PEUGEOT - obecne
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Peugeot
-
« Re: ESTE DOPLNIM
Presne souhlasim s popisem.Jinak musim doplnit,ze co se tyce ceny,tak v servisu tezce ulitli.Me tenkrat taky rekli nejakou nehoraznou cenu pres 10000 Kc.Ja ho ale koupil ten samy v Luja dealer v Praze na Florenci.Stal me myslim okolo 3 000 Kc.Coz je urcite rozdil.Je to primo zastoupeni Bosch.Pokud se na ten potenciometr kouknes,ma tam vylisovany Bosch cislo a podle nej si zavolej na cenu.Jejich web je www.luja.cz.Zkus to a budes prekvapenej za jak rozdilny ceny se da ten samej novej dil koupit.Servisaci zlodejsky.Trona -
« Re: ESTE DOPLNIM
No ja bych s teorii Tomasova servisu i souhlasil, ale zkombinoval bych ji s tvym popisem "potenciometru". Me taky auto studene chcipalo a blbe startovalo (=chcipalo pri startu). A cim to bylo (odhlednemez od toho, ze to muze mit desitky dalsich duvodu)? Vadny "potenciometr" skrtici klapky. Je to v uvozovkach, protoze to neni skutecny potenciometr, ale pouze se za neho vydava. Uvnitr jsou dva mikrospinace -- pro detekci volnobehu a plnyho kotle. Ten volnobehovy byl v pr*eli a proto Motor Management nevedel, ze ma udrzovat volnobezne otacky, ale davkoval benzin podle mnozstvi vzduchu. Proto chcipal. Po ohrati to uz holt "nejak" ustal.
Ovsem Tomasovo cena 13000 mne dostala :-) Ja ten "potenciometr" rozebral (rozlepil nasilim, nastesti nepraskl), vlepil novy mikrospinac, zalil lepidlem, namontoval a jezdim/startuji za studena jako paan :-)
Jo a to auto je Fiat :-)
Fakt mne ta cena udivuje a ze by to neslo "opravit"? Pazouta jsem mel, ale nez jsem se v nem zacal vice vrtat (a nez se mi zacal vice *), tak si ho nekdo vypujcil. Ale vratit ho zapomel svina jedna!
Takze Tomasi... Cekame na nove pribehy o pazoutovi a jeho kamaradech :-) Uz abi ti to jezdilo... -
« Re: ESTE DOPLNIM
Pro TomaszPlzne: Asi jsem to špatně napsal, to škubání u mě není závislé na teplotě, ale ten hlučný chod ano. Jinak se shodneme, že rozhodujícím faktorem je, že to auto musí delší dobu stát, tzn. něco musí vychladnout. Řekl bych že stačí tak hodinka , možná dýl.
-
« Re: ESTE DOPLNIM
Taky by to ale mohl bejt senzor teploty nasavanyho vzduchu,kterej je umistenej primo ve vaze vzduchu.Vsechno se da zmerit,ale musis vedet,jaky hodnoty to ma nabirat a musis mit meridlo na odpor(tusim).Podle teploty vzduchu se meni odpor na senzoru,kterej posila info do ridici jednotky.Ted presne ty hodnoty nevim,ale mohl bych je nekde zjistit.Trona -
« Re: ESTE DOPLNIM
Nazdar Tome z Plzne.Tan potenciometr,co ti rekli v servisu je prece blbost.Aspon u myho to vypadalo trochu jinak,nez ti popsali v servisu.Vo to vlastne neni potenciometr,ale snima jenom polohu zavrene klapky a kdyz se otevre.Nic vic nic min.Kdyz mas motor zastavenej a rucne jakoby pridavas plyn,tak to v tom potenciometru musi malinko cvaknout a tim se posila signal,ze se klapka otevrela.Jinak si taky zkontroluj polohu nastvaeni skrtici klapky.Ja s ni jednou pohnul a pak to svina nechtelo chytat a skakalo jak koza.Ja to mel tak,ze sem musel najit presne polohu skrtici klapky,kdy se zavrela a pak nastavit stavecim sroubkem otevreni klapky tusim o pul nebo 3/4 otacky toho sroubku.Jinak ti posilam odkaz na web,kam sem vystrcil info o vstrikovani bosch a ten potenciometr se tam jmenuje "Throttle valve switch".Skoukni to a uvidis,ze tam ve vnitrku zadnej potenciometr neni.Jo kdyby ti rekli v servisu ze je v * potenciometr ve vaze vzduchu,tak tomu bych veril.Ten sem mel taky v *,ale trochu jinak.Nejakej chytrak tam dal vahu sice na stejnej objem motoru,ale jinej vykon.Z toho plyne,ze sem dlouho hledal,co to je za zavadu,ze mi motor nejde pravidelne,obcas nesel nastartovat atp.Tady je ten link a dej vedet,co si zjistil.
