FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Punto
Manzelcina kamaradka ma Punto,ono Nove Punto.Na pohled skutecne desingnove pekne,ovsem nez se v tom svezete.10000 km,vsechno mlati,kulisa razeni je vykvedlana az hruza,pri razeni dve az tri se me nepodarilo zaradit bez drhnuti zubu.Dvere nelicuji,za ridicem dokonce profukuji.Nepravidelny chod motoru na volnobeh.V celem aute to vrze a skripe jak v orloji.Nad 120 to tahne doprava.Pokud budu srovnavat treba s Toyotou Yaris,kterou provozuje moje manzelka,tak je to sto a jedna ve prospech Yariska.Proste * italsky *,nechapu jak si vubec v tak napjatem konkurencnim prostredi muze vyrobce dovolit uvolnit na trh takovy vyrobek.
Vzdy kdyz me manzelka nastve,tak ji staci pohrozit ,ze ji prodam toyotku a koupim Punto/auto za trest/.Kamil* -
« Re: BRAVA?
Ty to nevis jiste ? Jo Brava 1.2, tak tu jsem chtel strasne moc, ale zrovna za 185 00 Kc nebyla zadna. Nakonec jsem ale rad, ze mam Bravu 1.8 ELX 83 kW 115 PS, protoze i s timto autem mam na 11 000 km prumer 6.2 l/100 km a o nizkou spotrebu na silnem aute mi vzdy slo. Skoda jen, ze mam Otika trosku podobaneho od cervencovych kroup, takze spolu cekame na nestastnika, z jehoz povinneho ruceni bychom se vylecili. Anebo Zivel + odcizeni u C.P za 5 000 Kc a cekat na dalsi kroupy. -
« Benzin
Myslim ze u vsech cerpacich stanic budou k dostani aditiva, ktera zabezpeci bezpecne mazani ventilovych sedel, ono o nic jineho nejde, o toho F 125 bych mozna rekl ze by slo jezdit bez aditiv, nevim jesli mel lit. nebo hlinik. hlavu, ale asi to vychazi ze 124 takze asi by to slo. -
« Dotaz?
FIATY nejvíc nejlepší auta na cestách!!!!!!!!!!!!
Mám takový dotaz. Vlastním 4 FIATY, 2x600D, 128, 125, chtěl bych se zeptat jestli existuje nějaký seznam aut nebo FIATU kde bych se dozvěděl jestli můžou jezdit na bezolovnatý benzín protože olovnatý se od nového roku nemá prodávat? Prosím poraďte někdo! -
« :-))))) zabava
A docela mne bavi cist prispevky neznalcu Fiatu, docela je lituju maji asi trochu omezeny prehled, pripadne zkreslene esteticke citeni pokud ho vubec maji .-))) v Rusku je Octavia urcite uvnitr velmi vydarene auto....ale svezte se cimkoli nemusi to byt Fiat krom nemeckeych koncernovych aut...treba francouzema...No ale na druhou stranu chapu totalitni rezim zanechal svoje stopy a vernost Skode chapu :-))) preji hezke svezeni panove a piste ja se rad pobavim :-) -
« PUNTO 55
Krom Marey mam Punto 55S (1996) a jezdim s nim denne v lete i v zime do prace (35 km jednim smerem) a nemam zrovna lehkou nohu, nikdy jsem neprekrocil 7 l, v lete pod 6 ted lehce pres 6 litru. Pneu 165/55/13. S Puntem 75 ELX jsem mel na dovolene prumer se zapnutou klimatizaci 7,2 - jel jsem do Dubrovnika. No a kamrad jel s Octavii, takze pomalu to nebylo...trochu jsme chvatali -
« Re: Fiat-super ceny,KUPUJTE....
Hele, hvězdičkovej Kamile, odpověď je jednoduchá - neznalost lidí. Kdyby měli ty zkušenosti co já, tak si jiný auto než Fiat nekoupí, namísto toho tady zůstává jakási nedůvěra z minulosti. Takže opravdu - kupujte za dobrý peníze auta který mají co do sebe. Je to jiná řeč než ty stáda škodověnek, vždyť už i Ostavii má každej, kdo má v * díru - jakou má pak mít takový auto "osobnost", když nic jinýho nejezdí (kromě Felicií). -
JTF 11.12.00 11:50
« Re: stěrače Tipo, Tempra
Před týdnem jsem se jel podívat do Áček na auta, jaký jsou ceny,apod. Měli tam 3 Punta,jednu Mareu,jedno Cinquecento a zástupy Škodovek, tak nevím Kamile*´co jsi viděl, mám spíš dojem že se chceš zase nesmyslně dohadovat, mimochodem, jak Ti vrže oktávka??? -
« Re: Fiat-super ceny,KUPUJTE....
