PEUGEOT - obecne
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Ještě k té opravě
Možná že budu mít štěstí, že ty Peugeoty vozí z Mnichova, tak má zdroj náhradních dílů, jenže půjčit mi může díly jen z aut, které ještě nemají zákazníka. Budu referovat. On se také poradí s těmi svými kolegy v tom Mnichově, kde prý jim prochází mnohem více Peugeotů rukama na co by si tipli .... -
« Re: Tomasovi ze zPlzne
Tak auto škube i nadále, vystydlé po noci, dal jsem si záležet, rozjezd od baráku skvělý, po 50 metrech jsem vyřadil před vjezdem na hlavní doleva, chci se rozjet do dostatečné mezery, ale přece jen jsem se rozjížděl s větším odpichem a začalo to škubat a já tam zůstal viset, zleva náklaďák, zprava rozjetá Felície. Sice se mi podařilo, aby to nechcíplo úplně, ale situace nic moc. Potvrzuji, že to fakt není tou vůli plynového pedálu, jak jsem psal. Hned jsem jel do toho servisu, pan majitel mi říkal, že to testovali na Bosch mašině za 550 000,- Kč, kterou si koupily 4 servisy dohromady, ukazoval mi jí alespoň na papíře na nějakém manuálu, že umí všechna auta, že prý v registru závad nebylo nic, .... Domluvili jsme se, že až bude mít na servisu nějakou 106-ku na delší opravu, že mi na 14 dnů z ní půjčí počítač. Teď po zkušenostech mohu říci, že ta nová palivová pumpa tomu autu dost pomohla, ale byla to jiná závada a s tím škubáním neměla nic společného, jen jeho projevy mohla zhoršovat, ale ta špatně fungovala celou dobu, kdežto tohle je jen za studeného motoru. Můžeme mluvit o snímačích škrtící klapky, regulaci bohatosti směsi za studena, pomalém nasávání vzduchových bublin když auto stojí a potrubí nerní pod tlakem palivové pumpy, výrobní vadě počítače - ale ty máš auto z roku 1994 (ne ?) a já 1992, takže to nebude stejná série. Jedině si půjčovat součástky jednu po druhé a zkoušet to měnit ? -
« Re: P106 disky
Jak je vidět, s rozjížděním za studena tu máme u 106-ky problémy opravdu leckdo. Mně už zase přestal fungovat ten tachometr. To už jsem zaplatil opravu 2x - poprvé měnil náhon ten předchozí automechanik, od kterého jsem utekl, pak ten současný to po něm opravoval - že prý ten předchozí ulomil nějakou packu z umělé hmoty a teď to zřejmě upadlo znova. -
« P106 disky
Sháním levné plechové disky 13" na 106. Poraďte nebo nabídněte( e-mail polivka@isspal.clnet.cz.)
To - opravy106: Z volnoběžných otáček jsem nervozní, zdají se mi vysoké dlouho po rozjetí, byl jsem na seřízení motoru, trochu mi je stáhli. Když je motor studený, tak mi otáčky taky kolísají a po rozjetí mi motor špatně reaguje na plyn. Spotřeba je nad 6l. Po seřízení ventilů a výměně filtru měřím znova.
-
« tabulka spotřeby paliva u 106tek
Motor kW/Ps) Max (90/120/město)
1.0 37/50 150 5,1/6,8/6,9
1.1 44/60 165 4,9/6,7/7,1
1.4 55/75 175 5,3/6,9/7,7
XSi 1.4 69/95 187 5,9/7,3/8,9
1.3 Rallye 72/100 190 6,2/7,7/9,5
1.4 D 37/50 145 3,7/5,2/5,6
.
Jsou to informace z nějakého webu, už ani nevím. Škoda těch krátkých převodů, svižná jízda už bere dost, i když moje zkušenost s 1.1 je že údaje jsou nadsazené tak o 0,5 litru. Zajímavé že 1.1 je úspornější jak 1.0
-
« Re: Další pokračování opravy 106
Tak se Ti pokusím odpověděť. Zaprvé, toto určitě není můj problém, protože když mě to škubne tak je to určitě i při více sešlápnutém pedálu plynu. Tu jízdu na jedničku s málo plynem dnes zkusím a dám vědět. Ale..když je motor studený tak to na jedničku po rozjezdu jede pomalounku i bez plynu, prostě takový sytič který má na svědomí ECU (vyhodnotí údaje o teplotě motoru). Pokud je motor dostatečně zahřátý, pak to samozřejmě neplatí a má to tendenci chcípat, prostě volnoběh auto neutáhne. Ale vyzkouším to.
