PEUGEOT - obecne
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Re: Nova 406, jakub
...co si myslim, no, ze se peugeot trosku vydal jinam, nez vzdy patril (puvodnost - originalita - elegance - pohodli - spolehlivost (ne, ze by to nesplnoval, ale vypada jinak, no))a ze to je pod vlivem toho, co se deje kolem neho. ten cumak je malo osobity na peugeota (je to peugeot, ale designem trosku japonsko-nemecky). je jasne, ze se vyrabi skoro pet let a za tu dobu se udalo mnoho zmen, novinek a trendu v automobilovem prumyslu, ale podle me to miri nekam ke "zkomercneni" designu. .... mozna je to jen marketingovy tah k prodlouzeni cekani na nastupce 605ky. je zvlastni jak malo zmen staci a to auto vypada jinak a jak to pusobi celkove na cloveka.... ...nedavno jsem se bavil s chlapkem co parkoval prede mnou se 406 a ptal se ho co tam ma za motor. rikal, ze 2.1td. tak jsem se ptal proc a jestli nekdy jel 406 1.9td. rikal ze ne, ze mel pred tim 1.9td 306 a ze to bylo super a ze tohle je o 400 kg tezsi a ze to musi mit lepsi motor aby byl spokojenej. ma ho 2 roky a nalitano 100.000km. jinak jsem moc rad, ze se zacinaji na silnicich objevovat 206ky. konecne trosku zmen v te sedive prumerne zone. fakt hezke auto. skoda ze neni autem roku (alespon u nas) i mezi odborniky. me se u focusu nelibi ten vysoky zadek bez svetel, zepredu je fajn. co rikate na to, ze www.peugeot.cz ma uz rok jednu stranku, kde je jenom odkaz na peugeot.com a na jejich mail. jeste doporuceny sw k prohlizeni. tak, kdo uz tam je, tak asi nejakej pouziva...hm. pekne. nove bilboardy na 406 a 306ku jsou, myslim, vkusne, ucelna a jako reklama pusobive. tot vse. howk. mejte se ... michal. -
« Nova 406, michal
Diky za upozorneni na facelift 406ky na na www.peugeot.com, tezko z tech nekolika malo fotek usuzovat (to auto stejne vzdy vypada nejlepe ve skutecnosti), ale abych rekl pravdu, tak moje prvni reakce nebyla zdaleka tak nadsena, jako kdyz jsem 406ku videl poprve v lete 95. Ale po dalsim prozkoumani me prijde, ze se to docela povedlo, alespon to neni takovy hloupy facelift typu Opel Vectra, kde prodlouzili zrdcatka o par cm a poopravili trochu narazniky, a v podstate nic vic. Pisu to nerad, ale mam trochu takovej dojem, ze se ta nova uprava 406ky priblizila japonskemu designu, usuzuju tak podle toho, ze na prvni pohled me napadla vzdalena opticka pribuznost s Hondou (pri pohledu zepredu) a s novou Acurou TL (zezadu). Co Ty myslis? Jinak s tim, ze se tezko daji testovat auta pri cestach do prace a zpet jsi presne uhodil hrebicek na hlavicku...:-) -
« Re: p406 2,1 svdt, jakub
...no jasne, vypada to na STcko. ono, po tydnu jezdeni jenom z domova do prace se asi neda vice stihnout... :o). jinak videl jsi uz na peugeot.com novou masku a zadni svetla 406? co ty na to? jnak konkurence jako civic je smesna..... hezky vikend vsem, michal -
