Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Odpojena lambda u me
nezapomínej že v prvních pár otočeních motoru se tlakují hydroštely, zkus taky možný únik tlaku paliva - než nastartuješ tak párkrát otoč klíčky do zapnuté polohy a zas je vypni - palivové čerpadlo natlakuje okruh a mohlo by to pomoct ... ale jsou to jen dohady to chce vidět na vlastní bulvy takhle od počítače se to kecá...příčin může být spousta... -
« Re: Vynechavani motoru - novinka :)
kratas: Jo, to souhlasi. Mel jsem vuli v rizeni, tak jsem tehdy vyrazil k libeznickemu Radkovi, abychom tam dali jine. Stalo se, lec jeho pomocnik Pavel mel nestastnou ruku - sahnul do police pro rizeni, ktere delalo do puntiku to, co popisujes. Resil jsem to tim, ze jsem to Radkovi zavolal, on se na to podival, prozkoumal jestli je to fakt rizenim a kdyz zjistil, ze jo, dal tam jiny. -
« Re: Odpojena lambda u me
michalides, rbr: Nedalo mi to a zkusil jsem na základě informace, že v prvních cca 30-50 sekundách není nastavení směsi a chodu motoru ovlivňováno lambdou ale čistě ŘJ, vyzkoušet reakci studeného motoru na plyn v těch prvních pár vteřinách po nastartování. Hned po startu (rozhodně v průběhu 30 vteřin) jsem zkoušel přidávat plyn. Reakce - zaváhání, nepravidelný chod (krátce), pak teprve šly otáčky nahoru. Po několika přidání plynu asi na hranici 2000 otáček se vše zklidnilo a auto reagovalo na plyn perfektně. Tak nevím co si o tom myslet. Jestli je ten údaj 30-50 sekund po nastartování reálný a v této době lambda do chodu motoru "nekecá", pak tu prodlevu muselo způsobit něco jiného. Co vy na to? -
« Re: Vynechavani motoru - novinka :)
J77: Půjdu teď trochu od tématu - zmiňoval jsi tu jen tak okrajově při popisu svých problémů, že když jsi něco dělal na řízení, drhlo Ti ve středové poloze. Tenhle problém se teď objevil mně - při přechodu přes neutrální pozici volantu (kola rovně) mi v řízení občas něco lehce drhne. Neděje se to pořád, ale při nízkých rychlostech při ježdění po městě je to velice časté, při ježdění po venku (při vyšších rychlostech jsem si toho zatím nevšiml. Jinak servo zabírá krásně, olej se neztrácí, volant se vrací a směr mi to drží dobře. Jak přesně se Tobě tenhle problém projevoval, čím to bylo a jak jsi to nakonec vyřešil? -
« Re: Odpojena lambda u me
J77 - dobře, ještě bych tě rád upozornil, že nemám garáž, takže pod širým nebem. A co mi nejvíc vadí, pokud test ukáže vadný díl XY, tak já nemám jiné díly, na výměnu a na zkoušku. Ale uvidíme.
Takže budu dokončovat kablík na diagnostiku, mailni mi třeba na rbr@fordsierra.cz, domluvíme si další. Ještě pro jistotu: DOHC EFI, nebo se pletu? Netuším, zda by to bylo lepší v Praze (to jsem zase v práci, že) nebo , vyrazit na Kladno. Nebo neutrální půda? :-) Domluvím se. Z jaké části Prahy jsi? Já se pohybuji tak Barrandov, popř. Ryzuně.
Pro dnes musím pomalu končit. -
« Re: Odpojena lambda u me
J77 - na, za maniaka do diagnostiky se nepovažuji, jen vím, že zmatek v ŘJ může nadělat pěkné problémy. A nebo samozřejmě může problémy způsobit x jiných věcí...
