FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Ducato
Nazdar lidi,
ozyvam se, protoze mam taky Fiata - je to nakladni Ducato s motorem 2,8 i.d.TD. A musim konstatovat, ze je to docela tahoun. V kopci, kde ostatni "dieselaky" uz pomalu nemuzou, jede tohle TURBO na plnej vykon. Nemate ho taky nahodou nekdo ? Zajimaly by mne vase zkusenosti s touhle dodavkou / s timhle motorem. -
« TIPO - 1,6 dvouvackove
Pratele,
jsem rad ze jsem dnes poprve narazil na misto, kde se mluvi i o mem milackovi.
Pred 5 lety jsme si s manzelkou poprve koupili auto a bylo to UNO 1,3 r.v. 84 a muzu rict ze jsme ho meli radi nez nam ho nekdo ukrad. Vzhledem k tomu, ze jsme nemeli penize, koupili jsme Š130 na plyn. Po dvou mesicich jsem se jiz nervove hroutil, auto(tezko rict jestli je to vubec auto) muselo z domu, rodina se zdluzit a koupili jsme si FIAT TIPO 1,6 dvouvackove(to jsem ani v dobe koupe nevedel).
Koupe se podarila a nas milacek nas za rok provozu ani jednou nezklamal. Tady ctu jak jsou to spatne motory - o.k. - ale asi ne vsechny. Pravdu mate ve vyssi hlucnosti ta se projevi pri rychlosti 105 km/h a mizi pri 115 km/h.Souhlasim s probleme s palivomerem - dle toho meho musim tankovat po kazdych 200Km.
Spotreba - bezny provoz(vetsinou ovsem mimo mesto)
cca 7,5-8 l (celorocni prumer)
Za celou dobu(najeto cca 25 tis.) jsem nemusel dolit ani deci oleje(samo krom bezne vymeny ol)
Pneumatiky mam 165/65 R14 - auto sedi perfektne - jestli je to na jinych, cenove dostupnych lepsi, rad se poucim
Karoserie - bez chyby(skusili jste zvyhnout kapotu Tipacka a potom Favorita?????) - dost rozdil ze?
Muj nejvetsi problem - odesel posilovac rizeni(zacal vytekat olej z pistu) - pry to nikdo nedokaze opravit. Tak jsem se ptal po novem cena se pohybuje od 8 000,- - 20 000,-. Nakonec jsem koupil starsi(novejsi nez je auto) za cenu 2 500,-
a vse je v pohode.
Jako velky klad bych urcil uhel otevreni dveri. Muj tata je plne invalidni a rika, ze tak pohodlne nastupovani nezazil.
Ostatni postrehy snad priste. Jeste bych chtel podotknout, ze zhledem k tomu, ze na chatu jezdime lesni blatitou cestou, velice me mrzi ze neni zadne Tipo(resp. Tempra) s pohonem 4x4.
