PEUGEOT - obecne
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Re: Spotřeba u 106
Bohužel mi rupnul náhon u tachometru a asi 5 dní jsem jezdil bez něj, než mi to spravili, takže jsem o první možnost změření přišel. Po opravě jsem dotankoval a zatím mám naježděno 260 km. Kolik tam je benzínu netuším, protože po té montáži náhonu odešel palivoměr a já ještě neměl čas auto nechat v servisu, protože mám moc popojíždění. Jezdím po městě, často v zácpách, tak jsem zvědav, až dotankuju, ale hodlám to udělat tak po 500 km, abych minimalizoval nepřesnost danou rozdílem dotankování plné nádrže - je horko a benzín není možné dotankovat úplně po víčko (aby ze mně zase 2 dny netekl). -
« Test tlumičů
Tak teď už doopravdy, nějak jsem to asi omylem odklepl. Jak jsem nedávnio psal o tom testu tlumičů, tak jsem si byl otestovat ještě jednou a jinde - akce ELIT, a výsledek měření naprosto shodný, jak přes kopírák. Mám dojem, že tahle akce slouží jen pro to, aby si řidiči nechali (zbytečně?) vyměnit tlumiče. Jak to může měřit správně když je auto na šikmé ploše, rampě, to jsou přeci síly na tlumiče pod jiným úhlem? Protože mi neprošly nové tlumiče, tak jsem to jel ukázat do autorizovaného servisu, kde originál tlumiče nedávno dali, a oni mi řekli, že už se jim to několikrát stalo, a tak dotyčným stěžovatelům tlumiče sundali, odeslali na testy, ty pak byly shledány naprosto OK. Prý Peugeot neuznává tyto ELIT testy. Podle nich to není objektivní. Nevím. Při té příležitosti jsem nechal prohlédnout přední nápravu , nějak se mi zdá v poslední době "volnější", s tvrdšími rázy na nerovnostech, - výsledek, budu měnit čepy ramena a řídící tyče a silentbloky ramena. Fakt dobrá zpráva. K Jarrymu: doporučuji vážně 1.1, 5kvalt na jízdy i mimo město. Jede to, a spotřeba skoro stejná jako 1.0. -
« Re: P106
Na dojíždění do práce po městě asi bohatě stačí ten litr. Já jsem nakonec koupil 1.1i, ale vybíral jsem podle jiných kritérií, než jestli je to 1.0 nebo 1.1, to jsem nechal náhodě. Ta 1.1 z r. 1992 má prázdná jen 760 kg, na rozdíl od nového modelu a má docela sílu, motor je tichej a jen si tak bzučí a jak je to lehký, tak přestože je řízení bez posilovače, volant se dá ovládat malíčkem. Motoricky jsem moc spokojený, ale chytil jsem moc a moc drobných závad v elektrice a 100x nic umořilo osla. Schválně si spočti výkon na 100 kilogramů u lehké 106-ky a třeba 90-koňové 306-ky 1.6i, která je dost lehká a slušně silná. 106: 44 kW/(760 kg + 80 kg prům. řidič) *100 = 5,24. 306: 66/(1030+80) = 5,95 Efektivní výkon je tedy u 306-ky jen 113,5% ze 106-ky. U takové 80-koňové těžké Octavie to výjde asi mnohem hůř. Výpočet je samozřejmě zatížen kromě jiných tou chybou, že obvykle nejezdíš na max. výkon, ale kolik to má ná 3000 otáček nevím. -
« Re: Peugeot 405
Nazdar, jak js¨i se ptal na tu 405 tak jeden chlápek s tím najel 820 000 bez generálky motoru jen měnil pár drobností. Mám teď 406, ta už má pozinkovanou karoseri s 15letou zárukou, ale 405?
Viděl jsem jednu (prorezlý prahy a přední blatník, jenže ten chlápek s tím jezdil po poli a parkoval to pod vokapem) normálně to docela vydrží. Kup si toho nafťáka ten ti melun vydrží. -
« Test tlumičů
Tak jsem si byl včera otestovat tlumiče v rámci každoroční akce ELIT Partner. Testoval jsem u stejného servisu jako loni, zkušební stolice byla taky stejná (typ). Výsledek: přední tlumiče jsou podle výsledku lepší než loni, zadní vyšly jako špatné s nutností na výměnu. Ty zadní mám tak 3 týdny nové. Tak teď nevím co si o tom myslet, jestli z takových měření dělají potom statistiku ... A jestli si někdo nechá poté vyměnit "špatné", ve skutečnosti však dobré tlumiče...
Možná že se projevila jen nějaká chyba měření zrovna u mě, ale docela mě to zklamalo. Možná zkusím ještě jiné měření jinde a porovnám výsledky. Jaké jsou vaše zkušenosti?
-
« Re: Peugeot 405
Doporučuji s koupit na Vltavě knížku od Koppa, kde je popis oprav a údržby P405 a pak jste lépe vyzbrojen vědomostmi co vůbec na vybíraném voze sledovat. Pak si třeba na www.autoshop.cz a www.autokrasny.cz atd. najděte ceny ND ať víte, co Vás budou některé menší opravy stát alespoň co do ceny ND. U diesela všeobecně to chce odborníka na motory, který možná odhalí skutečný stav. -
« Re: Zvláštní závada - je častější ?
Já bych to doplnil, čím to určitě není (vyzkoušeno): svíčky, palivový filtr, vzduchový filtr, lambda, netěsné výfukové potrubí, asi i spojka, také ECU prý v pořádku.
Auto musí delší chvíli (hodinu) stát, poté co se tento problém někdy náhodně objeví, tak během celé jízdy se už nevyskytne. Teplota a vlhkost na to vliv nemá.
Napadl mě třeba vzduch v palivové soustavě, zavzdušnění. Nevím. -
« Zvláštní závada - je častější ?
Peugeot 106 1.1i, r.v. 1992 - po normálním nastartování a rozjezdu až po uvolnění spojky bez škubání se při dalším přidání plynu jednou z 5 - 10 rozjezdů objeví škubání, které pokračuje chvilku i na dvojku, pak už se auto chová normálně. Servisy neví, že prý se to blbě hledá, když to nedělá furt. Někdo mluví o potenciomeru, jiný o palivové pumpě, palivovém filtru nebo o počítači. Shodli jsme se už 2 se 106-kou, že nám to dělá. Blbej software v počítači ? -
« Re: praskání ve dveřích
Jo, mám 405, taky je to na straně řidiče a praská to o 106, nejdřív jsem si myslel, že je to od sloupku, ale pak jsem skusil na místě s těma dveřma pomlet a ozval se ten stejný zvuk jako za jízdy, takže by to mohl být ten zámek. Objevilo se to zničeho nic asi před 2ma týdny, celkem mě to štve, protože ten zvuk je dost nepříjemný, asi jako když jedete v tom nejstarším favoritovi :-). Díky za tipy, o víkendu to vyzkouším a dám vědět.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!