Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 24.03.99 10:10
« Rozvod CVH u Sierrek TO: PTD
Tak jsem si to přečetl a cituji (Jak na to? - Ford Sierra). U motoru CVH je v horní části uloľený vačkový hřídel, poháněný ozubeným řemenem, který pohání současně čerpadlo chladící kapaliny. Činnost ventilů je ovlivňována vahadly a hydraulickými zdvihátky ventilů (pro vyrovnání vůle ventilů). Jinak je tomu u motoru 1.8i CVH. Tam je rozdělovač umístěn na přední straně. Motor 1.6i CVH má zapalování bez rozdělovače (EDIS), které je přiąroubováno stranou na blok motoru. Tak snad jsem to opsal dobře! -
"-- skrytý --" 24.03.99 07:04
« Re: 1,8 Benzin To: PTD
1.8 CVH se skutečně vyráběla, kamarád jí měl(rok výroby 1989) a je to asi za trest mít tohle auto. Bohuľel mu praskl rozvodový řemen, ventily to zatlouklo do hlavy a oprava stála skoro 20 litrů. V tom by ale nebyl problém, problém je v tom, ľe to snad je nějakej americkej motor a i ve Fordu to trvalo věčnost, neľ sehnaly ventily a ostatní ND na opravu. K těm penězům, těch 20 litrů stály součástky, protoľe to spravovali doma. Teď Vám přesně neřeknu jaká je v tomhle motoru odliąnost (dobře to bylo myslím popsáno v kníľce Jak na to? na Ford Sierra), ale myslím, ľe i vodní čerpadlo je tam poháněný rozvoďákem - nejsem si jistý, podívám se do kníľky!!! Ale Sierru s tímhle motorem bych nechtěl, protoľe bych měl strach (ono jich zas tak moc nejezdí). -
« 1.8 TD - usporne a spolehlive auto
Ahoj, doma je rodinna Sierra. Mame ji od 92 roku a najezdili jsme s ni cca 102 tis km. Od te doby dva vaznejsi problemy. Pouze jednou mam mirne napraskla hlava, olej prosakoval do valcu a kourilo to jako blazen. Druhy problem byl v brzdove pumpe, ktera pomalu ale jiste prestavala pumpovat. Jinak pohodlne, spolehlive a usporne auto. Posledni dobou se mi zda ze ztraci vykon, ale davam to na vrub Tubru, ktere zacina propoustet olej (potrebovalo by generalku). Az pujdu z domu a budu mit nejake penize koupil bych si Sierru. Kdyby nebylo tak drahe povinne pojisteni urcite bych si koupil 2.3 D, ale nejspis zase zvitezi 1.8 TD. Zdravi Zbrolik -
"-- skrytý --" 23.03.99 12:13
« Re: Sierra 1,8benzin
Jsem tu, majitel Sierry 1,8 CVH z roku 1992. Mám ji 2 roky, a jsem celkem spokojenej - slušná spotřeba, dobré výkony... Takže mohu-li s něčím poradit nebo třeba jen prodiskutovat tak to hodte do placu a hned to proberem, zdravím všechny Sierristy, protože ti ví, co je to dobré auto -
« Spotřeba a posilovač
Se spotřebou nekecám, po městě mi to nikdy nesbaštilo víc než 8,3l na sto. To je osobní rekord. Denní dojíždění do práce a z práce v lednu, stále se studeným motorem (16km tam). Letní průměr po městě je 7,0-7,4. Na štreku k moři plně naložený 4dospěláci a kufr k prasknutí, moje noha na plynu a lehké tempo, 5,8litrů na 100. Posilovač se nedá domontovat. Zdroj: servisní manuál. Důvod: Čerpadlo je součástí bloku brzdového válce a posilovače brzd. Po výměně tohoto kompletu a nasazení dalšího kola na klínový řemen od kliky snad. Vyhodíš celé řízení (převodku řízení)a dáš celou novou, ve verzi s posilovačem. Jinak dnes jsem zjistil, že poslední motor 2,3D se do Sierry zamontoval v německu čtvrtý týden v lednu roku 1990. Pak už jenom 1,8TD Zdraví Pavel PTD -
« Olej
Nic si z toho nedělejte, můj Indenor 2,3D v Sieře baští 1l na 1000,-km. Motor je jak ceďák. Nastartuju, šedý kouř, a odevšad z něho prolíná olej. Asi ho nežere, protože na cestě Praha-Brno si veme minimum. Ale při pojížďkách po městě je to katastrofa. Leju do něho už jenom Madit Unioil M7ADX.(na lepší olej už děda nemá nárok) Teče mi kolem těsnící šňůry na klice, těsněním ventilů do spalovacího prostoru, kolem kroužků na pístech, (zajímalo by mne, kolik je jich už prasklých),pod víkem ventilů a vůbec. Na druhou stranu, má téměř pořád čistý a nový olej. To je důležitý (že tam nějaký má). Znám osobně člověka, který do starého Mercedesu žraloka leje Shell, ale nechá ho zadřít, protože než stačí zkontrolovat hladinu oleje, tak už tam žádný není :-). Zdraví Pavel PTD -
« Re: Vyąąí spotřeba oleje.
