FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Bez nadpisu
Zrovinka včera jsem ten zázrak zase potkal u nás v pardubicích.Je to opravdu zajímavé auto.Ve světu motorů to testovali. Překvapila mne šířka . Píšou ,že je stejně široká jako Audi A8.No není se čemu divit když jsou tři plnohodnotná sedadla vedle sebe.Docela jsi tam dost pochvalovali nový diesel od Fiatu 1.9 JTD . Má dost slušný točivý moment (200). Ta 1.6 je o proti tomu nic moc .Zajímalo by mně provoz ve městě, parkování a tak.S tou šířkou to může být zajímavý.Konečně se někdo utrh od konvence. A kdo jiný než FIAT.
......DANDYS.
-
« :-(
Přátelé v pondělí jsem naboural svýho krásnýho Puntíka 85 16V (v těch deštích) dostal jsem aquaplanning před zatáčkou a nějak to už nešlo zatočit, takže jsem to napálil do betonovýho sloupu. Díkybohu se mi nic nestalo a autíčko půjde celkem NO Problem opravit, teď má bolístku.
Ohledně Multiply : hodnocení designu je subjektivní věc, mě třeba se líbí, ten teploměr tam být mohl, ale třeba můj Escort nemá kontrolku ani na benzin ani na světla, a v multiple je kontolka přehřátí, takže no problem, dveře tence jen vypadají, celá karoserie je prosotorvý rám SPACE FRAME s montovanými díly..tzn tuhá, lehká, odolná, zavazadla pro 6 lidí nacpeš do kufru 430l , třeba Zafira je nepohodlná , pro sedm nemyslitelná a pro sedm bez kufru. Multipla je opravdu povedené novum, zájem je kupodivu nejen v Itálii. -
"-- skrytý --" 11.08.99 07:53
« Re: Multipla
V posledním světě Světa motorů je na ní test. Osobně se mi nelíbí ani trošičku. Včera jsem proti ní jel a jedinej důvod, proč jsem se ohlédnul nebyla její krása, ale to, že takovej humus jsem už dlouho na silnici neviděl. A k těm přístrojům, cituji: "Na otáčkoměr, ale ani na teploměr chladící kapaliny již bohužel nezbylo místo, a proto se řidič musí obejít bez nich, což ho jistě nepotěší". No comment. -
« Re: Multipla
Zviezol som sa v nej asi 100km. Na povozenie je OK, je vnej dost miesta ale neviem si predstavit kam zlozim batozinu pre sestclennu rodinu. Musis si chvilku zvykat na ine ulozenie kvaltpaky a mne osobne vadili dost kolme a tenke dvere. Vyzerali ako na malom Deawo. Nechcel by som aby sa domna nalozil niekto zboku, ale mozno to je iba dojem a vovnutri je to dost pevne. -
« Multipla
Máte někdo praktické zkušenosti s Multiplou? Párkrát jsem ji viděl a četl nějaké testy v časopisech. Dost ji chválili! Prý ale nemá ukazatel teploty chladicí kapaliny. Je to pravda?
Na poprve se mně moc nelíbila, ale na druhou stranu se mně líbí, že to je "cesta novým směrem" nejen v designu, ale snad i v koncepci. Vždyť většina soudobých aut vypadá stejně. Aspoň jedno se odlišuje!
