FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Fiat UNO 1,3 D a vibrace výfuku
Fiataci poradte. Mam Fiat UNO 1,3D, rv.90-LOGO. Jiz 2x jsem daval novy vyfuk-Bosal, Walker a vzdy se "uklepe". A to nejlepe primo pri vstupu trubky do prvni zadniho tlumice, takze pak se to neda zavarit. Instalace probihala v orig. servisu Fiat, takze chyba v montazi nebyla. Pri motoru na volnobeh se prave vyfuk docela klepe (+-1cm), takze je logicke ze se ukrouti. Tedka jsem zvysil otacky na volnobeh ale myslim si ze je to o dost. Mate nejake podobne zkusenosti?
A jeste bych mel jeden dotazek na UNO 1,3D-prevodovka, na 5 mam optimal rychlost 80-90, pri 100 vylozene motor trapim. je to tohle normalni? -
« Re: Fiat Punto (starší) Sporting
Ke spotrebe 185/60/R14. Mam je na aute a mam celkem nizkou spotrebu, nejak dramaticky narust spotreby vuci 175 bych necekal. Muze se stat samozrejme, ze nejaka 185 od nejakeho vyrobce muze mit lepsi valivy odpor nez nejaka 175 od jineho vyrobce ( teoreticky ). Sirsi guma sice bude o neco drazsi a prece jen o nejake promile zvysi spotrebu, ale na druhou stranu dele vydrzi. -
« Re: Fiat Croma
Na www.techbooks.cz su rozne automobilove prirucky, je tam aj Croma od 87 do 93r.,benzin aj nafta. Ja som si prirucku Cromy kupil, je celkom dobra, ale je po francuzsky, stalo ma to 750 kc.
Mozu to poslat aj postou na Slovensko. Treba si vyplnit internetovu objednavku, peniaze poslat vopred medzinarodnou slozenkou ,stoji 100sk a k tomu este manipulacni poplatok 120 alebo 100 kc.
Potom to pride na colnicu..., alebo lepsie je to vybavit si cez niekoho kto byva v Cechach, tam to pride normalne dobierkou bez tychto poplatkov.
Peniaze poslat na c. uctu 271581660297 kod 0100 Komercni banka Praha.
Nejake .pdf su na internete
[odkaz]
Ak sa mi niekedy bude chciet tak to z tej knihy skusim prelozit a potom by to mohlo byt na CD-R. -
« Re: Re:
Je skoda, ze je to kvartalni statistika, nejlepsi by byla on-line. Chybi ale rozliseni sluzebni-soukroma vozidla. Tato statistika by mne velice zajimala, zejmena dopad na Skodu a VW. Protoze jsem snad jine auto nez skodu ve statni sprave a nejen tam nikde nevidel. Byl bych rad, kdyby byl Fiat vys. Myslim si, ze bohuzel ani Stilo s tim nic neudela. Stejne jako A147. Lidi oni moc nevedi, a radsi daji 529 tKc za mene vybavene konzervativnejsi auto. Maji z toho strach ? -
« 1.9TD vs. D1
Musím pochválit motor v mojí Tempře (1.9TD/66kW). Když jsem jel před pár dny po D1 přes vrchovinu, spěchal jsem víc než obvykle a tak jsem jel víceméně konstatních 150 km/h. Na tom by nebylo nic zvláštního, ale všimnul jsem si Roveru 820 Si, který se motal pořád okolo mě - z kopce jel víc, do kopce mu zřejmě docházel dech. Tak jsem si říkal, že tenhle fiaťácký turbodiesel má stále ještě docela slušnej zátah. Předpokládám, že takový JTDéčko by dokázalo jet výrazně víc - BTW není tu nějaký šťastný majitel auta s JTD, který někdy zkoušel co to dá do kopců na D1 ? -
« Re: Tipo
Zdravím.Ja mam na Tipu 1,4 nalitano 150,000 km katalyzator tam nemam uz asi 50,000km. Zdá se mi ze bez katu to lépe jezdí. Jinak mam super mechanika, ktery opravdu Fiatům rozumí a taky není tak drahý jak v servisu. Je z Frýdku-Místku. Kontakt na mě je: f.enrico@post.cz -