Clapci od VW, to už tady bylo. Převtipkujte si Vaše vozy, aby Vám to přidalo pár koní, které holt potřebujete, aby jste se slušně svezli. Nejlepší je, když dojedu střelce s nakrmenou TDI OCT, který jede normálně jen do okamžiku, než ho začnu předjíždět. Pak by to roztrhl,přidělává mě starosti a myslí si, že má auto z jiné třídy, asi jako K*. Ještě že ta můj ITL. krám naftový vcelku nemá problémy , holt musím šlápnout na plyn. Pravda, nerad se z borcema přetahuji na okresce, ale holt když musíš tak musíš. PS : Kolega má felcku, r.v.95, první majitel, asi kolem 80000km, a před týdnem mu pružina prošla miskou tlumiče, vpředu./koroze/ Oprava cca 5000,- . To jsem ještě na cizině neviděl. /Včetně koncernu Fiat/, To je fakt dobrý. -
« Re: Fiat-super ceny,KUPUJTE....
:-)) Co to zase meles ? Zase si vedle sebe videl zrezivelou Pandu a Felicii se zatim nerezavejicim zadnim celem a prahy, v ocekavani zatekani do kabiny a motor. prostoru, s unikajici chl. kapalinou pres netesnici vicko,s nacnutym vyfukem ? -
« DIGI PLEX 2
Ahoj Fiaťáci !
Potřebuji poradit. Kamarádovi na Fiatu UNO 1,5 55KW zhořela elektron. součástka (ani jsem to neviděl a nevím jestli to je řídící jednotka nebo zapalování ) , která má označení DIGI PLEX 2 MAGNETI MARELLI MED 434 A. Bohužel ji nemůže sehnat a na vrakáči mu nabídli taky z Una jenže označení 435A. Nevíte ,zda je to možné zaměnit. Dík.
-
« Re: Elektroinstalace
Na Brave prave mam pojistky vlevo od volantu. Pojistku pro ABS mam spolu s dalsimi asi 4 v mot. prostoru. Jsou to vetsi pojistky nez klasicke. Jsou pod plastovym deklem, ve kterem je schovan konektro spojeni cidla ABS. Zkus jit po kabelu cidla ABS na LP kole. Anebo to muze byt vse jinak -
« Re: Elektroinstalace
:-) Koukam ze problemy s check panelem mame asi vsichni :-) Kdyz me to ale sere, ze to sviti jak vanocni stromecek. Kdyby nekdo vedel odkud kam (konektory) jsou vedeny ty kabely, tak bych byl vdecen. Nebo jestli mate nekdo schema elektro instalace na Cromu... Nechcese mi rozebirat celou palubku, lezt po celem motorovem prostoru a ocistovat kontakty. -
« Re: Elektroinstalace
To mazani, tusim, sviti implicitne :-) Uz sem zkousel dolevat i odpoustet olej a nic, nekdy sviti jindy ne. Budik tlaku oleje se zda v pohode, i kdyz vlastne nevim kolik ma spravne ukazovat, varovna dioda u neho ale nesviti, tlak tedy snad OK. S tema kontrolkama svetel bud rad. Me se nerosvitila ani, kdyz nesvitilo jedno predni svetlo. Nic se z toho sice nedozvis, ale pro ten pocit :-) Musim ovsem rict, ze mi ten srandovni control panel obcas i pomaha, mam prorazeny chladic a obcas je potreba doplnit vodu, nebyt te kontrolky, tak na to vzdy zapomenu. Ted na zimu ten chladic stejne asi zalepim :) -
« Re: Elektroinstalace
Jeste k tomu controlnimu panylku, nejsou k zahozeni ani ty kontrolky zavreni dveri, zvlaste tech patych. Loni jsem byl se znamima v chorvatsku (octavia combi), na ceste zpet ridic zastavil nekde v rakousku na odpocivadle, ze uz toho ma plne zuby a chce vystridat. Nekdo otevrel kufr. Po ujeti dalsich asi 20km jsem neco hledal v tasce, co byla na platu a mezerou mezi baglama, kterych tam bylo az po strop, jsem uvidel svetlo, tak jsem se tam natahl podivat se proc to sviti i pri zavrenem kufru a ono to pri zavrenem kufru nejspis stejne nikdy nesviti :) -
« Elektroinstalace
A vite co? Uz jsem se na to tady dlouho nezeptal, tak bych mel dotaz ohledne elektroinstalace v Crome 87.
