FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Dobrá zpráva - motor 2.4JTD pro Fiat Marea
Včera jsem náhodou koukal na Fiatovské internetové stránky ([odkaz] a jako poslední novinka je tam článek k Fiatu Marea 1999. Hlavně mě potěšilo, že kromě avizovaného motoru 1.9JTD se bude montovat i pětřiválec 2.4JTD, což je technická lahůdka - má nejen o jeden válec a "pár" koníků víc (100 kW), ale i turbodmychadlo s "proměnlivou geometrií" a vyvažovací hřídel. Otázka je zda podobně jako u 1.9JTD pro Bravu/Bravo "neseříznou" kroutící moment (1.9JTD má v Alfě 255 Nm při 2000 ot/min, ale v Bravě jen 205 Nm v rozmezí otáček 1500-3600 ot/min). Ale i tak to bude super. Zdraví Pavel K. -
« Re: HV - odpoved
1) Já jsem to tak koupil. Kámoš má úplně stejný model Tipa a má stejný obutí, ale také nevěděl jak to hustit. Prý je to model, co se prodával ve Švýcarsku (?) - v Prostějově mně v servisu Fiatu nebyli ani stavu "napíchnout" řídící jednotku na tester s tím, že pro tuto verzi Tipa nemají software:-(
2) Díky. -
« Re: Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?
Já mám Tipo 1.6ie 66kW 2xOHC. Má to pneu 195/60 R14, ale nevím na jaký tlak je mám hustit. V servisu ani v prodejnách pneu mi to také nejsou stavu říct. Jarouši, ty vypadáš, že máš o Fiatech přehled, nemohl bys mi to někde zjistit? Díky.
Jo, a proč tomu katalyzátoru vadí ta prázdná nádrž? -
JTF 02.03.99 07:53
« Re: Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?
To s tím úplným vyjetím nádrže je pravda, mám Punto a v návodu se opravdu říká, že nesmí být úplně vyjetá nádrž, jinak může dojít k poškození katalyzátoru.Kamarád má Tipo 1.4i.e. a měl podobnou závadu jako Ty a pomohla výměna plováku. Co máš za TIPO - 2xOHC,nebo jen OHC? -
« Mohu úplně vyjet palivovou nádrž?
Mám Fiat Tipo 1.6ie a po ujeti asi 350 km mi začne na palivoměru svítit kontrolka, že jako už jedu na rezervu. Nádrž by měla mít 55 litrů, takže při spotřebě do 10 l/100 km bych měl ujet aspoň 550 km.
Rád bych vyzkoušel vyjet nádrž do dna, abych zjistil dojezd. Někde jsem ale četl, že se muže poškodit katalyzátor, když dojde v nádrži benzín. Je to pravda?
Co s tím palivoměrem - musí se vyměnit?
-
« Re: Croma versus Tempra
S většinou věcí níže uvedených souhlasím, ale jízda v Cromě se nedá s Temprou ani srovnat. Croma je větší a mnohem pohodlnější. Jinak si myslím, že Croma (mám na mysli starší model) je z hlediska náhradních dílů lepší než Tempra - na každém vrakovišti vozů FIAT určitě najdete několik Crom, stejně tak i N.D. v inzerátech. Tempra přece jen není tak rozšířená a určitě se jich do ČR tolik nanatahalo. -
« Re: Croma versus Tempra
Vrátil bych se jestě k dotazu zda je lepší jako rodinné auto koupit Cromu nebo Tempru. Sám jsem se v tomto rozhodoval před 2.5 roku. Chtěl jsem původně Cromu nebo Tempru Combi S.W. 2.0i 4x4. Příbuzný, který má servis na Fiaty (hlavně se specializuje na diesly) mi ale Cromu dost rozmlouval. Říkal, že je to "nepodar", protože často u 2.5TD praská hlava motoru a jsou na něho výrazně dražší náhradní díly. Doporučoval mi Tempru 1.9TD, což jsem nakonec i koupil (r.v.1991). Myslím, že Croma i Tempra mají dost dobrý vnitřní prostor na všech sedadlech (což se bohužel nedá už říct o jejich nástupci Fiatu Marea), přičemž Croma je samozřejmě větší. Oba typy mají rovněž kvalitní protikorozní ochramu (pozinkování - někdy i oboustranné - téměř všech dílů karoserie). Obě mají rovněž velmi prostorný kufr. Výhoda Cromy je v tom, že je to 5-dveřový hatchback a přes 5.dveře je tudíž výrazně lepší přístup (Tempra je klasický sedan, takže má jen víko kufru, což může být při nakládání rozměrnějších předmětů problém). Do Cromy se montoval i přímovstřikový 1.9TDI/66kW, který byl asi o 1 l/100 km úspornější než nepřímovstřikový 1.9TD/66kW v Tempře, ale přímý vstřik v Cromě byl dost hlučný (moderní TDI to řeší pomocí pilotního předvstřiku).