« Re:
To je fakt, nebudu pichat do vosiho hnizda, jeste by na mne vylitl nejakej trubec... mimochodem vyuzil jsem nabidku bezplatne prohlidky autorizovaneho servisu a mel jsem trochu fedry co tam vsechno odhali a oni mi po hodine sdelili, ze mam prasklou cedulku pod SPZ a jinak je vsechno OK. Hlavne me prekvapily tlumice, mam to uz nejakych pet let, ani jsem na ne nesahl, nalital jsem s tim 80.000 km, auto je asi z pate ruky a podle mereni je vsechno ( brzdy, tlumice, sbihavosti,...) v azuru. Behem te hodinky jsem si prohlidl katalog origos doplnu a valil jsem bulvy (sakra proč píšu bez diakritiky!). Byly tam různý volanty, spoilery atd, ale i kravat Marea Weekend, šátek Barchetta, deštník Mutipla, froté župan Fiat a hromada takovejch věcí, co jsem vůbec netušil. Taky knížka o vzniku Fiatu Brava, nemáte ji někdo ?
Ta sleva na Bravu je 17.000, pouze v kombinaci s vozem r.v. 2000 je to - dalších 13.000, takže dohromady 30.000 ( aspoň v Imos autu v Brně). -
« Re: Lenive Tipo
Tak sem pres vikend zhodil vyfuk a snazil se zbavit cinkani. A cekalo me nemile prekvapeni. Ono to nebylo ani tak vevyfuku ale v katalysatoru :-( Tak sem to vysypal a uz tam neni vubec nic. Ale moc tam toho nebylo. Rek bych ze sem koupi peknej...... Kolik muze vyjit starsi Kat ? A kolik novej ? -
wolff 08.04.01 13:19
« Bez nadpisu
O spolehlivosti PD pšššt, to je zase rozohníš!! To zase budou škodovkáři útoční...
Jo, ale principielně máš pravdu. Teď se tam dohadovali o tom, že PD u passata má mít servisní interval 50000 km. Totální hovadina, když vemeš v úvahu, že ještě před 6 lety si musel chodit třeba se SEATEM 55 kW po 7500 km...No ale budiž, určitě bych si to nelajznul -
« Re: CR vs. PD
Ten systém PD bude asi opravdu extremně náročnej na olej i naftu, možná díky tomu je ten systém tak úžasně poruchovej - alespoň v našich podmínkách, co mám reference z Ivacaru, a to jsou ty slabší verze. Verze 110 kW asi u nás moc nefrčí, protože Octavii nebyla dopřána. Kultivovanost chodu, v tom asi nemá JTD konkurenci, obzvlášť 2,4 pětiválec. -
wolff 06.04.01 14:56
« Bez nadpisu
Jo Pavle souhlasím, taky sem se už o těch 110 kW dozvěděl. Jenže to pravděpodobně nebude tak zcela sériový motor a je určen jen pro vyýrobu limitovaného počtu aut. Na autosalonu to představovali společně s Cuprou. Jojo vím o tom. A co se týká kultivovanosti chodu ....tak s tím se nedá nic jiného než souhlasit -
« Re: CR vs. PD
to Theo: Taky si myslím, že commom-rail je perspektivnější, ale sdružené vstřikovače (PD) mají něco do sebe. Laicky bych to viděl tak, že CR má výhody v kultivavanějšího chodu motoru (vstřikovací tlak nezávisí na otáčkách, libovolný počet libovolně časovaných vstřiků atd.) a ve větší unifikaci dílů. Naopak PD v současnosti umožňuje vyšší vstřikovací tlak (přes 200 MPa) a taky bych to u PD odhadoval na menší hydraulické ztráty v palivové soustavě (nemusí tlakovat tak velké objemy jako CR + minimalizace hydraulických rázů). Určitě exitují další rozdíly a výhody těchto dvou systémů. Pokud se nepletu, tak jsem někde zaslechl, že PD motory vyžadují extrémně kvalitní motorové oleje, kvůli zajištění mazání vačky, co pohání jednotlivé vstřikovače (?). -
« Re: 110 kW ?