Tak ahoj
-
« Re: Tipo,Tempra
Teď jsem četl v novinách inzerát, zajímavý, ale jedno bohužel starší už mám:
Fiat Tipo 1.6ie, 11/94, 67.000km, 5 dveří, červená metalía, servo, ABS, centrál, DO, STK do 2001, immob., el. okna, al. kola, zach. stav, cena 125.000,-/ dohoda, Tel. 02/850 38 78 -
JTF 08.06.99 08:21
« Fiat - Mistsubishi
Co by jste říkali na možné spojení Fiatu a Mitsubishi?Možná k tomu dojde v roce 2001,kdy Fiat představí nástupce Lancie Kappa.Ten by měl nést jméno Aurelia(podle slavného předchůdce)a měl by být vybaven mj.motorem od Mitsubishi 3,5V6 GDI. Rovněž Fiat předpokládá prodej 2,5mil.nových vozů v tomto roce,hodně si slibuje od nástupce Punta typu 188. -
« Punto 55S
Mám tohle punto, najeto kolem 30 tisíc, zezacatku jsem jezdil hlavne po meste, ted ho manzelka pouziva i k delsim cestam, docela ho naklada. Do posledni doby nebyl zadnej problem, ted se objevila tahle obcasna zavada: pri teplem motoru uberu plyn a kdyz zase pridam (vyjezd ze zatacky), auto na pul vteriny ztrati vykon - jakoby se nenastrikl benzin - po tomhle momente zacne akcelerovat normalne. Nedela to pravidelne, obcas ano, nezjistil jsem, s cim by to mohlo souviset. Vedel by k tomu nekdo neco? V servisu vcelku nic. -
« Re: Ani jsem nevěděl co mám :-)))))
Zdáár JENIK . Dobře že jsi jim to natřel . Koukám že ta jednadvojika PUNTO šlape jak z praku a že na tebe nemněla ani KOKTA 1.4 která v kopci asi opravdu kookktala (skoro dokokt..).Co máš na tom za pneu . Myslím tím rozmněr než značku . Kolik máš na něm najeto? Zatím čau ......DANDYS -
« Dandys ....Uno.....digital .....75ie ... suupééér
****************************************… /> Zdravím...Ahoj PETOUS... Motor v 75 ie je poněkud složitější , ale to už dnes všechna auta s 4-bodovou stříkačkou a katal...(už to nebudu dál rozmazávat , řekl jsi k tomu vše "...petous...")Mimochodem jsem o víkendu rozdělal náhon k mému digital tachometru UNA. (náhon je v pořádku - zlomený nebyl ) Na konci kde to jde do palubovky je na náhonu nalisován plastový jakoby kroužek s osazením .Ten má asi zajištovat aby nevyjížděl 4-hran z tachometru .Zdá jse mi trochu obroušený . Zkusím to podložit nějakým plastovým kroužkem , aby to víc tlačilo do tachometru . Při jízdě se mi zdá jakobych slyšel cvakání? Jsetli přeskakuje
4-hran ? Při nejhorším bych musel koupit nový náhon . Jsem zvědavý kolik by chtěly za něj .(mně stačí jen to lanko jestli se dá sehnat samostatně)
Zdravím všechny fandy FIATů !!!
****************************************… -
« Ani jsem nevěděl co mám :-)))))
Dneska jsem byl v Brně, cesta tam 140 km/h víceméně pořád, Brno celkem ušlo, ale Frankfurt je Frankfurt, no a cesta zpátky (jo jel jsem tím Puntem 1.2 16V) celou cestu pořád okolo 140 až u Prahy mě naštval jeden maňas s Octinou 1.4 LX :-)))), z kopce mě vždycky dohnal a do kopce dodejchal (a to má větší objem) na a pak se ještě přidala Felina LXi a taky začala prudit, tak jsem si řek že zkusím co to auto dokáže, no a nestačil jsem se divit má psáno Vmax 177 km/h a pánové mě se to podařilo rozbalit (po rovince, možná nepatrňoučce zkopce) podle tachometru na 195 km/h !!!!!!!!!!!!!!!! otáčky byly na 5800 1/min a červený pole začíná na 6500 1/min, no mě to stačilo, ale kdybych to podržel na těch 6500 tak by to tachometricky ukázalo přes 200 tudíž reálně někde kolem 195 km/h, a to je jenom jedna dvojka. No fakt mě to dostalo, uznejte že s tím sem se musel svěřit :-))))) -
petous 05.06.99 19:50
« Re: Dandys ....Uno
Mám taky 1.5S i.e. z roku 1987. Užívám si ho už 2,5 roku a zatím slouží bezproblémově. O složitosti motoru u 1.5 by se dalo diskutovat. Proti FIRE motorům je samozřejmě složitější, ale také mnohem výkonnější, přitom je však spotřeba jen nepatrně vyšší. Všichni servismani od Fiatu tvrdí, že tyto motory vydrží bez problému přes 200 000km, to už mi z auta zbude jenom motor, protože dosti rezaví. Skoro jak o rok či dva mladší favoriti. S problikáváním digitálního tachometru jsem mněl také menší zkušenost. Bylo to způsobeno omletým koncem náhonu, který se protáčel. Jinak ten dígitál v Unu je supr. Líbí se mi mnohem víc než palubovka v Tipu DGT.
