FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: FIAT-motory
ad Pavel KR5:Ja jsem v roce 1995 jezdil Cromou 1.9 Tdi a tehdy bych dal ruku do ohně že není na světě lepší ropák než tohle.To auto bylo prostě fantastické!Jinak mě Fiat provází od kolíbky,otec mě vezl z porodnice v jeho tehdy nové 125p/1500 z roku 1971,to auto nám vydrželo 18 let a nebylo nic lepšího.Já sem minulý týden koupil 125p/1500 z roku 1971,najeto 60.000 km,naprosto originální špičkový stav a jsem z toho auta tak unesený,že Stilo už týden stojí a jezdím jen polákem.Dále mám 128 rally a 850 sportcoupé a jsou to nádherné auta.Mě na Fiatu vadí, že opustil tradici sportovních, karosářsky odlišných variant obyč.cestovních aut za rozumné peníze.Snad jen Stilo 3Dv se to snaží trochu zlepšit. -
« Re: FIAT-motory
to af: Se strategii Fiatu je dost nejisty a promenlivy. Napr. v poslednim AutoTipu je clanek, kde se tvrdilo, ze Multipla bude pokracovat a naopak zastavi vyvoj kompaktniho vanu na bazi Stila.
Jinak kombik na bazi Stila by mel prijit na podzim, pred cca pul rokem jsem nekde videl fotky a bylo to docela hezky. Sice trochu podobny Volvu, ale furt se mi to libilo vyrazne vic nez soucasny 5-dverovy Stilo.
Co se tyce vyvoje TD motoru, tak Fiat a AR dost pospavaji. V roce 1997 uvedli 1.9JTD/77kW/255Nm a 2.4JTD/100kw/304Nm a dodnes se pohnuli dopredu jen o malej kousek (1.9JTD/85kW/275Nm a 2.4JTD/110kW/305Nm). A to ubehlo celych pet let!!! Rada jinych vyrobcu za tu dobu pokrocila o poradnej kus dal (a to vetsina pouziva common-rail se kterym prisla Alfa). I takovy Volvo, ktery obvykle TD motory jen kupovalo, vyvinulo vykonove lepsi petivalec nez je soucasny 2.4JTD. Jestli Alfa letos konecne neuvede ten dlouho avizovany 1.9JTD 16V (cca 103 kW), tak fakt nevim. -
« Re: FIAT-motory
xtra: Stilo mam od unora,zatím je fakt vše OK.O žádných nemocech jsem zatím neslyšel,jediné co se zatím měnilo bylo přidání nějaké pružné hmoty na lak prahů,protože se údajně odíraly od kamínků, nevím, já s tím problém nemám.
AD facelift Multiply: ten určitě nebude, nové vedení FIATu to smetlo ze stolu,spíš to vypadá na zastavení výroby.To nové MPV byla nová generace Ulysse, ale podle mě se jim to vůbec nepovedlo, ale stejně se do ČR dovážet nebude.Na podzim vyjede Stilo kombi, neviděl někdo někde fotky??? -
« Re: Stilo,Marea ...
Myslím, že v novým AutoHitu jsem viděl první fotky nějakýho MPV od Fiatu, není to podobný vůbec na nic. No že by to bylo zrovna okouzlující (ale který MPV kromě Multiply okouzlující je, ře?).. ale ty první fotky většinou za moc nestojí, snad to ještě vypiplají. -
« Re: FIAT-motory
Ještě k motorům - když jsi tak závislej na krouťáku, do AR 147 dávají JTD s tuším 275 Nm, prostě Fiat nemůže mít co Alfa ( asi jako Škoda do VW). Nevím, jestli to byly dětský nemoci, ale z autorizovanýho servisu jsem měl hlášky o značné poruchovosti právě PD motorů, snad je i nějak háklivější na naftu, takže se asi vyplatí tankovat v Německu, zvláště jsi-li ze Slovenska. Jinak se mi zdá, že PD má proti TDI ještě tvrdší zvuk ale co hlavně - když to víc honíš, tak je hodně vysoká spotřeba. Jeden kořeň z firmy přešel z TDI na PD a při těžké noze a ve městě je rozdíl asi 2 l v neprospěch PD. Ale jinak nic ve zlým.Zdá se mi, že v současnosti jsou s TD nejrychleji dopředu u Fordu a samozřejmě se těším taky na 1,9 JTD 16v od Fiatu nebo spíš Alfy. Trochu si s tím dávají na čas, protože první zprávy o tomto motoru byly už někdy před rokem a dýl, ale aspoň to nedopadne jako s ukvapeným nasazením prvních PDéček. Fiat s uvedením novýho modelu nikdy nedává novej motor, ale až v průběhu. -
« Fiat UNO Turbo
Mám již delší dobu toto malé italské letadlo a sháním někoho kdo má kontakt na dovoz tohoto typu z venku, boj z korozí už mně zmáhá a tak bych nejradši udělal přestavbu, uvítám i výměnu skušeností s opravami tohoto typu. Dík za odpověď duchy@centrum.cz nebo tlf: 0737 177392 -
« Re: FIAT-motory
