FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Punto a servo
To je mozne. To s tema otackama. Nebylo to v jizde. Byl to rozjezd z klidu, do prudke zatacky. Takze otacky klesly na minimum. Najednou cvak, rozsvitila se kontrolka a servo bylo vypnute, i kdyz motor bezel. Do servisu se jen tak nedostanu. Jsem v zahranici. -
« Re: Punto a servo
Tento problém se občes objeví při startování,když zároven pohneš volantem, že by se to stalo za jízdy sem neslyšel, zajeď do servisu, tam přečtou paměť a hned se uvidí.Očas se taky stává, že posilovač začne fungovat asi 2-3 vteřiny po nastartování a pokud se do té doby snažíš výrazněj zatočit,nahlásí to chybu a rožne se kontrolka,tvůj problém mohl být obdobný a to tím že ti při rozjezdu hodně klesly otáčky. -
« Re: TurboDiesel 1,9 litru
Ono to spíš ten olej vzlínalo, než že by to teklo, prostě okolí turba bylo mastné, usazoval se tam prach a výsledný efekt byl že majitel přijel s hrůzou reklamovat tečení turba. Vím o dvou případech, řešilo se to výměnou celého turba, ale spíš jen proto, že je to drahé auto a aby měli lidi klid.U jiného typu o těchto problémech nevím.Abych pravdu řekl, s JTD 130 sem se vezl jen jednou, a ni moc dojem to na mě neudělalo, ale možná to bylo tím, že to auto mělo špatný EGR ventil, nacož sme přišli až pozděj. -
« Punto a servo
Dneska rano se mi stala docela zajimava vec. Stojim na krizovatce a musim zahnout ostre doleva. Dam plny rejd, pridam plyn, poustim spojku a cvak, vyplo mi servo. Uplne. Kontrolka se rozsvitila a volantem slo tocit asi jak v Tatre 148. Vypl jsem motor, znovu nastartoval a vse bylo OK. Nevite, co to mohlo byt? Jo, mam nove Punto 1,2 8V. -
« To h.a.
Pomalu mi dobiha leasing na Punto 12 8V ELX. Pomalu budu mit na tachometru 80000. To auto jsem koupil rok a pul stare s 15 000 na budiku. Takze tech 65 jsem nalital za rok a pul. Fakt pohoda. Na dalnici 150-160 lehce, spotreba 6. Vrele doporucuji. Mam ho ve svetel zelene metalize. Nadhera. Problemy by se daly spocitat na prstech jedne ruky. Vlastne zadne nebyly. Praskla zarovka, mimochodem dost draha, je to H7, jednou zablbl central a jinak nic. A jednou jsem to bouchl ja. Svetlo, kapota, blatnik naraznik. Skoda 52 000. Takze vrele doporucuju pojistit. Jestli se zadari, tak na podzim jdu do Stila 1,2 16V petidver. Ojojoj. -
« Re: fiat punto
Bezpečnost nového Punta je zcela určitě OK,testy hovoří jasně,co se týká ABS tak mám zkušenost že ve městě je celkem na nic,je potřeba dávat pozor na kopání pedálu, už sem viděl rozbité auto kde řidička přestala brzdit, protože se ABS lekla :-(
Motor bych doporučil 1.2 16V, ale na jízdy po městě je vhodnější 1.2 8V, má větší zátah odspoda než 16V, který je potřeba točit, ale pak opravdu hodně jede.Doporučím IMOFU, kdysi mi opravovali Alfu a byl sem spokojen :-) -
« Re: fiat punto
Jde mi o nove punto. Vzhledem k tomu ze manzelka ktera neni jeste moc vyjezdeny ridic bude vozit i dve male deti rad bych uprednostnil hlavne bezpecnost. Podle me posledni tri roky jsou velkym pokrokem vpred hlavne v tuhosti koroserii, rozlozeni narazu atp.. a tak z tohoto duvodu bych asi priplatil na nove punto protoze verim ze nove Punto ktere mely v crash testech 4 hvezdicky je v teto oblasti MNOHEM bezpecnejsi nez ojetina Punta cca tri roky stara / i kdyz v dobrem stavu/. Nebo se mylim ???? Jinak, co si myslis o ABS pro Punto ? Chtel bych ho kvuli bezpecnosti take - ma to cenu kdyz vetsinou bude jezdit po meste a po dalnici bude jezdit zcela jiste velmi opatrne a spise pomalu ? Jaky bys doporucil MOTOR ? Vas tip na nejlepsiho dealera FIAt v Praze - IMOFA nebo Dojacek ? Dekuji moc za Vase nazory. honza -
Adyn 30.08.02 09:37
« Re: TurboDiesel 1,9 litru
Je mi jasné, že rozdílné zásadně budou. Nechci jej kupovat já, ale kamoš, jak jsem uváděl. A ten nemá přesnou podmínku - radši by 110, nebo 105 koňového, nebo ještě lépe 2,4 JTD. Ale když mu někdo nabídne 75 HP za dobrou cenu, tak by ho vzal taky. Chtěl jsem jenom zjistit na co si má při koupi diesela dávat pozor. Jestli mají tyto 1,9 nějakou častou bolístku např.: netěsní, podpalují se hlavy apod.
