Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 09.12.03 15:35
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Teepee: Prikon starteru je u sierry snad mezi 1.1-1.4kW. To je vice nez 100A! To Ti zadnej zatezovaci odpor na nejakem testeru nevezme. Vsude po ceste od baterky ke starteru jsou prechodove odpory. I sama baterka ma prechodovy odpor. Na techto odporech vznikaji ubytky napeti, ktere Ti napeti baterky naprazdno snizi. Proto starter nemuze pocitat nikdy s plnymi 12V, ale musi byt navrzen na napeti nizsi. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
rbr: velmi mne bavi temtika akumulatoru ale musim vyrazit domu. Zitra to doresime, udelal jsem tam chybu v tom dennim odberu, neni to 1,9Ah, ale 1,9A za 24h (0,08A) na minus polu baterie. Zatim zdravim, zitra to rad dopropitvam. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Teepee: dobře, nechme proudy startérů, hledejme chybu u tvé baterky. 1,9Ah je po dobu jedné hodiny odebírat proud o hodnotě 1,9 Ampéry. To pak nemůžeš trvdit, že za den ti odteče 1,9 A. Jedno nebo druhý. Popiš mi prosím tě přesně, jak jsi tím voltmetrem měřil ten proud. Kde, v jakém místě, zda jsi u toho rozpojil nějaký kabel z aku a tak.
Mluvíš o samovybíjení. Buď máš opravdu špatnou baterku, nebo chybu v elektroinstalaci. Udělal jsi někdy pokus odpojit jeden pol z baterky, nejlépe kostru (pol opravdu bez jediného kabelu!) a nechat to takto stát přes noc? A změřit si napětí večer a ráno. Vybil se opravdu sám? Nebo se takto vybíjí JEN (!) když máš připojené kabely? -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Bohuzel to nemam pred sebou a tak tapu v pameti a nevylucuji svuj omyl, ale, tester odebira minimalne 50A. Starter u Forda nevim u Skodovky mel proud cca 70A, uz ale nevim, jestli naprazdno nebo zabudovany v aute. (Starter Skodovky muzu doma najit v knizkach, na tester bych se musel dojit zeptat do "mych" autodilu).
Odber na mem aku jsem zmeril digitalnim voltmetrem pred demontazi aku z vozu a jeho nasledym cistenim a restartem RJ. 1,9A je chyba, ma tam byt 1,9Ah, resp. za den odtece z aku 1,9A. Vim o vybijecich charakteristkach (desetihodinove, dvacetihodinove) a predpokladam ze tento maly odber relativne prodlouzi dopocitanych cca 30 dni, ale nikdy akumulator v aute neni nabit na 100% neb je nabijen do urciteho napeti (tzv. plynovaciho napeti cca 14-14,5 V), navic ten muj ma jiste vysoke samovybijeni, hmota z desek je tak trochu vypadana, navic jsem to ted jeste podporil tem kratkymi pojizdkami, poslouchanim radia pri praci na na aute... -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Teepee - dobře ale startér ti zaručeně odebere podstatně větší proud než odpor v tom testeru, bohužel neřeknu ti žádná čísla. A čím větší proud cucáš, tím ti napětí letí krátkodobě dolů.
Spíš bych opravdu hledal, co ti způsobuje ten tvůj odběr. Jak jsi na něj přišel? To máš poctivě změřený proud z baterky do elektroinstalace při vypnutých spotřebičích? A těch 1,9 A je prosím tě co? To ti jde takový proud trvale pryč?! -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Zrovna tu na to koukam, pamatuji si to spravne, pri zatezi pod 10V je AKU nevyhovujici. [odkaz] /obrazky/ostatni/ ostat_hustom/zb16.jpg Je otazkou co takovy stav zpusobi, u mne je to ten konstatni odber, staci trocha poctu, za den zmizi cca 1,9 A coz je pri plne nabitem a lepsim nez novem 55Ah AKU cca 30 dni. Jenze ten muj odhaduji ze je z 40-50% uz pryc. Kdybych mel cas, dam si praci a zmerim mu vybijeci charakteristiky ([odkaz] www/teepee/ jawa640/jawa640.htm) -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
O tom byla rec, ale Prochy napsal jasne: Ja bych tipoval, ze me pri startovani to muze spadnout i o dost nize nez na 10-11V. Rekl bych, ze klidne 8-6V. (Podle svitu vnitrniho osvetleni soude.)