Obavam se, ze jsem toho o modernich dieselovych motorech precetl az moc (dost mozna slo ten cas stravit smysluplneji). Takze bych Te asi mohl opravovat donekonecna. Jinak to, jaky tlaky dava PD vi i kazdy prodavac VW, a to jsou opravdu hodne malo fundovani typci (stejne jako v ostatnich autosalonech). Radsi toho nechame, snad pouze aby po nasi kratke diskuzi nezustala nejaka vetsi dezinfomace - tlak 1350 bar dosahuji "common-rail" prvni generace, zatimco druha generace uz je na tlaku 1600 bar (napr. BMW 2.0d/110kW, Ford 1.8TDCi/85kW, Volvo 2.4TDI/120kW atd.). -
« Re:
wolff>Samozřejmě, že je ideální do Punta
a o tom som od zaciatku pisal, na tuto triedu mi pride motor 1.2 16V absurdum, takze sme sa nakoniec zhodli a dohodli ;o) ak si precitas neargumentoval som vykonom VW 1.2 12V vs. FIAT 1.2 16V, ale hovoril som o tom, ze by bolo absurdne montovat motor VW 1.2 12V trebars do Golfu, nie to este do Passata ;o) -
« Re: FIAT-motory
Pavel_KR5> Tiez nic v zlom, ale ohladom Common-Rail vs. TDI PD vs. TDI by si si mal este co-to precitat aby si potom netvrdil, ze tam nie je "zadny enormni rozdil". System Pumpe-Duse ako prvy na svete (!) dosahuje vysokotlakoveho vstrekovania paliva s tlakom az 2.050 bar, zatial co Common-Rail dosahuje len 1.350 bar. Cim vyssi tlak, tym jemnejsie rozptylenie paliva, tym viac paliva sa dostane do valcov = vyssi vykon, vyssi krutiaci moment, nizsie emisie atd atd.
Jinak chapu Tvoje okouzleni modernimi turbodiesely a tendency o nich psal rozsahle prehledy a srovnani (taky mne to potkalo pred par lety).
Nijako turbodieselmi okuzleny nie som a prehlad som spravil len a len preto aby som argumentoval tym co som napisal, neviem preco by som si mal nejake prehlady robit. Staci pohlad na technicke specifikacie a mas v tom jasno. Ale rovnako ako TDi ma dokaze okuzlit aj Stilo 2.4 V5 20V alebo VW 1.8 20V Turbo atd ;o).
A na zaver - za uplnou spicku mezi dvoulitrovymi TD motory nepovazuji VW TDI-PD, ale BMW 2.0d/110kW/330Nm a to svete div se pouziva common-rail.
Vidis, kazdy povazujeme za spicku nieco ine, VW 1.9 TDi PD/110 kW/320 Nm ma takmer identicke parametre s tebou spominanym BMW 2.0D. S tym BMW motorom mam osobnu skusenost z jednej predvadzacej show a jedno sa musi nechat - zvuk motora je vyladeny tak dokonale ze nepoznas, ze je to diesel na rozdiel od VW. S TDi PD 110 kW som nesiel, takze priamo porovnavat nemozem.
tak bys mohl priznat chybu a ne rozsahle mlzit
sorry, ale vsetko pisem strasne rychlo a nemam prilis vela casu si to po sebe citat a doplnat, tak sa stane ze narobim kopu chyb a preklepov a aj nieco zabudnem, budem sa snazit byt doslednejsi ;o) -
« Stilo,Marea ...
Ahoj chlapci,
kukam ako sa tu pekne dohadujete a uz nejak zapominate na novinky.Protoze mam FIATA, tak mne to tak nejak zajima vse okolo - no a slysel jsem ze u FIATA ustupujou od MPV a budou delat novou MULTIPLU, 4x4 STILO SUV, a combi STILO + nastupce MAREy.Takze otazka se nabizi - mate nekdo podobne info ci nejake foto a tak....?!
Diiiik :-))) -
« Re: FIAT-motory
to xtra (k prisp. 1492 a 1503): Kdyz uz napises blbost jako napriklad, ze "stillo ma krutiaci moment len 200 Nm, aj to len vdaka common-rail. Pumpe-duse od VW by malo pri podobnych parametroch vykonnostnych aspon 250-300 Nm a to je dost velky rozdiel" a theo Te na to upozorni, tak bys mohl priznat chybu a ne rozsahle mlzit.
Jinak chapu Tvoje okouzleni modernimi turbodiesely a tendency o nich psal rozsahle prehledy a srovnani (taky mne to potkalo pred par lety). Radsi se ale krot, protoze ani teoreticky o tom zas tak moc nevis a tak delas chyby, ukvapene zavery apod.
Jeste k tomu, ze porovnavat CR a TDI (bez PD) je nezmysel. Ani ne. Jednak je to realita na trhu, ze leckdo si vybira mezi Octavii TDI a Stilem JTD a jednak v obou pripadech se jedna o vysokotlake vstrikovani. U Octavie TDI je maximalni vstrikovaci tlak 120 MPa (rotacni vstrikovaci cerpadlo + vyuziti hydraulickych razu ve vysokotlakem potrubi za cerpadlem) u JTD je tlak konstantne 135 MPa. Takze zadny enormni rozdil.