S pozdravem všem fiatistům. -
« Dandys ....Uno
Zdravím . Moje UNO je z 87 tak že né LOGO. Kupoval jsem ho již před 2 lety za nějakých 55000 . Už jsem do toho něco vrazil a dal ho do kupy a moc se mi něchce se ho zbavovat. Zatím mně nějak moc nezlamalo a hlavně to jezdí .I když o těchto motorech vím ,že snad je pro Italy montovali Brazilci . Možná kdybych se nyní rozhodoval koupit auto a byl bych rozhodnutý pro UNO tak bych bral "LOGO 1.0ie" a to hlavně k díky nejnižší pojistce . Eletrika v UNU 75ie je docela komplikovaná (jak UNO TURBO). Největší problémy jsem mněl z ukostřeníma . To jsem odstranil a tím veškeré problémy s elekrikou zkončily. Záleží i na kusu a jak se v tom kdo pohrabe . Já mám ještě upravovanou masku na 4 světla tak tam pár úprav je . Ale vím o nich a jak jsou udělaná . (musel jsem jich plno opravit ) Je to holt Italský Auto s italským dílenským zpracováním a s tím už asi nic nenadělám . Buď to hodím ze skály a z Fiatama zkončím nebo jsi s tím budu muset ještě nějak vyhrát. To záleží ale hlavně na financích . Doufám že mi ještě nějakou tu službu prokáže a ještě nějaký rok vydrží.
****************************************… /> Zdravím .......DANDYS...... -
JTF 04.06.99 08:09
« Uno
Ještě něco k UNU. Naprosto bezproblémová jsou una s motorem FIRE.Jedno máme v rodině LOGO 45Si.e.,kupoval jsem ho mamce.Dá se s ním bez problému jezdit do 6l/10km.Modely 75i.e. jsou příliš "komplikované",zvlástě elektrika,na svou dobu futuristicky řešená přístrojová deska samozřejmě po letech logicky působí problémy,přidáme-li k tomu ještě různé neodborné zásahy předchozích majitelů,četnost závad je nasnadě. -
JTF 04.06.99 07:45
« Re: Digital palubka Una podruhé
Ahoj,
s tím ukazováním rychlosti byly problémy při všech režimech jízdy,např. při rychlosti, která by odpovídala rychlosti cca 60km/h to ukazovalo: 20,0,38,2 a podobný nesmysly. Po mnoha zkoumáních jsem zjistil, že lanko náhonu je zlomené, po výměně náhonu není problém(tedy s tou rychlostí),jinak zlobí ukazatel stavu paliva,někdy se rozsvítí,někdy ne. Tu přístrojovou desku jsem měl kompletně rozebranou, snažil jsem se pročistit všechny kontakty(WD40),byl jsem s tím i u několika autoelektrikářů, ale pořád nic. Možná by pomohla výměna za jinou, ale myslím že bych řešil zase jiné závady. Jinak asi něco na tom bude, že Fiat tuto přístrojovou desku dlouho nevyráběl. Jinak obecně je známo,že právě 75i.e. je vůbec nejporuchovější UNO. Mám známé v opravně Fiatů a všichni mechanici mi tvrdí že 75i.e. je nepovedená včetně životnosti motoru. -
« Re: beranek.... DANDYS........
Musím než souhlasit. Jestli to UNO chlastá jak psal tak to má (chudák...)nataháno hodně dost přes 200 000 . Já mám na svým UNU 75ieSX najeto tak něco přes 100 000 . Nechal jsem si jen pro klid duše zmněřit tlaky ve válcích po té co jsem si ho koupil . V servisu jen nechápali v jak dobrým stavu je motor . Tlaky byly super (15 na každej válec) jen jsem musel v motoru nechat vymněnit gufera na ventilech . Nic drahýho cca 1 gufero 15 kč * 8ks . Můžu potvrdit že olej to vůbec nebere . A ke korozi . Stačí když se podívám na favorita z roku 88,89,90.. jak hezky kvetou...
