PEUGEOT - obecne
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Re: ESTE DOPLNIM
Mám to pochopit tak, že i po výměně benzínového filtru to stále škube ?
Moje závada: auto musí stát nejméně 3 hodiny. Čím je venku tepleji, tím častěji se závada objeví, v mrazech to skoro nedělá (!), v pohodě nastartuji 1. otočením klíčkem, motor běží normálně, otáčkoměr nemám, tak nevím, zda je to těch 850 otáček, občas trochu zakolísá. Zmáčknu spojku, zařadím jedničku, trochu přidám plyn a pouštím spojku, motor začne zabírat, v pohodě se asi 2 vteřiny rozjíždím a pak někdy ještě v průběhu pouštění spojky, někdy až pár metrů jízdy na jedničku se začne motor dusit - někdy škube, jakoby se přerušoval přívod paliva, někdy začnou klesat otáčky a v důsledku jejich poklesu to začne chcípat. Někdy pomůže okamžité vymáčknutí spojky, jindy spojka nepomůže a chcípne to natvrdo - častěji v případě couvání, kdy to dělá taky. Ve chvíli, kdy to škube, je to extrémně citlivé na plynový pedál - škube to i když s nohou ani nehnu, pokud ale trochu přidám, rozškube se to šíleně. Pokud je to rozjeté a lze v tu chvíli dát dvojku, uklidní se to. Rozjezdy na dvojku to ale taky neřeší. Někdy stačí zastavit a rozjet znova a úplně v pohodě i ostřejší start, který by před chvíli vedl ke zhasnutí motoru, jindy to udělá ještě na křižovatce po 50 - 100 metrech. Nikdy nevím, zda do první křižovatky to už pojede normálně nebo tam zůstanu viset. Jakmile ujedu 3 - 5 km, rozjedu se jakkoli bez škubání, i kdybych to nešetrným způsobem chtěl vyvolat, nenasimuluju to. Někdy se mi podaří se zastudena rozjet v pohodě, pokud vytočím otáčky a chudáka spojku přidržuji prvních 20 metrů jízdy, někdy to škube, či se dusí, i kdybych spojku pouštěl po milimetrech půl minuty. Taky mi napadlo, jestli nejsou nějak přilepené lamely a není to elektronika, ale spojka, ale to by přeci nebylo závislé na studeném motoru a často pouštění spojky proběhne úplně O.K. a rozškube se to po 2 vteřiny jízdy jen na plyn. Pan Korbel z IC West mi řekl: "To, co jsem Vám říkal hned do telefonu se potvrdilo, je to vadný potenciometr škrtící klapky, bude se to zhoršovat, zvýší se spotřeba, bude to chcípat na volnoběh, skončí to zastavením auta. Cena nového dílu je 13 000,- Kč, z vrakoviště nedoporučuju, protože to většina lidí zničí při demontáži a je to dost frekventovaná součástka." Zeptal jsem se ho, zda si soukromě myslí, že do auta v tržní ceně 80 tis. kupovat ND za 13 tis. je vyhazování peněz, odpověděl, že asi ano.
Kolegové - myslíte, že máme všichni stejnou závadu ?
Mně zatím neautorizovaný servis metodou pokus omyl vyměnil: palivovou pumpu, vstřikovací jednotku Bosch, kabeláž (vše dovezené z Německa z vraků mladších aut, než mám já ).
-
« Re: ESTE DOPLNIM
Udajne nejde vymenit jenom potenciometr, ale musi se vymenit ten cely kus (sorry nevim jak se tomu spravne rika), na nemz je potenciometr pridelanej. Pak to vymenit lze, ale je to sazka do loterie, pokud ho menis z vrakoviste. Po vymene se musi nechat seridit motor, aby jsi neodpalil katalizator. V servisu mi kdysi take rikali, ze je potenciometr vadnej, ale mou zavadu nakonec vyresil novej benzinovej filtr (ten puvodni byl ucpanej):-)). -
« Taky cuka
Ahoj. Mam take problem s cukanim u 309 1.1i. Jenze cuka jenom na dvojku. Ostatni rychlosti jsou v pohode, rozjezdy a volnobeh taky. Problem to je hlavne kdyz jedu v kolone. Zaradim dvojku a pripadam si jako zacatecnik, protoze auto zacne dost citelne cukat. Trojka uz je zase v pohode. Nepomuze ani kdyz to rozjedu na jednicku vic a pak teprve radim. Vymena svicek a vzduchoveho filtru nepomohla. Ted se jeste chystam vymenit palec a vicko rozdelovace, ale ze by to tomuhle zrovna pomohlo moc nedoufam. Servis beru az jako posledni moznost, protoze s nima ma spatne zkusenosti a pri takovyhle zavadach mi jejich prace prijde taky jako metoda pokus - omyl. Akorat, ze to stoji vic, nez kdyz to aplikuju sam doma.