Ukoncim to kritickym minirozborem dalsiho kousku textu z Tveho prispevku 1503 ("... pomenovanemu cerpadlo-tryska (Pumpe-Duse) a ktora je momentalne spickou na trhu a objedktivne je podla odbornikov o hodny krok pred motormi so systemom Common Rail"). Nemam nic proti PD motorum (cesky se jim taky rika "sdruzene vstrikovace", coz je vystiznejsi nez otrocky preklad "cerpadlo-tryska"). Na dnestni dobu maji sice tyhle motory trochu traktoroidni zvuk, ale i tak znamena aplikace teto nakladakove technologie do osobnich vozu technicky prinos. Jinak se ale PD moc neuchytila, de fakto vsichni ostatni vyrobci presli na common-rail. A na zaver - za uplnou spicku mezi dvoulitrovymi TD motory nepovazuji VW TDI-PD, ale BMW 2.0d/110kW/330Nm a to svete div se pouziva common-rail.
Jinak nic ve zlym :-) -
wolff 20.05.02 12:57
« Bez nadpisu
Já že nadávám? Já nenadávám. Já jen říkám, že parametry u benzinových VW motorů mi nic neříkají, resp. nejsou pro mne směrodatné, neboť pokud o tom něco víš, tak víš, že všechny jsou brány za použití paliva 98 okt.(což nikdo nepoužívá, zvlášť u 1,2) a měřeny podle německých norem. A světe div se podle německých norem vychází výkon o 10% více.Tudíž nemůžeš porovnávat 1,2 od VW s jejich naměřeným výkonem 47 kW a 1,2 od Fiatu s výkonem 59 kW a k tomu ještě ve spolupráci s 6 st. převodovkou. A to ještě na německé brzdě u toho Fiatu naměříš zcela běžně výkon o těch 10% vyšší, tudíž nějakých 64 kW. A to už je i vzhledem k té převodovce reálné. Mimochodem ten motor je velmi malý, kompaktní, tudéž i lehký. Samozřejmě, že je ideální do Punta, ale i ve Stilu si svoji práci vykoná. Mimochodem ty parametry zrychlení jsou si velmi podobné s tebou zmiňovaným Passatem TDI. (a to i vzhledem k hmotnosti). -
wolff 20.05.02 09:30
« Bez nadpisu
Sem to dostal od kamošky. A kde ona to vzala, ví bůh...Ale je pěkný. U Stila 1,2 s tím, že se jedná o 6-kvalt stačí. Ty parametry jsou docela vyhovující. Raketa to není, ale zase je to hodně úsporný. Opravdu porovnávat 1,2 (která je špičkou v této kubatuře) s VW 1,2 je totální pitomost. -
« Re: FIAT-motory
af> no mne sa 5-dverove stilo paci viac ;o) ale to je vecou nazoru. nabehane na tom nemas veru vela, ako dlho mas to stilo? Celkom ma zaujima ako budes moct o kvalitach poreferovat tak po 15-25.000 km, zatial je predcasne o niecom hovorit. Zaujima ma hlavne, ci Stilo netrpi beznymi chorobami novych automobilov (vid diskusia o Peugeot 307), pocul som, ze sa nieco na Stile udajne kazi, ale to je info tak z 5-ruky, preto sa pytam radsej priamo. -
« Re: FIAT-motory
pre prehladnost motory este raz, zle sa mi to sformatovalo
FIAT 1.9 JTD 59kW [196 Nm / 1500 ot.min]
FIAT 1.9 JTD 85kW [255 Nm / 2000 ot.min]
VW 1.4 TDi PD 55 kW [195 Nm / 2200 ot.min]
VW 1.9 TDi PD 74 kW [250 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi PD 96 kW [310 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi 66 kW [210 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi 81 kW [235 Nm / 1900 ot.min] -
« Re: FIAT-motory
theo> no asi ti trochu unikla pointa, o com sme sa bavili v suvilosti s TDi, tak to zhrniem na priklade porovnania cisto len vznetovych motorov FIAT vs. Volkswagen
FIAT 1.9 JTD 59kW [196 Nm / 1500 ot.min]
FIAT 1.9 JTD 85kW [255 Nm / 2000 ot.min]
VW 1.4 TDi PD 55 kW [195 Nm / 2200 ot.min]
VW 1.9 TDi PD 74 kW [250 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi PD 96 kW [310 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi 66 kW [210 Nm / 1900 ot.min]
VW 1.9 TDi 81 kW [235 Nm / 1900 ot.min]
ak si precitas diskusiu spatne tak si vsimnes, ze som argumentoval tym, ze na taky krutiaci moment [195 Nm] aky dokaze VW dostat uz s 3-valcovym 1.4 TDi PD na to potrebuje FIAT 4-valcovy 1.9 JTD. Dalej ak si porovnas motory 1.9 TDi PD 74 kW resp. 96 kW, tak tie hravo predcia krutiacim momentom 1.9 JTD 85 kW. Keby VW robil motor 1.9 TDi PD vykonu 85 kW, krutiaci moment by bol asi niekde okolo 270-280 Nm a to je zase viac nez 255 Nm u FIATu a tak by som mohol pokracovat dalej ... Skratka dieslove motory od VW su na spici sucasneho trhu, ved je to prave VW, ktore vyvinulo 10-valec TDi s krutiacim momentom okolo 750 Nm!!!
