FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: 500
Na to pětikilo se moc teším. Viděli jste novou Multiplu??? Podle mě jí hodně ublížili, než tohle, to radši stopnout výrobu a začít znova. Myslím, že se FIAT teď hodně dere nahoru, Panda je skvělá a podle mě bude hodně úspěšná, Alfa to sou skvosty, jen ty Lancie kdyby nebyly tak drahé... -
« Re: AF
Já měl/mám doteď 8 FIATů, 2 Lancie a 2 Alfy, všechny byly skvělé a rád na ně vzpomínám.nejhorší auto co sem dosud měl, byl asi Favorit :-( Co se týká Stila, dá se na něho v pohodě zvyknout, přední část je hodně dobrá, zadek po faceliftu taky ujde, na třídvéřko, nebo kombi to ale nemá.Nedávno sem sehnal známému Mareu W 110 JTD ELX, 2001, 100.000 km za výborný peníz, chvilku sem s tím autem jezdil, cca 500 km, a můžu říct že super. On měl předtím Citroeny a je z toho taky dost hotový.
A můj pohled na jakoukoliv diskuzi o autech, je pouze s úsměvem pronést: ALFA JE ALFA, KDO NEZKUSIL, NEVÍ :-))) -
JTF 25.12.03 20:24
« AF
Ještě se vrátím k tomu designu Stila. Hrozně jsem se na něj těšil, ale když jsem ho viděl v reálu, byl jsem hooodně zklamanej a design 5dv. jsem dodnes nepřekousnul. A to jsem Fiatista tělem i duší(měl jsem 8 Fiatů). Nedávno jsem chtěl vyměnit Tipo za nějaký SW,uvažoval jsem o jeté 156(tam mi to doma neprošlo kvůli malému kufru), také jsem chtěl koupit předváděčku Stila MW, ale nakonec jsem dostal nabídku na 2 roky starou Mareu SW za solidní cenu a bylo rozhodnuto. Designově je podle mne Marea daleko povedejnější. To sem se nějak rozepsal... -
JTF 25.12.03 20:12
« Re: Nové Punto
Taková Marea s najetýma 200tkm se dá v německu koupit docela levně, potom jak píšeš ty to nechaj stočit, naleštěj to a prodaj se slušným ziskem. Je jasný že to auto za chvilku bude vyžadovat investice, ale to je u každý značky. Podle mě je Fiat teď na takový úrovni, že situace s Ritmama a Regatama se už opakovat nebude. Kdyby Fiat neulítl designově(Multipla,Stilo)byl by v úplně jiné situaci. Je ale vidět že s novými modely začíná nabírat dech! -
« Re: Nové Punto
Ještě kdyby tak začali dělat tu studii pětistovky, to by byla bomba!!! Jinak mám obavu, aby všechno dobré od FIATu neokoukl OPEL a pak PUNTO neválcoval v prodejích, viz např DUCATO, nebo Ulysse, to jsou skvělé auta, ale na tom našem pitomém trhu mají smůlu, že sou to dvojčata francouzů.Nevím, jestli je to jen můj dojem, ale zdá se mi, že poslední dobou vidím stále víc starých Ulyssů, a Mareií jako dovozovek po bazarech. Doufám, že se nebude opakovat situace z před 10 - 13ti let, kdy sem překupníci navozili Ritma, Regaty a Cromy po smrti, stáhli tachometry, přihodili 100tisíc na ceně a hurá prodat. To pak pověst značky trpí... -
JTF 25.12.03 11:43
« Re: Nové Punto
Mám předplatné italského časopisu Quattroruote, takže žhavé novinky z koncernu Fiat tam jsou detailně rozebírány. Vždycky tak za 3-4 týdny po tom co si to přečtu, to potom je na webu, třeba jsko teď info o novém Puntu na autorevue.cz, nebo na italiaspeed.com. Takže ta podobnost předku se světly z Maserati 3200GT se nezdála jen mě a to je dobře. -
JTF 23.12.03 18:15
« Re: Nové Punto
Dlouho jsem se neozval, takže nějaké podrobnosti k novému Puntu:podlahová plošina je vyvinuta ve spolupráci s GM Powertrain, rozměry: rozvor 246,výška 150 a dělka 390 cm. Motory všechny Fiaťácké - benzínové: 1242 8V - 60CV 102Nm, 1370 8V - 75CV 110Nm, 1370 16V - 90CV 125Nm, 1747 16V - 130CV 170Nm, 1242 - 60CV 102Nm benzin-metanol,nebo GPL, naftové: 1251 16V - 70CV 170Nm, 1251 16V - 85CV 185Nm, 1910 8V - 120CV 280Nm, 1910 16V - 150CV 310Nm. -
