FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Novinky?
mfilip> S tim designem máš trochu pravdu. Musíme se holt smířit s tim, že svou extravaganci předal Fiat v rámci koncernu Alfě a Lancii. Stilo se mi z počátku taky moc nelíbilo a dneska je tomu naopak. Fiat už asi nechce po Multiple moc riskovat. Ta 169 mi přijde docela dost "fiatovská", teda z boku v tom fiata vidim. Ta 350 je trochu Opel Meriva a ze předu zas Daewoo Kalos(asi dali v GM hlavy dohromady...), ale špatný se mi to taky nezdá. S Ulysee s tebou souhlasim, přijde mi z tý velkoprostorový čtyřky nejhezčí. -
« Re: Novinky?
no ja jsem celkem zklameny ze soucasneho trendu. Vysoke, polohranate, ani take ani onake, chybi mi u tech novinek nejaky designovy napad ( ten zadek a zadni dvere jeste ujdou ), ale predek tech fiatu je takovy neosobni, moc uniformni, neni na nem zadny poutajici prvek. Kdyz date na prid misto znaku Fiat znacku Hyundai, je z toho Getz, nebo Matrix, naopak Ulysee se mi na prid hodne libi usporadani svitidel. Neni to o Fiatu, mne se proste takove mensi vyssi auta nelibi. -
"-- skrytý --" 20.12.02 15:13
« Fiat díly - výprodej u Thorn Autotechnic
Firma Thorn má jak se zdá nějaký výprodej na díly Fiat (UNO a podobné modely z těchto let) Slevy dosahují až 60%. Např sada výbrus. pístů UNO 1,3D 3. výbrus stojí z původních 2.400,- jen 870,- Kč.
Za tuhle cenu se dá o výbrusu i přemýšlet, ne? -
« Re: Tempra SW
to Pavel KR5: To zas tak nehori. Jsem na tom s casem hodne podobne:-(.
Jeste by me zajimalo neco ohledne motoru 1.6. V autokatalogu 93 uvadej 1.6-55kw a v 95 1.6-55 a 66kw. Ten 66kw(vicebodove vstrikovani) mi prijde podle tech udaju celkove lepsi. Nevite nekdo jestli uz ho muzou mit i modely 94? -
« Topeni u Cromy 2.0ie
Pratele, zkuste prosim poradit s nasledujici zahadou: Kdyz nastartuji a jedu, tak po zahrati motoru normalne topi, ale pokud napr. popojizdim v kolone a motor se zacina prehrivat a sepne vetrak (tak 95 - 110) na teplomeru, najednou z niceho nic prestane topit a zacne, az kdyz motor trochu schladne. Je to divny, ja to nechapu v servisu to taky nechapou. Ted se menila vodni pumpa. Diky za rady. -
« Re: poradte mi - fiat palio weekend 1.2 16v
naftové Palio Weekend je opravdu z Brazílie, benzín z Polska.Pokud má někdo pochybnosti, stačí zavolat na FIAT čR tel: 224806111 např. na tech. oddělení.
Motor 1.2 16V jsem měl v Bravě a je to jeden z nejlepších motorů, co sem měl možnost používat.Je ale potřeba se smířit s tím, že aby ukázal co umí, tak je potřeba ho točit nad 3500 ot/min, pak to jede jedna báseň. V Puntu, které sem měl kdysi pučené od dealera to byla opravdu trhavina :-) -
« Re: poradte mi - fiat palio weekend 1.2 16v
mne dealer tvrdil, ze aj benzinove palio sa vyraba v brazilii, vraj preto je dodacia doba cca. dva mesiace a nejak mi to komplikovanie vysvetloval s lodou. tusim si nakoniec to palio kupime, v tej triede nema konkurenciu. dufam,z e sa s nim coskor pojdem previezt, tiez sa mi zda ten 1.2 16v motor slaby. dealer ma ale presviedcal, ze je to skvely motor, vraj sa uz dlho vyraba pre punto, ze sa vraj vobec nekazi. -
Adyn 02.12.02 13:54
« Re: poradte mi - fiat palio weekend 1.2 16v
Poruchovosti se opravdu neboj. U většiny automobilek je podobná, přičemž Fiat je na tom mnohem a mnohem lépe než se traduje. Co tě však mile překvapí je cena náhradních dílů, která je snad už i pod úrovní škodovky...