suma sumarum, ak kupovat diesel, tak preferovat VW v pripade benzinu uz take rozdiely nie su. Sice sa tato diskusia toci len okolo krutiaceho momentu, ktory nie je jedinou prioritou podla ktorej sa vybera motor, ale VW TDi PD maju v mnohom navrch pred ostatnou konkurenciou.
Poznamka na zaver: porovnavat JTD s TDi (bez PD) je nezmysel, vzhladom na to, ze JTD vyuziva technologiu vysokotlakoveho vstrekovania paliva Common Rail a obycajne TDi (bez PD) ju nema. Ekvivalentom k JTD je TDi PD, ktore pouziva vlastnu technologiu vysokotlakoveho vstrekovania paliva pomenovanu cerpadlo-tryska (Pumpe-Duse) a ktora je momentalne spickou na trhu a objedktivne je podla odbornikov o hodny krok pred motormi so systemom Common Rail.
81 kW a 66 kW TDi (bez PD), ktore Ty spominas z Octavie som preto uviedol len okrajovo, su to stare motory, ktore nie su technologicky ekvivalentne JTD. -
« Re: FIAT-motory
to xtra: kde jsi přišel na točivej moment Stila JTD 200 Nm ??? Je to 255 Nm a v Octavii 81 kW jsem se svezl, ale bylo to ubohý, motor hodně hlučnej a dynamika asi na úrovni mýho vyžilýho 66 kW / 187 Nm v Tipu. Takže nevím, co je na tom motoru tak´úžasnýho. Asi tak jedině to, že je německej (což je pro hodně prosťáčků u nás pádnej argument). -
« Re: FIAT-motory
Zatím mám najeto asi 4.000 km a měl jsem problém s vrzáním řadící páky, ale pak se ukázalo,že to vrže kvůli špatně namontovanému zámku zpátečky, takže to nemělo s autem nic společného.Jinak naprosto v pohodě, motor se začíná krásně probouzet,uvidíme co to bude dělat dál.Mimochodem,kupoval jsem auto co stálo u dealera na saloně od uvedení na trh,což byl tuším listopad,takže by se dalo říct jedno z prvních.Jediná věc co mě trochu nesedí je design zadní části,oproti krásnému předku je to rozdíl.Třídveřák je bomba,ale 5-ti dveřák už tak pěkný není, ale zvykám si. -
« Re: FIAT-motory
samozrejme, ze motor 1.2 16V je urceny len pre vychodne a im podobne trhy, ani fabia junior {najma so skvelym motorom 1.0 37kW) sa nepredava od ceskych hranic na zapad ani na juh, len na vychod. staci mi vsak pohlad na technicke udaje 1.2 16V ktoreho krutiaci moment vrcholi pri 4.000 ot/min "zavratnou" hodnotou 114 Nm a skutocne si dokazem predstavit ako to auto moze ist. na druhej strane sa mi zda dost nadhodnoteny udaj o zrychleni 0-100 km za 13.4 s, ale moze byt, ze fiatu sa to s 1.100 kg vaziacim stilom vazne podarilo. motor 1.2 16V neodsudzujem, len si myslim, ze to je motor do punta a nie do stila. a urcite nebudem daleko od pravdy ked napisem, ze stilo bude minimalne take lenive ako vw polo 1.2 12V 47kW {3-valec), s ktorym som par km na pradvadzacom aute najazdil. cenovy rozdiel je opat druha stranka vyhodnosti kupy toho ktoreho modelu. jednoducho mne sa motor 1.2 16V do stila nijako nehodi a nevzbudzujem to dojem auta kategorie, do ktorej sa stilo zaraduje.
stilo je ale velmi vydarene auto, skutocne sa mi paci a najma 5-valec 2.4 20V vo vybave ABARTH je za tie peniaze {cca 850.000 SKK) jednoducho pomerom vykon/cena neprekonatelny.