Za kazdou radu budu vdecnej. Dik. -
« Re: ESTE DOPLNIM
Jakobyste popisoval moji 106-ku - totez - jenze ja uz vim, co to je - v autorizovanem Peugeot servise IC West v Plzni na autodiagnostice objevili vadny potenciometr skrtici klapky. Bohuzel novy stoji 13 000,- Kc a z vrakoviste to pry nema smysl, protoze se znici pri demontazi.
To plati i pro Oldu - Hafika / muzete mi napsat na tholecek@volny.cz, rozjizdim akci, jestli to nejde sehnat levneji z vraku z Nemecka nekym, kdo to pri demontazi neznici, tak muzeme shanet 3, mozna by nebylo od veci, aby ten pan od Peugeotu - dost machr - Vam to zmeril taky. Nechcete prijet ? -
« ESTE DOPLNIM
mal som na obidvoch autach sviecky EYQUEM, bosch, NGK, nemalo to vplyv, skusal som napinat klinak, nepomohlo, skusal som rozne benziny 91.95.96.98.99, na 205 bol TU3CP, na 106 mam tusim TU5M???, jednoducho mam z toho nervy, a cakam kedy prestane jazdit aj ta 106 -
« Re: Pro info Hafíkovi - oprava 106-ky
kua tieto peugeoty maju nejake problemy z vyroby, mal som 205 1,4i (200.000km), kolisal volnobeh, potom zacal mat problemy pri studenom starte(motor pracujuci na principe nahodnych vybuchov asi ze: tram tam tam tram taratta-smrtelne vazne), bol na teste v autoriz. servise, nic nezistili, za dva mesiace iba vypol a odvtedy nenastartoval-vymena komplet elektriky a elektroniky ??? nic!!!!!!!
okrem toho v * naprava naprava (spojovacky a loziska tlmicov)
teraz mam 106 1,0i sketch 45000km skutocnych, jazdim len po meste a kazdy den cca 30 km. pri 40000 zacal mat podobne studene starty ako ta 205 ale len 1-2 krat za tyzden, to sa zacalo stavat castejsie a dnes uz to robi kazdy den rano aj vecer. nastartuje v pohode na 1-2 otacku, chvilu drzi, naraz spadne, ako keby chcel skapat, ale spamata sa a vyleti tak na 2000 ot. to robi dokial sa nezohreje na normalnu teplotu(sem tam ide z vyfuku aj tram tara tam tam). rozjede sa normalne ale pred prvim zastavenim(este ked neni teply) musim dat meziplyn, inac po zlozeni nohy z plynu zdechne. (mam fungl nove sviecky NGK dvojkontakty, vzduch. filtr, palivovy filtr, olej castrol GTX3(5000km), a strasne blbu naladu. V servise v BA mi k tomu nevedia nic povedat.
okrem toho mam po 45000km v * napravu(zhodou okolnosti lozka tlmicov a spojovacky) klepe to ako stara *!!!!!!!!! -
« Re: 307 - předváděcí jízda
měl jsem také po prvním svezení v 307ce pocit, že řídím autobus, ale podruhé to bylo mnohem přirozenější. je to určitě o zvyku a o pocitech. technicky dokonalé, design exterieru ok, interier německý. cena lehce nadnesená... 306 je uplně někde jinde. -
« 307 - předváděcí jízda
Zařídil jsem si asi tak 20 km 307-ku 1.6i. Mohu porovnat se svou 306-kou 1.6i.
Uvnitř - prostor, design:
plus 307: 307 je prostornější, především na výšku, je o strašně moc vyšší, 306 je oproti běžnému kompaktu nižší, 307 je naopak vyšší, ale je to znát i do šířky, více místa na nohy. Zadní sedadla méně pohodlná, než u 306, přední taky, ale už to není ten rozdíl. Obrovský rozdíl v pocitu - v 306-ce řidič více leží, trochu více pocit nastupování jako do Porsche či formule :-), elegantní přístrojovka, útulný pokojíček. Do 307-ky jsem nastupoval jako řidič autobusu, sedíte vysoko, máte sice přehled shora, ale tak nějak to není ono, přístrojovka je Golf, ani se s tím netají, útočí proti úspěšnějšímu Glofu kopírováním. Dal jsem si pak vedle sebe prospekty Glofu a 307 a nevěřil jsem, jak je to opajcovaný. I ta ošklivější kaplička, hranaté nudné tvary, spoustu detailů jako je pouzdro na brejle pod střechou atd. doslova opajcované. To Pežoti nemají zapotřebí.