Jinak Matiz se vyrábí v Rumunsku, ale k nám se donedávna dovážely originál vyrobené v Korei. -
« Re: Omlouvam se za zpozdeni, nejak jsem pto prehlednul
Ten EDEX docela znam a byl jsem tam. Svuj nazor jsem uz do nejake Fiat rubriky pred casem psal. Je to ta firma, ze ktere jsem radsi odesel, kdyz jsem videl jak ten novy vyfuk paradne prdi a zatimco se zakaznik nadsene ptal mechaniku jaky to ma zvuk, tak mu s vaznou tvari kyvali, ze super zatimco na mne a dalsiho zakaznika to zapusobilo tak, ze jsme se otocili a odjeli. Komplet 3-dilny vyfuk na 1.6 tam stoji 4100 Kc, vypada jako original, ale prece jen jsem si jej na auto nedal. Pripadalo mi to jako takovy papirovy plech, clovek do toho klepl a uz to rezonovalo. Osobni prakticke zkusenosti nemam, ale minuly tyden mi jeden clovek od fochu rikal, ze se Edex nemuze s rovnavat s Bosalem, Edex je absolutni smejd, zatimco Bosal jen polovicni. -
« svíčky IRIDIUM POWER + sport. filtr
Ahoj všcihni, uvažuji o výměně svíček za DENSO IRIDIUM POWER + sportovní vložku filtru KaN, King Dragon apod. Nemáte s tímto někdo zkušenosti konkrétně na motoru 1.816V (mám Bravo GT). Ještě otázka k palivovému filtru. Za jak dlouho je zralý na výměnu? Tuším, že svíčky u 1.8 jsou pod krytem motoru, je to tak? Skrývá se nějaká záludnost při výměně? Sorry za "stupidní otázky" ale přesedlal jsem na Fiat z Calibry teprve před 14 dny.
Více o svíčkách na: [odkaz]
-
« Re: Omlouvam se za zpozdeni, nejak jsem pto prehlednul
mfilip a vyfuk: No ja mel Bosala na Crome dva roky,
hlavne couracky po meste. Po dvou letech
jsem na nem pri zbezne obhlidce nezahledl
nejake poskozeni/rezaveni... No nic.
A k te cene na Bravu... 21000 Kc? To je docela
dost, ne? U nas mi ho Fiati (na 1.6, uznavam, ty
mas 1.8, takze tam muze byt nejaky rozdil) nabizeli
za cca 11000 Kc (bez prace, ale tu predpokladam tak
500--1000 Kc).
Jinak jsem nasel docela zajimavou cenu: [odkaz] 02vyfuky/druhy_aut/ fiat/str_91-109/ str_091.htm
Sice je ten server divny (nemaji tam obchodni
podminky, nevim, zda ta cena je s DPH...) ale
vypada to, ze za 4800 (jestli je to bez DPH) by byl na 1.6 ten velky
dil (tri tlumice -- maji to tam tak vyznaceno). Na 1.4 to vychazi podezrele levne :-)
No, urcite by to chtelo jeste s tou firmou vyjednat...
Na Pop-artu maji jen koncovy dil za 3400 bez DPH.
Otazkou ale je, co je to koncovy dil. Fiat totiz
prodava ty tri tlumice jako jeden dil, takze
jestli to tak berou i zde...
No a nakonec na Autoshop2000 maji za 7400 Kc komplet...
Tak si vyberte :-))...