a ako je to s poruchovostou stila, su s tym nejake problemy? predsa len je este nove auto, ty si zaznamenal nejake komplikacie? -
« Re: FIAT-motory
Například v rajchu ten motor vůbec není a základ je 1.6 103 PS, ale o tom to není.Já chválím snahu Fiatu udělat nějaký základ, od kterého se bude nabídka odvíjet,je to prostě marketingový tah.Každý chceme od auta něco jiného,a jak jsem psal tak cenový rozdíl je při nynějších slevách od jednašestky celkem výrazný a i z tohoto důvodu bych tuhle motorizaci neodsuzoval.Jak říkám, mě se to zdálo docela OK, na obyčejné použití.Všichni nejezdí jako prasata, a pokud chci jezdit dynamicky, tak si koupím Punto HGT, nebo ještě lépe Alfu Romeo. -
« Re: FIAT-motory
mas pravdu, so stilom 1.2 16V som nikdy nejazdil, ale tiez ma nikto nepresvedci o tom, ze tento motor je pre toto auto vhodny resp. dostacujuci. stilo je predsa trieda niekde okolo Passatu, pretoze je najma v 5-dverovej verzii vyrazne vacsie nez VW Golf, no a montovat do passatu co i len povedzme 1.4 16V 74kW by bol nezmysel. Napriklad najslabsi motor do VW Passat je 1.6 75kW a aj Stilo by malo mat ako "entry engine" aspon tu 1.6-ku. Urcite si najdem nablizsiu dobu cas a zajdem v dealerovi testnut to Stilo 1.2 16V ak ho ovsem bude mat. Nikto ma ale nepresvedci ze vyssimi otackami motora dobehnes na tak velke auto smiesny objem 1.2. -
« Re: FIAT-motory
Takove věci muzes psat,pokud mas s timto motorem vlastni zkusenost, já ji mám, viz níže,proto jsem schopen porovnavat.Argumentovat tim že je v Polu motor se stejnym objemem na nic,je jako tvrdit, že sousedovy jabka jsou stejně kyselé jako moje, protože jeho strom má taky větve a listy. -
« Re: FIAT-motory
Když jsem Stilo kupoval tak jsem zvolil motor 1.6 jen z důvodu malého cenového rozdílu,ted kdyz je na motor 1.2 sleva 42.000,- tak bych neváhal.Dynamika je díky šestikvaltu naprosto dostačující pro rodinné auto.Měl jsem tento motor v Bravě a byl jsem velmi spokojen z malé spotřeby a tichosti tohoto agregátu.Stilo 1.2 jsem měl půjčené jako náhradní vůz,když sem měl svoje v servisu a menší krouťák je samozdřejmě poznat,ale motor 1.2 má mnohem větší chuť se točit a tím to dohání.Pokud se ale chcete bavit o sportovní jízdě,tak je přece logické že obsah 1.2 na takové věci není.
P.S: to porovnávání s VW mě přijde jako pěkná blbost -
« Re: FIAT-motory
Pavel_KR5> zavisi od toho s cim to JTD porovnavas. ak s volkswgenackym TDi, tak je to jasne horsie, pretoze na VW diesel sa nechyta v sucasnoti ziaden vyrobca. stillo ma krutiaci moment len 200 Nm, aj to len vdaka common-rail. Pumpe-duse od VW by malo pri podobnych parametroch vykonnostnych aspon 250-300 Nm a to je dost velky rozdiel, zvlast pri tak velkom a tazkom aute ako je Stilo. 195 Nm ma uz 3-valec 1.4 TDi, ktory sa montuje do VW Polo. -
« Re: FIAT-motory
Byl jsem se Stilem projet pri jeho uvadeni na trh. Bylo to tridverove provedeni s motorem 1.9JTD (tusim 85 kW) a moc se mi jeho dynamika nepozdavala. Ale mohlo to byt tim, ze byl jeste syrovy. Takze pochybuju, ze by motor 1.2 mohl na tohle robusni auto stacit. Tak leda pro nejakyho duchudce. -
« Re: CD
To CD mám taky,dostal jsem ho k autu a je dost dobrý,hlavně mě vzalo to závodění Schumiho a Barichela se Stilem Abarth na okruhu, fakt bomba!Dál je dobrý nápad nastavování barev a interiérů.Stránky FIATu jsou ubohé!!!!! Ti pitomci tam mají poslední novinku Stilo a že je nějaké nové Ducato na to kašlou.Není ani možné jim tam něco napsat,protože připomínky jim prostě nefungují.Ad. Multipla: Kdybych nepotřeboval auto, které trochu reprezentuje o ní těžce uvažuju, neviděl jsem auto s promakanějším interiérem a prostorem pro 6 lidí, a když říkám prostorem tak nemám na mysli kolena zabořené v předních sedadlech :-) -
wolff 13.05.02 16:27
« Bez nadpisu
No, ale jedna dobrá zpráva. Dostalo se mi do ruk cd k Stilu. Připadalo mi dost fajně udělaný. Nehledě na to (teď se podržte), je na něm v Acrobadu kompletní originál manuál jak v češtině, tak ve slovenštině. Čirejch 375 stránek i s poznámkama. Nestačil sem se divit. Kdybych se rozhodoval o koupi auta v této třídě a tohle se mi dostalo do ruk - tak neváhám. Pak sou tam 3 fajné videa - reklamy, dost dobrý, jen jednu z nich dávali v televizi u nás. SUPER věc. Celej den sem si četl o tom co Stilo dokáže. A je toho skutečně hodně. Celej systém My car je fajnej. Dobré to bylo...Že mají mizerný stránky? No to cd se mi líbí. -
« Re: Prodá Fiat svoji perlu?
