povolenou alternativou k 185 / 65 / 14 (sedan, hatchback, 3dv.) resp. 195 / 65 / 14 (kombi).
Dnes jsem na to prezul, dilem kvuli tomu ze se blizi zima a my gumy uz toho mely opravdu dost, a taky kvuli jizdnimu pohodli, na techhle gumach to prijelo z Rakouska a byl to samet, ale hned jsem prezouval na alu. Takze svych zkusenosti mam jen pomalu.
Co me ale hned potesilo je: 1. mnohem snaze jde tocit volantem, ze by to byla mensi namaha na servo, tocit 13tkama ? 2. uz nemusim mit volant natoceny doprava, chci-li jet rovne :-) 3. Je to opravdu znatelne mekci.