Ale jak rikal mfilip (a je to i muj nazor), nema asi
cenu kupovat jen posledni dil, ale rovnou cele vedeni
(a to je i ma zkusenost z jinych aut. Sice posledni
dil odejde prvni, ale ostatni ho nasleduji v rychlem sledu). -
« JTD 16v
Nevíte někdo, jestli JTD 16v hned plně nahradí JTD I.generace nebo budou montovat obě verze? Jsem docela zvědav, kdy přijde JTD 16v do Fiatu a jaký bude mít parametry, tipl bych, že bude proti Alfě přiškrcenej. Mimochodem, v posledním Autocaru (originálu) pochrochtávali nad JTD 16v v AR 147, že prej skutečný svezení silně předčí očekávání i když je člověk připravenej na nějakejch 103 kW. Po městě se dá jezdit na 6.kvalt při 1000 ot/min, předjíždět na 5ku od nějakejch 1800 ot. atd. Taky jsem zvědav, kdy přijde 1,6 JTS -
Adyn 26.11.02 17:14
« Re: Omlouvam se za zpozdeni, nejak jsem pto prehlednul
Kamoška si koupila minulý týden Bravu 1,4 S. Koupila ji i přes mé varování v áčkách (AAA) a tak jsem ji dnes zavezl do Motortecu. Výsledek: Obě ramena špatný, všechny tlumiče špatný, vzpěry pátých dveří nefunkční, na palubce svítí minimum žárovek apod. Výfuk prorezavělej tak, že jsem to ještě nikdy neviděl, ale k mému překvapení neprdí. Nicméně je to otázkou spíše hodin než dní, kdy pšoukne. Takže již velmi, velmi brzy využiji tvých rad a zkušeností ve věci pořízení nového výfuku. -
« Omlouvam se za zpozdeni, nejak jsem pto prehlednul
Kdyz jsem kupoval svoji Bravu, mela 3 roky a 9 mesicu, nalitane 149 tkm a "vyfuk (obzvlaste posledni dil) je na povrchu hnusne orezly". Zkousel jsem to vselijak lepit tmelama, ale nikdy to nemelo dlouhodobejsi ucinek. Casem mi u dilu za katem zacalo podfukovat z obou cel a u prostredniho dilu se objevila prorezla dira v plasti. No tak jsem chtel novy vyfuk. Prask original 21600 Kc, tak jsem si rikal, ze zkusim Bosal v Polsku za 7 tKc, no a par lidi zacalo rikat sve zkusenosti s Bosalem, ze to vydrzi 1 zimu, rezonuje a pri vyssim kotli piska. V tom se ozval ATX, proc se nezeptam jeho. Tak jsem se zeptal, a domluvili jsme se, ze za nejakych 12 tKc budu mit original Remus na Bravu 1.8, budu mit na aute krasne sportovni zvuk a budu moc a moc spokojenej. A na to jsem uslysel, sportovni vyfuk jsem chtel vzdy mit:-) Domluvili jsme se na jeden ctvrtek, tydny predtim jsem se s ATX ujistoval na spravnem terminu a presto na místo setkani dorazil ATX s prekvapenim, ze mne cekal o den pozdeji, ale ze se to nejak zaridi. No, zaridilo se to tak, ze mi ukazal novy Remus vyfuk na Audi A3, ze to pujde napasovat. Nacez jsem s manzelkou v Brne u ATX cekali par hodin ( protože nebylo nic domluvene ), abychom mohli zajet do jedne 20 km vzdalene firmy, kde delaji vyfuky, aby nam rekli, ze vyfuk na A3 proste napsaovat na Bravu nejde a basta, jedine ze by oni udelali svůj vyfuk na miru za 9 tKc s praci, se vsim. A byl domluven termin o tyden pozdeji. To uz jsem tam prijel bez manzelky, auto se zavezlo do dilny, ATX se o mne staral cely den, pokecali jsem si a po 7 hodinach se jelo pro auto. No a jak to