Hlavní výhodou Tempry jsou lacinější náhradní díly. Většinu z nich má totiž společnou s Fiatem Tipo. Dvojice Tipo/Tempra (Tipo bylo mimochodem evropské auto roku 1989) se pochopitelně vyrábělo v o hodně větších sériích než Croma a taky v jednodušším technickém provedení. Proto jsou nádhadní díly na Tempru až několikanásobně lacinější než na Cromu. Souhlasím s Jaroušem, že když Tempru, tak po 5/93, kdy byl proveden její facelift. Mimojiné byla zlepšena klimatizace (předtím nedostatečně výkonná) a zlepšena pasivní bezpečnost (výztuhy ve dveřích atd.).
-
« Re: Zamrzlé tlumiče
Mě ještě tlumiče nezamrzly, ale nevím jestli náhodou do Punta nedávají tlumiče od Monroe, Sachs atd. U plynokapalinových tlumičů dochází mrazem ke zmenšení objemu vzduchu a tudíž zmenšení tlumícího účinku, takže v zimě poněkud hůř tlumí (větší zima).
Čau Jeník
-
« Re: bezpečnostní pásy Punto
Děkuji p.Fedorovi a p.Petrovi2 za radu, týkající se zaseknutí bezp.pásů u Punta. Na parkovacím místě u firmy je opravdu kanál nad úroveň ostatní plochy (cca 10cm) a myslím si, že ten problém je vždycky, když na něm stojím, ještě jednou díky. -
« Re: bezpečnostní pásy Punto
Někdy se mi taky zaseknou. Zkuste za ně vší silou v tom zaseknutém stavu táhnout jako byste je normálně vytahoval k zapnutí. Někdy to cvakne, po cvaknutí povolte tah a uvolní se. JInak s tím parkováním na nerovné ploše to je taky pravda. Petr -
« Re: bezpečnostní pásy Punto
Obcas se mi to taky stavalo (u stareho F131 SuperMirafiori).
Tak sem ty pasy rozdelal a zjistil, ze je v nich svisle ulozene olovene telisko. Pokud nebylo uplne svisle, pasy se zasekly. Samozrejme i za jizdy - prudka akcelerace, decelerace nebo zatacky - za techto stavu byly pasy zasekle; normalne to ale clovek nepozna. Nemyslim si, ze to byla zavada, protoze to na 100% dela i Crome.
Nechci ten problem bagatelizovat, ale podle popsanych priznaku bych hadal, ze obcas parkujete na nerovne plose a ta zpusobi vlivem nakloneni teliska zaseknuti pasu. Jakmile kousek popojedete na rovinu, telisko pasy uvolni. -
« bezpečnostní pásy Punto
Vážení, v těchto zimních podmínkách(teplota pod 0°C se mě bohužel na mém Puntu 55 S stává (1krát týdně), že po usednutí do auta nemohu vytáhnout bezp.pás u řidiče, abych se uvázal a musím ujet několik desítek metrů, aby se uvolnil a já se mohl uvázat. Auto nebylo nikdy havarováno(1.majitel) a je staré 3roky (2-3/96). Je vybaveno 1 Airbagem a pásy mají asi pyropatrony.
Pokud mě můžete poradit, co s tím mám dělat abych nemusel kupovat nový pás (cca 3.500,-Kč), budu Vám za každou radu vděčný, děkuji.
-
« Re: Multipla
Taky jsem shlédl premiéru Multiply u nás a musím říct, že "naživo" je mnohem působivější než na obrázcích. Interiér super, zvenku bych si taky brzy zvyknul, ona totiž Multipla dokáže svými vlastnostmi to, že i její vzhled si za chvíli zamilujete. Jinak pánové, provedl jsem i test na pár osobách něžného pohlaví a musím říct, že ty ten vzhled doslova "papkaly". BTW "vyhrál" jsem CD-ROM Multispy a to je perfektně, originálně a zábavně zpracovaná reklamní hra na Multiplu, doporučuji. -
« Re: Diskuse o autech
Talze, blizsi vysvetleni k diskusi. Diskuse se bude konat pro jednoho vyznamneho vyrobce aut, ktery bude pritomen v nasi firme. Nejedna se o zadne jehovisty ci herbalife. Jsme firma, ktera se zabyva marketingovym vyzkumem trhu sidlici na Praze 4 a cilem diskuse je zjistit nazory uzivatelu vyjmenovanych vozu, jejich zkusenosti s timto vozem. Nejde o zadny prodej, sektu ani nic podobneho!! Jde pouze o zjisteni spotrebitelskych preferenci. Nedokazu vse takhle narychlo vysvetlit. Nebyl by lepsi telefonicky kontakt? Davam k dispozici 2 telefonni cisla, ale samozrejme se pokusim vysvetlit vice i toouto formou v kavarne. Strasne by nam Vas zajem a ucast v diskusi pomohli!!!!!