O tom snížení to je asi tak, že jsou spokojeni, protože prodali míň aut, ale zato dražších, takže zisk maj asi stejnej max. o málo nižší. Taky si libuje, že lidi si tím pádem kupujou FIATy proto, že chtějí fiat a ne proto, že jsou levný (což mi přijde jako pěknej plk).
Kdybych si já osobně měl dneska kupovat fiata a měl dost peněz koupím si Multiplu - mě se to auto prostě líbí :-)) Stilo už je takový koc německý.
S tim ferrari je to těžká věc. Třeba je to úmysl příliš nezdůrazňovat, že Ferrari patří pod fiat. Spíš bych řekl, že o neschopnosti propagace svědčí oficiální web stránky fiatu - no prostě hrůza. Musel jsem si udělat svoje :-) -
« Re: Prodá Fiat svoji perlu?
To o tom snižení prodeje opravdu někdo řekl? Je sice fakt že dovozce Fiatu je hodně neschopný, ale takovou perlu???
Jinak co se týká zisku nebo ztráty, je hodně automobilek co jsou několik let ve ztrátě a nepoloží je to, protože ztrátou se nerozumí jen to, že neprodávají auta, ale spíš to že investují třeba do přestavby výroby nebo do něčeho takového.
Navíc Fiat není jen automobilka, je to obrovský koncern s velmi širokým záběrem aktivit, včetně bankovnictví apod. Poslední dobou se uvažuje o prodeji automobilky koncernu GM, myslím, že to není zas tak špatný nápad za předpokladu, že nechají Italy dělat auta a sami se postarají například o marketing.
P.S: O neschopnosti propagace svědčí i to, že na F1 Ferarri, které je při každém závodě v TV vidět 70% času, jsou jen 3 malinké nápisy FIAT :-( -
« Re: Prodá Fiat svoji perlu?
Ač fanda fiatu, nepamatuju si, kdy byla automobilka vůbec v zisku :-o Navíc poslední dobou dělají auta místo srdcem jednoduchou účelností (nové Punto Stilo), čímž prodej asi nezvednou. No a fiat v ČR je kapitolou sama pro sebe. Když se nynější šéf prodeje pro ČR vyjádří, že se jim sice snížil prodej aut o 30%, ale oni jsou spokojeni, protože za tu dobu nedávali akční žádné slevy (obvyklé u jiných automobilek), tak nevím, co si o tom myslet. -
« Privod vzduchu leto/zima u UNA
Leto se nam blizi a ja jsem chtel zamenit sani vzduchu u svyho Una LOGA 1.0-po demontazi krytu filtru i samot. filtru je v nasavaci trubici nejaky cudl, ten kdyz zatlacim, tak se privod preklapne, ale nedrzi polohu a zase se vrati, pruzina je dost silna. Delam neco spatne?
Jinak to SPARCO: na dalnici pri 100 km/h se na 5 litru dostanu v pohode. -
« 2.0 IE help
Chlapi, potřeboval bych pomoc.
Nemám sice FIATa ale LACII DEDRU 2.0 IE, je to stejnej motor jako v TIPU nebo TEMPŘE. Problém jsem sice popsal v rub. LANCIA, ale tam to asi nikdo moc nečte. Při cca 2000 ot mi cuká motor,
a to jak při akceleraci, tak i při brzdění motorem. Nedělá to, ale pravidelne a ani na volnoběžku (bez zátěže). Na testru nic nenašly.
Za studena taky nic, jen při ohřátém motoru, nebo v létě, když je teplý vzduch (to i za studena).
Napadá mě jestli by to nemělo něco společného s teplotním čidlem vzduchu v sání. Stojí cca 900,-.
Ale jen tak na blint se mi ho nechce kupovat.
Nesetkal se stím už někdo. Prosím HELP! -
« Re: MAREA WEEKEND -prosba o pomoc
Zatím jsem toho moc nenajezdil ale za prvních 2000 km jsem spokojen.faktem zůstává,že přechod z mého původního vozu(Renault 21Nevada)byl dost nahonem a tím pádem jsem byl trochu v šoku.Protože jsem ivalida a musím mít automatickou převodovku dost dlouho mi trvalo než jsem sehnal odpovídající auto a pak holt vše proběhlo dost rychle.Marea mě překvapila účelností vnitřního prostoru je sice proti Renaultu menší a trochu hlučnější,ale zase má nesporně lepší vnitřní uspořádání ,mnoho odkladacích schránek,živější motor akorát si pomalu zvykám na odlišnou funkci atomatické převodovky(oproti Renaultu má prakticky funkci volnoběžky)a tak se vlastně učím jezdit.Sedím sice za volantem od roku 68 ale stále je co se učit.
Samozřejmě ,že budu vděčen za ofocení českého manuálu na Mareu.Samozřejmě,že tuto službu zaplatím.Můj meil je M.KURZ@seznam.cz tak se prosím ohlaš.jinak bydlím v Praze taže pokud jsi odněkud poblíž tasi mohu přijet a ofotím si vše sám . Díky kopčan.