Co vy na to? -
« Re: Muj Tipacek - poprve me nechal na holickach
Pred rokem jsem jezdil Fiatem UNO 75Sie 86 rocnik. Jezdil sice skvele (150tis nalitano) ale vzdycky hrozne blbe a dlouho startoval. Ptal jsem se na radu kdekoho, vycistil vsemozne kontakty, vymenil baterku, svicky a furt to bylo stejne - navic to nekdy neslo nastartovat vubec. Az po dvou letech jezdeni, kdyz jsem musel jezdit kazdy den, tak jsem si vsiml, ze autak nestartuje bud rano (rosa) nebo za vlhkeho pocasi (dest). Na zaklade toho mi znamy poradil vymenit kabely zapalovani a startovalo to OK... -
JTF 05.08.99 08:48
« Re: bezpečnost u Fiatu
Posílení bezpečnosti spočívá ve výrazném zesílení přední a střední části karoserie.Mám crash testy Tipa před a po modernizaci a to se nedá srovnat,navíc pro německý trh již zesílené Tipo mělo standardně Airbag.Pokud jste někdo v novějším Tipu jeli,jistě mi dáte zapravdu že po nerovných silnicích se karoserie již tak nekroutí.Jinak sám jsem měl dvě Tipa(stará). -
« Re: bezpečnost u Fiatu
Souhlasim, starsi Tipo v porovnani s novou Felicii o dost mekci, v zime jsem taky do jednoho sikmo zepredu trochu stouchnul a u nej to odnesl naraznik, blatnik a svetlo. Felicia z toho vysla naprosto bez skrabance, vsechno energii pohltil naraznik... Driv jsem jezdil s Cromou, u ni by to zas nejspis bylo naopak (ve prospech Fiatu)... -
« bezpečnost u Fiatu
Ahoj,
znamy se svou FELICII dost silne naboural Tipo, jednalo se o celni naraz. Kdyz jsem prijel odtahnout jeho vrak, to TIPO tam jeste bylo. Musim sebekriticky(sam mam TIPO) uznat), ze bych mnohem radej sedel v te Felicii. Tipo melo namacknuty motor v kabine, pokud by tam byl spolujezdec, je mrtvej. Byl to pro me otresny zazitek. Jak jsou na tom dnesni Punta? Moje pristi auto uz asi Tipo nebude.
Diky a probudte se -
« Re: Punto
kontakt na nekoho solidniho, kdo se zabyva dovozem ze zahranici se mi bude urcite hodit. Mas to z Nemecka nebo ze Svycarska. Ja mam Tipo ze Sv. a musim potvrdit, ze se tam o sva auta velice dobre staraji. Ten kontakt muzes poslat na muj mail marti.hudecek@pvt.cz, diky moc -
« Re: Punto
Jestli máš zájem o dovoz auta ze zahraničí, tak ti můžu být nápomocen !!! Já jsem si před třemi měsíci taky nechal dovézt Punto a dal jsem za něho 163 000,- !!! Mám Punto Sporting 85 1.2 16V,r.v.97, najeto 31 000km, 2x airbag, v elektrice a s dalšími doplňky a jsem naprosto spokojený. -
« Punto
Vazeni panove a damy,
muj otec je plne invalidni a na podzim tohoto roku si chce poridit auto, ktere uz s nim dozie. Melo by byt hlavne spolehlive, usporne a nemusi to byt zadny drak. Dlouhodoby aspekt je zde proto, ze si do nej necha namontovat upravy pro invalidy(vse na rucni ovladani).
Vzhledem k tomu, ze ja sam jsem Fiatak a Punto se libi mne i jemu se zrejme bude jednat prave o tento vuz. Cena by mela byt max.160 000,- a realizovat nakup budeme asi v rijnu tohoto roku.
S nastupem noveho Punta se da predpokladat pokles cen starsich. Ktery typ je dle Vaseho nazoru nejvhodnejsi. Je lepe si jej nechat dovest(napr. ze Svycarska jako muj Tipacek) nebo koupit tady?
Pokud ma nekdo Punto ktere odpovida pozadavkum a chce prodat, nabidnete. Jsme z Olomouckeho kraje.Vzdalenost ovsem v tomto pripade nehraje az takovou roli.
Dekuji -
« Re: PUNTO II
Dost rozsáhlý článek o Puntu II je teď v časopise Auto-Moto-Sport. Jsou tak i údaje ke zrychlení, spotřebě apod. pro jednotlivé motory. Mimochodem u těch motorů, je dost překvapující nasazení motoru 1.9D a hlavně 1.9JTD do Punta II. Zřejmě podobný článek se vyskytne i v srpnovém čísle časopisu AutoTip. Pavel. -
"-- skrytý --" 26.07.99 07:30
« Re: Muj Tipacek - poprve me nechal na holickach
Sierrka mě taky nechala několikrát na holičkách (byl vadnej snímač na ąkrtící klapce), ale jelikoľ do práce to mám asi 3 km, tak jsem to vľdycky doąel, a jelikoľ mám pruľnou pracovní dobu, tak bylo vąechno O.K. -
« Muj Tipacek - poprve me nechal na holickach
ahoj vsichni,
dovolte mi abych si tady ulevil od velike bolesti, kterou jsem utrpel dnes rano, kdy jsem sedal do sveho auta, ze jako pojedu do prace.