tel 02/900 54 733 ci 02/692 86 08 Lenka
Dik!!! -
« Diskuse o autech
Shanime lidi, kteri vlastni nektere z aut Fiat Punto, Seicento, Bravo, Brava, Marea, Punto a diskusi o techto autech primo v nasi firme v Praze. Odmena za ucast whisky v hodnote presahujici 400 Kc. Podminak ucasti na diskusi - vek 25 - 45 let.
V pripade zajmu prosim volej 02/900 54 733 Lenka -
« Re: Info k Puntu
Jezdím s Puntem od šestadevadesátého (80tis.km). Motor úplně v pohodě, vždy bez chyb na testu. Celkem ale záleží jak je zajetý. Měl jsem srovnání se dvěma jinými (stejný motor) a byli trochu línější. V servisu říkají, že když tomu od začátku šlapeš na krk, tak to pak fičí. Jinak na špatných cestách odejdou brzy silentbloky a teď mám načnuté už jednou vyměněné (ve 40tis.)ramena zadní nápravy. Taky lanka od ruční brzdy se někdy tahají skoro po zemi, ale to jsou drobnosti. Je to fakt good car, rozhodně lepší než nějaká Fileta. -
« Info k Puntu
Zdravím tímto všechny Punťáky.
Koupil jsem si 2 roky jeté Punto 60 SX v perfektním stavu (alespoň doufám) a budu vděčný za jakákoliv informace (na co si dát pozor, co mu vadí, co od něho vyžadovat, atd.).
Jelikož jsem do současné doby jezdil v "Žigulíku"
tak je to pro mne veliká změna a proto děkuji za jakékoli informace, které mi pomohou zvládnout tohoto "koně".
Díky Michal E-Mail: xxyy@post.cz -
« Koupit/nekoupit?
V breznu mam moznost koupit Bravu, r.v. prosinec 1996, 1.6, posilovac, airbag, el.okna, zlata metaliza, najeto 32000km atd. za 191000,-, koncici operacni leasing. Kolega co s tim jezdi a taky jedna s tou leasingovkou rika, ze kdyby to v prvnich dnech nikdo nechtel koupit, dalo by se to uhadat na 160000,-. Chtel bych se zeptat, je cena 191000,- relevantni kdyz vezmeme v uvahu ze nova Brava stoji 309000,-? Mam tedy pockat jestli se jim to nepodari prodat, nebo ta cena 191000,- odpovida? Dik. Lukas -
« Re: Multipla vs Scenic
Multipla je tak extravagantní, až se mi začíná líbit a už se těším, až bude na našem trhu, protože pro rodiny se čtyřmi dětmi, které doteď cestovali nepohodlně nyní budou mít šanci pořídit si relativně levné auto. Nepočítám už model Ulysse, Espace, Sharan atpod., kde cena je někde jinde. Využití prostoru je v tomto autě prostě jedinečné a pořád jde o osobní lidové auto., Čau Mário. -
« Re: Ahoj priznivci FIATu
TO JirkaV
Nevím, jestli je to náhoda, byl jsem v Surfcaru na seřízení ventilů a při té příležitosti výměnu těsnicího O-kroužku za 5 Kč (prolínal olej pod vakuovou pumpou). Druhý den se pumpa zadřela , přeskočil řemen, vyštípla se vačka, zohýbaly, ventily, zdvihátka, hlava ...
Suma sumárum oprava za 20.000 Měl jsem z toho dost blbej pocit, možná kdybych nebyl tak akurátní a tu kapku oleje přehlédl, auto jezdilo dodnes ...... -
JTF 14.01.99 12:41
« pro MM
V 55S jsem se svezl jen jako spolujezdec,takže rozdíl nemůžu posoudit.V časopise "Autosport&tuning" je zajímavá a cenově nepříliš náročná úprava podvozku,motoru a kastle právě 55S.