-
« Re: X1/9 Bertone
Do X 1/9 se standardně montoval 1,3 (75k) a 1,5 (85k). Hlavně v Německu je ale populární využít motor 1,3 popř. 1,4 Turbo (115k) z Una, kterej už s takovým střízlíkem pěkně zamává. Jestli byl na tuning srazu, asi ale nebude mít standardní výkon :-) Navíc ideální uložení motoru před zadní nápravou bude dělat svoje. Víc nevim. -
Adyn 29.03.02 14:38
« Re: MAREA WEEKEND -prosba o pomoc
Mám u své Marey (sedan 100sx) standardní manuál dodávaný k autu v češtině. Pokud bys chtěl můžu alespoň část ofotit. Jinak se domnívám (po zkušenosti s Puntem) že u oficiálního dealera by mohli mít plonkovní návody v angličtině apod. Jinak blahopřeji ke koupi. Jaké jsou první zkušenosti? -
« Re: Spotreba u UNA 1.0+brzdy
No pred ovzdusnenim jsem zdvihnul zadek a kdyz jsem slapnul na brzdu, tak se dalo zadnima kolama tocit:-) (a to predchozi majitel na tom udelal STK-protokol mam a udajne to proslo). Tak jsem o¨vzdusnil vsechny 4 kola, ale je to jeste horsi, tedka bych v provozu kola nazablokoval za jizdy ani na mokru. Pritom nikde brzdovka netece, kapalina neubyva. Ale spis me sere ta vysoka spotreba, vzdyt fiati jsou vyhlaseny ze malo zerou... -
« X1/9 Bertone
Chlapi, na brněnským okruhu zajel při sprintu 4. čas Fiat Bertone. Stejnej čas zajelo víc než 300 koňový EVO 7 a spousta nadupanejch Japonců a Němců zůstalo za ním. Já měl za to, že Fiat Bertone je X1/9ka s motorem 1,5L 85 koní, což není žádný dělo. Může mi to někdo osvětlit? Čas byl 13,4s na 400m.
-
« Spotreba u UNA 1.0+brzdy
Zdravim, nedavno jsem si poridil UNO LOGO 1.0, rocnik 93. TEdka jsem jel dalnici-prumerne rychl.okolo 100km/h a spotreba 7 litru. Je tohle normalni? Co by se dalo seridit nebo co muze byt spatne (lambda sonda..)? Jinak se mi zdalo, ze to blbe brzdi a tak jsem to ovzdusnil (vsechny 4 kola-vzduch. bublinky nejsou, tece cista kapalina), ale je to jeste horsi. Je mozny ze bude zralej na vymenu hlavni brzd.valec? DIKY za odpoved. -
« Re: jeste neco k databazi
To Pavel_KR5: O těch odkazech autobildu vím, ale bohužel má Němčina končí na Ich habe Hunger, takže jsem tam odkazy nedával (chtěl bych tam mít hlavně české stránky a pak zahraniční, které mají svou angl. verzi). Jiank tam mají recenze na téměř všechny fiaty 90. let.
Odkaz na fiat.com a fiat.cz tam zatim nedávám z princimpu, protože to jsou snad nejhorší oficiální www stránky ze všech automobilek. krom toho www.fiat.cz je asi první adresa, kterou člověk zkouší :-) bohužel tam skoro nic nenajde :-(
S přípomínkami na stránky se mi dyžtak ozvi na mail. Zatim díky a čau. -
« jeste neco k databazi "fiat mystery"
to nadsenec> Podival jsem se pres vikend doma do svych slozek o Fiatech a nasel par dalsich odkazu, z nichz by se Ti nektery mohly hodit na Tvoji stranku.
www.autobild.de/archiv/ausgaben/2000/03/… (srovnani Marey s par dalsimi kombiky)
Vubec, kdyz na one strance udelas "suche" na Fiat, tak Ti to hodi radu dalsich clanku o novych i ojetych Fiatech, ktere vysly v AutoBildu.
www.geocities.com/motorcity/8478/fiat.ht… (Sinisha katalog - prehledova tabulka k modelum cca do poloviny 90 let)
punto.autokacik.pl (vse o Puntikovi 1. i 2. generace)
Dole na Tve strance, kde mas odkaz na cars-from-italy, by nemuselo byt spatny pridat par dalsich "obecnych" odkazu, jako napriklad:
www.fiat.com
www.edidomus.it/auto (it. mot. cas. Quattroruote se spoustou clanku o Fiatech)
Taky se nabizi pridat sekci s web-strankami prodejcu Fiat v CR, jako napr.:
www.imofa.cz
www.fiat-vavrinec.cz
www.autocentrum-dojacek.cz apod.