« Re: p406 2,1 svdt, michal
Uznavam, ze tohle je prvni test, kde sedadla 406ky nejen nepomluvili, ale dokonce i pochvalili ("...dobre tvarovani..."), asi to bude tim, ze Tomas Zajicek je inteligentni clovek. Jinak me ten test ale moc nenadchnul, po tydennim testovani by se toho dalo napsat rozhodne vice, napriklad o kvalitach podvozku, rizeni, chovani toho auta na silnici a jizdnich vlastnostech vubec, ostatne oznacit je slovem "dobre" povazuju za pomerne urazlive, protoze dneska ma "dobre" vlastnosti snad skoro kazde nove auto, a tudiz slovo "dobre" znamena ten nejnizsi stupen oceneni a to si 406ka rozhodne nezaslouzi, naopak si myslim, ze jeji jizdni vlastnosti jsou vynikajici (a to jsem s ni neztravil tyden ale rok). Take nevim, proc je v tom testu v celem jednom odstavci popisovano vytapeni prednich sedadel, kdyby to bylo unikatni vybaveni, ktere jina auta nemaji, tak prosim, ale tohle se vubec nevztahuje k tomu konkretnimu autu. A na zaver me prekvapilo, ze jako testovany vuz byl oznacen P 406 2.1 SVDT, ale pak se v textu objevilo oznaceni STDT, tedy o stupen nizsi vybava, a i podle obrazku palubni desky, kde mj. chybi tlakomer oleje a automaticka klimatizace bych to tipoval na STDT. Je to sice detail, ale kdyz uz neco delam, tak to delam poradne... A uplne nazaver: vsimli jste si, ze v Katalogu vozu je za primeho konkurenta 406ky udavana Honda Civic? To povazuju za docela ulet, protoze ani rozmerove, ani motorove ani cenove ta auta nejsou porovnatelna. -
« Re: P-405
Test v autobildu.de
Karosserie Kein Wunder. Hat doch Altmeister
Pininfarina höchstselbst zum Zeichenstift
gegriffen - ein klassisches Stufenheck ist dabei
herausgekommen. Das Peugeot übrigens sehr
solide umsetzte. Zumindest rosten nur wenige
405 der ersten beiden Baujahre. Aber auch dann
nur leicht an Kanten und in den Ecken sowie im
Bereich des Schiebedachs. Deshalb bei geöffnetem Zustand ruhig einmal ein prüfendes Auge riskieren. Dabei kann auch gleich gecheckt werden, ob die Luke richtig dicht ist. Stimmt es an dieser Stelle, gibt der Peugeot in aller Regel so schnell keine weiteren braunen Flecken preis.
Motor/Getriebe Am Antrieb fällt immer wieder
die Einspritzanlage auf. Reparaturen daran sind
teuer. Zumal Peugeot sowieso nicht zu den
Teilepreis-Discountern gehört. Deshalb bei der
Probefahrt auf unrunden Leerlauf und räuchernde
Abgase achten. Ebenso wichtig: Bringt der Motor
überhaupt volle Leistung? Falls nicht, unbedingt
Kompression und Zylinderkopfdichtung prüfen assen. Schlappe oder ungleichmäßige Kompression verrät verschlissene Kolben oder Ventile, die Reparatur kommt auf mindestens 2000 Mark. Für die Instandsetzung der Kopfdichtung berechnet der Peugeot-Meister rund 1500 Mark.