Výměnou výfuku(Sebring),svíček(Brisk premium),vzduchového filtru(K+N) byl zvýšen výkon o 12k, v praxi zrychlení za 13.5,max.rychlost 165Km/h, pak taky měnili pružiny za tvrdší a nižší, různé spoilery apod.,jednalo se o úpravu RS - nevím jestli to je nějaká firma nebo jen tak po domácku, ale pokud někdo o tom něco ví,budu vděčný za jakékoli informace. -
« Re: Rychlé Punto
Ahoj Jarousi, z Tvé reakce soudím, že máš Punto 60SX a tak by mě zajímalo, zda jsi se svezl s 55S - jestli je cítit výraznější rozdíl ? Já jsem zatím totiž neměl tu možnost, ale jednou jsem se honil s 60SX a připadlo mi, že to jelo stejně nebo byl ten "borec" měkkej. -
« Re: Punto - tlumiče
Oprava stala - 1 kus silent bloku (vim, ze je to silent, ale "pis, jak slysis" ;-) ). Takze 1 kus predni (ty se menily) stal v normalni "mototechne" (chlapik se zameruje DOST na Fiaty) asi 300 Kc, ty zadni (domluvili sme si, ze pokud je nepouzijeme, muzeme je vratit) staly asi 400 Kc (jsou takove vetsi, slozitejsi).
Takze nahradni dily celkem asi neco malo pres 600 Kc, prace (ja+otec) nepocitam, najeli jsme do "JZD" na kanal (otec tam kdysi delal), chteli 100Kc/hodinu za pouziti te dilny. V pohode jsme ty stare dostali ven, ty nove sme chvili nemohli nalisovat zpet. Pak sme na to prisli, soustruznik udelal pripravek a pak to byla hracka. Celkem sme tam stravili asi 4 hodiny, ale tedkom si troufam rict, ze za 90-120 minut neni co delat !
Nedovedu si predstavit, co by to stalo v autoriz. servisu, a uz vubec ne ve ValMezu (400Kc/hodinu) a pochybuju, ze uz to nekdy delali a ze by vedeli jak na to.
Jo a nekdo psal ze nediv se, mas 1.7D. Jenze to bylo na zadni naprave ! Mozna to je trosicku tezsi, ale urcite vice vepredu. Ale svuj podil na tom ma urcite i to, ze se DOST casto vyuziva auto na prepravu zbozi, takze je celkem vytizene&zatizene.
cau, amper, g95489@vsb.cz
-
JTF 08.01.99 11:30
« srovnávačka
Dostalo se mi do rukou tak měsíc staré vydání mladé fronty, kde srovnávali 50KW Feldu s Seicentem a Matizem. Představte si že nákupní taška Seicento ač je o dvě třídy níže konkurovalo Feldě v jízdních vlastnostech a předčilo jí dílenským zpracováním a hlukem. To je pro Škodováky na zamyšlenou! Škoda že u toho Fiátka není příznivější cena. -
« Rychlé Punto
Najde se zde šťastný majitel Punta GT, pořípadně i Punta Sporting a zdělí své zkušenosti ?
Mimochodem, pokud vám (stejně jako mě) už nestačí výkon Vašeho Punta, zkuste mrknout na [odkaz] - zajímavé, že?
A nevíte náhodou zda se někdo v ČR zabívá tuningem taliánů? Chtěl bych "lehce" upravit Punto 55S. -
« Re: Punto - tlumiče
S tlumici ani ne, ovsem co jsme museli uz doma na 1.7D (stari ted to budou 3 roky, ujeto 80 tisic) menit jsou silonbloky na zadni naprave. Zadni naprava je uchycena na 4 silonblocich (v autor. servise ve ValMezu mi tvrdili, ze na 2 !), nejsou stejny (2+2). Stacilo vymenit ty 2 predni. Projevovalo se to tak, ze pri vjeti do vetsiho hrbu to mlatilo nekde vzadu, zespodu. Neprijemne. Auto je sice DOST zatezovany, silnice kolem domoviny spatne, ale stejne si myslim, ze to dlouho nevydrzelo...
cus, amper
g95489@vsb.cz
-
« Re: Nové Punto
Nazdar Jarouši, s tou tuhostí karoserie to bude reálné, protože při pohledu z boku je v novém Puntu navíc mohutnější sloupek zadní za zadními dveřmi (u stávajícího je zde sklo PZ blatníku).