« Re: Nové Punto
Vcera som cosi lustil na quattroruote.it, ale kedze po taliansky viem len zopar sov, tak som tomu moc nerozumel. Ale mozno si to cital ty ? Pisali tam nieco o spolocnej platforme pre buduce Stilo a Astru a takisto ma byt spolocna platforma pre buduce Punto a Corsu .. -
« Re: auto roku = faux-pas podruhé
mbe: Prave preto som uviedol R16 ako priekopnika tak posuvnych sedaciek ako aj karoserie typu hatchback ;)) PS: Proti Fiatom nic nemam, ako som uz neraz spominal, prve auto, na ktorom som jazdil, bola tatkova Croma 2.0ie z roku 93 a fakt je, ze okrem "typicky talianskych" problemov ako zamrzanie okien a centralu v zime (original dovoz z Talianska) problemy nemala ;)) -
« Re: auto roku = faux-pas podruhé
Ja prece netvrdim ze to FIAT vymyslel. Ja tvrdim za prve, ze v mem kratkem Stilu s posuvnou zadni lavici je mista habadej a za druhy, ze nemuzes srovnavat Stilo a to ani MW s Mazdou 626 nebo 6, protoze Stilo je rozmerove nizsi stredni trida, zatim co Mazda 6/626 je jasne stredni. Ja proti Mazde nic nemam a take jsem o ni premyslel (bohuzel v dome nakupu Stila byla 3 v nedohlednu), ale srovnavejme srovnatelne. -
"-- skrytý --" 21.11.03 11:37
« Re: auto roku = faux-pas podruhé
dynamic,mbe: kdybych nevěděl, že Mazda 626Wagon s vyšším posezem a posuvným zadním sedadlem se vyrábí od roku 1997, tak bych si skoro myslel, že tohle uspořádání vynalezl Fiat :-))). Ale nic proti Stilu Wagon - vypadá dobře, je prostorné, a hlavně se dá pořídit dost levněji než zmíněná 626 Wagon.
mbe: mluvíš o normálním Stilu, nebo o Wagonu ? -
« Re: auto roku = faux-pas podruhé
presne tak, ja mam tiez zadne sedadlo posuvne a ani ho nemusim mat uplne vzadu na to, aby som mal miesta nadbytok. Ono to suvisi aj s tym, ze v stile ma clovek vzpriamenejsi posed, takze panva nie je natolko vysunuta dopredu. Aspon myslim :-) -
"-- skrytý --" 21.11.03 08:39
« Re: auto roku = faux-pas podruhé
Dynamic: Vybral jsem pár čísel z testů tady na Auto CZ - podélný prostor na předním a zadním sedadle, přičemž přední sedadlo je co nejvíc vzadu: Stilo:1090+540=1630, Panda 1060+580=1640, Matiz 1030+630=1660, Fabia 1110+570=1680, Octavia 1090+590=1680, Mondeo 1090+670=1760, Stilo Wagon 1090+680=1770, Mazda 6/626 Wagon 1060+750=1830. Z těch čísel je jasné, že vpředu problém s místem (až na Matize) není, tam se musí vejít každý řidič. Ale vzadu - to už je jiné kafe. Panda, Stilo, Matiz, Fabka a Oktávka jsou malé, Wagon Stilo a Mondeo jsou o kus jinde, a Mazda 6 - proti Stilu 20 cm. Zkus Mazdu, a pak porovnávej ! -
« Re: auto roku = faux-pas podruhé
Ahoj, no ja som v tej pande aj naozaj sedel. Mam 195cm a vpredu som si sadol uplne pohodlne, ked som si presadol dozadu, mal som oprete kolena o predne operadlo, ale nic brutalne, tak isto mam oprete kolena aj v octavii. Na vysku nad hlavou tam bolo este asi 10 cm. Ale je to uzke auto, urcite nie 5 miestne. Na dovolenku by som s tym nechcel ist, ale ja sa vozim na Stile :-) Mozem porovnavat, ved zena ma pomerne priestranny matiz ale panda je vacsia. -
"-- skrytý --" 20.11.03 12:58
« Re: auto roku = faux-pas podruhé
Dynamic: Jo, druhé auto do rodiny, taková nákupní taška pro manželku - proč ne. Prošel jsem si test a tam se píše: ... i na zadních sedadlech lze na kratší vzdálenosti cestovat .... což v praxi znamená, že když si sednu na přední sedadlo, tak za mne se už nikdo nevejde. A kufr 206 litrů - bída. Váhám, jestli se takovému výtvoru vůbec má ještě říkat auto.