Doporučil bych Ti podívat se na napnutí lanka plynu, můžeš to poštelovat, před škrtící klapkou je napínák. Já mám lanko v klidovém stavu mírně volné, odhaduji tak 2mm délky do napnutého stavu kdy zabere. Je to tam ale tak nějak šlendriánsky uložené v té napínací opěrce, opírá se to jen o jednu stranu (tu správnou) a dá se s tím docela viklat, což nevím jestli je správné. Ještě něco. Že to bude asi škubat poznám většinou už po nastartování, protože volnoběh není zrovna pravidelný, trochu to kolísá. Tobě po opravě pumpy volnoběh už nikdy nekmitá?
-
« Re: Další pokračování opravy 106
Protočení motoru před rozjezdem taky nepomáhalo a když už se rozhodl chcípnout, tak nepomohlo ani vymáčknutí spojky. Byl jsem dnes u rodičů, tak jsem řekl tátovi, aby se s tím projel na jedničku na málo plynu, jak bude reagovat auto na jiného řidiče. Škubalo mu to příšerně. Hned jsme se vyměnili, já jsem to nerozškubal ani když jsem chtěl, on hned nato zase jo a já zase ne ! Nakonec jsme se dohodli, že on zřejmě drží pedál plynu v té nepatrně sešlápnuté poloze, kde začíná reagovat a zřejmě nepatrná nestabilita nohy dělá otevřít - zavřít - otevřít zavřít. Já, který jsem na auto zvyklý, už zřejmě instinktivně mám sešlápnuto i pro velice loudavou jízdu o nepatrně víc, kde už to nekolísá. A o tom jsem taky psal, abys to zkusil, zda když pouštíš plyn při pomalé jízdě na jedničku, zda podle sluchu přestává dodávka paliva až při sundání nohy z plynu nebo ještě nepatrně dřív, t.j. jakoby prodloužená nulová poloha i na nepatrné sešlápnutí. -
« Re: Další pokračování opravy 106
To s tou pumpou mi nejde moc na rozum. Proč by byly problémy jen při rozjezdu? Že by nebyl dostatečný tlak v palivovém potrubí a teprve při záběru se to natlakovalo? Spíš se mi to jeví jako nějaké zavzdušnění po delším stání, protože kdyby byla pumpa v háji, tak by to přece dělalo neplechu při všech režimech jízdy, ne? Fakt je že to vypadá, že jsi problém odstranil. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že pokud by to bylo jak píšeš, tak by asi stačilo před rozjezdem trochu "zaturovat" motor, prostě šlápnout pořádně na pl. pedál, ale to alespoň u mě nepomohlo. -
« Re: Další pokračování opravy 106
Auto už neškube a také blokování akcelerace zmizelo, jezdí to jako nové. Manželce se to ještě nezdá. Hafíku, zkus na své 106-ce, zda se vypne přívod paliva už úplně při uvolnění plynového pedálu nebo už o nějaké ty milimetry dříve. Mně to vypne o nepatrný kousek dřív - zjistí se to na jedničku a to bude asi to, co ještě manželce vadí. To jednobodové vstřikování je asi prostě trochu takové otvírání/zavírání na začátku/na konci skokem, ne plynule do vytracena jako škrcení klapky starého karburátoru či vícebodový vstřik. Nicméně ta výměna palivové pumpy a svíček výrazně zvedla chování motoru a doufám, že i odstranila škubání (to se pozná definitivně tak po 2 týdnech). -
« Další pokračování opravy 106
Fraška na pokračování: tentokrát je prý už oprava 106-ky kompletní: Hafíku - to škubání prý dělala tentokrát už určitě palivová pumpa - opět po 3 jízdách se to zdá naprosto O.K. Nová stojí 7000,-, dali mě repasovanou za 3000,-. Kromě toho svíčky, ventilátor topení, plovák palivoměru, oprava zámku řidiče a práce: celkem 5700,- Kč. Oproti novým součástkám je to levné, ale dalších 6 tisíc už mi vyrazilo dech. Nechám si to všechno kompletně sepsat a vyrazím na pana Krse, majitele autobazaru a budu trvat na reklamaci skrytých závad. Budu informovat, jak uspěju. Nenechám se odbýt. Majitel autobazaru to bude muset aspoň částečně vyreklamovat na původním majiteli. To by člověk na toho 68-letého myslivce z Nýrska, který vypadal jako hodný pohádkový dědeček, co oplakává své autíčko, neřekl ! Jestli to nebyl nějaký bílý kůň bandy šmelinářů s autama.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!