FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Tipo - panel poruch a otevrenych dveri
hm, kdyz mne trapila Brava nejasnym zvukem kolem 90 km/h, nezbylo nic jineho, nez to dat v servisu na zvedak a rozjet na chvili naprazdno. Myslim, ze by se takto dal ten piskot alespon castecne identifikovat. Pod tim piskotem si docela dobre dokazu predstavit i nevracejici se desticku ve trmenu, v tom pripade by se ale kotouc trosku zahrival. -
« Re: Tipo - panel poruch a otevrenych dveri
jo, to by mohlo bejt.. akorát teda žádná souvislost s tím pískáním. Už jsem jednou opravoval kablíky v pátých dveřích. Teď jsem ale na dveře vůbec nešáh, ani z auta jsem nevystoupil a ono se to rozsvítilo a po vypnutí a zapnutí zase zhaslo... To jsou věci(?) -
« Tipo - panel poruch a otevrenych dveri
Na palubovce je obrazek auticka a u nej spousta kontrolek. Nikde jsem nenasel jejich popis, ale vsechny jsou srozumitelne, rekl bych standardni. Nerozumim ale jedne, co se mi nedavno rozsvitila a po chvili zase shasla. Je na prave strany(tedy ze zadu toho auticka) uprostred(mezi kontrolkami STOP). Vypada jako monoclanek s caplikama na obou stranach, takovy prazdny podelny obdelnicek s plnou kostickou na kazde strane.
Nevi prosim nekdo, co to je?
Svitilo to ve chvili, kdy mi zacalo cosi piskat(jako treba przdy) z predni napravy. Nebylo to pri brzdeni. Mirnilo se to, kdyz jsem zatacel a zesilovalo kdyz jsem jel rovne.
Tak to je druha otazka, co by to mohlo byt?
Diky kolegove.
-
« Re: To mfilip: oprava překlepů
nemám pocit že jsem socka.Potřeba odlišit se je v mé branži na prvním místě.Před třemi lety jsem byl jediný kdo v okolí našeho městečka měl Fiata Bra. a ještě k tomu nádherně červeného.Stále lidé vědí, že tento vůz patří člověku který prodává pojištění.Auty koncernu VW,Škoda bych zapad do šedi(včetně Toyot a toje velmi kvalitní vůz).Co s tím když ho má kde kdo?
P.S.na Fiaty nejvíc hážou špínu Ti ,kteří jej nikdy nevlastnili
F. Brava stále mám a jdu do Stila.(nádherně červeného) -
« Re: To mfilip: oprava překlepů
Ja neznam ani jednoho Fiataka, ktery by na vsechny rubriky okolo vyrvaval, jaky neni Fiat supr. Tohleto byva vlastnost majitelu VW Group a v posledni dobe i majitelu Toyot, coz mne mrzi. Mas novou Toyotu, bezva, uzij si ji, je nova bezporuchova, to tak vetsinou u novych aut byva, i u Fiatu. Predtim si mel Carinu, ale ty svine ti je LPGeckem zrusili, ze pak nejezdila ani na benzin, ze ? CarinaE ma mimochodem podle TUV 2000 naprosto stejnou spolehlivost jako Brava do stari 3 let. Podle dlouhodobeho testu TUV na 100tkm byla Brava vyhodnocena jako nejmene poruchovy vuz s predni pohanenou napravou napric vsemi tridami. Ve statistikach nejvetsi britske pujcovny vozidel MWD je Fiat druhy nejmene poruchovy vuz tusim za Mazdou. Tolik taky nejaka fakta o Fiatech. Fiatum a Toyotam zdar. -
« Re: To mfilip: oprava překlepů
Kdybych měl 890.000 tak si koupim buď 2 Fiaty nebo jednu Alfu. Je to o vztahu ke značce, o emocích,touha odlišit se... Rozhodně si namyslim, že lidi jezdící ve Fitech jsou nějaký "socky".