Na check panylku (u auticka) uz se mi dela vanocni stromecek :-) Stale mi tam sviti u znaku motoru leva dolni dioda -- nejake mazani? Ted se mi k tomu pridaly diody svetel -- pricemz vsechny zarovky jsou OK.
Takze nevite nekdo proc to dela? Kde jsou nejaka cidla? Nemate popis elektroinstalace, kam vedou kabely, kam je to pripojeny do toho "pocitace" -- v tech kabelech je opravdu problem se vyznat. -
« Spotřeba a potenciometr
Zdravím Fiaťáky. Otec vlastní Tempru SW z roku
1992 s motorem 1.6 (55kw). Koupil ji v roce
1996 se 70000 km na kontě. Závada potenciometru škrtící klapky se projevila taky (kolísání otáček
na volnoběh). Servis (Fiat Litomyšl) ji provizorně vyřešil namázáním dráhy potenciometru
grafitem. Jelikož se tento díl samostatně nedodává, je třeba výměna celého vstřikování v ceně asi 11000 Kč. Nám se tehdy podařilo sehnat
jej na inzerát za 1500 Kč. K tomuto problému musím ještě dodat, že v servisu říkali, že takto zřízený zmiňovaný potenciometr neviděli ani u aut která měla přes 200000 km. Ten náš někdo evidentně vyměnil, jelikož byly poškozeny plastové krytky na šroubech, které zabraňují manipulaci s tímto dílem. Že by to auto mělo tolik najeto v servisu nepotvrdili. A teď ke spotřebě. V roce 97 jsem s tímto autem podniknul cestu do Chorvatska a při mírném překračování rychlostních limitů a plném zatížení vozidla byla spotřeba 6,4 l/100 km. Což si myslím docela jde. Ještě jednou zdravím a čau. -
« Vite co mne rozciluje ?
Prave jsem v Radiozurnalu slysel poctvrte recenzi na Fiat Coupe za posledni snad 2 mesice. Ctyri testy po 3 mesicich po ukonceni vyroby tohoto modelu. Coupe se vyrabelo 6 nebo 8 let, celou dobu o nem nebyla pomalu ani zminka, rocne se prodavalo ve 2-3 kusech, a kdyz se Fiat rozhodne ukoncit vyrobu, najednou je na Prime, CT 1,Radiozurnalu, www.autonovinky.cz plno vet o vyjimecnem aute, o lidovem Ferrari, o vynikajicim Pininfarinove smylu, super jizde bez omezovace, super turbo motor atd. Samozrejme v recenzich nechybi zminka o ukoncene vyrobe a rada pripadnym zajemcum k rychlemu rozhodnuti, protoze uz je v CR par poslednich exemplaru. Dela to snad nekdo schvalne ? Co si o tom myslite ? -
« spotřeba - Tipo
Po dlouhé době jsem se sem přišel podívat. Ta spotřeba mě taky tuhle dost zarazila. (Tipo 1,6 r.91) Jeli jsme do Chorvatska ještě s jednou Feldou (kombi) a když jsem měl prázdnou nádrž, tak on tam měl ještě třetinu :-((( Když jsme se vrátili tak jsem si řek, že to zkusím trochu změřit - není to digitál, tak to není moc přesné. Měřil jsem pouze kombinovanou spotřebu (bez agresivní jízdy - tu někdy jindy - podle nálady :-) == 7,4 l/100km....