Mimochodem taky mně udivilo reznutí felícií a už jsem taky takovou viděl . Rezaté docela dost
(na to že to je 4 roky staré auto) 5-té dveře . Jinak jezdím s unem 1.5 ieSX tak za 6.3 - 6.5 . Pokud bych to moc nehnal tak by se snad dalo dostat i pod 6 l (kdybych jezdil 90 , ale to moc nejezdím) .
-
« Re: beranek....
Souhlasim s tebou Jeniku... Pro zajimavost, na www.whatcar.co.uk je statistika poruchovosti aut, a Fiat je tam na 4 miste (!!!) mezi vsema automobilkama, tedy lepsi nez MB, Volvo, atd. (Audi je lepsi, Jaguar a prvni je Mitsubishi). Dost zajimava statistika, na poslednim miste je Ford, Opel a podobne sragorky. -
« beranek....
Chyba že jsi přišel do kontaktu s tak starým Fiatem, podle všeho jste ho neměli novej. A to je ten problém jestli si myslíš, že má 130 000 tak to přinejmenším zdvojnásob. Ale tyhle starý vraky jsou fakt s...y a z nich pramení předsudky všechytrejch Čecháčků. Je zajímavý, že když se podívám na 12 let starou škodovku 120 tak je asi 2x horší než stejně starej Fiat, ale o novejch škodovkách nikdo netvrdí že reznou a že sou to s...y, no ale v porovnání s Fiatem jsou to pěkný plečky co se týče spolehlivosti a 80% Felicií má zrezlý zadní dveře, hlavně v místě plastový lišty. No prostě žiju holt jenom v Česku :-(( Jinak já jezdím s Puntem 1.2 16V normálně tak za 6.2, těch 7.3 byl maximální údaj kterej se mi podařilo dosáhnout (zima, město, jízdy 5 min) a točit se to musí tak do 3500 ot. -
« Digital palubka Una podruhé
Předchozí zpráva mněla být pro "jarous" a tahle taky.
Nemáš s touhle palubkou zkušenost ???
Do servisu se mi s tím nechce .Sám jsem se v
tom už hrabal ale bez výsledku k lepšímu . Ono to není jednoduchý rozdělat , smontovat a jet vyzkoušet . Když to uděláš tak 5-10* tak to ho mám taky dost a říkám jsi, že mi tak zas nevadí a že jsem jsi už zlykl . Ale ono mi to vadí furt!!! Obvzvášť ve mněstě když místo 50km/h to lítá i od 38 do 65 km/h . Tak to ve městě odhaduje podle otáčkoměru . Myslím jsi že to lítání dělá buď snímání nebo drhne náhon a při nižžších rychlostech cuká . -
« Re: spotřeba uno
Ahoj . Mám s digital palubku . Trochu zlobí měření rychlosti ( líítáá při nižších rychlostech - do 70 km/h ) ale nad 100 je to v pohodě . Počítání KM je taky v pohodě . Musí to být někde ve snímání( jestli je tam optika ) Nemáte s tím někdo zkušenost?? -
« Re: spotřeba uno
Tak presne to samy Uno mam ja, ale po tech 12 letech(najeto 130 000) je tu uz na odpis a taky tak za tejden dopadne.Ze by s tim autem nebyly problemy, nelze rict.S tim je furt neco, doslova se nam to rozpada pod rukama.V lete se s tim jezdi dobre, ale v zime...bida.Poradne to netahne, chlasta to a proste je to stary auto a uz ma leecos za sebou.Ted mi to stoji pred kolejema s vytlucenou baterkou(nevim, jak je to mozny), takze to budu muset roztlacet, super.Palubka se rozpada, clovek aby u toho furt neco spravoval.Kdybych chtel zustat u Fiata, tak moc dobry by bylo to 1.4kovy Punto.A kolik sem s tim jel?Ja 155, ale kdyby bylo novy, tak bych z toho vytahnul i vic. -