Díky za informace. -
« Re: Servis v Ostravě
No posluchej, jak by se vykaslal na Vitkovicky servis, servisoval tam punta manzel me sestrenice a 2 x nedojel zpatky do Karvine, protoze mu jednou po oprave selhaly brzdy, podruhe mu nedotahli olejovy vypustny sroub, takze rano nasel v motoru par deci oleje. Ja servisuju ve Fiatu Nordex v Havirove, jsem tam spokojen, jak s pristupem, ochotou, kvalitou, proste se vsim. Pro objednani cislo 069/ 644 10 20. Ceny byly ( uz jsem tam rok nebyl ) asi na 3/4 vitkovickeho servisu za praci, kterou jsem nemusel nikdy reklamovat. -
Adyn 08.08.02 17:28
« Re:
Pamatuji si na reklamy na to kladívko. Jeho součástí byl i řezák na pásy. Osobně se však domnívám, že je to k ničemu. Při takovém nárazu, kdy se ti zablokují dveře jistě kladívko někam odcestuje a při troše štěstí možná nikoho ani nezraní. Leda, že by bylo festovně přichyceno, ale to pak zraněný asi neodmontuje. Řezačka na pásy je taky k * (sorry za to výrazivo) protože je jistě jednodušší zmáčknout červený čudl na zámku pásu, který se i po nehodě bude nacházet tam, kde jste zvyklí a ne hledat řezačku kdoví kde. Teď mě napadá - nakonec nejlepší jsou na tom ti frajeři co se nepášou, ti budou mimo auto zcela určitě ať je zamčený nebo ne ;-) -
wolff 08.08.02 15:15
« Bez nadpisu
Jo tak nějak. Vím, že to nejde dost dobř, ale zase vím, že když je člověk v krizi, tak dokíže ledasco...Jo někde sem četl, že se doporučuje tak jako tak to kladívko sebou vozit. prodávali to za 200 i s držákem...Asi to není špatná věc...Jinak obecně se dá s tebou souhlasit...Prostě si taky myslím, že v případě havárie je těžký dveře otevřít... -
"-- skrytý --" 08.08.02 09:05
« Re: to af
Máte zajímavý téma...
Wolffe. zkoušel jsi někdy vysklít boční okénko? Mám tu jedno auto do šrotu, tak tě do něj klidně zavřu, a schválně, za jak dlouho jej vysklíš. Ona to taková sranda není, zvlášť, když nemáš nic po ruce. Svého času jsme to zkoušeli, okýnko vydrželo např. 10 řádných úderů pistolí 9mm - než to dotyčný zkoušeč vzdal. Poznatek - je potřeba mít něco s hrotem, např. to malinké kladívko, co visí u oken v autobusech - tím stačí ťuknout.
ad zamykání v autě: ale jo, klidně. Pokud nabouráte v malé rychlosti, v klidu pak odemknete a vystoupíte. Pokud to rozstřelíte fest, dveře se asi stejně zkříží a nepůjdou otevřít. A navíc, v drtivé většině případů vám okolostojící čumilové stejně nebudou schopni poskytnout jakoukoli pomoc (několikrát vyzkoušeno). Toť mé názory a poznatky, věru neradostné... -
wolff 07.08.02 20:06
« to af
U toho Stila je to nějak nastavitelný, že se to samo může odemčít po překročení určité rychlosti a nebo jak asi říkáš. Ale tady v Americe, dobře, že sis na to vzpoměl, sem jel v jednom Oldsmobilu, tak asi z 94 a ten to měl. Samozřejmě se to dá vypnout úplně a nebo, pokud si dobře pamatuju to fungovalo tím stylem, že se to samo aktivovalo v momeňtě kdy naskočil motor. To znamená, že já když sem seděl na zadním sedadle, tak sem neměl šanci se dostat ven, než byly vytažený klíčky ze zapalovaní. Z toho vyplývá, že tohle funguje právě když je auto tak říkajíc pod proudem (fakt si teď neuvědomuji, jak je to u toho Stila...mám to doma a to je teď daleko). To znamená, že když se vysekáš, tak pokud zůstanou zámky v pořádku a chcípne ti motor, tak by se to mohlo automaticky odemčit(něco jako máš ochranu proti požáru ve Fiatu...)Ale spíš je pravděpodobná varianta, že tě budou vyřezávat...Ale jak budu mít příležitost, tak se ještě pro sichra optám...
