Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
rbr: Radši asi teda udělám reset ještě jednou, tím rozhodně nic nepokazím. Co se diagnostiky týká, pokud máš sepsaný postup česky, uvítal bych ho. Anglicky sice IMHO celkem rozumím, ale pro ověření případných pochybností to nebude na škodu. Mail na mě je (netradičně :-))) kratas@fordsierra.cz. Kdy myslíš že bys to poslal? -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
kratas - pokud jsi to dělal při zcela studeném motoru, to můžeš "být vedle". Já bych to udělal znovu, na teplém. Kdybys případně chtěl dělat někdy diagnostiku, můžu ti poslat mailem "můj překlad do ČJ" - postup při daignostice. Posílal jsem to už futurovi, a moc si to chválil. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
prochy - se vším souhlas
kratas - to máš pravdu, z popisu vyplývá, že až při fázi2 min na 1200 ot má být správná teplota, jenže tu v dnešním počasí tím předcházejícím volnoběh nedosáhneš. Takže já bych nechal motor uzž před resetem raději ohřát, pak reset a dále, to mi zaručí tu správnou teplotu.
Diagnostika - ano, takovéto "drátky" ti jako minimum stačí. Drát od žárovky do horní zdířky, dále na + bat., spodní dvě propojit. -
"-- skrytý --" 09.12.03 12:17
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
rbr: To "zavahani" nevim, jestli je normalni, ale laik to mozna ani nepostrehne, nebo to pripise studenemu motoru. A me to rozhodne v nicem neomezuje. (Aspon autu nedavam kour, kdyz je studeny :-).)
kratas: Ja bych jeste chvili zustal v roli pozorovatele. Dej vedet treba za 14 dni. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
rbr: Při načítání dat po resetu má být motor ohřátý? A já žil v domnění, že motor má být studený, po startu má běžet 3 minuty na volnoběh (během kterých se dostatečně zahřeje) pak ty 2 minuty na 1200 a potom testovací jízda. Tak nějak jsem to původně pochopil i z toho anglického textu. Může fakt, že motor byl při startu totálně vychladlý nějak výrazně negativně ovlivnit načtení dat po resetu?
Diagnostiku asi taky budu muset sjet, ale nejdřív si musím dát dohromady základní pomůcku - tj. napojit dva drátky na žárovičku :-) Tohle doufám zvládne i takový analfabet v elektronice jako jsem já :-) Jen pro upřesnění - pochopil jsem to správně, že základním prvkem nutným k prověření diagnostiky je pouze žárovka s připojenými dvěma dráty k napojení na patřičné místo testovací zásuvky a plus baterie (a drátek k propojení zbývajících dvou zdířek na zásuvce)? Měl jsem dojem, že na nákresu, který jsi mi posílal bylo ještě něco vyznačeno na drátu mezi testvací zásuvkou a žárovkou, ale jak na potvoru tady teď ten nákres nemám, abych si to ověřil. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
prochy popisuješ ta zaváhání tak shodně s mými zkušenostmi, že už snad začnu věřit, že jinak to ani u sirky nejde.
Vlastní zkušenost - pokud lambda nemá uzemnění OK, diagnostiky to zjistí a dá přísl.kod. Po "opravě" jejího uzmenění pak ŘJ dá kod 11. Tím chci naznačit, že já osobně bych věřil dobrému uzmenění lambdy pokud mi ŘJ hlásí kod 11.
kratas - a při načítání dat bys měl mít motor ohřátý. A taky nevím, jestli jsi dělal základní nastavení volnoběhu - ale to bych vše opakoval po prochym.
Jinak tomu vážně dopřej trochu času. -
"-- skrytý --" 09.12.03 11:21
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
kratas: Uz jsem zapomnel. Udelal si po vymene lambdy reset RJ, pripadne nastaveni zakladnich volnobeznych otacek? Mas tu novou lambdu dobre uzemenou? Prip. meril Ti to uzemeni nekdo?
Jinak pri studenem motoru citim take urcite zavahani (velmi podobne to licil take rbr), ale rozhodne by to nemelo byt vynechavani, ci nepravidelny chod. Spis bych to charakterizoval jako mirna lenost, kdyz by clovek chtel fakt vyrazit, musel by seslapnout ten plyn vic nez obvykle. Ale u studenyho auta to nikdy nedelam. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
První věc je nejbližších 8 km po resetu. To asi znáš (dělal jsi reset po výměně lambdy?). Dá se ale říct, že ŘJ se prakticky neustále přizpůsobuje aktuálním podmínkám. Takže jednoznačnou odpověď do kdy, ti nedá nikdo. Jedno zaváhání včera bych považoval za náhodu a vše v klidu sledoval dál. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
prochy: Díky za uklidnění, i když z toho vysvětlení rozumím tak každý druhý slovo :-)
Jinak jak dlouho pánové myslíte, že je třeba počkat, aby se po výměně lambdy dal udělat nějaký definitivní závěr? Chová se to teď docela zajímavě - včera odpoledne bez jediného problému, všechno šlo hladce, dneska ráno se mi chviličku po startu nějaké zaváhání objevilo, bylo i slyšet, že při přidání jde motor chvilku nepravidelně, tak z toho nejsem dvakrát chytrý, zajímalo by mě, kdy se dá definitivně říct, že si auto "zvyklo" na nový prvek. Do té doby taky nechci jezdit na LPG, abych v tom sobě ani ŘJ nedělal zmatek :-) -
« Re: 1,8TD
no, ja jsem se prave taky divil...ale rikal jsem si, ze nemozne to neni, mel jsem Rendla 25 a ten mel motor podelne a byla to predokolka...tak proto jsem si rikal ze proc by to nemohlo mit tak i mondeo...Ale pfuj, o cem to tady melu, nenavidim mondeo uz len z toho duvodu, ze predstavuje zacatek doby, kdyz Ford se vyprdl na rychle sedany a ostre hatchbacky a zacal delat pouze lina rodinna auta. Jo, v roce 1993 skoncila era RS Fordu... -
« Re: 1,8TD
Dnes ráno to byla zábava :-)) kombík nechytil - mám pocit, že mi to někde bere šťávu(možná přímo startér?) - jak to nechytne nadrc, tak za pár sek. baterka zvadne. Naštěstí to většinou chytá nadrc. tak jsem to natočil přes kabely. voda v baterce nechybí, je to 2 roky stará boschka 70, takže by jí snad nic být nemělo? . teď mi tady pěkně bzučí u ucha, uvidíme, jestli to pomůže.
Pak jsem chtěl natočit druhýho kombíka(residents), to byl druhý díl komedie. Nakonec jsem jí dal přečíst noviny(teda spíš sprej) a dala si říct. Baterku máš teda dobrou :-))). musím se vrhnout na ty ventily, ale ještě musím zařídit pár věcí.....a je tam strrrrašná zzzzzima!!!