Innenraum Nicht mit Geld lassen sich dagegen die diversen Begleitgeräusche einiger 405 beseitigen. Frühe Peugeot altern im Innenraum so rasant, man könnte meinen, bei Tachostand 100 000 Kilometer fallen sie auseinander. Doch Fehlanzeige. Selbst nach der doppelten Laufleistung bleibt die Grundlautstärke zwar hoch, aber konstant. Die Werkstätten haben vor diesem Phänomen kapituliert (gilt bis Baujahr 91), raten dann meist zum Kauf eines jüngeren Modells. Denn später wurde die Verarbeitungsqualität deutlich besser. Am Platzangebot hat sich mit den Jahren nichts geändert. Die Limousine bietet reichlich Raum für vier plus deren Gepäck. Lediglich die vormals zu hohe Ladekante haben die Peugeot-Ingenieure im Rahmen der Modellpflege (9/92, intern Typ 4 B) weiter nach unten verlegt. Gleichzeitig wurde die fummelige Sitzhöhenverstellung neu und damit griffiger gemacht. Fahrverhalten Vielen frankophilen Autofahrern ist der 405 etwas zu straff abgestimmt. Doch dafür fühlt sich der Peugeot-Pilot auch in schnellen Kurven sicher. Der Fronttriebler zeigt jedoch bei voller Beladung leichte Traktionsschwächen und scharrt schnell mit den Rädern. Marktsituation Der Peugeot ist bei uns äußerst schwach am Markt vertreten. Komisch: So viel Komfort müßte eigentlich mehr Freunde gefunden haben. Aber vielleicht war der 405 vielen Käufern einfach immer noch zu modisch. -
« Trucovitý P-405 SRi
Jsem velký fanda Peugeotů, měl jsem 309-ku GR, s tou teď jezdí můj syn. Já si pořídil 405-ku SRi a nemohu si ji vynachválit! Sjezdili jsme spolu skoro celou Evropu, bez jakékoli nemilé příhody, s vynikající spotřebou (7,5 l naturalu a rychlosti na dálnici 140 km/hod), až na jednu maličkost, která se projevuje pouze v jednkilometrovém okruhu mého bydliště, t.j. mezi garáží a mým bytem.
405-ka trucuje - odmítá dodávat elektriku do zapalovací soustavy (svíčky) - když po příjezdu ke svému bytu od garáže, asi 1 km, zastavím, a asi po půl hodině se snažím odejet. Ještě je nutné, aby venkovní teplota se pohybovala mezi 20 až 25 stupni. Jeli chladněji, nebo tepleji, trucovitost se neprojevuje. Teprve asi až po dvou hodinách, až si 405-ka odpočine, klapne nějaké relé v místě pod levým předním repeoduktorem na přístrojové desce a vše je zase nějakou dobu OK. Už jsem vyměnil elektronický modul zapalování, ale nepomohlo to.
Nesetkal jste se někdo někdy s tímto případem?
Tuším, že je to neobvyklá závada, proto jsem si na ni skoro už zvykl a považuji ji za komunikační projev své 405-ky, která mi chce tím naznačit, že máme spolu zase vyjet na nějakou delší cestu kolem Evropy. Jak už jsem napsal výše, nikde jinde ve světě se tato její trucovitost neprojevila i když podobné počasí jako u nás, jsem zažil snad všude jinde v Evropě.
-
« Peugeot - benzin - spotreba
Chtel bych se vas vsech na neco zeptat. Jsem stary pezotak, ktery jich mel uz nekolik (P 306 1.4i, P 306 1.9D, P 205 1.9D, P 205 1.1i, nyni P 106 1.4i). Respektive ted jezdim sluzebnim a tim prckem 106-kou jedzi manzelka. Diesly byly vzdy naprosto v pohode, spotreba u 205-ky i pod 4,5 l/100 km, u 309 kolem 5 i mene. Ale o tom nechci mluvit. S benziny je to jine. Najazdim dost po meste. S 309 1.4i jsme to drzel jakz takz kolem 6,5-8 l, zalezi, kde jsem jezdil. Pak mi na testu motoru zjistili, ze mam vadnou podtlakovou membranu v rozdelovaci, po vymene byla spotreba o litr mensi, i auto bylo zivejsi. Pak prisla 205-ka 1.1i, kde byla zjistena stejna zavada, lec