Mnoho zdaru všem Fiaťákům!! -
« Re: Tipo
Mám Tipo r.v.94 novy model. Je to 1.4 a spotřeba na delší trasy při asi 110-120 je 6.0 litrů na dálnici při 150-170 km/h asi 9.0 litrů. Ve městě kolem 9 litrů. Mám ho jemně upravený-snížený o cca 15mm, rozpěra, pneu 205/50/15 na litých kolech, lišty prahů a nyní mám koupený střešní spojler, který se musí ještě nalakovat. Mám najeto asi 150 000 tkm a nijak ho nešetřím spíše naopak-účast na automobilovém slalomu. Jsem s ním velice spokojen.Je sice trochu tvrdší, ale sedí na cestě jako "přibité". Ještě poznámka k netopení: Loni mi taky netopil a ukázalo se, že byla zlomená klapka ( přepínání teplo-zima a byla nastavena v poloze na studeno) oprava stala asi 200 KČ. Mnoho zdaru s Fiaty přeji. -
« Re: Tipo 1.4 ie 89 vs spotreba
jo,stou spotrebou to tak zhruba odpovida.
Mimo mesto kolem tech 6l.Ale v meste je to zrout,dela tak asi tech 8,5 az 10 v zime.
Jinak jak tam pises o tom potenciometru , tak
ten muj zacal zlobit taky.Byl jsem u Fiat servisu
a tam mi rekli,ze novej stoji tak kolem 15 t.
Nastesti to zazlobi akorat pri startu,staci to trosku proslapnout a vse je zase OK.
-
« Tipo 1.4 ie 89 vs spotreba
Lidi vnasim dotaz kdo ma tohle auto. Z jakou jezdite spotrebou? Ja sem si zapisoval za posledni 3000Km a dosel sem k dost neuspokojivym vysledkum. Na dalku mi to vzalo neco malo pod 6l to neni az zas tak spatne ale v celkovem prumetu se nemuzu dostat pod 9l na 100 Km pomer dalka k mesu je 1:3. Jak ste na tom vy podelte se zajimalo by me to dost jestli to neni moc. Jo jeste se mi zatim zlobi potenciometr skrtici klapky (ma to vliv na spotrebu) ? Diky vsem za odpoved. Doufam ze jsem to napsal srozumitelne. jinac je to spotreba za leto a bojim se co to udela v zime. :( -
« Změny v motorech Fiat pro rok 2001 a EU-III
Na www.rsautorevue.cz jsem se v článku "Fiat v roce 2001" (č.69) dočetl o změnách v motorizaci Fiatů. No, spíš mě to zklamalo než potěšilo. U Marey hodlají zrušit 2.4JTD a u 1.9JTD zvýší výkon díky VTG turbu ze 77 na 81 kW (nic moc). BTW nevíte někdo jaký bude mít tenhle nový 1.9JTD maximální krouťák? U 1.9JTD pro Bravo naopak výkon sníží na 74 kW (?). Možná to souvisí s doběhem těchto typů (Brava/Bravo, Marea), ale stejně mě štvou. -
« topení
nemel jsem mos casu, ale uz jsem to vsechno precetl. Takze to trochu upresnim.
1. Klimu nemam.
2. Topny modul pod nohama je uplne horky, testoval jsem ten kohout a tahlo - vse funkcni.
V autech se vubec nevyznam, takze mi to bude trvat dele. Pokud se z toho zblaznim, tak to dam do FIATu a za velke penize budu mit velke horko.
Vsem diky. Du na to a pak dam vedet. -
« Re: je mi zima
Pokud bude radiator teplý, tak hol demontuj celý systém ven a uvidíš, pokud nemáš klima. Je to trochu časově náročnější, ale pak můžeš ke všemua snadno apěkně uvidíš závadu.Asi bych tipoval, mimo vypadlého táhla, poškození klapky před rádiátorem. Pár jsem jich měnil. Je to klapka, sloužící k regulaci poměru množství vzduchu, proudícího přes a mimo radiátor.Pokud praskne uložení , klapka pak pustí všechen vzduch obtokem mimo radiátor.
PS : Ale nejdříve prověř : Teplota vody, půchod teplé vody radiátorem / je tam kohout / funkčnost táhel a určitě tě ještě něco napadne. -
« Re: je mi zima
Já mám Tempru, což je skoro stejný, ale mám v ní automatickou klimu, tak nevím jestli Ti moje těžce nabité zkušenosti budou k něčemu. V mým autě je klapka vnitřní cirkulace, která dělá něco o čem mluvíš. Myslím ale, že tahle klapka je jen u Fiatů Tipo/Tempra s klimatizací nebo polo-klimatizací. Je nad ventilátorem a tam se dostaneš pokud vymontuješ "kastlík" před spolujezdcem (cca 6 šroubů). U Tvého problému ("netopí to") bych v ní ale nehledal zakopaného psa - pokud v autě je, tak buď pouští na sání ventilátoru čerstvý vzduch z venku nebo vzduch z kabiny. Ten pak z ventilátoru jde do topného modulu, kde se ohřívá (ev. předtím přes výměník klimy, kde se ochlazuje) a pak teprve jde přes různé výdechy do kabiny.