nastartovali, tak se mi z toho kravalu podlomily kolena. Fakt super zvuk na zavody, na litacku po meste, ale na na cesty. No byl jsem rad, ze vyfuk je, a chvili jsem byl i spokojeny. Ani mi moc nevadilo, ze jsem na zpatecni ceste prorazil u Priboru pneumatiku a k uctu za vyfuk a 500 km cesty do Brna jsem mohl pridat další 2000 za gumu. Jezdil jsem s tim 2 mesice a domluvil jsem se u te same firmy, tentokrat bez ATX, aby mi tam dali nejaky dil, který to utisi. Tentokrat jsem cekal uz jen 4 hodiny a jen kvuli tomu, ze manik, který delal antikorozni upravu vyfuku se nekde zdrzel. Byl jsem dost spokojeny, protože jsem za dil a praci zaplatil 2000, auto se ztisilo o 50% a když je vyfuk studeny, je stejne tichy jako origos, nicmene je to porad ještě relativne hlucne, hlavne pro cestujici vzadu. Asi jako nejtissi S130L. I když mne nekolikrat ujistovali, ze to bude stejne tiche jako original, není. Minuly tyden jsem se uz konecne doklouzal k tomu, ze jsem v Ostrave nasel firmu, kde se mi libil pristup a kde rekli, da se objenat samostatne dil, který mi chybi, auto by se mělo zase ztisit, libili se mi, ze okamzite vedeli, ze chci „tiche, sportovni“ auto. Za ten poslední dil zaplatim 3 tKc + praci cca 500 Kc. Takze se tesim. Perla na zaver. Celkem na ATX po tomto nemam nejlepsi vzpominky, hlavne potom, co jsem pozdeji zjistil, ze vyfuk, za který jsem ATX zaplatil 9 000 stal cca 6 000, coz se mi zda jako hodne slusny rabat. Nicmene byla to moje volba, i když jsem se rozhodoval v ne nejlepsim psychickem rozpolozeni, po dlouhem cekani, s otravenou manzelkou a nemel jsem zadnou predstavu, kolik kravalu muze udelat vyfuk na aute. -
« Re: To mfilip
Moje Brava je stara 4 roky a 3 mesuce, ma najeto
145 tis. km a vyfuk (obzvlaste posledni dil)
je na povrchu hnusne orezly. Ale kdyz ho zacpu,
tak se motor dusi (takze neni nikde zadna velka
dira). Uvidime ale na jare, co s nim udelaji
nase kvalitni posypove materialy...
Jsem smiren s tim, ze brzy budu muset kupovat
novy vyfuk. Takze se dostane na mfilipa a jeho
zkusenosti s nakupem vyfuku :-)
mfilipe, jak to vubec bylo s tim "tunenym" vyfukem,
cos bral od ATXe? Koupil jsi ho a on ti na tvuj
vkus moc hucel? A co jsi s nim udelal? Ted mas
jiny novy? Cely kus od katu do konce? Kolik stal
a kde jsi ho kupoval?
Uf... To jsem se pri psani zapotil :-) -
Adyn 13.11.02 07:52
« Re: To mfilip
Mě z Alf nejvíc bere 156 a to Sportwagon. (Mimochodem ve včerejších HN bylo porovnání Alfy Romeo Sportwagon 2,5 V6 a Octavie combi RS 1,8T - hádej kdo vyhrál?) Je to ovšem poněkud mimo mou kapsu a krom toho moje maruš má najesto sotva 75.000 km, takže je ještě dosti brzo na výměnu. Na puntu jsem měnil zadní díl výfuku až hodně pozdě - de facto až už to nešlo vařit. Koupil jsem levnější cca za 4.000 (orig. 7.500) a rozdíl zvuku tam nějaký byl, ale nic dramatického - bylo to méně ševelivé a znělo to jako o něco silnější motor (jestli to u 1.1 lze říct). Ovšem jak by to vypadalo, kdybych tam dal nějaký tlumič za 1.500 si neodvažuji hádat.