P.S.- Sám auto nemám, jezdím na kole. Ať ti Toyota slouží! Pěkný den. -
« To mfilip: oprava překlepů
To mfilip: Tak to se právě pleteš. Spousta z vás tady tlachá jak je Fiat suprovej, protože v něm přávě jezdíte, ale jezdíte v něm často jen proto, že nemáte love na pořádný auto. Já jsem si za těch 890.000,- (a klidně i víc) mohl koupit dost jiných aut, ale šel jsem právě do Toyoty, protože vím jak jsou to spolehlivá auta. Když vidím jak se všem lidem kolem auta serou, tak považuju spolehlivost za prioritu. Až jednou budete mít dost peněz, tak se taky budete dívat na Fiata s úsměvem :-)
-
« Re:
To mfilip: Tak to se právě pleteš. Sposta z vás tady tlachá jak se Fiat suprovej, protpže v něm přávě jezdíte, ale jezdíte v něm často jen proto, že nemáte love na pořádný auto. Já jsem si za těch 890.000,- (a mohl bych dát klidně i víc) mohl koupit dost jiných aut, ale šel jsem právě do Toyoty, protože vím jak jsou to spolehlivá auta. Když vidím jak se všem lidem kolem auta serou, tak považuju spolehlivost za prioritu. Až jednou budete mít dost peněz, tak se taky budete dívat na Fiata s úsměvem :-) -
« panda
Tak som dnes videl novu pandu. Je velmi pohladna. Vo vnutri je dost uzka, ale na dlzku je v nej dost miesta. Mam 194cm a nemal som problem sa usadit. Vzadu to bolo trosku mensie, mal som sedaky len do pol stehien, ale na nohy bolo asi tolko miesta ako vo fabii, dalo sa to vydrzat. Najlepsie to je s miestom nad hlavou. Mal som este rezervu nejakych 10cm, super pocit volnosti. Vypracovanie je OK, na urovni punta, vsetko velmi uhladne a uhladene :-) Cena je zaujimava, ale mohli sa posnazit, aby sa dostali o nejakych 10 tisic pod najlacnejsiu fabiu. -
« Co?
To letec máš pravdu! Ta kritika je na dnešní dobu snuška lží a neopodstatněnejch keců!!! Na 1.3JTD se mi zdá plánovaná životnost 250 000 km jako suprová, třeba VW, Renault, Peugeot mají plánovanou životnost 150 000km. Tohle jsem čet černé na bílém!!!!!!!!! A mimoto je to malý diesel! tak co! Ale plánovaná životnost není skutečná životnost!!!!!! Ta je při správném zacházení vyšší!! -
« Re: 1,3 JTD
Asi do toho moc nevidíš co ? Kdybys trošku sledoval a vědels něco o konstrukci automobilových motorů, tak bys takhle neplácal. Jedná se o teoretickou, počítanou životnost dle norem. Běžně jsou totiž motory této kategorie počítany na 150 tis. km. Samozřejmě, že v praxi je životnost motoru o dost vyšší... -
"-- skrytý --" 10.09.03 08:44
« Re: FIAT Club ?
Jo, Sport Coupé je holt víc "sport". Tohle bylo 3P r.76, postavené na dokladech SC r.74. To bylo teda něco, dávat to dokupy, shnilotina jedna. Půlky podlah, půlky dveří... dneska bych se do toho asi už nepustil - leda bych se hodně nudil. Výsledek byl sice super, ale nevím, jestli za to ta práce stojí... Nedávno mě sice napadlo, že bych si mohl dát dohromady ještě jedno, tentokrát opravdu SC, ale po tom, co jsem si byl prohlédnout pár potenciálních "polotovarů", mě to zas rychle přešlo. Tak neuvěřitelně sprasené a dobité slepence, to se nevidí, co s tím ti lidé dokázali udělat - prahy z montážní pěny byly asi to nejmenší :-( Kastle je u tohodle bohužel základ, a ta nebyla použitelná ani rozumně opravitelná u žádného z nich... Holt, kdo má tohle auto pěkné, buď je má schované, a nebo za něj chce ranec, klasika... -
« Re: FIAT Club ?