to byl rozdelovac Duccelier, ktery by se musel koupit cely, samotna memrana nesla sehnat (cca 10.000 Kc). Pak jsem se ho zbavil a ted manzelka jezdi s 106-kou 1.4i, kde je motor bezvadny. Je pravdou, ze auto kolikrat ani nezahreje (udeje 7-10 km a pak po 3-5 hodinach znovu). Zere to ale strasne, ostatne jako ta 205-ka s vaznou membranou. V lete kolem 8, v zime k 10 l/100 km. Pokud se jede na dalkove, je to pochopitelne lepsi. A zde je konecne muj dotaz - vsichni jezdi se 106-kou benzinem po meste tak kolem 5-6 litru - aspon to tak pisou (zde na disk. foru, v inzeratech apod.). Kecaji, nebo ja mam divyn motor ??? Poradte. Ve stylu jizdy to asi neni, i kdyz jsem s tim jezdil ja, tak to sice bylo o litr az pul litru mene, ale stejne vysoko (nejsem zadny zacatecnik, najedu rocne kolem 40.000 km). -
« Re: 406 ma ducha, Radim
Souhlasim s Tebou, Radime, ze existuje jakasi vseobecne vzita predstava, kterou jsi popsal, a sice ze Hondy maji sportovnejsi motory, zatimco silna stranka Peugeotu jsou jejich dieslove motory a vetsi duraz na pohodli nez na sportovni image. Objektivne je to asi pravda (viz prave technologie benzinovych motoru), ale subjektivne, kdyz ta auta porovnam (a podle me je mozne je porovnavat, nebot jsou stejna velikostni, vykonostni i cenova trida), tak na to, ze motor 2.2 VTEC ma byt spickou ve sve tride, motor 2.0 16V ze 406 za nim nijak prilis nezaostaval. Samozrejme, ze ten VTEC je (ve vyssich otackach) zivejsi, ale zdaleka ne tak, jak bych cekal. Naopak jindy casto zatracovany benzinovy motor te 406 si i s tim tezsim autem v pohode poradil a odvadel velmi slusne vykony, pravda, pri ostre zatacce slo cele auto kuli charakteristice podvozku vice do kolen, ale z meho ciste subjektivniho
pohledu ta Honda neni o moc sportovnejsi nez 406 a je o poznani mene pohodlnejsi. O celkove "nijakosti" (ve srovnani s Peugeoty) toho vozu ani nemluve. -
« Re: 406 ma ducha, rezidents
Myslím si, že se 406 a Accord nedá po motorické stránce srovnávat. Každá z nich se především zaměřuje na jinej pohon. Zatímco Peugeot má velkou tradici v dieselovým motorech a preferuje především je, tak Honda zase nadupává benzínový motory VTEC. Jak známo, tihle Japonci dělají auta se sportovním srdcem a duchem. Peugeot je svou charakteristikou hlavně " pohodlnej kočár " na delší cestování. Zjednodušeně řečeno jsou prostě obě auta určený na něco jinýho. Ahoj Radim -
« Re: 406 ma ducha, rezidents
Pokud si pamatuju, tak jsem nenapsal, že Accord 2.2. VTEC je lepší než 406, ale že 406 má v sobe neco víc, že z ní mnohem více vyzařuje jakási "osobnost", pokud se dá něco takového o autu říci. Ten Accord je velmi dobré auto (jinak bych si ho také nekoupil, že…:-) , rozhodně mu není co vytknout, vše je jak má být, ale muj cekový dojem z toho auta je jaksi "prázdný". Určitě souhlasím, že americká verze je línejší než ta evropská (asi to bude tím, že to auto splňuje nejpřísnější kalifornské emisní limity), abych řekl pravdu, čekal jsem od toho motoru 2.2 VTEC (samozřejmě s manuálem) mnohem víc a byl jsem zklamán. Není to špatné, v hodně vysokejch otáčkách to docela jede, ale jinak se to nechová o nic lépe, než ten dvoulitr ve 406. Souhlasím, že Hondy jsou na vysoké technické úrovni, co do motorů (pochopitelně benzínových) je jejich technologie určitě progresivnější než u peugeotů, ale jinde (například podovzek (viz zadní náprava), bezpečnost, životní prostředí a podob.) jsou minimálne srovnatelné.