Jinak co se toho zamykání týká...tady v Americe je to nutnost. pokud by jsi se nezamčel a náhodou někde zabloudil dál od domova, tak by se ti taky mohlo stát, že skončíš s kudlou v zádech...Přeci jenom ti to dává jistej časovej náskok. Pokud jde o to v Brně, tak se taky občas (když jedu ve 2 ráno přes starý Brno a musím stát třeba na Kolišti na křižovatce zamknu). Myslím, že to není úplně od věci...Ciao
Mimochodem...myslím, že při havárii je mnohdy jednodužší vysklít boční okýnko, než se snažit otevírat dveře. Mezi nama většinou skončí auto někde ve škarpě a tam stejně není dost prostoru... -
Adyn 07.08.02 18:40
« Crash test
Ještě k tomu otevírání dveří po crashtestu: V poslední době se díky obavám o ukradení zavazadel ze sedadel, či přímo z kufru, šíří móda zamykat se v autě. V amerikách je už dokonce součástí výbavy, že se po rozjetí auto samo zamkne. Zajímalo by mě, jestli to mají nějak technicky ošetřeno (to by mohl věděd WOLFF) a nebo jestli po nehodě zraněné z auta rovnou vystřihávají.
A jen tak pro zajímavost: je z vás někdo kdo se v autě zamyká? Já tu hloupost občas udělám. -
« Re: Marea Weekend
Myslím že k žádným takovým změnám nedošlo, ale viděl jsem Bravu po čelní srážce s Golfem II, když počítám brždění, oba jeli asi tak 40-50 km/h.Brava byla shrnutá až po sklo,ale kabina byla absolutně neporušená a lidi v ní byli jen trochu omlácení od airbagu.Pokud vím tak borec z golfu to nepřežil( byla to jeho vina, byl jak zepelín )Je ale pravda, že spolujezdcovy dveře nešli otevřít. -
« Rozsahly clanek k ojetemu Tipu
V soucasnem SM je na 3 stranky clanek k ojetemu Tipu. Mimo jine tam pisi (dle hlasu prodejcu z autobazaru), ze lip nez Tipo se povedla Tempra a ze ji proto budou venovat vlastni test v nejblizsi budoucnosti. Taky tam jako jeden ze dvou nejvhodnejsich motoru zminuji 1.9TD. Takze mam vlasne vyborny auto ;-)))
Budu to muset ukazat manzelce, az zase neco odejde (BTW zda se, ze tesneni pod hlavou po necelem pulroce ma opet chut ne vymenu). Holt jeste mne neco bude stat - asi mne chce holka potrestat za to, ze se ji chci v blizke dobe zbavit (Tempra, ne manzelka) :-)))
Abych Vam rekl pravdu, takhle stary auto v TD, s automatickou klimou a buhvicim jeste bych osobne nechtel ani zadarmo. Jinak doufam, ze JTD jsou vetsi drzaky nez starsi TD motory Fiat.
-
« Re:
Brava byla testovaná ještě stará před faceliftem a v hodnocení bylo, že největší problém byl, že povolil zámek dveří, tím pádem došlo k lehkýmu pootevření dveří a tím pádem mnohem horšímu výsledku, než kdyby zůstaly zavřené. Myslím, že i na závěr psali, že s minimálními úpravami by výsledek byl úplně někde jinde. Ale ani já crashtesty moc nežeru, Yaris 4 hvězdy a Saaby jen 2? -
wolff 02.08.02 17:13
« Bez nadpisu
Viděl sem a slyšel sem o hodně případech rozstřelení Bravy nebo brava, ale vždycky dopadlo v porovníní s jiným autem líp. Myslím ten pasažér...Nevím, jestli si všimnete za co mají stržené body, tak to většinou není to, že by měly špatné hodnoty zatížení při nárazu (spíš naopak), ale jo to za to, že jdou z těžka otevřít dveře (hodně se strhává - minimálně půl hvězdičky). Fakt je ten, že tyto zkušenosti mám i u havárek Octávek (taky jich pár lidi z mého okolí zrušilo a jsou v pohodě) -
Adyn 02.08.02 13:32
« Re: Marea Weekend
Do Marey se v současné době (nevím přesně od kdy) dávají navíc pouze boční airbagy. Na hlavové by sis musel počkat na nástupce. S tím místem v Oktávě je to o dost horší než u Marey. Pravda má rozvor jen o tři čísla delší ale je lépe oběstavěna. Jinak zkušenost mého kamaráda s dětmi na normální sedačce je též nedobrá - děcko nemělo ještě tak dlouhé nohy aby je mohlo mít skrčené, no a s nataženými nohami se mu tam taky skoro nevešlo.