Jizdní vlastnosti:
Šokovalo mi to ticho !!!!! Jestli běží motor, to poznáte jen, že Vám nesvítí červené kontrolky. Fakt jsem na jedné křižovatce chtěl znovu točit klíčkem. Další výrazné zlepšení: chod řadící páky, plynového, spojkového, brzdového pedálu - vše mnohem kultivovanější a přesnější, než 306. Motor má sice díky 16V větší výkon, auto je ale o 200 kg těžší, takže se mi nezdá, že by lépe táhlo, naopak v běžných otáčkách 2500 - 3500 je to spíše horší, tam byl klasický 306-kový 8V 1.6i silnější, 307 pak je výrazně lepší nad 4000 otáček, ale na ty v pohodové jízdě moc nejezdíte. Možná změnit zvyklosti a jezdit v průměru o 1000 ot. více, motor je stále tichý, ale palubní počítač ukazoval okamžitou spotřebu, která mi instinktivně tlačila spíše níž, i když jsem jel za pežotí a ne za své. Tady to spíše moc nechválím, faktem ale je, že jsem jízdou nadšený byl, asi těmi kultivovanými jízdními vlastnostmi a mnoha technickými vymoženostmi navíc - technicky je to od 306 - ky skok obrovský, ale člověk by přechodem z 306-ky na 307 kromě zisků jaksi něco těžko definovatelného ztratil. Rozhodně jsou to 2 úplně jiná auta, 307 prostě NENÍ následovníkem 306 !!!! Je to úplně jiný druh auta. Ale ne ve všem lepší - technicky rozhodně lepší, ale poplatné německému vkusu. Je to přesně kříženec Golfa s Xsara Picasso. Přesedl jsem do 306-ky a byl jsem prostě "doma". Taky mě ovlivňuje, že díky střešnímu oknu mám v 306-ce nebe nad hlavou, což miluji, když jsem na sedadle spolujezdce střídán na dlouhé trasy, předváděcí 307 to neměla, dealer mi tvrdil, že díky klimatizaci tuším v základu už není poptávka po šíbru. Tu světlemodrou metalízu 306-ky už Pežoti taky ničím nenahradí. Ještě k 307-ce - couvá se s tím stále slušně jako s 306-kou, tlumiče už nejsou tak moc měkké, zmizelo to houpání do strany, které jsem považoval za daň za pohodlí, zvykl jsem si na samonatáčecí zadní nápravu - hezký pocit z táhlých zatáček, to taky zmizelo, ... -
"-- skrytý --" 03.07.01 16:16
« Re: 307
ad kufor: mne sa tiez opticky nezdal (aj ked v `prospektoch je 420, aj predajca mi to hovoril). neni taky. je tych 341. pravdepodobne svojho casu peugeot uvazoval o dojazdovej rezerve. je tam ale full koleso. ked si to niekto zratate, staci kufor prehlbit o 5cm a bude z toho 420l (pri jeho sirke a dlzke). spodok kufra je naozaj aj opticky dost vysoko. mozno v tom je problem. ale co, teraz mam 270, aj s 341 su polepsim :-) pri tom 270 mi vzdy stacil (rodinu nemam). -
« Re: Moje stranky
Zatim na ty stranky nemam moc casu, proto je vaetsi cast pod rekonstrukci. Casem tam toho pribude vice, ale ne ted o prazdninach, to se nedostanu k internetu. No vidis, i kdyz kazdy z nas mame radi neco jineho (ty 306 a ja 405) tak sehodneme na Maxikovi, ten tvuj je taky 3D nebo ne? -
« Re: design / tvar karoserie
Jo Taxik se jim povedl, ktereho jsi videl v ty Parizi? Taxi 2? Na nejakych strankach jsem nasel vykony: Obsah 3846 cm. Vykon 499 PS. Tocak 785 Nm pri 3750 Ot/min. Zrychleni z 0 na 10 - 0,3 s :-))) a maximalni rychlost 435 km/h :-)) Takze kdyz ho zmerili, jak jel 306, tak jel na ctyrku :-)
Vcera jsem mluvil s jednim znamym mechanikem. Rikal, ze uz vymenoval i samotnej potenciometr. Pry je to pekna fuska a musi se to delat hrozne opatrne, ale pri trose sikovnosti to jde. Pak se motor jeste musi nechat seridit. Jenze popisovana zavada muze byt zpusobena jeste radou dalsich veci. Napr. lambda sonda, podtlakova membrana na rozdelovaci, automaticky sitic, teplotni nebo jine cidlo atd. Takze vymena potenciometru jenom tak naslepo taky muzou byt vyhozene penize. Po nekolika zkusenostech mi totiz prijde, ze pokud servis (mechanik) uz nevi co dal, tak proste vypusti zaklinaci slovicko - potenciometr. A to aniz by to promerili, proste jenom odhadem. Takze do tohohle bych se poustel, az na poslednim miste. Ja jsem ted jeste vymenil palec rozdelovace a subjektivne se mi zda, ze motor lepsi tahne a vytaci se do otacek. Jenze toho cukani jsem se stejne uplne nezbavil.