Otocim klickem, rozsviti se pristrojova deska, v dali slysim nejaky jemny zvuk a zacinam startovat. Pristrojova deska na na chvili zhasne, v motoru se nic ani nehne. Zato ja jsem musel setsakra pohnout zadkem a utikat na vlak. Doufam jen, ze to neni nic vazneho. To mi ten pracovni tyden pekne zacina. (po ctrnacti denni dovolene)
Kdy Vam to nahodou pripominalo vami prozity pribeh, rad bych vedel jak to dopadlo.
Ahoj
-
« Re: olej pro Tipo
No v současné době mám Mitsubishi 3000GT olej Mobil, ale nevím typ, je tam z výroby. Ale moje holka má Golfa IV a tam jsme teď nalili olej Fina 5W50. Vynikající olej, auto jede úplně jinak, řekl bych, že znatelně. Doporučuji. Dá se nalít a bohatě stačí i 10W40, ten je taky sqělej. -
« olej pro Tipo
Vlastním Tipo 1,6 1*ohc r.v. 93 a po zkušenostech s českými oleji z práce jsem se rozhodl použít M 7 ADS IV Trysk super turbo, který splňuje normy udávané FIATem (SAE,API)pro Tipo,je to mineráll.Při výměně se mi zdálo ,že trvalo dost dlouho než zhasla kontrolka mazání. Také se mi stalo ,že i když je v motoru oleje dostatek,tak při opravdu razantním průjezdu velmi ostré zatáčky nebo křižovatky se kontrolka rozsvítila.Co vy na to? Jaké používáte oleje? -
petous 21.07.99 14:14
« Re: Taky jste si toho všimli...
Mám stejný problém. Také jsem nikde nenašel přesná technická data - hmotnosti, akcelerace, Vmax atd. Fotky interiéru snad ani na internetu nejsou. Mám jednu mizernou + jednu fotku palubovky zřejmě z nejvyšší verze. Jinak mě se líbí mnohem víc než staré punto. -
JTF 21.07.99 08:04
« Taky jste si toho všimli...
U nového Punta 3 a 5 dvéřového jsou společná jen přední světla a zpětná zrcátka,jinak ostatní díly jsou odlišné.Je to vidět při pohledu,jak z boku,zepředu i zezadu,mě osobně se více líbí 5.dvéřová verze.Na www.autobild.de je krátký test.Mj. mě zaujala pasáž týkající se zpracování interiéru s nápisem "konečně pořádek".Uvádí se tam,že v interiéru jsou použity kvalitní plasty a 26 odkládacích míst!, atd. Nikde jsem ale nenašel nějaké slušné fotky interiéru,kdyby jste někdo věděl o nějakých stránkách,dejte vědět.Díky -
« Re: tipo
S rodiči vlastním Tipo 1.6ie/66 kW (2xOHC) r.90. Nejlepší spotřeba byla asi na 200 km trati (v létě) a to 7,3 l/100 km. Jinak převažují 10 km jízdy z vesnice do města (+ jízda po městě) - asi 9 l. V zimě to vyšplhá i na 10,5 l. Dlouhodobý průměr je tak 8,5 l. Rozhodně to není ekonomické "vozítko".
Pozn.: Máme tam širší pneu (195/60 R14) a ty se na té spotřebě asi taky negativně podílí. -
« Re: Fiat 131-diferencial
Dakujem uz je vsetko OK. Cez tyzden som si pozical dielnu s velkym heverom, zhodil kardan a zistil som na zadnom kardanovom krizi su dve lozika uplne suche! a tym padom je v jednej osi stuhnuty. Po vycisteni a namazani sa hluk aj vybracie stratili. ( Zverte auto odbornikom - co si clovek nespravi sam asi mat nebude ) -
« benzín nebo diesel ?
