Ford Sierra
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 11.12.03 10:06
« Re: 1.8TD
To jirkaking: Správně - je to řídící jednotka pro EGR, někdo tu před cca. 10 dny dal odkaz na www.sierra-freunde-deutschland.de je tam manuálek k motoru 1,8TD a tam jsem se to dočetl (ikdyž neumím německy). Mně k EGR chybí snímač polohy plynu (je nahoře na čerpadlu), prostě mi už z něho upadly drátky. Jinak funkční EGR údajně dost zasírá motor. -
"-- skrytý --" 11.12.03 09:59
« Re: Recirkulacni procesy.
Teepee: Co myslis tou recirkulaci? Asi ne recirkulaci vyfukovych plynu, ale cirkulaci paliva v palivove soustave u strikacky. Palivo porad obiha z nadrze k vstrikum a pres tlakovy ventil zpet do nadrze. Nadrz samotna je odvetrana pres krabici s aktivnim uhlim schopnym pohlcovat benzinove vypary, ktere se v ni nahromadi behem stani. Z teto krabice jdou vypary pres ventil do sani. Pokud se motor zahreje, ventil otevre a sani Ti ty vypary z krabice vycucne. -
« Re: Recirkulacni procesy.
taky by mne to zajímalo, protože jsem tenhle problém (krátkodobý pokles výkonu) asi před rokem řešil a nevyřešil, půdvodně jsem hledal např. vadnou kostru nebo vadný kontakt v nějakém konektoru a nenašel, tak jsem ouze všechno pročistil od oxidace, asi před třičtvrtě rokem mi to cuklo naposled (musím zaťukat na dřevo) a od té doby je pokoj, fakt je ten, že akutní to bylo ve velkých vedrech, v zimě to nestálo za řeč.... BTW měli jste někdo v ruce Jak na to od Koppa pro ford scorpio, nejsou tam náhodou nějaké společné pasáže se sirkou, myslím převodovku, motor DOHC a mnohem více podrobností než je v proveení sierra? -
« Recirkulacni procesy.
Mate nekdo nejake zkusenosti s diagnostikou vsech recirkulacnich procesu, ktere probihaji na motoru 2.0 OHC (N4B) - asi ti bude stejne u vsech katalyzatorovych EEC IV. Jde mi o to, ze mne napadlo, jestli nahodou to, ze mi nekdy nejaky ten kilometr po vyjeti zacne cukat (ztraci vykon) motor, neni chybou v recirkulaci, protoze by to presne sedelo na to, ze se nadrz natlakuje vypary z paliva, a ty mozna prilis obohacuji smes (spotreba neni moc vysoka, ale podle vyfuku a chovani je to bohata smes).
Je spravne nebo spatně, ze se mi pri tankovani po odklopeni zaklopky v hrdle nadrze syknutim vyrovna tlak?
Jak funguje "uhli". Kdyz se do nej vypary pri odstavce nacpou, jak je motor muze odsat? To je v nadobce s uhlim nejaky ventilek, protoze je-li otevrena jen jednostrane - do motoru, nemuze z ni prece nikdy nic byt vysato. Nemam s recirkulaci zadnou zkusenost, pracuji jen s logickymi uvahami, takze mi vase zkusenosti moc pomuzou. -
« Re: Zima (2x)
Je to opravdu matouci, rikat na kolikate to chyta otoceni. Jak uz jsem v 10169 psal, pres leto, i ted v zime (mrazech), studeny i teply chyta po tretim prevaleni komprese, takze to vypada asi :-)) Cich cich cich hrrrrrrrr...... V lete pak neznatelne asi po 5 vterinach otacky poklesnou odhadem o 100/min na volnobezne, ale vcera 10.12.2003 pri -5°C se to ukazalo vyrazne (konecne to vypadalo jako sytic), po startu cca 1200ot/min, po tech peti vterinach urovnal na volnobezne.