A ten výfuk měníš poprvé? Po 200.000 km? -
« Re: To mfilip
No z Alf bych uvazoval jen 147, z jinych typu bych mel strach kvuli porucham. Nevim, jak je to s cenami ND, i kdyz hodne dilu ma Fiat unifikovanych, zda se mi ze Alfa bude dost draha. Musim se divat prakticky. Original vyfuk za 21600 jsem nekupoval. Nejdriv jsem me jen koncovy tuneny dil vyfuku, ale bylo to neprijemne hlucne, po 2 mesicich jsem tam nechal udelat 1. dil vyfuku za katalyzator, hlucnost se snizila o 50%, ale porad je to relativne hlucne, i kdyz tak "pekne" hlucne. Je to dobre na litacku po meste, ale na delsi cesty nic moc. Tak mam v planu podivat se po Ostave na nejakou firmu, kde delaji vyfuky a nechal bych udelat prostredni dil ( pod sedadlem za ridicem ) a snad uz budu s hlucnosti spokojen. Ja se nejak nezenu do jineho auta, jsem s Fiatem maximalne spokojen, ale cim dal tim vic ve mne hloda nazor, ze po 200 tkm uz moje Brava nebude tak prodejna, jak bych si predstavoval. Stejne ale zustanu u Bravy, protoze mi je zatim lito dat celkem slusny balik penez na vec, kterou nepotrebuju, jen se mi libi. Ale kdovi, trebas se to nejak vyvrbi. Soused od rodiny opravuje Octavie po bourackach, nejak v tom umi chodit, jsou to celkem nove Octavie, ktere jsou lehce nabourane, ale nejak to nakamuflujou, pojistovna to udela jako totalku, majitel dostane prachy na nove auto a soused opravuje. Napr. Octavie TDI Ellegance 66kW, r.v.2001, 40 tkm, khaki barva, bourana na predni blatnik. p.c. 570 tKc, nyni 370 tKc. Ze Stil bych bral jen 3D, ale zatim jsem v bazaru na netu nic nevidel. Klidne i 1.2 6-kvalt, i kdyz nejlepsi by byla 1.8 98 kW za slusny peniz. -
Adyn 08.11.02 14:24
« Re: To mfilip
Udělat 3. dil tlumiče výfuku myslíš jej koupit a namontovat, nebo si ho chceš nechat dělat na míru?
K tvým favoritům budoucího nákupu: O Leonovi jsem už jednou psal, P307 po nahlédnutí do jejich rubriky jsem vyloučil, Octávku a Golf bych vynechal díky více méně stejné či vyšší poruchovosti jako u FIATu při dvou a vícenásobných cenách ND, no a Mégane II ještě neznám.
Jinak abych pravdu řekl 5d Stilo mě také zatím ještě svým designem ještě nepřesvědčilo. Nicméně já mám ještě dva, tři roky času na výběr. Jinak sním o Alfičce. O té neuvažuješ? -
« Re: Croma 2.0 ie
Fera: Bud vadny/vypadly nahon, nebo ojete prevody
v budiku. Co k tomu rict? Proste si zkontroluj,
zda ti jak u prevodovky, tak i na pristrojovce
bowden s nahonem nevypadl. Popripade odmontuj a
odklon pristrojovku a kounki se, jestli se nahon
v bowdenu pri jizde toci... -
« Re: To mfilip
Oooo diky. Sak jsem tu taky jednu dobu byl s 2000 prispevky asi 3. v poradi :-). Brava jezdi, tahne ji na 190 tKc, porad mne sice trapi takovy neidentifikovatelny zvuk pri 90 km/h, ale jinak je to v pohode. Pred vanocemi snad zbude par tisic, abych nechal udelatl 3 dil tlumice vyfuku, protoze to mam prece jen porad hlucne. Jinak se priznam, ze uz pokukuju po jinych autech, mivam v planu po 4 letech obnovovat vozovy park. Chtelo by to lepsi vybavu, palubni pocitac, klimu, dalkove ovladani, alarm, atd. Nevim, jestli to bude Fiat. Snad jen Stilo 3D, ale nevim, uvidim, co bude za 1.5 roku. Nemam konkretni predstavu, muze to byt klidne i Leon, Octavie,Golf, P307, Megane II. Snad jen Japonci mi nic nerikaji. -
« To Kotas
Mam taky Punto II a taky mi to vypina. Na ONO v Plzni skoro nemuzu natankovat. Pomaha pistoli vyndat co nejvice ven. Zastrcit jenom tolik, kolik je treba k otevreni zaklopky v hrdle. Pak to jede.
Ale treba posledni dobou beru V-Power u Shellu a tam nejsou naprosto zadne problemy. Asi maji lepsi pistole. -
Adyn 22.10.02 07:59
« Re: 2.4JTD
To Pavel: No co se dá dělat, aspoň že to směřuješ správným směrem.
Při složených zadních sedadlech je úhlopříčka zavazadlového prostoru cca 210 cm, takže jsem tam strčil bočnice naštorc a všechno ostatní (čelo, rošt) už byl laláč.