Další fotky 3P-čka bys mohl najít asi i na fiat127.okruhy.cz. Na jarním srazu v Piešťanech jedno 3P bylo. mě osobně se tolik nelíbí, jako klasické Sport Coupé, ale proti gustu žádný dišputát ;-) O 3P mám v zásobě i článek na Encyklopedii, ale kdy se k němu dostanu, to je ve hvězdách... -
"-- skrytý --" 09.09.03 09:38
« Re: FIAT Club ?
Nadšenec: dík. Moc toho tam nemají, ale aspoň jsem zjistil, že loni bylo na srazu 9 těch X1/9-tek...
Jinak, máš opravdu pěkné stránky! Dokonce jsem i zamáčkl slzu v oku, když jsem mezi modely našel i svůj bývalý F128 3P (byť v jiné barvě). Těch tu taky zrovna moc nejezdí... -
« Re: FIAT Club ?
oddie: Jsou, už měli 2 srazy. Ten letošní byl zřejmě větší, protože byl společný s holandským Fiat X1/9 klubem. Pořadatelem byl pan Novosad - další info jsou na [odkaz] Stránky nejsou sice nejčastěji aktualizovány, ale info o srazech se vždy objeví s doatatečným předstihem... Jinak klub X 1/9 je jeden z těch, který se vždycky ozve, když pořádá sraz, takže na něj je vždy upozornění i na fiat.mysteria.cz Další jednotlivé kousky se pak objevují po různých srazech, např. v již zmiňovaných Poděbradech. -
"-- skrytý --" 08.09.03 14:42
« Re: FIAT Club ?
Nadšenec: v ČR je nějakej klub sdružující X1/9-ky? To by mě docela zajímalo... A nebo je vždycky tak jedna v rámci nějakého místního klubu? Tohle vozítko se tu zrovna moc nevidí, jestli jsem tu zatím potkal dvě tři, s ČR SPZ (a to ještě byla jedna na veteránských), tak moc. -
« Re: FIAT Club ?
Díky za pochvalu ;-) Diskusní fóra samozřejmě u každého modelu jsou. Vzhledem k tomu, že stránky jsou spíše koncipovány jako rozcestník na jednotlivé typy, je podle mě nejlepší se po případných podrobnostech, srazech a dalších věcech pídit přímo u fan clubů jednotl. typů. Odkazy jsou většinou řazeny tak, že ten nejaktivnější klub bývá na prvním místě (ale není to skalní pravidlo).
Vytvoření Fiat klubu by byla spousta práce, i když si myslím, že po pár letech by se dostavil úspěch. vzhledem k tomu, že osobně nevím, co bude za půl roku, zatím se do takové věci nehodlám pouštět. Myslím si, že je to spíše úkol pro oficiálního dovozce, který by si tímto způsobem hýčkal své fanoušky a potenciální zákazníky nových vozů. Jak jsem ale já poznal Fiat ČR, něčeho takového se od nich nenadějeme... ;-) -
« Re: FIAT Club ?
Dobrá idea, ale nevím, jestli se Ti to podaří ;-) Mě se zatim povedlo jen oslovit pár webmasterů různých typů, aby mě informovali o svých srazech, na které pak na stránkách upozorňuji. Úspěch typuju tak na 30%, ale ani to podle mne není špatné.
Jinak o takový větší sraz pokouší Fiat klub Praha 20. září. Problém je ale v tom, že tyto kluby většinou nestojí o auta, vystačí si sami se svými vetrány, což je pochopitelné, že sraz slouží spíše jako pokec, což se lépe uspořádá v menším počtu. Jedná se hlavně např. o srazy Fiatů 500 a 600, X 1/9, 127 (a 128), minisraz 125 a pak Poděbradské setkání italských vozů na jaře... Z těch novějších jste měli sraz, co vím jen vy S uny Turbo z turbo.wz.cz a pak lidi z fiatbravo.wz.cz Bravy/Bravami
Tímto bych chtěl všechny požádat: kdybyste se kdokoli rozhodli nějaký sraz pořádat, dejte mi prosím vědět. Díky moc, Martin. [odkaz] -
« Re: Potřebuji kloudný servis
to Adyn: Se ví, že jsem Mareu kupoval jetou (rok a půl), ale síť jsem koupil nouvou :-))
K tomu "s jídlem roste chuť" - bohužel Marea jezdí zhruba stejně jako Tempra a to by neměla. Je tam někdo problém. Zkusil jsem vyměnit vzduchový filtr a nic moc změna. Takže buď turbo nebo ŘJ (?). No uvidíme. Počkát dalšího půl roku, zda to je setrvalý stav nebo zda se to bude zhoršovat a pak se rozhodnu, co dál.