[odkaz]
[odkaz]
Zatim Cus Trona -
« Re: ESTE DOPLNIM
Čau Venco, tedy _bobe. :-))) Jo, všechnio při starým, ta červená hromádka plechu škube až k bráně, ale jenom, když je venku horko. V zimě úplně v pohodě. Přesně naopak, co tvrdí Hafík. Mě řekli u autorizovaných Pežotů, že je to 100%-ně zjištěno - potenciometr škrtící klapky, že v určitý poloze jak je ta vrstvička prodřená, tak dává nekonečný odpor, takže dává informaci, že je klapka v krajní poloze a tím počítač vyhodnotí informaci z teplotního čidla a zkoriguje to, ale blbě. Prý je to problém motorů 1.0i a 1.1i 106-ek a novějších 205-ek a 309-ek 1.1i a některých 405-ek s jiným motorem. Jsou nekvalitní a prodřou se a na několika vrakovištích mi řekli, že prý kvůli tomu volá tak 5 zákazníků týdně. Pointa nakonec - cena nového = 13 000,- Kč !!!! -
« Re: Odkaz pro skubare
Na www.techbooks.cz si muzete objednat "oprav-si-sam" knihy na vselijaka auta. Mne ted prisla 406ka a je to bomba - detailni, fotky, obrazky elektroinstalace vcetne hlavni ridici jednotky atd. Cena - 990,- ... na spouste veci usetrite za servis :-) -
« Odkaz pro skubare
Nazdarek fsichni.Rozhodl jsem se na nejaky cas dat na web k dispozici info vo vstrikovani u Peugeotu,kterej sem kdysi taky vlastnil.Jelikoz me jeden z vas psal na mail a zadal o radu s jeho problemy,tak sem to,co jsem kdysi zacal tvorit vystrcil ven a davam k dispozici.Snad to nekomu pomuze.Je tam popsan system 4 bod.vstrikovani Bosch L-Jetronic a vsechny veci,ktery prispivaji k rizeni vstriku paliva.Web neni sice dokonaly(kdyz sem zacal na nem delat,tak sem pak uz nejak nemel cas ho dodelat a pohrat si se vzhledem),proto me nekamenujte za vzhled ,ale obsahove vam snad pomuze.Zkuste to a uvidite.Posilejte maily,abych vedel,co tam este chybi.Budu se snazit dodat.
odkaz je [odkaz]
Zatim caute -
« Re: ESTE DOPLNIM
Nazdar pežotí škubaři. Já po výměně těsnění pod hlavou přestal kdysi chvíli škubat, ale pak se to zase vrátilo. Takže problém je jinde. Už bychom mohli společně vyloučit tolik možných příčin, že by snad mohli v servise jít najisto. Bohužel moje zkušenosti se servisy (hlavně autorizovanými - rozuměj drahými) jsou špatné. Takže už tam nechodím, občas si při rozjetí škubnu, no co.
Diagnostiku mě dělali už 3x za poslední 3 roky, vždy bylo vše OK. Přesto si myslím, že chyba bude asi v nějakém teplotním čidle, protože pokud je venku tak do 20 stupňů, tak mě to občas škube a hlavně motor je výrazně hlučnější po startu s ne zrovna pravidelným chodem. Za letních teplot je to v pohodě, motor i po téměř 100 tkm je velmi tichý (kdo jel ve Feldě, Favu ten by slintal). Jakoby špatné teplotní čidlo nějak negativně ovlivnilo směs paliva, vzduchu. Po ujetí pár desítek metrů už nikdy neškubne.
Shrnu to, problém není v: palivový filtr, těsnění pod hlavou, vzduchový filtr, svíčky, lambda, zapalovací kabely, snad el. rozdělovač, těsnění u výfukového potrubí z motoru, spojka, ... Problém očekávám někde mezi: palivové čerpadlo, teplotní čidla, váha vzduchu, škrtící klapka...
Ještě dotaz, moc se v tom nevyznám, ale když jsem rozdělal váhu vzduchu (snad to je ono), kde je taková ta dvojklapka, tak byla uvnitř docela zacákaná od snad benzinu nebo co. Je hadicí spojena s hlavou motoru (asi odvod vzduchu?) ale je vidět i u spoje té hadice že tam crndá trochu toho benzinu nebo čeho. Je to normální? Snad mě pochopíte, fakt tomu neholduju. -
« Re: servis - praha
Ja jezdim do AutoSpolu a jsem max. spokojeny. Rozhodne bych ale vynechal Federal Cars v Kloknerce. Chteli me tam okrast - dvakrat - jednou se jim to bohuzel povedlo :-(.
