PEUGEOT - obecne
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Re: P 306
Kravál to dělá okolo 4000 otáček a více - přehlučí rádio. Vzadu je místa dost, rozhodně více, než u všech srovnatelných japonců. Je ale dost nízká, takže mi češe vlasy (už dlouho nebude, už jich moc nemám). Syn si v noci vzadu pochvaluje pohodlí na ležení, které by u aut s vyvýšeným prostředkem neměl. -
« Re: P 306
Nedostatečné bezpečnostní vybavení je v základu, já mám 2 airbagy a to servo tam mám také. Zajímavé je, že 106-ka bez posilovače má lehčí volant, než 306 s posilovačem, kterou ovšem považuji za akorát - nestojím o "počítačový simulátor, kde se zatáčí jedním prstem". Převodovka funguje, ale vím, že je to slabina všech Peugeotů. Také se často kritizuje 1.4i, určitě oprávněně, protože bych 306-ku slabší, než 1.6i rozhodně nechtěl (a to ne proto, že bych nemohl jezdit rychle, ale kvůli síle, akceleraci, jízdě do kopce, ...). -
« P 306
TomasizPlzne, v posledním čísle Světa Motorů je v rubrice bazar rozebírána Tvoje 306ka, dokonce ji tam máš ve své světlemodré metalíze. Píšou nedostatky - nedostatečné bezp. vybavení, občas špatné dílenské zpracování (co si to všichni novináři zvykli používat tento nicneříkající termín, za kterým si nikdy nic konkrétního nedovedu představit), dále tuhé řízení bez posilovače, choulostivé řazení, vzadu málo místa pro kolena, hučení podvozku, nepravidelný chod motoru naprázdno (benzin),, poruchy alternátoru. Přednosti - výborné jízdní vlastnosti a dobrá manevrovatelnost, dobré nafťáky (úsporné), spousta verzí motorických. Celkově to vyznělo tak nijak, chvála i nechvála. Ale je to krásné auto, hlavně hatchback, škoda že už půjde do důchodu. Napřesrok bych rád pořídil nové auto, dnes bych vybíral z 306ky, Partnera, Citroenů Xsary a Berlinga. Uvidíme, co nové HPi motory od PSA. Nemá někdo link na nové 307ky? Ale žádné retuše, kdysi tady cosi bylo, ale moc se mi to nezdálo, a ty nové 7ky se mi oproti 6kám tak moc nelíbily. -
« Re: 150 km + 2000?
rekl bych, ze to ani nebude tak moc v tom vykonu ani v "zajetosti auta". spis asi v zatizeni auta a o "celkove rozjetosti". jinak se hdicka chovaji (neodzkouseno na 206ce) dost podobne, az na zminovane zprevodovani. jsem rad, ze to odzkousel nekdo nezavisly. -
« Re: HDi - spotreba - honzac
Ta samá 306-ka se stejným max. výkonem 90k, ale v 1.6i, tu samou rychlost (150 km/h) jede při 4200 ot. 2800 ot. je u toho benzínu hranice odkud to táhne. Pak docela chápu, že na 5-ku u HDi nepotřebuješ těch 4200 ot., kdy už je to přetočený. -
« Re: HDi - spotreba - honzac
ze mas "jen 405td" to prece nevadi, ne? je fakt, ze ten motor je uplne o necem jinem. nerikam lepsi/horsi, ale jine. ja jsem taky najezdil spoustu km s 306/405 td, vim, jak se ten motor chova. psal jsem, ze jsem se na ty budiky moc nedival. vcera jsem se trosku zamyslel a jal se to vyzkouset. s 306 hdi. tak nejel jsem vcera 150 km/h pri 2000 ot/min, ale pri 2800. jel jsem v tom sam na 5 st. tak nevim. asi to bylo tim, ze jsme byli nalozeni, pripadne setrvacnost. nemam duvod kecat nebo si vymyslet. proc vyrazena rychlost? normalne za 5. -
« Re: HDi - spotreba
...ha ha ha... kdy radim petku a kdy podrazuji na ctyrku... tak to ti fakt nereknu. jedu podle citu a ucha, nikoli podle otackomeru. takze az pozdeji. musim se koukat i na otackomer :o). tech 150 km/h to jede i na 2000 ot/min. uplne v klidu. asi jsem nerekl dulezitou vec, ze to hdicko je to slabsi, cili 90k. prechazeli jsme z 1.9 td 405ka a mel jsem strach, aby to nebyl krok zpatky. pri prvnim svezeni bylo jasne, ze motor je naprosto dostacujici na nase jezdeni. ve vysokych otackach je to bledsi. na predjizdeni ani nepodrazuji, pouze uberu plyn, klesnou otacky a jedu. jeste jedna poznamka. jezdim stejne casto s 306kou i 406kou oboje 90k hdi. 306ka (vetsinou) ve meste, 406ka (vetsinou) mimo. ac je motor identicky, chova se kazde auto JINAK. je to dano velikosti, vahou a hlavne zprevodovanim, tedy prevodovkou. proto si myslim, ze je potreba se bavit o konklretnim typu. je potreba u obou aut jinak radit. ja vytacim mensi auto vice a tim radim i drive. nevim, jak jezdi partner ci 206ka. rad bych to vyzkousel... tak nizke spotrebe zdar a bezpecne jizde obzvlast. michal. -
« hdi
Taky jsem na jednu 406ku s HDi u Peugeot prodejce blazene koukal, no byt tam v cenovce o jednu nulu min, hned jsem ji odvezl. Uplne spokojeny bych byl s Partnerem alias Berlingem s HDi, to by me fakt vyhovovalo, ted je delaji i posuvnymi dvermi na obou stranach. Sorry, ze pisu bez diakritiky. -