to theo: Zatím jsem to jen tak narychlo konzultoval s jedním technikem od Dojáčka (p. Janáček), když jsem ho na jejich parkovišti zahlídl u nějaký Alfy. -
Adyn 27.06.03 16:21
« Re: Potřebuji kloudný servis
Počkej, já měl za to že jsi tu Mareu kupoval jetou. To ji máš ještě v záruce?
I když vlastně já jsem měl tu svoji taky ještě půl roku v záruce co jsem ji koupil (měla cca rok a půl).
Minulý pátek jsem byl na technické (letí to jak voda - ve středu měla Maruš čtyři roky) a na emisích. Na technice mi zjistili uvolněnou tyč stabilizátoru na pravém předním kole. (Ach ta pražská dlažba). Tak že jak bude čas tak to nechám dát do pořádku. A mám tedy za dva a půl roku a víc jak 90 tis Km již druhou závadu :-). Teď se tak zamýšlím že nějak výrazně míň jezdím. Na Puntu jsem najezdil pravidelně 30tisíc, což za čtyři roky dělalo 120tis. Asi jsem nějak zparchantěl... -
« Re: Potřebuji kloudný servis
to Adyn: Se ví, že hlavně na mojí "bejvalce" (Tempra). Ale i u Marey, když jsem ji u nich nechával začátkem roku doopravovat, tak to zvládali v pohodě.
Od tý doby mne zlobila jen síť před zavazadlovým prostorem (upadlý nýtek na horním úchytu). Souhlasili s reklamací, ale protože se Marea už nevyrábí, tak nebyli schopni objednat síť novou. Pročež jsme se dohodli, že si ji spravím sám a oni mi dají při příští návštěve slevu.
Teď jsem u nich byl před pár dny, protože se chystám na dovolenou a tak jsem nechal zkontrolovat pár věcí. Našli nějaký resty na podvozku, netěsnost na jednom spoji okruhu klimy a pak nějaký prkotiny.
Takže z hlediska spolehlivosti/poruchovosti jsem zatím spokojenej (klepu na dřevo). Jen mi občas schází větší výkon motoru a rychlejší odezva. Před půl rokem, když tam šel nový vzduchový filtr, tak to výrazně ožilo a bylo to super, ale po pár tisících km, to dost oslabilo. Podle mě je u toho auta filtr poddimenzovaný (je stejný pro všechny motorizace od benzínu 1.4 až po mojí 2.4JTD). Teď tam dám nový filtr (papírový) a proměřím pružnost před a po výměně. Časem asi zainvestuji do sportovního filtru. Asi jen vložku, protože kit by mohl změnit zvuk motoru. Taky tuningu se trochu bojím, aby to po něm nezačalo kouřit.
Stejně nejlepší "tuning" bude časem vyndat původní motor 2.4JTD, sehnat na vrakáči z nějaký Alfy zánovní multi-jet 2.4JTD 20V 129kW a nechat ho tam dát. Zdá se, že by to mohlo jít (musí se ale vyměnit i turbo a ŘJ). Cena by měla být cca 100.000 minus peníze za prodej původního motoru a turba. Sám jsem zvědavej, jestli se mi to povede realizovat. -
« Re: Potřebuji kloudný servis
V Praze mám docela dobrý zkušenosti s Autocentrem Dojáček (www.autocentrum-dojacek.cz). Dost často mi opravili závady na elektrice, se kterými si menší servisy nevěděly rady. Ale pokud se tvoje potíž objevuje jen občas, tak to může být problém. -
« Re: Tipo 1.6ie - chcípe mrcha
Já už mám 1.6-66kw DOHC 9let a má najeto přes 200tis. km.