to Wolff et al: Musím Tě Wolfíku zarmoutit, s těmi výkony TDíček se Autokomplex nemýlí a v tomto ohledu mají němci před zbytkem světa dost značnej náskok. Motory 1.9TDI existují ve verzích 66, 74, 81, 85, 96 a 110 kW, přičemž kromě 66 a 81 s "klasickýmů rotačním vstřik.čerpadlem se jedná o motory se sdruženými vstřikovači (pumpe-düse, PD).
Nejvýkonnnějí 1.9TDI/110kW/320Nm se od letošního roku dává do Golfů, Bory a Seatu (Leon tuším). Takže pokud v druhé polovině roku přijde na scénu Fiat s 1.9JTD/103kW 16V, tak TDíčka výkonově netrumfne. Možná ale bude lepší, co se týče kultivovaného chodu - 1.9JTD jsou v tom myslím už nyní lepší než 1.9TDI/PD a až na JTDéčko posadí 16-ventilovou hlavu, tak by to mohl být ještě lepší zvuk. Volkswágni plánují přechod na 16V u svých 1.9TDI až v roce 2003, přičemž avizovaný výkon má být okolo 130 kW.
Jinak nabídka Fiatu, co se tyče turbodieslů je na velice dobré úrovni už nyní - když nepočítám němce, tak žádná automobilka nenabízela a nenabízí do aut velikosti Fiatu Marea (nižší stř. až střední třída) motor na úrovni 2.4JTD. Tady se může našinec za méně než 700.000 Kč dostat k vyjimečným naftovým požitkům. -
« Bez nadpisu
Nevím, jestli tady nebo někde jinde jsem četl, že Němci mají metodiku měření výkonu odlišnou od Italů, že jim jako při stejným reálným výkonu vycházejí lepší hodnoty ( o kolik % ale nevím). Common rail se zdá perspektivnější, trochu se divím proč ho VW tvrdohlavě odmítá (možná je to něco ve smyslu koncernových pravých pidizrcátek), když třeba Audi common raily používá. -
« Nove auta na predaj
Cavte vseci. Naskytla sa moznost doviezt nove auta talianskej vyroby (Fiat, Alfa, Lacia) za super ceny. Ide o starsie modely, ktore sa nepredali pocas produkcie, tak su teraz za super ceny. Napriklad Brava 1.3 z roku 96 za cca. 3000US$ Ide o auta roku vyroby 95-98. Myslite, ze by o taketo auta bol zaujem? -
« trocha inzerce
Ahoj fiaťáci, koupil jsem si Tipo a zbyla mi doma Regata.Jsem první majitel v čechách,má původní lak - zelenou metalízu,je to 1,5 i.e., r.v.88,nebouraná,čerstvě po STK, za 25t.Kč.Mám k tomu ještě 4x pneu,tak kdyby měl někdo zájem,tak na mail B_Buba@seznam.cz -
« Re: Fiat v r.2001
Co se týče krouťáku u 1.9JTD 16V, tak to tam bohužel nepsali. Pokud ale vyjdeme z krouťáku 275Nm pro 1.9JTD/85kW, který letos bude v AR147 a dále z parametrů prototypu 1.9JTD testovaného loni v AR156 (105kW, 280Nm), tak by šlo tipnout oblast 280-320 Nm. No na pár Newton-metrech nesejde, hlavně ať je ten motor co nejdřív v produkci. -
« Re: Lenive Tipo
Fiat v Ostrave bych bral jako posledni staci. * tam auta a jsou dost drazi. Nemam s nima zkusenost, ale znam 3 pripady, z nichz jeden po oprave brzd musel dojet domu na rucce a druhem upadl cerstve vymeneny vyfuk .... Pak jsem cetl, ze otevrel novy FIAT v Hlucine. -
« Re: Lenive Tipo