Obcas mu verim, ze to chytne uz po druhem prevaleni, ale ouha, nikdy, pak ale staci skrtnout... -
« Re: 1.8TD
Jirkaking: díky moc. Stáhl jsem to až teď. Ten počeštěný mi nejde stáhnout, ale německý zvládám. To je z toho [odkaz] ? Krabička vypadá podobně. Ta moje však není černá, ale z pozinku a je na ní nápis Lucas. Až půjčím foťák, tak pošlu foto. Myslím, že je to samé. Já mám recyrkulaci vyřazenou. -
« Topení Diesel
Potom co jsem v létě udělal vyčištění výměníku. To topí super. Je to holt daň za litinový blok ze kterého se pokud tam někdo leje obyč. vodu odlupují kusy rzi a usazují se ve výměníku. A protože je dvouokruhový voda neprotýká žebrováním ale pouze tou vcházející a výchozí trubičkou. Ale to jste asi věděli :o))). Takže moje sierka 1.8TD topí SQELE. -
« Re: Starter
Jo jo, je to tak. Taky jsem tim byl onehdy zaskocen, dost dobre nechapu, jak muzou auto s takovouto zasadni vadou / nedodelkem pustit na trh... Inu, Skodovky - co ja kvuli tem sunkam absolovoval hadek ! :)
BTW S tou Oktavkou je tam jeste jedna vypecenost, pote, co je vse ready topit na normalni provoz, pro zmenu to temer uplne prestane topit na nohy a pokud to clovek donastavi rucne, vraci se ke stavu ktery popisoval daytona :-) Ja bych z techhle aut opravdu blil. -
« Zima (2x)
Prvni vec, stala se mi dnes takove zajimavost, jezdil jsem par dni s prazdnou nadrzi ostrikovacu, no ale uplne prazdna nebyla, v cerpadle zbyla letni smes a musel jsem cekat cele dopoledne, nez to teplo od motoru rozmrazilo :)
Jinak co se startovani tyka, nastartuju pokazdy, jen mi neni jasny, co myslite tim "na prvni otoceni" - jestli na prvni otoceni klickem, nebo na prvni otoceni motoru. U me je to teda tak, ze klickem musim otocit vetsinou opravdu jen 1x, ale motor se otoci mockrat, vetsinou je to kolem 5 sekund, nez chyti. Tak jsem zvedav, co povite :) -
« Kardan (willymu)
Premyslel jsem o tom cos psal, ze jde o to, jak se kardan nasroubuje zpatky do diferaku, ale moc se mi to nezda. Podle me zalezi opravdu jen na tom, aby se nasadil stejne pokud se rozpojuje (aby nebyl do "S"), jak ho das do diferencialu by melo byt jedno, protoze se nejdele po jednom otoceni kolem sve osy musi dostat do polohy, ve ktere byl predtim :-) Nebo se pletu ? -
« Re: Starter
Jeste k tem dizlum...kamos mne ted vezl pres celou Prahu Oktavkou 1.9 TDI. Byl jsem prekvapenej ze to vubec netopilo. On rikal ze je to normalka, je to jeho treti oktavka, potrebuje proste tech 15 minut (nebo 15 kilometru) aby zacal foukat teplej vzduch, jenze ani to neni prej vyhra, jak tam ma ten Klimatronik, tak to zacne foukat nejdriv pouze (a jenom) na nohy, takze mi ksicht skoro umrzl:) Pripomelo mi to moji Skodovku 1000 MB z roku 1966, tam to bylo podobny, s tim rozdilem, ze tam mrzly hlavne nohy. Tak jsem to porovnaval se sirkou, jak mi po 3-4 minutach zacne foukat teplejsi vzduch:) -
« Re: Starter
no, benzinaky delaj japonci rozhodne lip. Ale ja od te doby jsem si rikal ze uz nikdy japonce a uz nikdy dizla!!! Abych se presvedcil ze prece jenom umej delat auta, musel bych koupit Imprezu STI nebo Skyline GTR:) Zvlastni, ze ani jedna se v dieselu neprodava:)