« Re: spotřeba uno
Ahoj Dandys, moje první lepší autíčku bylo taky Uno 75ieSX ročník 87 !!! Byl jsem z něho v té době naprosto hotový. Výborně se s ním jezdilo, spotřeba byla podle stylu jízdy mezi 5,5-8l a za celý rok jsem nemusel vůbec nic opravovat, což je u Italů malý zázrak !!! -
« Re: To dandys a Jeník
Motor 1.2 16V u Punta je naprosto skvělý.S tak lehkým autíčkem to má docela slušnou akceleraci i ve vyšších rychlostech a má to bomba spotřebu. O víkendu jsem jel z Prahy do Havířova za 5,5l/100km
a to je myslím docela dobré při průměrné rychlosti 110km/h !!! -
« re-spotřeba
za tu krátkou dobu co ho mám jsem tankoval jen jednou plnou nádrž.To víš nový auto v baráku, tak jsem musel kždýho svézt.To bylo pořád...ukaž jak to jede.....Spořeba vylezla až na 9l.Byl to převážně příměstský provoz.Ale zas tak strašně jsem mu nedával.Teď budu tankovat zase,tak se uvidí.Mám ten nový model Tipa s "uzkými světly a novou maskou m 93. -
« Re: Tipo
Asi od března jsem uvažoval naprosto stejně.Je to 3 týdny ,co jsem si koupil 3-dveř.TIPO 1,6.Má vše v elektrice + ABS r.v.1994 cena do 100 000-porovnej s o rok mladší Felicií.Je to naprostá bomba.Všichni mě od Fiatu odrazovali,ale já jsem si stál za svým.Je to velice pohodlný a prostorný vúz.Motor je taky super.Akorát jsem byl zvyklý na menší spotřebu.Ale zase dřív jsem jezdil se starým vozem max.do 100 Km/h nyní mám problém pod 100.Jinak zatím vše o.k. Doporučuji. -
« Tipo
Haló Fiaťáři
Vy by jste to měli vědět...
Váže přemýšlým o koupi nějakého ojetého auta do 100 tis. a moc se mi nechce kupovat nějakého Formana.. Docela mě zaujal - vzhledem, výbavou a cenou - Fiat Tipo. Zajímali by mě nějaké údaje jako spotřeba, výkon a tak.. a jak je to se sháněním a cenama náhradních dílů..
Mohl by jste mi někdo poradit..
Díky -
« To dandys....
Já mám Punto 1.2 16V a Escorta 1.6 16V. Zkušenosti mám, že jsou dynamicky naprosto srovnatelní akorát Escort bere 8.5 litru kdežto Punto max 7.3 l při stejných nárocích na dynamiku. Motor 1.2 je nečekaně pružnej a tichej a ač jsem původně chtěl Punto do města a Escorta na delší trati, můžu ti říct, že radši jezdím Puntem. Ohledně novýho Punta, taky bych počkal na oficiální fotky a na reálnej dojem, zkušenost mám takovou, že co na fotce vypadá docela hezky (Yaris) je ve skutečnosti pěkná vobluda a co se mi na fotce moc nezdá (AR 156) je v reálu naprostá bomba. -
« nové punto a něco pro auto roku 1984 FIAT UNO
Tak jsem to zhlidl to nové punto. No nic moc . Ale počkám jsi na real . Slyšel jsem ,že s puntem 1.2 moc KW se to musí víc točit do otáček . Máte s tím někdo zkušenost ? Já má uno 75ieSX (1.5/ 55kw)
r.v.87 . Docela to šlape (i když koní není nikdy dost) Docela jsem spokojenej až na koroz.... Nemá te to taky doma ? Za kolik jezdíte ?(benzíínu) Pravdu! Spotřebu jen ve městě nebo smíšenou.Jaký máte zkušenosti z provozem ? Závady , kolik vám to jede a tak . Zahajuju dhoudobé téma pro skalní příznice FIATů UNO . Mám tu svý stránky tak jestli chcete .......tak to zprubněte.