Ale jak už jsem napsal, neporovnával jsem ta auta po technické stránce, ale podle jejich celkového dojmu, jaký na me zanechala, a v tom případě vítězí na celé čáře ta 406ka, protože ta Honda je pro pohyb z bodu A do bodu B, zatímco peugeot je pro radost.
-
« Re: 406 ma ducha, Jakub
To myslíą váľně, ľe 406 je lepąí jak Accord 2,2 VTEC? Moľná v americké verzi stojí za prd, hlavně bude asi podstatně línějąí neľ evropská verze. Nic proti Peugeotu nemá, je to podle mne nejlepąí francouzské auto, schválně píąi francouzské, ale proti té Hondě je technicky na dost niľąí úrovni (neposuzuji design). -
« 406 1.9 vs. 2,1 Michala
Tak jestli jsem to správně pochopil, tak Tě moje srovnání nepřesvědčilo...:( Já už k tomu jenom dodám, že mě nepřišel ten rozdíl mezi těmi oběma motory (1.9 DT a 2.1 DT u 406) natolik výrazný, aby to stálo za to si o tolik více za ten 2.1 motor připlatit. Ale jestli Ti můžu něco navrhnout, tak si běž oba ty motory k dealerovi vyzkoušet a pak mi dej vědět (tady nebo na jakub@srvdesign.com) jaký jsi měl z toho srovnání pocit, docela by mě to zajímalo. A co se týče motorů pro 306, 405 a 406, tak jedinou zkušenost se stejnym motorem v různých modelech mám s motorem 1.6i ve 405 SR a 306 XR, asi mi nebudeš zase věřit, ale ten v té 405 byl živější! A to přesto, že se jednalo o stejné motory. Akorat ten v té 405 nebyl škrcenej katalyzatorem a emisema obecně, narozdíl od toho ve 306, a v tom to asi spočívalo. Jakub. -
« Re: 406 1.9 vs. 2,1 pro Radima a Jakuba
...diky Radime, jasne, je to blbost a ja jsem se uklep. motor hdi je 2.0. ted jsem o nem cetl, ze ma o 10% nizsi spotrebu, (1.6l na 100km), emise CO2 vice nez o 20%, emise CO o 40-60% a tvorbu ozonu omezuje na polovicku. to mi prijde dost dobre... akorat, kdo z nas si pujde koupit
novou 406 s hdi? :o( Jinak, vite nekdo presne, jak je to s motory (benzin i nafta) u 306, 405 a 406? vim, ze 206 maji uplne jine, ale jestli mezi temito existuje nejaka shoda... zajimalo me porovnani vlastnosti 406 1,9 a 2,1 td. michal. -
« Re: 406 1.9 vs. 2,1
Nevím Michale, jestli jsem Tě správně pochopil, tedy jestli Tě zajímalo porovnaní 1.9 DT v 306 vs. 1.9 DT v 406 a nebo 1.9 DT v 406 vs. 2.1 v 406
(podle toho, co mi řekl dealer v roce 95 je 1.9 DT ve 406 téměř identická s tou, co se montuje do 306, ale jestli to stale platí, to nevím). Jezdit v lehčím voze a pak přesednout do těžšího se stejným motorem se stejnou výkonovou charakteristikou má určitě za následek horší pocit z toho těžšího auta, ale já jsem porovnaval 1.9 DT a 2.1 DT u 406ky, subjektivně jsem měl opravdu pocit, že mezi nima není zase až tak zásadní rozdíl. Zřejmě jsem čekal od te 2.1 víc - člověk si řekne: nový motor, větší obsah, tříventilová technika - ale ten výsledek mi nepřišel VÝRAZNĚ přesvědčivější. A co se týče toho motoru "3.0 HDI", tak jsem měl na mysli opravdu V6 3.0 benzínový a nebo 2.0 HDI dieselový. Kombinace obou asi bohužel nebude, což je velká škoda, byl by to jistě super motor.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!