Pokud není motor moc vyběhaný (zkus tlaky nebo aspoň jestli nefuní bez zátky od oleje), tak se musí olej ztrácet jedině přes ventily a víko, gufera, olejovou vanu nebo turbo. Pokud by odeąlo turbo, tak by se to zase projevilo na mizerném výkonu a velké kouřivosti. Osobně jsem zkusil i řadu různých přípravků do olejů, pomáhá to vąak větąinou krátkodobě. Naposledy jsem zkusil Xeramic. -
"-- skrytý --" 18.03.99 12:19
« Re: Vyąąí spotřeba oleje.
To mě to spapká daleko víc oleje neľ 2l na 10.000 km. Dolejvám tam častěji. Na 10.000 km (teď najet 9.000) jsem tam dolejval tak 4-5 l !!! Myslíą, ľe by to mohl zbaątit motor? A hlavně proč? Nebo spíą kde, přes co se tam ten olej ztrácí. Na sluľebních autech (mají taky míň najeto nedolejváme od výměny do výměny oleje ani kapku - interval 10.000 - 15.000 km a jsou to ąkodovky). -
« Re: Vyąąí spotřeba oleje.
Modrobílý kouř by mohl být způsoben zaneseným vzducovým filtrem. Motor pak ąpatně spaluje. Zvláątě diesly jsou na to citlivé. Jinak bych doporučil proměřit tlaky. Olej uniká pořád, nejen při stání v garáľi. Tam si toho akorát vąimneą podle fleků na zemi, to samé při deląím stání venku. Mě pomohlo vyměnit těsnění pod víkem ventilů a gufer (u rozvodů a převodovky). Nyní jiľ olej neuniká, ale je spíą seľrán motorem (cca 2 l na 10 tis. km). -
"-- skrytý --" 18.03.99 07:37
« Vyąąí spotřeba oleje.
Mám na svý Sierrce vyąąí spotřebu oleje (kdyľ jedu dál tak ne ale při jízdě po městě s častýma studenýma startama). Kdyľ přijdu ráno do garáľe a nastartuju, tak se vyvalí modrobílej kouř a hned ustane. To samý se stane kdyľ zastavím, chvíli stojím a potom nastaruju, tak se zase vyvalí tenhle kouř a hned ustane. V tom kouři je cítit spálenej olej. Nevíte čím by to mohlo být. Prej by to mohlo být ąpatnýma guferama na ventilech (Ford a Mercedes jsou prej na to háklivý). Jinak kdyľ letím fakt dál, tak se ten olej neztrácí, ani není cítit ve výfuku. -
« Tlumiče.
Mezichladič? Jak říká Toyota-Nic není nemožné. Je to jen otázka peněz a úsilí a motoru z Mondea...
Tlumiče mám na autě co jsem ho koupil. Najel jsem na nich 95000km jenom já a pochybuju, že je někdo před prodejem mě měnil. Takže 150000 mají za sebou asi také. Zatím se chovají dobře. PTD -
« 15" na Sierru
Pokud vím, tak 15" disky jsou psaný v techničáku jen na "Kosforse" a domnívám se, že i v provedení 2,8i V6. Na označení RFL a RFB se ti jak budu mít čas podívám a když dáš číslo karoserie, tak ti řeknu i kdy byla vyrobená (měsíc). Z mondea tam 1,8TD nedáš, protože Mondeo má motor napříč a Sierra na dýl.
zdraví Pavel PTD.
P.S. Nevíte někdo od kdy do kdy se dělaly do Sierr V6 motory? Mám na mysly 2,3l z Granady a 2,8l ze Scorpia -
"-- skrytý --" 15.03.99 13:35
« Re: Alu na Sierru - pro residenta
Mám 2.0i (74 kW - 100 koní), r.v. 1987, kufrová. Na jízdních vlastnostech se to projevilo velmi hodně. Teď jezdím jeątě zimní (165 x 13) a oproti těm letním (205/55 x 15) to je jako kdyby si srovnával Trabanta s Mercedesem. Zimní gumy plavou, letní, to uľ musí bejt aby se utrhly (suchý asfalt). Na spotřebě nevím přesně jak se to projevilo, protoľe kdyľ jezdím ve městě, tak je vysoká, kdyľ jedu dál tak je skoro poloviční neľ ve městě, ale vliv to asi má. Nevýhodou je, protoľe nemám posilovač řízení, tak se hůř zatáčí a kdyľ máą potom moc málo vzorku (jako já loni, teď uľ mám skoro nový) tak kdyľ zaprąí nebo je průtrľ mračen, tak jsou ty gumy náchylný k aquaplaningu (na vlastní kůľi jsem zkusil co to znamená). Jinak jízda na nich je daleko bezpečnějąí, klidnějąí a to auto se malinko ztvrdí (přeci jsou to gumy na 55 a ty zimní protektory asi na 80). Prostě je to daleko lepąí. -
"-- skrytý --" 15.03.99 10:43
« Re: Alu na Sierru - pro PTD
Já mám na Sierrce taky alu kola (7 * 15 palců) z pneu 205/55 x 15 a protoľe to nemám v techničáku (max 14 palců), tak s tím nesmím ject na technickou (jednou uľ mě kvůli tomu vyhodili). Jinak na silnici mě stavěly asi 2x a poldové na to nic neříkali. Chtěli akorát papíry, techničák a jestli jsem něco nebumbal (náleľitě si prověřili).
Tenhle rozměr disků a pneumatik je asi tak akorát, protoľe vepředu mi běhá okraj gumy asi tak 0,5 aľ 1 cm os tlumiče. Blatníky jsou dimenzovaný dost.