Wolff: třeba Avensis,Fokus,nebo Mazda 3 v pohodě. S Pandou těžko, leda že bys jednoho pasažéra dal do té rakve :-))) . Ale kam potom s bagáží :-((. -
"-- skrytý --" 20.11.03 08:18
« auto roku = faux-pas podruhé
Souhlasím se Skiacem v tom, že ta volba letos byla ujetá. Porsche a Mercedes jsou taky blbost, ale jak může být autem roku něco do čeho se ani pořádně nevejde "taková normální rodina". Anebo si myslíte, že tím autem jste schopni odjet ve 4 lidech na 14 denní dovolenou hory/moře s veškerou potřebnou výbavou ? V tom případě mi "value" vychází nula. -
« Re: auto roku = faux-pas
to skias: sorry, ale tys nepochopil, za co se ta cena uděluje :-(
Mercedes získal tuhle cenu jedno v roce ´73. To byl vůbec nějakej ujetej rok. Už jen proto, že druhej byl Fiat X 1/9, kterej se mi sice moc líbí, ale mezi ´Car of the year´ bych ho ani nenominoval. Porsche vyhrálo taky jednou - s 928, což mi přijde jako jedno z nejlidovějších Porsche v historii. Ale ještě větší úlet než tyhle dva výherci je druhé místo Rolls-Royce v roce ´65.
Holt doba je jiná a v posledních desetiletích se dává čím dál tím větší důraz na ´value for money´, což Panda nadmíru splňuje a myslím, že pozásluze vyhrála. -
« auto roku = faux-pas
To je teda zase jednou auto roku ... Kde jsou ty doby, kdy tuhle soutěž vyhrávaly AUTA jako Mercedes, Porsche ... Auto roku by mělo být takové, že když kolem něho člověk projde, tak by jím měl být okouzlen a měl by po něm toužit. Ale tohle u tohohle Fiatu teda určitě nehrozí. -
« Re: auto roka!
Je to super. Osobně se mi Panda moc líbí. Doufám, že jednou vymění moje Uno :-)
BTW: Už jsem měl docela strach, že je to jen kachna. Převzal jsem tu informaci na stránky z italiaspeed.com a u nás celý den nikde nebyla. Až teď ji přinesly seznam.cz (novinky.cz) a auto.cz a naštěstí je to pravda ;-) -
"-- skrytý --" 04.11.03 13:51
« Snímač tlaku turba
Zdar, co tak mlhavě pamatuju, Tipo TD sx mělo budík ukazující plnění (tlak) turbodmychadla. Potřeboval bych snímač pro tenhle budík. Bude asi namontován na sacím potrubí či na IC, nevím... Pokud o něm někdo něco víte (cca rozměry, cena...), dejte kdyžtak vědět - v prodejně dílů na Fiaty čuměl prodavač dost vyvaleně, že to nikdy neměl, ani to neuměl najít v katalogu :-( - a k nějakému autoriz. dealerovi (který to snad bude umět aspoň najít v katalogu :/ ) se dostanu kdovíkdy... -
« Jaky olej do Una Turbo 1,3 benzin ?
Chlapi, nemate nekde prirucku a nebo nevite jaky olej se ma lit dle specifikace vyrobce?
Jde me o motorovy olej. A o to jestli 15w, 10w nebo snad 5w.
Dky moc.
Jinak k tem Fiatum, ja vybiral podle motoru a take podle vzhledu a ten je anebo aspon byl v 90 letech fakt sexy. ( Uno Logo, Punto, Coupe, Bravo/Brava)
No a nyni ta 1,3 JTD no tak to bych si nechal libit...