Rád bych se zeptal lidí, co maj zkušenosti s Fiatama, co říkají na Uno diesela nebo turbodiesela. Puvodne jsem chtel kupovat Uno 1.4 Tie, ale jak tak sleduju vyvoj cen benzinu, tak mi prijde naftak vyhodnejsi, zvlast, kdyz mam moznost mit naftu po 12-15 Kc za litr... -
« Re: Regata
Můj táta má asi 2 roky regatu 90Sie . Je to 1.6 jednobodová stříkačka.Jedinou závadu mněl s elektrickým ovládáním topení.V servisech jsi s tím pěkně zamotali "kebule".Jinak jezdí solidně,trochu trvdčí podvozek ale za to sedí.
Vnitřní prostor je opravdu velký ,ale tatíka zajímal spíše velký kufr.Má ročník 88 a je to dotažený z německa . Je opravdu v perfektním stavu
,bez koroze,s krásným lakem (originál!!!)V lepším stavu jsem Regatu na silnici nepotkal.Je to asi štěstí na kup. -
« Viva FIAT 132A
Nechci vam kazit debatu, ale musim říct, že nejlepši FIAT je 132A 2000. Jednoho mam doma, rok výroby 1978, dvoulitr, 2 x OHC, v kůži, elektrické stahovaní okynek. LPG-upgrade ...
Neznam lepsi auto ! Kufr jak kr...a. Motor šlape jak hodinky a každý se vám na silnici uhýbá, když vidí, jak se na něj * 150 kilometrovou rychlostí něco podobné tanku. -
« Re: Regata
Můj strejda má už pár let Regatu 1.9D a myslím, že je s ní celkem spokojenej. Pravda některý důvody jeho spokojenosti jsou těžko dosažitelký pro nás "standardní" majitele aut - mám na mysli to, že na vesnici sežene naftu od traktoristů za 5-10 Kč a to, že jeho zeť má servis na Fiaty. Co jsem slyšel jinak o Regatě, tak má ještě starou Fiatovskou antikorozní ochranu, kterou se Fiaty nadlouho "prostavily" (pozdější modely Croma, Tipo a Tempra už začaly s pozinkováním). Naopak nesporným pozitivem Regaty je velikost vnitřního prostoru a kufru. -
« Fiat 131-diferencial
Mam 131 z roku 77. Je v nej 2 liter 2xOHC a 5kvalt zo 132. Poslednu dobu ma zacal stvat diferak, zacina robit ramus a ked vyradim este pri neuplne vymacknutej spojke tak sa ozve rana ako keby tam niekto prastil kladivom. Medzi 110 a 120 mierne rozochveje cele auto. Uvazoval som aj nad tym ci nie je kryvy kardan ale ked uberem plyn tak vybracie prestanu alebo sa aspon zmiernia.
Pozerali sa na to uz 3 vraj odbornici a nic nezistili...
Ke sa miekto strtol z miecim podobnym prosim poradte co s tym. Dik. -
« elektrony......dandys
Je mi jasné ,že jsi asi nikdo nebude kupovat k autu za 35-40 tis disky za 15-20 tis s obutím.(jen asi velkej fanda )Cena by musela odpovídat jedině k hodnotě auta.Ono krásné disky je dost velké lákadlo ((i když jak se říká kola dělají auto ))Není to moc pro pro ty , kteří neparkují v garáži.Mám kámoše krerý jel v zimě na hory tam mu na 110R odmontovali 2 elekron kola.(naštěstí mu to dali na špalky)Pak aby se se člověk bál někam jet s hezkým autem.
Pro ty kteří jsi přeci jen chtějí dát lepší kola
mám tu pár foto.
MOMO - kola
MOMO - volanti
poku chce někdo víc... tak je to MOMO -
« Re: Prekvapive UNO
Jo, lidi jsou svine. Porad si rikam, ze nema cenu mit nadherne auto, pokud ho mam pred barakem. Dneska rano u nas opet - rozmlacene okynko u skoro noveho Pajera a vybrany vnitrek. Cely stredovy panel urvali, aby dostali ven radio... majitel musi mit opravdu radost................
Jenom dodatek. Repraky se mi skutecne podarilo nainstalovat do zadnich bocnich calouneni (dvoudverak). Jsou to 200mm Tonsily za humornych 250Kc/ks a muzu to zodpovedne DOPORUCIT (Basy az se nafukuje strecha!), chce to ale dobre upevnit a zatlumit. Elektrony - slinty, slinty, ale hodnota vozu by vzrostla o 25%, to by asi bylo moc!!