U té Oktávky pozor. Čtyři hvězdy platí až u novějšího hranatějšího modelu (tuším 2000). Do té doby se lesos proslýchalo o né příliš dobrých výsledcích. Možná i to je důvod, proč si ten test nechala škodovka udělat až po inovacích...
Jinak Crash test je jedna věc a skutečnost jiná. Velmi důležitá je hmotnost vozidla protože když se srazí dvoutunové auto s tunovým, tak v tom těžším autě zaznamenají cestující "jen" náhlé zpomalení, ktežto to lehčí je vrženo zpět a cestující v něm zažijí nejen zpomalení ale i zpětnou "akceleraci". Nicméně toto opět spíše hovoří pro poněkud obézní škodovky :-).
-
« Re: Marea Weekend
to Adyn: No to mne tedy privadis do uzasu kdyz se Ti libi vic Octavie kombi nez Marea Weekend ;-))) . No jo, holt chute jsou ruzny. Mne se Octavka kombi nelibi skoro vubec (na rozdil od Octavie hatchback). Jinak deti uz mam a budou prave v tom veku (3-5 let), kdy se pouzivaji prostorove nenarocne detske sedacky nebo jen "podprdelniky" a proto muzu do sveho vyberu zaradit i Octavii. Prostor v Maree W. neni o tolik vetsi nez v Octavce - odhaduji tak +3 cm pro kolena (tady by to chtelo spis +10 cm), +5 cm pro hlavu (pohoda) a +3 cm na sirku (OK). Nicmene kazdej centimetr dobrej. Co se tyce crashtestu, tak na tom je Octavka o dost lip, pokud pujdu do Marey, tak se budu snazit aby to auto melo 4 airbagy. BTW nevis, delaji se do Marey i hlavove airbagy (nafukovaci zaclony po cele delce kabiny)?
Mimochodem na detskou sedacku "kolibku" nestaci vzadu pasy ani v Tempre, takze kdyz byly deti prtavci, tak jezdili vepredu. -
Adyn 02.08.02 09:52
« Re: Záruční servis
Měl jsem na mysli záruční opravu, nikoliv servisní prohlídky. Domnívám se, že by naši autorizovaní servismani dělali pupínky, kdybych uplaťnoval záruční opravu zdarma u individuálního dovozu... Takže bych se asi nutně musel vydat do země prodeje nového automobilu. -
wolff 01.08.02 18:17
« Bez nadpisu
Ani na zarucku nemusis na Slovensko. Leda na tu po prvnim roce, ale i o tom pochybuju. Je to tvoje vec kam des, pokud se jedna o autorizovanej servis. Je mozne, ze pak bz mohli nastat kompikace s pripadnou reklamaci, coz bz se muselo asi resit bud pres prazskou centralu a nebo pres Turin... -
Adyn 01.08.02 11:59
« Re: Marea Weekend
To Pavel_KR5: Na Mareu jsem nenašel žádný Crash test než ten na Bravu a to není nic moc.
Z ojetin asi lépe pořídíš Mareu, kde padají vcelku strmě ceny, než Octavii, které jsou naopak poněkud nadsazené. Jinak abych přiznal, designově se mi líbí více Octavia Combi než Marea Weekend. Ovšem, a na to už jsem upozorňoval níže, do Oktávky se nevejde dětská sedačka - kolíbka. Takže pokud plánuješ rodinu, tak je to mínus pro Oktávky. -
« Re: Marea Weekend
to Adyn: Ty, ve hre jsou obe JTDecka. A navic jeste Octavka v mnoha verzich s TDI a EDS (hatch, kombi, 4x4). To vse coby ojetinka v cene zhruba 300.000 Kc. Anebo taky funglovka Daewoo Nubira kombi 1.6 benzin, ktera se da v akci koupit i s klimou za 350.000 (o Nubire toho ovsem zatim moc nevim, na rozdil od Marey a Octavky). Neni vylouceno, ze to nakonec bude neco uplne jineho.