-
« Re: Fiat
Mě se Multipla strašně líbí, ale než na ni našetřim, bude z ní babička :-( Musí ale mít nárazníky v barvě a hlavně obuté hliníky. Podmínkou by taky u mě byla kaplička s otáčkoměrem. Jinak bych byl asi v rámci možností bez připomínek ;-) V rámci možností proto, že se mi nelíbí umístění "budíků" uprostřed. Myslím si, že ty patří před řidiče... -
« Re: Fiat
To Nadšenec: Strejda Multiplu má, ale sotva mu skončí leasing, tak jí pouští do světa. Krom toho že s ní má problémy, tak ho sere ještě to, že se ho lidé ptají " Co to je za hnusný auto?" To by mi taky asi vadilo. Sám osobně ji považuji za jedno z nejošklivějších aut a nelíbí se mi ani zevnitř, ale fakt je že je uvnitř velice prakticky řešená a když by vypadala k světu, tak by z ní mohlo být solidní rodinné auto.
-
« Fiat
Tak jsem zkouknul pár fotek Fiatu Idea a musím říct, že se mi moc líbí. Přijde mi to stejnej "mazlíček" jako Panda, kterou jsem měl dnes poprvé potkat osobně.
Mám pocit, že s takovými auty by se Fiat mohl vymanit z krize (snad jen ten facelift Punta je zepředu dost brutální :-( ). Jak to vidíte vy ostatní?
PS: Taky moc lituju toho, že se chystá facelift Multiply. Nová verze by měla být mnohem víc konvenční - to snad pomůže prodeji, ale škoda jednoho opravdu originálního auta... -
« Re: Fiat Croma
2.5TD do Regaty leda do kufru, uz jsi ho nekdy videl ? Muzes jen menit bez velkych problemu modelove stejne, tj.Lancia prisma, delta stara, 1.9TD, vykon 80k, meli cerpadlo nahore, ale vyvody na prislusenstvi O.K. Z novejsi rady 1.9TD 90k jako Tipo/Tempra ci Lancia Dedra/Delta new jdou taky, ale musis vedet co mas delat a mnozstvi uprav v souvislosti ze neco nesedi uz znacne narusta. (mimo jine nainstalovat olejovy chladic vidím jako znacny problem) Pokud o tom nic nevis, tak vymen jen typove shodny motor se starou radou 80k., viz vyse. -
« Re: Motory
to AF: Mám takový pocit, že i motor 1.9CDTI/110kW pro nový oplácký modely je v podstatě 1.9JTD. Jinak nevím, jak by se Opel od svých podprůměrných 2.0DTI a 1.7CDTI najednou dostal k objemu 1.9 a výkonu 110 kW. V koncernu Fiat se tenhle motor asi objevi u Alfy GT Coupe. Je tak? -
« este k tym motorom
Nechcem sa samozrejme hadat :-) Ja som cerpal informacie hlavne z internetu, ak mate niekto info priamo od fiatu je to spolahlivejsie. Na fiat.de pisu ze 1.4 motor je najnovsi prirastok do FIRE rodiny. Zdvihovy objem 1368 a vykon 95k pri 5800ot sa nezhoduju s oplackou 1.4. Opel ma objem 1389, nazyva sa TWINPORT a vykon ma 90k pri 5600 otackach min-1. -
« Re: Motor 1.4 16v
Drei, zwei, eins, Fire!
Mit dem neuen, innovativen 1.4 16V-Benzinmotor und 70 KW (95 PS) ist die Fire-Baureihe auf höchstem Niveau, was Komfort, Leistung und Verbrauch angeht. Kern der Entwicklung: eine Steuereinheit, die selbsttätig alle Funktionen des Motors koordiniert. Ihr schnelles und präzises Ansprechverhalten optimiert das Zusammenwirken der Bordsysteme vom ESP bis zur Cruise Control. Auf diese Weise wird eine komfortable, geräuscharme und souveräne Fahrt bei gleichzeitig sparsamem Verbrauch und niedrigen Schadstoffemissionen nach Abgasnorm Euro 4 erzielt. -
« Re: Motor 1.4 16v
Motor 1.4 16V je najnovsi prirastok do rodiny FIRE - co je skupina motorov, ktore fiat vyvinul v dobach Fiatu UNO. Podla mojich informacii by sa mal tento motor montovat do Stila od noveho roku, kde by mal nahradit iny FIRE motor 1.2 16V (80k). Od noveho roku sa budu do Stila dodavat aj nove Multijet diesle a v polovici roku 2004 bude nasledovat facelift ..