« Re: HDi - spotreba
To je fakt super ! Napiš, prosím, jak se HDi chová ve vysokých otáčkách, při jakých otáčkách řadíš pětku a zpět čtyřku, při jakých otáčkách to jede těch 150 km/h, jak se mění výkon motoru při vysokých otáčkách, .... HDi mě při té zkušební jízdě nadchlo při rozjezdech, ale vyjádřil jsem určité pochybnosti o vytáčení motoru a stabilní jízdě při vysokých rychlostech. -
« HDi - spotreba
... jak psal tomas o tom porovnani nafta vs. benzin, tak ted jsme jeli ve 4 lidech 406 hdi na dovolenou. prez nemecko prumer 150 km/h, kdyz to jelo, jinak cukacka (5 km/h), takze zase trosku extrem a spotreba 5,9. po holandsku, kde je max. 120 km/h to bylo jeste mene. je to super pohled. natankujete v praze a pak prez cele nemecko az do holandska a na zpatecni ceste vemete trosku nafty... HDiiiiiiiii je nejlepsiiiiiiiii! -
« Akce Peugeotů v Plzni / jízda s HDi
Včera a dnes organizoval Peugeot IC WEST v Plzni akci, na které mohl každý vyzkoušet řídit jakýkoli z prodávaných typy vozů asi na 10 km okruhu. Zajímal mi rozdíl mezi mou 306 1.6i a toutéž s motorem HDi. Bylo to velice zajímavé srovnání. Nejsem zvyklý na diesely a diesel jsem v životě řídil asi 2x a nepočítám, kolikrát jsem v něm jel jako spolujezdec, ale už běh HDi motoru mi připadal proti očekávání tišší a klidnější. Začal jsem srovnávat s mým benzínem, tak jsem schválně zkoušel akcelerovat od spodních otáček. Byl jsem překvapen, jaký tah má toto auto v otáčkách, kde by moje 1.6i se stejným max. výkonem pravděpodobně "chcípla". Mé auto začíná mít sílu asi tak od 2800 ot./min., tohle HDi auto podle mého názoru už akceleruje stejně razantně v 1500 ot./min. Já zvyklý řadit podle zvuku benzínového motoru jsem zapomínal řadit, protože mi připadalo, že je úplně fuk, na jakou rychlost jedu. Do hodně prudkého kopce se zatáčkami ve vsi jsem si říkal, že bych z té dvojky asi měl podřadit na jedničku, když jsem dávajíc přednost velmi zpomalil. Šokovalo mi, že tam mám trojku a pořád to jede jakoby nic. Myslím, že z hlediska jízdních vlastností HDi motor oproti tomu benzínu nejvíce ocení běžný řidič zvláště na silnicích, kdy často zpomaluje při průjezdu obcemi, aby hned za koncem obce mohl utlumený motor bez podřazování rozjet, prostě čím více zpomalování a akcelerací, tím více komfortu s HDi. Na rozdíl od běžného dieselu nemáte ten "traktorový" dojem. Zkusil jsem také opačný extrém. Můj 1.6i při 3000 ot. má optimální provoz, 4000 ot. je na trochu rychlejší jízdu na dálnici či na akceleraci při předjíždění a ještě do těch 5000 ot. nemáte pocit, že to příliš přetáčíte, a stále cítíte vzestup výkonu. Vytočil jsem trojku u HDi přes 4000 ot. a asi tak na 4500 ot. jsem měl zřetelný pocit, jak výkon slábne, jakoby to téměř proklouzlo, tak jsem hned přeřadil na 4 a auto získalo mohutnou sílu, pravý opak pocitu u benzínu, kdy auto přeřazením nahorů zeslábne, tak tady zesílilo. Schválně se o tom rozepisuji, protože mi zajímá subjektivní pocity Vás, co jezdí s HDi pravidelně i těch, co mohou srovnat obyčejný diesel s HDi.
Když to zevšeobecním jen z hlediska jízdních vlastností, nikoli spotřeby paliva, tak na dálnici bych si ponechal svůj benzín, kdekoli jinde se mi HDi zdá vhodnější. Jinak teď jsem měl na trase ČR - Istrie a zpět ve 3 lidech a se zavazadly prům. spotřebu 7.00 l benzínu na 100 km, po Slovinsku a Istrii mimo dálnice 5.97 l / 100km.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Skla jsou 1991, 1992 a 1995. Těžko by se prokázalo, že o tom zdejší majitel v ČR věděl, protože to může svést na dobu před r. 1997 v Německu. Měl jsem nastudované zásady na co dát pozor, ale zblblo mi, že mi to auto doporučil autorizovaný servis jako bezproblémové, že ho znají a najatý automechanik ho prohlédl a prohlásil, že je O.K. Na motoru byly barvou značky, což znamená, že byl taky rozebraný. Jen mi není jasné jak je možné, že sváry na karoserii jsou zjevně originál, podvozek netčený, mřížování chladiče je lehce natlučeno a okna každé jiné. Štítky nemají originál nýty, ale vyražené číslo karoserie vypadá nepřeražené a plech, na kterém je, je souvislý s nadkolím, nenavařovaný, nicméně číslo je obstříkáno, takže je na původním nepřestříkaném podkladu. Jakoby auto sestavili z motoru z jednoho auta a z kompletní karoserie z jiného auta, ale co ty souhlasící čísla ?