Při vyhýbání se s protijedoucím vozidlem jsem byl nucen vjet předním kolem do sníženého kanálu (cca 15cm) a neštěstí na sebe nedalo dlouho čekat. Příští den jsem si povšimnul, jak mě praská čelní sklo. Asi budeš myslet na odlétnutý kámen, ale zcela jistě to bylo tím nárazem a pnutím karoserie, které zapůsobilo na lepené sklo, které začnulo z boku skla praskat. Snad bude tento neduh na novém Puntu odstraněn. -
« Fiat Bravo/Brava - Vaše zkušenosti
Ahoj Fiat-nadšenci,
chtěl bych v příštím roce pořídit Bravo 1.2 16V nebo 1.6 16 V. Když při zkušební jízdě zjistím, že to auto 1.2 motor uveze, tak radši 1.2 (jezdím převážně po městě). Myslím, že v současné době nabízí Fiat na českém trhu nejlepší poměr "cena - výkon - výbava - hodnota", ale nemám zatím s Fiatem (kromě 125P před asi 100 lety) žádné zkušenosti. Bravo se mi opravdu líbí a nejen cenou.
Napište prosím někdo jaké jsou Vaše osobní zkušenosti s tímto autíčkem - závady, kvalita servisu ... Máte někdo zkušenosti s nabízeným protiúčtem? Jak vychází sleva dnešních 30 000 Kč a příští rok 20 000 Kč (podle dealera) v reálu? Jsou smluvní barazy Fiatu solidní nebo Vás jen pumpnou o slevu, kterou Fiat nabízí?
Díky, uvítám jakoukoli informaci popř. i na mail: monipress@telecom.cz
Martin -
JTF 23.12.98 10:55
« Re: Nové Punto
Ahoj Mário, zajímalo by mě jestli je to finální podoba!? Ze předu se mi líbí víc a ten zadek mi připadá robustnější, dočetl jsem se že by karoserie měla být daleko tužší, už se těším na červen kdy by mělo být uvedeno na trh. Přece jen pohled "in natura" bude asi o něčem jiném. Jinak se měj a hezké svátky všem. -
« Re: Nové Punto
Díky za postřeh, hned jsem tam zabrousil, ale popravdě řečeno, čekal jsem, že bude pěknější.
Můj skromný názor je, že zepředu je ladnější, ale zezadu na mě působí hrubým dojmem (starší se mi líbí více), jinak vcelku jde.
PŘEJI VÁM VŠEM HEZKÉ SVÁTKY A JEŠTĚ LEPŠí NOVÝ ROK ! -
« Punto 55S
Ahoj lidi, s velkým zájmem jsem se začetl do příspěvků a nedá mi to podělit se s vámi o mé zkušenosti. Za necelé dva roky jsem najezdil s Puntem 55S 5dv. okolo 50tis. km bez větších problémů. Ve své třídě je skutečně na špici, i když už není nejmladší (příští rok má prý být nový model). Dostal jsem ho do ruky jako úplně nové auto a s čerstvým řidičákem vyrazil. První příjemné překvapení bylo chování na sněhu. Tam kde se felicie trápily i na zimních pneu, Punto frčelo na standardních letních Firestone 155/70 R13 bez větších problémů. Velice příjemná je i spotřeba - ve čtyřech a plným kufrem do Itálie při průměru 110km/h 5 litrů. Maximální rychlost jsem zkusil až někdy po 25tis. a výsledek = 175km/h dle ručičky tachometru (chce to rovinku a trpělivost). Jsou tu však i zápory - špatně chytá s lehce zahřátým motorem, "fórově" působící plasty v jinak velice podařeném a hlavně prostorném interiéru a vetší naklánění v zatáčkách. Jinak super poměr užitek/cena. -
« Re: Fiat 500/600
Kolego, Fiat 600D je opravdu úžasné vozítko, sám jsem s ním najel okolo 10.000 km (1 rok). Bylo to mé první auto a dodnes na něj vzpomínám nostalgicky. Lituji, že jsem ho tenkrát prodal. V okresech Zlín, Vsetín, Uherské Hradiště a Kroměříž vychází regionální inzertní noviny INFOSERVIS, kde skoro pokaždé je inzerát prodávající FIAT 600/500. Fandím Ti, abys ho brzy sehnal za dobrou cenu v dobrém stavu, měj se.
-
« Re: Fiat 128 Sport
Myslis Technicke muzeum v Praze? V Brne mame totiz taky Technicke muzeum. Jinak Vam velice fandim. F128 Sport je jedno z nejkrasnejsich aut co znam. Ja mam teda jenom F127 Sport, ale na fiaty nedam dopustit. Nechci se vnucovat, ale na adrese "www.mrdesign.cz/mark" mam stranky o F127. Jestli vite o odkazech na F128 Sport dejte mi prosim vedet. Diky.