Teď si ale uvědomuji, že všechny Tempry a asi i Tipa mají jednu specialitu a to možnost přívodu teplejšího vzduchu k nohám a chladnějšího vzduchu nahoru do výdechů na palubce. Tohle řeší taková "profilovaná" klapka přímo v topném modulu, ale dostat se k ní je dost složité - musíš rozebrat skoro celou palubku. Ale ani ta by nemohla způsobit, aby Ti foukal studený vzduch k nohám. Pokud Ti to k nohám fouká a je to studený, pak bych problém hledal jinde - pokud topení nabíhá pomalu, tak v termostatu, pokud to netopí vůbec, tak na ventilu přívodu "chladící" kapaliny k topnému modulu (přístupné při oddělání plastového krytu nalevo od středového panelu - tj. napravo od pravé nohy řidiče).
Taky by to mohlo být něco úplně jinýho - chtělo by to radu někoho zkušenějšího.
Mimochodem co těsnost chladícího okruhu - nemáš s ním nějaký problémy (kolísání teploty, častý dolévání vody, olej ve vodě, voda v oleji apod.)?
-
« ODPOVED
Mam super faro FIAT UNO 1.4turbo,najeto pres 100 000KM bez vaznejsich problemů.Ale ted touzím po TIPU II s 2,0L motorem 16V se 103kW.TO je u mě italský skvost všech dob.Ale potřeboval bych zjistit,kde na webu získat jakékoliv informace o TIPU(jakýkoliv stránky)DEKUJI -
petous 13.10.00 21:55
« Re: Uno 1.4 ie, 12/93, jednobodka
Ukazatel teploty na palubce nema nic spolecnyho s teplomerem pro ECU. Cidlo polohy plynu TPS to taky nebude, to by delalo i za tepla. Muze to byt teplomer pro ECU nebo ztrata tlaku v paliv. vedeni jestli to nedela po opakovanem startu, lambda spis ne, ta nabiha az po ujeti nekolika kilometru, do te doby je regulace vstriku v otevrene smycce. -
« Jen tak
F-vrakoviště-Brava, Tipo, Tempra 1.4, 1.6, 2.0ie, 1.7 D, 1.9 TD, Croma, Lancia Dedra-karos. a jejich části, nápr., nárazn., světla, elektroinst., interiéry, motory, převod. aj. T: 0602 549 929, 0655/420 487, večer.
Edice: AVÍZO severní Morava
Datum vydání: 11.10.2000
-
« Uno 1.4 ie, 12/93, jednobodka
Fiataci, mam problem. Kdyz startuju a auto delsi dobu stálo (aspon 8 hod) tak motor naskoci, ale asi 10 vterin ma problemy s volnobehem, cuka potrhava a nekdy chcipne. S druhym otocenim klicku je vsechno naprosto OK. Na teplym motoru se to neprojevi a je jedno jestli tak startuju v +25 C nebo 5 stupnich C! Ukazatel teploty chl. kapaliny na palubce se chova normalne. Dodavka paliva je OK, vsechny kabely jsem ocistil a nic. Jedine co pomohlo bylo ze jsem misto teplotniho cidla dal potenciometr a misto 3,8 kOhm tam dal tak 4,5 a pak to nastartovalo upne super. Je posahany cidlo, nebo potenciometr na skrtici klapce? Nemuze to byt lambda sonda? nebo jiny cidlo jehoz udaje pouziva vstrikovani k nastaveni spravneho pomeru smesi??? Poradte cokoliv ja na to musim vyzrat, uz mne to trapi pul roku.
Diky -
« Potřebuji poradit
Mám Fiat Uno 75 i.e z roku 1988 a když prší nebo je vlhko, nemohu ho nastartovat. Palivové čerpadlo,které po otočení klíčku v zapalování "zahučí", ani nehlesne. Do soustavy nedodá benzín, a bez toho to nepojede. nevíte někdo prosím Vás co s tím? Jestli má někdo podobné zkusenosti nebo ví co s tím, napište mi prosím na adresu rencj@centrum.cz Předem děkuji. Čert