Jezdím z Kladna do práce do Prahy. Teď si "předělávám kablík na diagnostiku", 2x ledky, spínač, dostatečná délka, abych u toho seděl v klidu za volantem...jestli moc nespěcháš,zkusit to můžeme, o víkendu to snad dokončím. Jen jsi mě popisem svých problémů s autem skoro vystrašil, že se jej teď budu bát dotknout :o(
Vážně, už ti tam dělal aspoň někdo diagnostiku? -
« pěnová deska
juchuchu - zatím jsem ti neodpověděl ohledně té pěnové desky - ale já jsem odkázaný na jednoho kolegu, jterý tu teď není. Mám to od něj, takže ani nevím, jak se to pořádně jmenuje, kde to sehnat. Ale zjistím to.
Druhou desku jsem si "odložil" vzadu (v kombiku) na podlahu - velikost téměř shodná, kousek mi chybí. A nestačím se divit, jak báječně to ztlumilo zvuky nářadí apod nesmyslů, co vozím vzadu. A taky tam ty věci nelítají, ta pěna to udrží. -
« Re: Odpojena lambda u me
souhlas s Rbr: nebylo to myšleno tak jak mi to ruce napsaly... zahřátí ne motoru ale lambdy tak jak to popisuješ - v manuálu se píše něco okolo 30-50sekund závisí na teplotě okolí, za jak dlouho dokážou výfukové plyny prohřát ten kus železa okolo lambdy. Ale uvažuj že i těch 30 sekund je dost dlouhá doba na to když pospícháš - nechat ten motor brblat - vyzkoušej si to se stopkami nasedneš, otočíš klíčky a jedna, dva, ... do 10ti sekund šlapeš na plyn - zlatý dálkový startování :o) -
« Re: Odpojena lambda u me
rbr: Dodatečné ukostření pláště lambdy drátem na blok motoru jsem udělal a nic to nezměnilo, takže tudy asi cesta nepovede. Na druhou stranu mi prochy na lambdě opravdu naměřil nízké napětí (které hlásila i diagnostika) a zkonstatoval, že je notně líná a hodně jí trvá, než se objeví reakce, takže asi nějaký problém s ní bude. Jen se snažím ujistit, že si výměnou lambdy vyřeším i ten svůj vleklý problém se studenými rozjezdy. Protože s největší pravděpodobností budu kupovat lambdu novou a čtyři a půl tisíce zas nejsou tak malé peníze, rád bych měl nějakou jistotu, že jejich vynaložením opravdu odstraním to co mě pálí. -
« Re: Odpojena lambda u me
kratas: k pokusu s odpojenou lambdou: já si myslím, že by se to mělo zachovat, jak popisuješ. Uvažuješ naprosto logicky. Jenže....schválně píšu MĚLO a MYSLÍM. Můžeš tam mít navíc jiný problém, který ti to vše zkreslí....
Stojí to za pokus, nicméně ŘJ se s tou změnou bude chvíli (v mém případě 3 dny!)vyrovnávat a tak nemusí být ihned patrná výrazná změna. Kdybych měl já udělat tekový pokus, současně bych udělal reset ŘJ a dal jí týden čas.
Asi jsem tě moc nepotěšil. Řeknu to obráceně: po odpojení ten očekávané efekt nemusí nastat(ale měl by), naopak, pokud nastane, je téměř jisté, že jsi na správné stopě. Pokud bys to vážně dělal, nezapomeň na závěr, po připojení opět reset. -
« Re: Odpojena lambda u me
kratas: a s problémy za studena to teoreticky může být ještě jinak!
prochy přišel na to, že mu dělalo nepořádek nedostatečné uzemnění pláště lambdy. Tedy nikdo zde netvrdí, že samotný signál z lambdy do ŘJ (za normálních podmínek) musel(nevím) být špatný. Díky špatné kostře mohl být signál jen napěťově o kousek "posunutý", tedy, ještě za studena posílala lambda do ŘJ signál, který neodpovídal skutečným podmínkám, nicméně, díky "posunu" se zdál být signál v pořádku a tak jej ŘJ akceptovala a tak se jím řídila. A ochudila směs.....
Toto je jen MOŽNÉ vysvětlení.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!