Mozna by navstevniky Tvoji stranky potesily i odkazy na webovske stranky mensich autoservisu Fiat (bez prodeje), jako napr.:
web.quick.cz/fiat.horak (Novy Jicin)
To by snad by vsechno. Diky za vytvoreni teto navysost uzitecne stranky. Pavel
-
« Re: MAREA WEEKEND -prosba o pomoc
Omlouvám se za pozdní odpověď.Pokud můžeš německý návod postrádat budu vděčný za jeho zaslání buď na dobírku nebo napiš jakou cenu požaduješ na mail M.KURZ@seznam.cz a já ji samozřejmě uhradím předem.Předem díky a budu rád jakéko-li technické informace o Maree Weekend. -
« Re: Fiat Tempra
to nadsenec> Pokud Tvuj dotaz smeruje na mne, tak u Tempry slo spis o par testu v motoristickych casopisech z drivejsich let (tudiz nedostupnych na webu). Ale jinak Ti muzu predat par svych bookmarku k Fiatum:
www.carsfromitaly.com/fiat/index.html (informace ke vsem vozum Fiat)
www.mot.sk/index.htm?mot/mot.htm (predstaveni a testy rady Fiatu)
www.stratosfera.cz/speedonline (clanek o Stiku)
www.whatcar.com (clanky k novejsim modelum)
www.autorevue.cz/Automobilka/Default.asp… /> (taky se tady neco k Fiatum najde).
Cau, Pavel
-
« Re: Fiat Tempra
to Pavel_KR5. Diky za cenne nazory, ktere tezko nekde jinde sezenu. S tou Cromou je to tak: snazim se vse vyuzivat na 200% a to auto natahalo desitky tun materialu na domecek a ucil jsem se s nim jezdit za tech par let, nicmene krome tech motoru prakticky zadne investice. Ty vymeny motoru byly i moje hloupost, ze jsem vzdy nechal vymenit motor, protoze jsem nevedel, ze takove zavady jako protocena klikovka, spadeny rozv. remen apod se daji take opravit. Motor se vzdycky sehnal do 5 tKc a pres noc mi jej kamarad vymenil. Strasne rad bych sve polovicce koupil take Cromu,uz si take dokazi na ni za tu dobu lecos opravit, ale je problem s temi pedaly i kdyz par desitek km s ni take ujela. Ona by totiz chtela male auto, protoze je mala, ale ja mam z tech malych aut strasnou hruzu co se stane pri nehode, tak se snazim o kompromis v podobe Tempry anebo Tipa. -
« Re: Fiat Tempra
to tea> Docela jsi mne pobavil ("... naprosto pohodovy a bezudrzbovy auto az na tri vymeny motoru ..."). Ale vazne, vlastnim 5 let Tempru TD, takze Ti mohu poskytnout par zkusenosti. Predesilam, ze Tempra (a taky porovnani Tempry s jinymi vozy jako Croma nebo Tipo) se tady uz parkrat pretrasala, tak se mrkni na starsi prispevky.
Co se tyce posazu ridice a vzdalenosti od pedalu, tak moje manzelka (stredni postavy) si dava sedadlo maximalne dopredu a jeste popojede nahoru a dopredu pomoci nastavovani vysky sedadla. Nevim, jak by se ji sedelo v Tempre se sedadlem bez stelovani vysky. Takze pokud Tvoje chot je mensi postavy, tak ji do nejaky Tempry radeji zkusebne posad.
Jinak prostor pro cestujici je u Tempry velmi dobry (i kdyz Croma to neni). Mimochodem Tempra a Tipo jsou prostornejsi nez jejich nastupci Bravo/Brava/Marea a to i pri stejnem rozvoru (2,54 m). Asi to souvisi s vetsimi koly, ktere u nasledne generace vozu vic ubraly z kabiny. Kufr u Tempry je velkej, ale dira do nej obcas mala, coz je bolest vsech 4-dverovych sedanu.
Jinak jeste jedna vec, co se tyce pedalu - prekvapilo mne, jak jsou blizko u sebe. Docela mi to dela problemy v zime, kdyz clovek nosi mohutnejsi boty. To by ale u manzelky nemel byt problem.
Poruchovost tohoto vozu bych dle vlastnich omezenych zkusenosti tipoval na prumer az slabsi prumer (jako slabsi prumer Tempru hodnoti i TUV). Vliv ma urcite i vybava vozu - pokud budes kupovat kupovat Tempru s nejmensim benzinem, tak asi bude v zakladni vybave a bude mene poruchova nez moje Tempra, ktera je skoro v maximalni vybave (napr. takova automaticka klimatizace u 11-leteho vozu - to je radost). Naopak nadprumerna je u Tempry odolnost proti korozi (diky pozinku casti karoserie). Nedoporucuje se verze s digitalni pristrojovkou (obecne asi plati u starsich vozu - cim min elektriky a elektroniky, tim lip).
Pokud bys chtel, tak Ti napisu, kdy a kde se v motoristickych casopisech vyskytly testy nebo hodnoceni Tempry.
-
« Fiat Tempra
Nazdar hosi, chtel bych koupit manzelce tohleto auto v benzinu s co nejnizsim obsahem do 100 tKc. Prosil bych Vas o nejake zkusenosti a poznatky s timhle vozem. Jinak jezdim se starou Cromou cca 5 let (150 tkm) a naprosto pohodovy a bezudrzbovy auto az na tri vymeny motoru, tak proto Fiat. Zajimal by me i posaz a misto na miste ridice, u Cromy pry spatne dosahne na pedaly, u favorita je to OK, no je trochu mensi postavy. Diky za nazory.