Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Diagnostika pro J77
To je normální, volnoběh se u DOHC EFI nenastavuje(!) Tvrdí to i dokumentace!
JENŽE! Při dynamickém testu se po kodu 50 dostaneš na 10 min. dostaneš do servisního modu, s tím že zde můžeš (a nemusíš - pokud ti volnoběh nedělá opravdu nedělá problém) provést "základní nastavení volnoběhu" - viz materiál SierraPetrol, str. 150 vlevo. To děláš takovým šroubkem pod škrtící klapkou. To nastavíš, pak pokračuje servisné mód - otočení kol (je-li posilovač) na jeden doraz, na druhý, pak rovně. Končí servisní mod, ŘJ si tyto hodnoty uloží a máš 100% klid.
V servisu? Možná ano , možné ne. Mě při záruční výměně baterie v servisu (Ford) se ani nenamáhali říct něco o tom že byla odpojena ŘJ, a tedy dodržet předepsaný postup po resetu... -
« Re: Diagnostika pro J77
rbr : dokáže seřízení volnoběhu udělat i autorizovaný servis Ford Rašino? - matně si vzpomínám, že mi tvrdili - volnoběh se nenastavuje, nejsem natolik vzdělán v oboru el., abych toto dokázal nastavit sám a zasvěcovat do problému technicky zdatného el., ale bez zkušeností se sierrou asi nepřinese kýžený efekt(do Prahy mám příliš daleko) -
« Re: Diagnostika s J77 pro All
Futura - jo můžu ti to poslat. Ale spíš tak odpoledne, teď musím docela dělat, jen občas sem mrknu. Máš na mysli test s vypnutým motorem (KOEO) nebo dynamický (KOER)? Já preferuji prvně projít KOEO, pak OOER včetně kontroly nastavení volnověhu. Dost často bývá rozladěn. Sám jsem ho měl nastaven na hov.., než jsem zjistil, že při dynam. testu se to nastavuje. Měl jsem přesně potíže, jak teď pospal SM.
Myslím, že Prochy by byl schopen potvrdit tato má tvrzení, má s tím obdobnou zkušenost(a tímto ho zdravím!) -
« Re: Diagnostika pro J77
J77 - no viodíš, jsme na správné cestě. Pak mě ještě napadlo, célé sání jsi měl dost zaprášené....kdy jsi naposled měnil vzduchový filtr?
Toho čištění konektorů se neboj - trošku svůj čas musím šetřit a toto bys zvládl i beze mě. Ukazoval jsem ti které konektory bys měl udělat, WDčko taky považuji za lepší. Spíš to bude chtít vyhrát si s jejich rozpojením, abys je vůbec otevřel. Taky si myslím, že bys měl komplet rozdělat sání - od filtru přes voln.ventil až po škrítcí klapku (napíšu v mailu). Taky se to dá zvládnout. A pak se můžeme zase sejít a znovu projít kódy, nastavení volnoběhu + reset. -
« Re: Diagnostika pro J77
SM- ty zvýšené otáčky určitě souvisí s 1/ pročištění idle speed ventil, 2/ s resetem ŘJ ale hlavně tomu chybí to poslední - ZÁKLADNÍ nastavení v rámci diagnostiky! Buď se ti to "náhodou" srovnalo do rozumného stavu(tomu moc nevěřím), ale spíš se ŘJ "přizpůsobila" takovému stavu. A když bys potom dělal základní nastavení, možná se budeš divit (jako J77)m jak je volnoběh rozladěný.
pokud jsi nedělal seřízení v rámci diagnostiky, vřele doporučuji! -
« Re: Diagnostika s J77 pro All
Panove,pod dojmem vasi debaty jsem o vikendu taky pokousel diagnostiku,kupodivu se mi povedlo sestrojit i zapojit blikatko bez problemu,narazil jsem ale pri samotnym mereni,nevim,jak presne postupovat,jednotlive kroky. Byl by nekdo z vas ochoten mi tu metodiku polopaticky popsat? Diky moc, mail alexandrn@seznam.cz. -
« Re: Diagnostika pro J77
J77 : asi před dvěma měsíci jsem důkladně pročistil idle speed control, od té doby mi volnoběžné otáčky při jízdě a vyřazení rychlosti visely na 1400 a až při úplném zastavení pohybu vozidla klesly na cca 900, asi po týdnu jsem dobíjel baterii a udělal restart ŘJ, otáčky zůstaly beze změny, až postupem času začaly klesat a dnes jsem v situaci, kdy po vyřazení za jízdy spadnou na cca +-950 a při zastavení na +-850 - teď nevím - způsobilo to znovu znečištění idle speed control(nekontroloval jsem ho) anebo to způsobila ŘJ tím, že si zvykla na vyčištěnou ISC(hm ... tohle vypadá jako blbost) -
« Re: Diagnostika pro J77
rbr: Jasne ze vydrzim, ono to ma v podstate prijemny efekt, protoze kdyz padne dostatecne rychle zelena, z tech 1200 ot. se to rozjizdi podstatne ziveji nez z nejakych 875 :))
Proti cisteni konektoru nic nemam, koupim WDcko (Kontaktol se mi drive moc neosvedcoval), ale radsi bych to delal ve Tve pritomnosti - mas sikovnejsi ruce a vlastnis voltmetr :-) Opravdu diky za pomoc. Jo a jeste jedna dulezita vec, zase se mi zacal spravne hrat motor - tzn. uz se neplazi mezi "M" a bilym pasmem, ale pekne kolem "R" :) -
« Diagnostika s J77 pro All
Jak asi vyplynulo z předešlého, udělali jsme dnes s J77 diagnostiku + základní nastavení volnoběhu v rámci dynam. testu + vymazání strých kódů z paměti. Bez resetu.