Ano, když má Marea všechny okna v elektrice tak má i standardní tlačítko na "deaktivaci".
-
« Re: 2.4JTD
To Adyn: sorry za nechtenou mystifikaci, neslo o koupi, ale jen o prvni zkusenost s Mareou (proto jsem psal "svoji" v uvozovkach). Koupe kombiku se doufam uskutecni v nejblizsich tydnech az mesicich.
Jinak to, ze do Marey sedana nalozis postel s matraci 200x140 je docela pozoruhodne, protoze do Tempry (coz je obdobne rozmerny vuz) bych to strcil stezi. Kdyz jsem ji pred lety meril, tak na delku pri sklopenych zadnich sedackach to dalo cca 165 cm.
Ty, nevis, kdyz mas 4 el. okna, daji se ty zadni "deaktivovat" od ridice? Napr. aby si deti neublizily. -
Adyn 21.10.02 15:48
« Re: Tankování
To Koťas: Mně se to stává u různých aut a zatím to bylo vždycky pistolí. Nezaznamenal jsem ani, že by tím trpěly víc pumpy jedné značky než jiné. Pravda je že se to obvykle stává v sérii, tzn. půl roku - rok nic a pak se mi to stane na víc autech často za sebou. Takového "závady v sériích" pozoruji i u žárovek. Když po několika letech prskne jedna, do 14-ti dní obvykle další dvě... -
Adyn 21.10.02 15:44
« Re: 2.4JTD
Blahopřeji k dobré koupi. Jsem rád, že ses rozhodl pro správnou značku. Já mám taky sedana ač jsem původně zahlížel po kombi. Můžu říct, že se zavazadlovým prostorem opravu problém nemám. Pravda nevozím kola ani skříně jako ve starém Puntu, ale postel 200x140 včetně rozměrově odpovídající latexové matrace a roštu jsem odvezl pohodlně najednou, bez toho, že by neco z auta čouhalo (všechyn dvěře i okna zavřená) a to jsme vpředu seděli dva! (Vlastně už tři). -
« 2.4JTD
Tak jsem byl v patek projet "svou" prvni Mareu. Byl to sedan, takze pro mne to v soucasnosti neni to prave orechove, ale 2.4JTD mne cim dal tim vic bere za srdce. Zvuk to melo stejne krasnej jako v AR156, proste kdyz se tenhle motor roztoci, tak srdce technika musi zajasat. Obzvlaste proti moji traktoroidni staresince 1.9TD. Ale 2.4JTD zrejme svym projevem strci do kapsi vetsinu soucasnych dieselu. Takze se budu snazit sehnat Mareu WE 2.4JTD. Bylo by urcite rozumnejsi koupit ojetinku s 1.9JTD - ty uz atakuji hranici 200.000 Kc (3 roky stare !!!), ale ja se asi zachovam nerozumne :-))).
Jinak sedan zvladal tenhle tezkej motor docela dobre, jsem zvedavy jak se s nim vyrovna kombi. -
« něco pro Pavla KR5
Fiat dostal cenu za vývoj dieselových motorů
AutoRevue.cz - 1.10. 2002 14:45
Fiat byl opět vyznamenám za vývoj vznětových motorů. Jedná se především o jeho systém Common-Rail, který byl postupně převzat všemi hlavními evropskými výrobci automobilů.
Časopis "The Economist" udělil během slavnostního večera v San Franciscu v Kalifornii panu Rinaldo Rinolfimu - výkonnému viceprezidentovi výzkumného centra Fiat - cenu za inovaci v kategorii "Energie a životní prostředí" za vývojovou práci technologie naftového motoru Common-Rail. Toto ocenění je poslední z mnoha, které výzkumné centrum Fiat získalo za dieselovou technologii.
Historie Common-Rail začala na konci 80. let spoluprací výzkumného centra s ostatními dceřinnými společnostmi Fiatu. Jejich cílem bylo dokončení výzkumu a vývoje za účelem předvedení technické a průmyslové proveditelnosti tohoto konceptu. Na začátku 90. let byly úspěšně překonány hlavní technologické brány systému.