aaa kolega z Ostravska. Mam vyborne zkusenosti s FIAT Nordex Havirov tel. 069/644 10 20. Je tam dost mechaniku s Tipy, urcite ti poradi. Je to na rondlu v Suche, kdyz pojedes od Karvine, tak za Frantiskem doprava na 4- proudovou silnici a je to po 2 km. Od Ostravy: rondl v Havirove pred nadrazim, smer Orlova, furt po hlavni a po 3 km prijde rondl s Nordexem. Mozna bys mohl ztratit slovo pred prijimacim technikem p. Motlochem, ze se to dozvedel od toho s tou modrou Bravou 1.8, co furt chvali ty fiaty. Mozna bych mohl dostat slevu na blatnik :-)))). Podle mne to muze byt spatna lambda sonda, ktera vyhodnocuje spatne slozeni vyf. plynu a timpadem ridici jednotka nevi, jakou ma nastavenou smes a motor pak blbne. Dej vedet, jak to dopadlo. -
« Lenive Tipo
Zdar lidi. Mam dotaz na TIPO mam 1,4ie a mam takovy problem. Za studena mi strasne litaj otacky a skoro to vubec nechce jet. Za tepla je to lepsi ale porat to neni ono. navic se mi zda ze se mi nejak moc vysplhala spotreba. Pri porovnani s brachovym fatanem se mi zjezili vlasy na hlave. 7,4 vs mojich ted necelych 10 je to pumerna a porad leze nahoru :-( Resim to z jednim servisem ale porad tam neco udelaj a porad to neni ono. Tahne se to dlouho. Nevite nekdo o nejakem dobrem a levne servisu na fiaty v karvine nebo Ostrave? Diky za rady. -
« INFORMACE
Kdo mi podá co nejlepší a nejpodrobnější informace o FIAT PUNTO 75SX, rok výroby 1995? Rád bych se o tomto typu dozvěděl co nejvíce a nevím kde. Případně uvítám nějaký odkaz na www. Pokud někdo takové info máte, dejte mi vědět na: roman.nemo@quick.cz
Děkuji moc. -
« Re: Nové Punto
Taky jsem to cet. I u nas to bude lepsi a lepsi, fiat v prodejich klesl, aby se mohl odrazit :-))). Nevim jestli jste si vsimli, ale ja mam pocit, ze se Bravy drzi porad na stejnych cenach jako loni. Napr. 1.8 z 1996 s 97 tkm za 220 tKc, Brava 1.6 SX r.v. 95 !!! v zakladu se 88 tkm za 205 tKc. Ze bych prodal Bravu dokud to jeste jde ? :-)))) -
JTF 27.03.01 09:33
« Nové Punto
Nevím jestli jsem to tady už někde nepsal, jestli ano - omlouvám se. Fiat má nový rekord, po 19 měsících od náběhu výroby se nového Punta vyrobilo 1 milion kusů, předchozí verze k tomu potřebovala 22 měsíců. Dále se Punto stalo nejprodávanějším dováženým automobilem do německa za rok 2000. Takže jak je vidět je nové Punto oblíbenější než předchozí verze, bohužel u nás je tomu přesně naopak.
Auto při přechodu z volnoběžných otáček do provozních otáček 1. stupně karburátoru se dusí a v některých přípádech se i zastaví s oblibou zvláště ve středu křižovatky.
Při překročení do 2. stupně karburátoru již normálně akceleruje.
Byl jsem již v několika servisech, kde mi většinou rozebrali celou karboraci, ale bohužel neopravili. Následkem jejich činnosti se mi většinou zvýšila spotřeba.
Nemá někdo zkušenost s podobnou závadou, případně mi poradit jak to řešit.