A tak jsem odbocil a pripadne si poopravim nahled na me znalosti o charakteristikach beznych AKU. -
"-- skrytý --" 09.12.03 14:59
« Palubni pocitac
Jinak uz mam hotove navrhy plosnych spoju pro meric spotreby pro motor DOHC (na puvodnim webu byla fotka PP sestrojeneho na univ. plosnem spoji v mem aute uspokojive provozovanem asi 2.5 roku). A co vic. Vcera se mi ho po osazeni podarilo zprovoznit. Az bude hotovy web (a budu na to mit klid), pokusim se napsat nejaky clanek, soupnu tam fotky, motiv plosnych spoju, program ridiciho procesoru atd. Vse, aby bylo mozno konstrukci zopakovat. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
teepee - nebo si nerozumíme. Prochyho jsem pochopil, že napětí baterie možná krátkodobě spadne až na těch 6 až 8. Ale baterka je zdravá, start zvládne a zase se jí vrátí napětí. To je jiné, než když bys měl baterku vytlučenou tak, že na 6 - 8 V ji stáhne "běžný spotřebič" -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Prochy: Ty myslis ze 6-8V je napeti, ktere umoznuje zapalovaci soustave vyrobit zapalenischopnou jiskru? Mam pocit, ze rucni testery aku jsou postaveny tak, ze pri napeti pod 10V (pod zatezi vestavenym odporem) je aku posuzovan jako nevyhovujici, asi vedi proc. Kazdopadne kam mi v nedeli spadlo napeti vytusim, tentokrat se mi neresetly hodiny v aute, typl bych prave tak tech 6-8V... -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Teepee nezbývá mi, než souhlasit, co teď napsal prochy o poklesu napětí. Tedy: přirozený pokles při startu by neměl vadit. Otázkou je, když jsi startoval až přes kabely, jaké minimum jsi v okamžiku startu z takto vycucané baterky tam měl. Startér ti odebírá obrovský proud a to může mooooooc srazit napětí na špatné baterce. -
"-- skrytý --" 09.12.03 14:40
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Teepee: Ja bych tipoval, ze me pri startovani to muze spadnout i o dost nize nez na 10-11V. Rekl bych, ze klidne 8-6V. (Podle svitu vnitrniho osvetleni soude.) A jestli to RJ vadi? Tot otazka. Navrzena by mela byt tak, aby ji to nevadilo. Ona stejne pro svuj vnitrni chod "vyrabi" napeti +5V. A procesoru , vnitrni pameti apod. by stejne mely stacit i pouhe 3V. Kdyz tak koukam do vnitrniho schema RJ, tak bych to shrnul, ze by ji melo dlouhodobe stacit 6.5V az dejme tomu 4.5V vnejsiho napajeni z elektroinstalace automobilu, aby beh programu mikroprocesoru nezacal bloudit a neztratila se data z pameti. Kratkodobe mozna i mene. -
« Re: Cukání při rozjezdech - výměna lambdy
Prochy: Ja vim, take mam rad, kdyz je vse jak ma byt a v nejlepsim poradku, proto jsem tehdy tolik resil ten olej. A restart? Ted ho mozna udelam znovu, v nedeli jsem dal RJ asi zase zabrat pokusem o start s vybitym aku, nakonec jsem to nastartoval pres kabely. Napadla me teorie, jestli nedela RJednotce neporadek v hodnotach a v pameti i pouhe to, ze mam trvaly odber na aku 0,08A a verim ze mnohdy pri startu napeti pada hodne dolu, typnu, na 10-11V. Nevite nekdo?