Ackoli uz jsem slysel par kritik na AutoSpol, pan Mara je velmi prijemny a povetsinou jsem i s cenami byl spokojen.
Hodne stesti! -
« Peugeot 406
Zdravim vsechny!
Jsem vlastnikem P406, rv 96, 1.8-16V. Rikam to jen proto, abych se mohl tak nejak "zaradit" do konference :-).
Musim rict, ze jsem s autem nadmiru spokojen. Pravda, neni to zadne rychle delo, ale to u Peugeotu clovek tezko ceka. Vzhledem k tomu, ze jsem blazen a cpu do nej penize horem dolem, abych z nej udelal nove auto, tak nebudu ten pravy objekt na dotazy o spolehlivosti :). Jak neco slysim, padim do servisu.
Hned na uvod mam dotazek. Auto jsem koupil, kdyz melo najeto 72 tisic, ted mam 89 a ceka me garancka v 90ti. Mate nekdo tuchu, s kolika penezi mam pocitat a co se tam vsechno dela? Nekam jsem dal manual a nemuzu to nikde najit.
Dale .. kupoval jsem elektrony, nebot ve standardu je tenhle model osazen 14" plechaci, takze jsem skoncil u 15" kol, nebot na me ze vsech stran padalo, ze vetsi kola tohle auto neuveze, pripadne ze to neni homologovano, tudiz v pripade nehody nedostanu z pojisteni ani kacku - nemate zkusenosti?
Mimochodem, kdyby to nekoho zajimalo - v Praze jsem dosahl spotreby 7,9 litru (pocitano manualne, palubak nemam), na dalnici ve ctyrech a 160ti 8,5 ... coz neni moc, aspon myslim :-).
Peugeotu zdar a tomu bilymu z TAXI2 obvzlast! :-)
ES -
« Re: ESTE DOPLNIM
Nazdar Tomasi. Rok se s rokem sesel a koukam ze mas porad ty same problemy s tim svym brouckem. To by nasralo kazdeho. Stale jeste pracujes jak jsi pracoval a delas to co jsi delal? :-) Ja tu mam docela honicku...
to all: Uvazuji o nejake jetejsi 406 tak z 96 (ja vim, skoro zacatek vyroby...) na co si u ni dat pozor, jake jsou vhodne motory -- jde mi prevazne o pohodu z jizdy, hluk, caste zavady. Na spotrebu 9 l jsem zvykly -- nerad se s autem couram a muj dvoulitr si to pro trochu ostrejsi jizde vezme... Co je nejcastejsim problemem 406? Diky za pripadne info... -
« Re: ESTE DOPLNIM
Me to tenkrat vymena benzinoveho filtru vyresila. Aspon na nejaky cas. Bylo to asi pred 2 roky. Ted uz zase poskubavam. Obcas mi to udela to same co tobe. Ten benzinovej filtr se mi znovu zatim menit nechce, protoze mi prijde, ze za ty 2 roku se snad zase nemohl ulne zanest.
Vcera jsem mluvil s jednim znamym mechanikem. Rikal, ze uz vymenoval i samotnej potenciometr. Pry je to pekna fuska a musi se to delat hrozne opatrne, ale pri trose sikovnosti to jde. Pak se motor jeste musi nechat seridit. Jenze popisovana zavada muze byt zpusobena jeste radou dalsich veci. Napr. lambda sonda, podtlakova membrana na rozdelovaci, automaticky sitic, teplotni nebo jine cidlo atd. Takze vymena potenciometru jenom tak naslepo taky muzou byt vyhozene penize. Po nekolika zkusenostech mi totiz prijde, ze pokud servis (mechanik) uz nevi co dal, tak proste vypusti zaklinaci slovicko - potenciometr. A to aniz by to promerili, proste jenom odhadem. Takze do tohohle bych se poustel, az na poslednim miste. Ja jsem ted jeste vymenil palec rozdelovace a subjektivne se mi zda, ze motor lepsi tahne a vytaci se do otacek. Jenze toho cukani jsem se stejne uplne nezbavil.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jestli ten potenciometr není ani potenciometr s nějakou kosmickou výdrží odporové vrstvy, ale obyčejný mikrospínač, pak těch 13 000,- Kč je světová zlodějna. Ovšem vzhledem k tomu, že se to týká jen startu studeného motoru a teplý motor je naprosto v pohodě i volnoběh, i starty, pak tak nějak selským rozumem bych řekl, že nemůže být prošoupaný potenciometr, protože by to muselo dávat blbou zpětnou vazbu i při zahřátém motoru.