Http://mujweb.cz/zabava/fiatuno/
Jsem docela fanda těchto vozítek... -
« Re: nové Punto
Stejný charakter, jen trochu více hranaté. Ze předu cool, zezadu taky, ale ten profil je takovej divnej (nebo vrchní?). Ale u 5D vypadá trochu lépe. Ale nelíbilo se mi ani minulé, ani tohle. Stokrát líp vypadá o 2 roky starší seat ibiza, pocházejí ještě ze stejné dílny. -
« Punto
Mám ještě jeden dotaz. Občas jezdím s Puntem, které za jízdy nevydává vůbec žádné pazvuky (zadní náprava nebo něco takového). Po zastavení a vystoupení, někdy dokonce jen po otevření dveří od garáže (auto tam dlouho stálo) se ozve zpod auta (spíš zezadu) takový pazvuk, asi 1-3 s. dlouhý, jakoby nejaký rezonující díl, pak to samo přestane. Na nic to nemá vliv, ale je to divný. -
petous 14.05.99 21:47
« Re: dotaz- řev pal. čerpadla Bosch
Mněl jsem dlouho ten samej problém. Dělá to ucpaný první palivový filtr, který je před nádrží. Stojí 720Kč, ale většinou stačí jen pořádně profouknout proti směru. Mně se periodicky ucpával cca po 14 dnech. Vyřešil jsem to vyčištěním nádrže, a od té doby je klid, čerpadlo je potichu. -
"-- skrytý --" 13.05.99 13:48
« Re: Punto - startování
Já měl fiat uno 1.3 i.e. turbo s digitální přístrojovkou a sice jsem tam žádnou kontrolku na vstřikování neměl, ale když jsem zapnul klíček, tak se celá přístrojová deska rozsvítila (všechno co šlo - všechno až na kontrolky, prostě celej display) a asi po 1.5 s zhasla na provozní stav (ukazovala podle toho co bylo zahřátý, plný apod.) v servisu mi taky řekli, že se to testuje ale nevím, radši jsem otočil klíčkem a počkal 1.5 s a pak nastartoval. Někdy jsem chvátal tak jsem nastartoval okamžitě a nikdy senic nestalo. -
« Záleží na motoru.........
Ohledně tý kontrolky vstřikování v manuálu píšou, (konkrétně u Punta), že u verzí 55 - 75 musí zhasnout ihned po naskočení motoru, kdežto u mýho 85 16V až asi po dvou sekundách po nastartování, jinak když nechám klíčky v poloze ON ale hned nestartuju, tak ta kontrolka po chvíli zhasne. Takže z toho usuzuju, že motor od motoru to bude trochu jinak, ale ni to nemění na tom, že po nastartování MUSÍ zhasnout. -
-
« Bravo Bravo/Brava
Podle německý DEKRY jsou Bravo/Brava jedny z nejspolehlivějších aut své třídy. Mezi tříletými automobily bylo plných 89,5 % všch BEZ ZÁVAD i přes intenzivní hledání chyb. Skvělý výsledek a argument proti hlupákům, který tvrděj, že auto je špatný jen proto, že je italský. Bližší info je na adrese www.fiat.de. -
« Punto - startování
Možná někdo budete vědět, jak je to. Kámoška ma Punto 55 (myslím '95) a podle prodejce prý musí po zapnutí zapalování počkat, až zhasne kontrolka vstřikování, jinak se prý nemůže startovat. Já to startuju bez čekání (ale ty vyčítavý pohledy). V servisní knížce o tom není ani zmínka. Myslím si, že je to blbost. Takový auto (a Punto je skvělý) by snad nemohli Fiati ani začít prodávat. -
« Re: Fiat MAREA