-
« Re: Prekvapive UNO
Zdravím.................................… /> Máme stejný ročník výroby.Mám taky 75ieSX
z 6/87.Mám ho 2 roky a taky docela v pohodě.Až na to, že mi někdo po 6 měsících na parkovišti propíchal všechny kola.Mněl jsem tam micheliny.
Holt některý lidi jsou svině... Mně stál ale ještě 55tis. V té době byl favouš tak za 100 tis. Rozhodl jsem se taky pro fajáta.Mám to v digitalu,el.okna atd.Spotřeba tak 6.5l . Ve městě
o něco víc... Používám ho převážně o víkendech na chatu a na nákupy .Taky jsem přemýšlel o vylepšení music .Mám tam jenom dva chrchláky ve dveřích.Nic moc .Radio za 1 tis.Co čekat.Rád bych jsi sehnal nějaké elektrony , možná i orig. pro UNO TURBO - pavučiny.Minulý týden jsem viděl na unu suprový elektrony. Nevím jestli to dobře popíšu ale byly to pavučiny s prohnutým středem (dovnitř) cca 5cm a i s pnenu 165/70 R13 to podstatně rozšířilo auto tak že pneu přesahovali tak že tam musel mít lemy na blatníky.Jestli někde seženu fotku ,tak ji sem dám.Zatím......
..........DANDYS..... -
« Prekvapive UNO
Zdar vsem.
Nyni jeden kladny nazor, alespon prozatim. Minuly rok v srpnu jsem se stal cerstvym majitelem Una 75i.e. r.v.87, naj.140000. Puvodne jsem chtel Favouse, ale tohle bylo z jizni zeme (v zime nesoli) a ve velmi dobrem stavu. Za nejakych 44 tacu (daji se i levneji), za to je favorit tak leda na srot.
Vsichni mne odrazovali- je to *, rezavi to , kazi se to. Risknul jsem to za ty prachy. Zkusenosti po 10 mesicich: no problem. Je to stare auto, takze ma to musky, ale jinak super. Spotreba 6,5-7,5l , krasny zatah (kteroukoli skodovku do 1300 udelam v klidu), pro nas dva akorat, ve ctyrech obcas taky v klidu, nakup tam taky vejde (se slozenim sedadel)...proste pohoda. Myslim, ze jsem mel trochu stesti (musim zaklepat), ale myslim si, ze je to na nasem trhu ojetin bezkonkurence nejlepsi auto z hlediska pomeru cena/vykon. A nahradni dily jsou taky levne (i kdyz asi neznackove).
Tak co vy na to?
P.S.: Prave jsem si koupil dva repraky jako hrom...to bude muziky.
-
« Re: spojka Fiat Punto
Asi před měsicem jsem si nechal dovézt ze Švýcarska FIAT PUNTO ELX (obsah motoru 1.6l ; 65KW ; 90 PS) rok výroby 10/94
je to ve slušném stavu a dost dobře to jezdí (zrychlení z 0 na 100km za 9,3s a max. rychlost 180 km/h) už jsem stim jel 190km/h,ale je to moc lehký auto.
A teď právě mám problém se spojkou ("klouže") ,auto má skutečně najeto 65000km.
Byl jsem s tím v servisu (FIAT DOJÁČEK - PRAHA) a tam mi řekly, že to je normální po 65000km měnit spojkovou lamelu. Mě se to, ale nezdá.
Díky za vaše názory a rady. -
« Ritmo 85S r.v.1982
Zdravím vespolek. ®ena vlastní tohoto fiata a já pomalu přemýąlím o přestavbě. Kupodivu autu nic není, má najeto jen 160.000 origoą, automata z audiny atd... ąvýcarský model. Je sice v pohodě, ale spotřeba 8-14l supru v zimě nic moc. Chtěl bych ho papírově přestavět na Ritmo 1,9TD 90PS. nevíte někdo o takovém autě bez papírů nebo ho umíte někdo dovézt?? r.v. bych viděl tak 1988-1989, to byly jeho poslední ročníky pokud se nepletu. pak přiąly uľ Tipa. zdraví PTD -
« