Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Znáte to někdo?
Možná mám nový problém: včera + dnes, po důkladném zahřátí motoru (2.0 DOHC EFI) apsoň po 30 min jízdy, jedu, plyn stále ve stejné poloze a auto mi výrazně zrychlí!!! Na pár sekund, jak kdyby do něj naskákali další koníci. Jenže dnes to nejen zrychlovalo ale i "vázlo". Chvilku vyrazí a jede, chvilku nejede. Spíš je to v okmažiku, kdy s planem dýl stojím v nějaké poloze.
Pro úplnost: potenciometr škrtící klapky byl naposled proměřen zhruba před měsícem a byl OK. Myslím, že by to mohlo být i lambdou, teplotními čidly....
Tak jen tak sonduji, jestli jste se tím někdo setkal. Možná taky kecám, přece jen silnice byly trochu namrzlý...ale to zrychlení vnímám už druhý den. -
« Re: 1,8TD
Jestli myslíš tu krabičku pod kaslíkem tak jeden čas jsme to tady řešili a nedostali se ke kloudnému výsledku. Napiš mi na mail hlavacej@sce.cz a já ti pošlu foto toho co tam mám já. A pokud máš to samé tak jsem o tom něco našel. Koukám stejně bych nechal změřit tlaky. Nestojí to moc a máš jistotu že nemusí hlava dolů. -
« Re: 1,8TD
daytona: to jsem nevěděl, že 1. generace Mondea měla stejné uložení.
jirkaking: co jsem četl, tak ten 1,8TD má tu nevýhodu, že má blbě vyřešeny napínáky řemenů rozvodů a třeba je častěji štelovat. Chtěl bych se zeptat, jak Ti slouží spínací skříňka. Mě se to občas v krajní parkovací poloze sekne a pak to startuje jak přes zuby (záleží na hloubce zasunutí klíčku). Máš taky ve schránce u spolujezdce zhora přišroubovánou hlíníkovou krabičku Lucas velikosti autorádia. Netuším k čemu tam je. -
« Re: 1,8TD
AHA takže píst. kroužky byli měněny. Tak to mi spadl kámen ze srdce. Takže sehnat hliníkové podložky a seřizovat :o))). S tím podélným uložením je to recht. Prostě se 4 válec špatně chladí. Škoda že ještě nikdo tuhle problematiku nevyřešil. Já např dnešním dnem mám nalítáno od výměny 110 458 km a zatím jsem také měnil jen filtry a olej. A doufám že u toho taky zůstanu :o))). -
« Re: růžová sierra
Taky by se mi libil Ford Thunderbird z 1955 v ruzove barve (nebo v pistaciove). Ale sierru fakt ne...Ale kdyz uz jsme u toho, dnes jsem Na Knizeci videl prekrasnou 3-dverovou sirku, jeste s dlouhou kapotou, nemela chybu, seda metaliza, krasna lita kola, ale nejzajimavejsi bylo, ze byla ze slovenska (!!!) a mela SPZ LV jako Levice (muj rodni okres:)). Tak se ozvi, bratre:)) -
kostey 08.12.03 21:51
« růžová sierra
Tak sem dneska fakt nechápal jak někdo může bejt tak zlej... Jen tak si jedu k doktorce autobusem a najednou kolem autobusu projela !!!Růžová Sierra!!! Nestih jsem si ani všimnout jestli řídila ženská nebo nějakej přihřátej buzik, ale fakt ji to neslušelo
-> Chudinka -
« Re: 1,8TD
zajimave poznatky: v sobotu mne vezl taxikar s Mondeem 2.generace (s tim ovalem vepredu) s motorem 1.8TD. Tak jsem se ho ptal na motor, a on rika, ze je naprosto skvelej, ma nalitano pres 200 tisic a jeste se do motoru nepodival. Pak se rozkecal, a rekl ze predtim mel sierru i mondeo s tim samym motorem (1.8TD) a ze vubec nebyl spokojen, ze se mu ctvrtej valec porad prehrival (ano, v mondeu 1.generace byl motor 1.8 TD podelne!!!-rikal to on, taky jsem se divil), a rikal ze tam musel menit pistni krouzky a poslat motor na vybrus. Docela dobre znal problematiku predni napravy sierry...jenom tak pro zajimavost. -
« Re: 1,8TD
Kroužky tam jsou na podzim nově. Spíš si myslím, že to chce seřídit, nastavit atd. Začnu kontrolou vůle ventilů, pak tlaky - pro jistotu, když budou OK, tak seřízení trysek, žhaviče. Čerpadlo je po GO, tak pak už nevím čím jiným by to mohlo být. Vzhledem k tomu, že to po nastartování dost cvrliká, tak bych to tipoval na ty ventily. -
"-- skrytý --" 08.12.03 13:21
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
kratas: Myslim, ze starost o typ lambda sondy mit nemusis. Lambdy v "starych motorech" jsou principielne selektivni lambdy. Jde o to, ze napeti pri stechimetricke smesi (lambda=1) naprosto skokove zmeni svou hodnotu mezi 0,2 az 0,8V. Pro dokresleni mrkni na [odkaz] upol.cz/ferenc/ fer_mo13/ 13_16.gif. Zde je charakteristika tak strma, ze jeji tvar je naprosto irelevantni. Nevim, odkud je ta informace o typech charakteristik, ale domnivam se, ze "vitr vane" od sirokopasmovych lambd pouzivanych v modernich typech motoru, casto s primym vstrikovanim pracujicich povetsinou v oblastech chudych smesi. Jedna se o lambdu se dvema elektrochemickymi clanky (stejnymi jako u selektivni lambdy na bazi ZrO2). Jeden clanek snima s uplne stejnou chrakteristikou, jako u starsiho typu lambda sond, druhy clanek pracuje jako precerpavajijci. Cela lambda je rizena svou regulacni smyckou, kdy je na prvnim clanku udrzovano "stechiometricke napeti" (0.5V) na velmi strme charakteristice. Cela tato charakteristika je posouvana ridicim napetim na precerpavajicim clanku na jednu ci druhou stranu, kdy precerpavajici clanek precerpava ionty O2 od jedne elektrody ke druhe. Pokud je zabezpeceno fungovani reg. smycky, ridici napeti jdouci do precerpavajiciho clanku je primo umerne (linearni) aktualni hodnote lambda (soucinitel prebytku vzduchu). Takto lze lambdu merit v neuveritelnem rozsahu 0.7 az 4 pri zachovani linearity mereni. Puvodni charakteristika (u selektivni lambda sondy) by se dala nazvat exponencialne - logaritmickou. Urcitym zkreslenim pri vykladu, ci vubec nepochopenim funkce, pak mohl vzniknout omyl, ze pri existuji lambdy log., exp. a linearni. Vice na [odkaz] upol.cz/ferenc/ -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
rbr: Co ja ? Porad jezdim s odpojenou lambdou, na spotrebe se to neprojevilo, takze setrim korunky na lambdu a nestezuju si :-) Konektory, sani, volnobeznoch, na to si cas urcite udelam. Co se tyka volnobehu, je to zvlastni, ale o neco snizily otacky, na nichz to drzi motor pri dojezdech, jakoz se zaroven i trochu zvysil ten (nizky) volnobeh po dojezdu / zastaveni. Takze sice to neni na 100% ono, ale zlepsilo se to. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
J77 - a co ty? Četl jsem, že jsi řešil jiné problémy. Ale měly by se dotáhnout do konce ty konketory a sání(jen doporučuji), "vyprat" volnob.ventil (to určitě!) a znovunastavit volnoběh(taky utčitě).
Jak se vyvíjí volnoběh dál po nastavení při testu? Tipnu si, že to stejně není ono, když něco nehraje ve volnob. ventilu. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
J77, Kratas - ono to není tak jednoznačné. J77 uvažuje logicky správně, ale doporučuji článek pod odkazem [odkaz] /Servis/O2sensor/O2sensor.htm (bez mezery!), povídání ke grafu č.2 a dále. Jde mi o stav, kdy lambda posílá (díky chybě a nebo trochu jinému typu) jiý špatné údaje, ale ještě pořád je ŘJ (a tedy i diagnostika) hodnotí jako správné.
Každopádně, pokud u vás obou se chovánbí motoru po výměně zlepšilo, byl to dobrý krok.
Já občas taky ucítím špatné chování při rozjezdu(2x, 3x za týden) ale jinak vše šlape a tak na to nebudu sahat. Fakt, jinak naprostá spokojenost. Když vidím ostatní, jak to ráno "honí po parkovišti" apod....