KOEO test: současné chyby – nic(11), v paměti jsme našli: potenciometr škrt.klapky (35) - nízké napětí, lambda - nízké napětí (38). Podotýkám, že napoprvé ŘJ ani „nechtěla“ zahájit KOEO test. Při dynam. testu pak ohlásila: opět lambda - nízké napětí, dále volnob.ventil beze změny během testu (46).
Kod 38 je logický – J77 má odpojenou lambdu a tak jsme ji také nechali (viz minulé příspěvky). Pak jsem proměřili voltmetrem hodnoty z volnob. ventilu i potenciometru(podle SeirraPetrol) – obojí OK! (zde bych podezíral náhodné nekvalitní doteky v konektorech). Během servisného módu – volnoběh zcela mimo, motor vysloveně trpěl. Volnoběh jsme nastavili, byla radost slyšet tu změnu. Moje doporučení jsou v druhém příspěvku + doporučuji zopakovat diagnostiku.
-
« Diagnostika pro J77
J77 - to je fajn, věřil jsem to mu, že pocítíš změnu k lepšímu.
S vyšším volnoběhem pár dnů vydrž. Jednak to může souviset s ostatními problémy (konektory, volnob.ventil), jednak tvrdím, že ŘJ se „učí“ téměř stále. Teď ma ŘJ nové podmínky a přizpůsobuje se. Pak ji nastavíme ještě jednou.
Ale měl bys vyčistit ty konektory, jak jsme se bavili. Přidal bych i rozmontování a vyčištění volnob. ventil. A ještě jedno: jak jsem ti seřizoval volnoběh, tím šroubkem, odmontovat koleno sání + ten šroubek(celý ven) a vše to pročistit. Myslím, že to bude dost zanesené. A pak bychom znovu udělali 1/ kontrola kódů, zda se znovu objeví, 2/ znovu nastavit volnoběh. 3/ a snad i reset. Bylo by to lepší.
Zatím sleduj změny, dokopeme to do konce. Co a jak s volnob. ventilem ti podrobněji mailnu přes týden. -
« Re: WEB
to víš že to dotáhnu, ale teď bohužel mě zdržuje zase provider, když to není ségra....
mimochodem doména www.sierra.cz je registrovaná od 1.6.2003 a koukně te se čemu oni říkají "dohledná doba" - to jsme na tom celkem ještě slušně. Ale na druhou stranu: ten web jsem pojal trochu "velkoryse" a tak toho programování je trochu více než by se zdálo vemte si např takový kus kódu který je určený na úpravu registračních údajů a jejich kontrolu - to je 650 řádek textu typu:
q_runick="SELECT * FROM users WHERE web_id='$web_id' AND nick='$runick' AND id'$ruid'";
$r_runick=mysql_query($q_runick);
$n_runick=mysql_num_rows($r_runick);if ($n_runick>0)
{
$runick=$uzivatel['nick'];
echo "Nick je duplicitní s jiným uživatelem, použiji Váš původní!";
}
...a tak dále ... a to vypisování za vás nikdo neudělá -
« WEB
Tak 1.12 se odsouvá, neboť mi přátelé od webhostingu odstřihli FTP konektivitu(výpadek na jejich serveru), a stále nejde, takže byť mám zase kus udělaný, nemůžu ho odladit, neboť není jak ho propašovat na server.....Vypadá to že těch 10000 přetočíme ... dnes je neděle a v pondělí to tady zase ožije a v týdnu na to čas mít nebudu (práce... a na úterek je naplánována demontáž mého předního kola) tak zase budu muset termín poposunout na neurčito, ale nemůžu dát info na web, neboť není jak .... ACH JO, už bych to chtěl mít taky z krku. -
« Diagnostika + nastaveni EEC (pro rbr)
Ahoj, je to super, nevim, cim to, ale i to o neco lip jede, mame radost :-) Jen jedna malickost - od te nasi akce se mi stava, ze kdyz prijedu napr. na svetla, proste zastavim, drzi to volnobeh tak 1 - 3 minuty pomerne vysoko, podle zvuku tak 1100 - 1200, a az pak to sleze. Testoval jsem to a nekdy pomuze kdyz treba zatocim servem, proste nejak zmenim zatizeni. Muze to delat ten volnobeznej ventil, kde nam to ukazovalo nejak moc voltu ?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
S J77 jsme pěkně vymrzli :-(
Ale myslím, že jeho autu to jen prospělo, ještě to nemáme ukončené.