Nemám moc přímých zkušeností s Fiatem Marea, ale je to i u mě jeden z kandidátů na pozdější koupi ojetiny (ve verzi "Weekend"). Nicméně předchůdce Marei je Tempra a s tou mám zkušeností dost. Pár věcí mě zlobí a na ty bych si určitě dal pozor při koupi ojeté Marei. První je nedostatečně výkonná klimatizace. Doufám, že Fiati dnes už montují dost výkonné klimatizační soustavy (při koupi ojetiny se dá dobře prozkoušet jen když se auto kupuje v létě). Další problematická věc u mého auta je občasné přehřívání předních brzd v létě - určitě bych si tedy koupil Mareu s ventilovanými kotouči vepředu. Další slabina je vyšší hladina hluku uvnitř při rychlejší jízdě (např. stejně starý Passat je v tomto směru o hodně lepší) - pokud ji budu kupovat, tak ji napřed "protáhnu" někdo po dálnici a zkusím zda lze poslouchat hudbu z rádia při vyšších rychlostech (130 km/h a výš). V čem je Marea oproti Tempře slabší je vnitřní prostor pro kolena cestujících vzadu - nicméně kombi "Weekend" má na druhou stranu alespoň dostatek prostoru nad hlavou. Obojí auta mají slušnou antikorozní ochranu pozinkováním, což je při koupi ojetiny důležitý faktor. Podobná jsou i tím, že těží ze společné platformy s menším autem, které se vyrábí ve větších sériích (Tempra/Tipo, Marea/Bravo/Brava), což vede k nižší ceně náhradních dílů a servisu. Ještě jedna slabina mě napadá u mé Tempry - má sice velký kufr (500 l), ale malou díru do něj, i proto bych příště koupil raději kombi. Navíc Marea Weekend se mi jeví jako jeden z nejhezčích kombíků vůbec. Ahoj Pavel. -
« Re: Croma
Souhlasím s "doktorem", že je těžké si vybrat ze současné nabídky Fiatu. To, že přestali vyrábět auto vyšší střední třídy (Croma) mi ani tak nevadí. Ale to, že nemají pořádný auto střední třídy, to je otrava. Podvozek Fiatu Marea, který je výrobcem zařazován do střední třídy je stejný jako u Fiatu Bravo/Brava a jeho rozvor 2.54 m a z něho plynoucí vnitřní rozměry vozů patří někam do průměru "nižší střední", ale rozhodně ne do "střední třídy", která by měla nabízet dostatek prostoru i na zadních sedadlech. -
« Re: Croma
Otazka je, proc uz nevyrabeji zadne auto v teto
kategorii, neco na urovni Lancie kappa nebo
Alfy 166, ale za dostupnejsi cenu. Dnes se soustredi na vozy nizsich trid, t.j. Punto, Bravo/Brava, Marea; ja bych si z tehle nabidky
nevybral. Nevim jake jsou ceny te Lancie a Alfy,
ale pod milion to nebude... -
« Re: Fiat Croma
Jeste jedna poznamka: Croma byla vyvijena v ramci koncernu FIAT spolecne s Lancii Themou a Alfou Romeo 164, ma stejny podvozek a vetsinu agregatu. Proto se dobre vlastnosti nejvetsi Alfy a nejvetsi Lancie tykaji i trochu opomijene Cromy. Takova je moje zkusenost... -
« Re: Fiat Croma
Souhlasim, ja mel FIAT Croma 2.0ie Turbo, z roku
89, tuhle versi koupis dneska za cca 60-90000 tisic, pokud vyberes nejakou v dobrym stavu, do cca 150.000 km, tak vydrzi jeste hodne dlouho.
Je to prostorny, pohodlny, s timhle motorem (114kW, 235Nm) i velmi rychly auto. Pri castym vyuzivani max.vykonu spotreba kolem 10.5 litru, jinak se da vejit do 8-9. Kvalita je na Fiaty taky docela dobra, ja tam menil jen veci opotrebene provozem, mela potvurka najeto skoro 250.000 km. Jak psali v MF Dnes minuly ctvrtek: je to dobra koupe v kategorii velkych ojetych aut, pokud ma clovek hloubeji do kapsi... -
« Re: Fiat Croma
No SUPER AUTO to zrovna není, ale fakt je ten, že to je poslední velkej Fiat (vnitřním prostorem bez problémů "vyšší střední třída"). Kdo chce prostornou ojetinku a nemá moc peněz, tak to může být dobrý řešení - navíc karoserie je z velké části pozinkovaná. Napiš jakej v tom máš motor. Ahoj Pavel.