Zatim je ale cas, vse to rozpoutam az po Novem roce, kdy mi dobehne par stavebnich sporeni.
Mimochodem, nevidel jsi nekde nejake crash-testy pro Mareu? V NCAPu se delala zrejme jen Brava (2 hvezdicky). -
Adyn 30.07.02 16:47
« Cenová politika
Jen tak pro zajímavost jsem se díval na cenu Marey na Slovensku a v Polsku. Po přepočtu platnými kurzy by mě vyšla Marea v základu na slovensku 380.000,- Kč a 407.000,- v Polsku (v Polsku je to Marea Weekent - sedan se tam neprodává). Pro upřesnění u nás činí cena M v základu cca 450.000,-.
Tak mě napadá, že by nebylo špatné koupit si nové auto na slovensku oficiální cestou ho dovést a přihlásit. Slováci by mi vrátili 23%DPH u nás bych 22%DPH zaplatil, clo by nebylo, protože je auto z evropy a bylo by vymalováno. Sleva sedmdesát tisíc na novým autě je hodně. -
« Punto
Ahoj, mám Punto Cult,r.v. 98,je tu někdo,kdo má stejný model s motorem 1,2 60k?Moje zkušenosti jsou zatím velmi pozitivní:najeto 52t.km,prům spotřeba 6.3l/100km. Jediné co je podle mě slabé místo je výfuk. Asi před měsícem jsem musel vyměnit zadní díl.Koupil jsem nějaký neoriginál za 900Kč a je to znát na hlučnosti, při prošlápnutí plynu to má takový "sportovní" zvuk. Ten originál byl daleko lepší, ale ta výdrž nic moc. V 45t.km jsem měnil přední destičky a za chvilku mě čekají pneu. Jinak jsem spokojen. Líbilo by se mi Stilo, ale zatím je na mě moc drahé, tak ještě počkám až ho trochu zlevní. -
Adyn 15.07.02 08:24
« Re: Marea
To mfilip: Já si to myslel taky, ale ono těch rozdílů mezi Bravama a Mareou je více než je na první pohled znát. Z karosářských dílů má M s B společnou jen kapotu a přední dveře. Nárazníky jsou jiné a i přední blatníky jsou širší. Marea má v předu větší rochod kol a zadní náprava je snad zcela jiná. (Bližší popis jsem uvedl do rubriky zkušeností na stránkách fiat.mysteria. cz). -
Adyn 11.07.02 11:12
« Re: Marea
Výkon klimatizace je dostatečný. Abych se nenachladil, tak se snažím nastavovat teplotu jen asi o 5-6 stupňů míň než je venku, Takže maximální výkon klimy jsem ještě nevyzkoušel. Samozřejmě prostor na zadních sedadlech je poněkud omezen rozvorem 2.54 ale v porovnání s Oktávkou (2,51) je královský. Zajímavý postřeh - autosedačku pro nejmenší mimina - kolébka od Chico (má ji snad každý) se narozdíl od Marey do Oktávky dozadu nevejde! I když jsem posunul sedadlo spolujezdce úplně dopředu, že na něm nikdo nemohl sedět, tak jsem neuspěl protože nestačila délka bezpečnostních pásů!!! -
Adyn 09.07.02 12:31
« Re: Marea
Moc. Měl jsem před tím Punto 55S a po velmi dobrých zkušenostech (cca 165 tis) jak s autem, tak se servisem (Motortec Brno) jsem se rozhodl, že budu držet značku, přičemž jedinnou další podmínkou byla klimatizace. Svoji Mareu sedan 100 SX (1,6) jsem koupil jako zabavený leasing když měla najeto 27 tis. (ověřeno). Po technické stránce je zcela bez problému (mám najeto zatím cca 65 tis.) Auto mi plně vyhovuje - dostatečně výkonný motor (zejména nad 4.000 ot), příjemné jízdní vlastnosti a cestovní pohodlí. Zejména si mlaskám když do ní přesednu z těžkopádné služební Octavie 1,8 20V. Jinak už při zkušební jízdě s Mareou jsem byl překvapen jak je to jiné auto než Bravo/a, které mě jízdním pohodlím moc nepřesvědčily. Ale to už by bylo na další téma. Jestli se chceš zeptat na něco konkrétního tak se směle ptej.