K tomu chcípání: když diagnostika ukáže, že je vše ok tak to bude- na šktr. klapce přidat větší volnoběh, nebo se stane, že se povolí kontramatka a volnoběh se rozladí, zkontrolovat podtlakové hadice ( prasklina . Za vysoké volnoběžné otáčky taky může vadné čidlo na rozdělovači. Kdyby jste něco o tomhle motoru chtěli vědět tak sem napište...... -
"-- skrytý --" 16.06.03 14:07
« Re: Tipo 1.6ie - chcípe mrcha
Rodiče mají 1.6/66 kW DOHC a dělá jim to obdobné věci. Někdo už mně tady radil. Dali to na diagnostiku BOSCH a prý vadná lambda. Tak ji nechali vyměnit a moc to nepomohlo. Jednak tomu na volnoběh za studena kolísají otáčky nahoru a dolu a občas to chcípne. Za jízdy to pak má tendenci chcípnout při zastavení na křižovatce. Musí se prý vyřadit na neutrál dokud jsou ještě relativně vysoké otáčky.
Jak je to s těmi čidly teploty? Je tam extra čidlo teploty pro teploměr a extra pro ŘJ? Taky se naskýtá možnost, že je vadný krokový motorek. Nebo to bude spíš to, jak psal dah? -
"-- skrytý --" 15.06.03 17:25
« Re: Fiat Croma
Čau mám zkušenosti s 2.5 td r.v.89, 1.9 T.D.i.d. r.v.89 a 2.0i.e. r.v.94. Co se týče motorů u benzínových verzí jsou dva 2.0i.e. a 2.0turbo (2.5 V6), osobně bych dal přednost 2.0turbo. U dieslů jsou taky dva 1,9 T.D.i.d. a 2.5 td. 1.9 má přímý vstřik a od 93 VTG, je dostatečně živý a spotřeba se pohybuje kolem 5-ti litrů, 2.5 td je taky dobrý ale má spotřebu kolem 7 litrů, osobně bych dal přednost opět 1.9 T.D.i.d. Pokud Tě něco zajímá konkrétně klidně napiš. -
« Re: Gingo
Ja si taky myslim, ale u nas jsou lidi tak tupi, ze si radsi koupi Juniora nez Gingo. Ja Fiatu fandim, byl to povzdech. Tedy abych byl presny, fandim i skodovce, ale ne dokud je tam ten arogant Kulhanek (prectete si s nim rozhovor na auto.idnes.cz minuly tyden, vsichni slevnuji, my ne, nova octavia bude drazsi nez stara, nez abysme tu starou slevnili, chceme nalakat ceske ridice - nevim na co kdyz ne na cenu a nejvetsi bomba je, podcenili jsme reklamu, ted budeme miz na Superb Sklenarikovou, takze jsme z toho venku :-). -
« Re: Gingo
Ona doba Fabie Junior za 220.000,- či za kolik bude brzo minulostí, po vstupu do EU nás pravděpodobně čeká srovnání cen aut a škodovka bude první co na to pěkně dojede, viz jejich ceny třeba v německu nebo rakousku. Pokud bude chtít v těchto zemích něco prodat, bude muset buď u nás zdražit, nebo u nich zlevnit, což mě nepřipadá pravděpodobné.Cyzí značky tak velké skoky cen nemají, ale tady je to enormní, tak uvidíme. Jinak ve světě motorů je rozhovor s ředitelem FIATu u nás a je tam řečena moc pěkná odpověď na otázku o probíhající krizi v koncernu: FIAT tu bude navždy.... a já bych dodal mé oblíbené rčení: Když Hitler zakládal VW, tak FIAT už 50 roků dělal auta :-))) -
« Re: Nové Punto
Tak auto na projetí v Brně neměli :-( Jinak celkem v pohodě, nová tvář se mi líbí, ale co je fakt bomba je GINGO. Velice prostorné, téměř jak Punto, vzhledově velice podařené, zvlášť zepředu a pokud bude cena okolo 215.000,- jak se předpokládá tak to vidím velice nadějně...