Během let 1992 a 1993 úspěšně proběhly veškeré předběžné testy spolehlivosti a stálosti parametrů jak u motorů, tak i vozidel a na konci roku 1993 byly vzorky systému Common-Rail v dobře osvědčeném předprůmyslovém stadiu.
V posledním čtvrtletí roku 1997 se společnost Fiat Group ještě jednou stala pionýrem v komercializaci prvního dieselového motoru s přímým vstřikováním vybaveným systémem vstřikování paliva Common-Rail u vozidla Alfa Romeo 156, které poté získalo titul "Evropské vozidlo roku".
Během roku 1998 byl systém převzat všemi hlavními evropskými výrobci automobilů a v následujícím roce začala technologie Common Rail nacházet použití v lehkých a středních užitkových vozidlech. Fiat Group byla opět pionýrem aplikace v tomto segmentu zásluhou prvního zavedení této technologie na světě u lehkého nákladního vozidla Iveco Daily.
Mezitím již byla vyvíjena druhá generace systému - Multijet. Ten používá řízení elektronického vstřikování za účelem provedení více vstřiků než je současný počet dvou vstřiků během každého cyklu motoru. Tímto způsobem se spaluje stejné množství nafty uvnitř válce, ale po menších dávkách, aby se dosáhlo hladšího průběhu spalování.
Tajemství systému Multijet spočívá v provedení řídící jednotky a vstřikování, které zajišťují sérii velmi blízko rozmístěných vstřiků. Vývojoví pracovníci společnosti Fiat Auto vyvinuli tento proces vstřikování s cílem zajištění přesnějšího řízení tlaku a teplot uvnitř spalovací komory a účinnějšího využití vzduchu nasátého do válců.
Vylepšený produkt představuje nový průlom, neboť umožňuje dosažení vyššího výkonu, nižšího hluku při spalování, zejména při provozu studeného motoru, a předběžného splnění velmi přísné normy emise Euro 4.
Prvním motorem tohoto druhu je 1.9 JTD 16V s vícenásobným vstřikováním. Tento motor byl předveden ve světové premiéře na letošním 75. ročníku pařížského autosalonu a bude montován do modelů Alfa 156 a 147. V roce 2003 bude na řadě malá jednotka 1.3 JTD 16V Multijet: produkt s nesmírně kompaktními rozměry, které umožňují montáž do malých vozidel Fiat Group.
-
« Re: TurboDiesel 2,5 litru (BMW)
Pokud se nemylim, tak tenhle motor BMW 2.5TDS (a jeho derivaty v Oplu Omega atd.) ma na rozdil od vetsiny ostatnich TD litinovou hlavu a odtud prameni vetsina potizi a nutnost chovat se k nemu jeste citliveji nez k ostatnim dieselum. Jinak odbornikem na tohle tema (a majitelem nejednoho BMW) je myslim cokes, tak se na nej obratte, at to mate z prvni ruky.
BTW docela by mne zajimalo, zda litinovou hlavu maji i soucasne diesely BMW (2.0d, 3.0d, 4.0d)? Pred par lety jsem o tom neco cetl, ale matne si pamatuju jen to, ze pro blok nyni pouzivaji namisto litiny vysokopevnostni ocel. -
« Re: TurboDiesel 2,5 litru
V Isuzu Trooper byl ten samy motor, ale puvodne je z BMW a je to primo vynikajici motor. Nevim, jak s vydrzi, jel jsem ho "jenom" do 130 tisic, ale i po 130 tisicich mel spotrebu kolem 8 litru pri sluzebnich jizdach, kde se auto nesetri a jezdi se 200 a vice a olej nezral vubec. U te Omegy bude spise problem v tom zbytku, nez v motoru. Bych rekl ja. -
« Re: TurboDiesel 1,9 litru
Do Makrely 75TD rozhodne nedoporucuju, je to na to hrozne slabej motor. Mam ho v Bravu a i tam jsem si musel nechat udelat tuning. Mozna TD100 (to je neprimej vstrik s intercoolerem, ale asi bych sel z tech starsich do petivalce TD125. A pak samozrejme novejsi JTD.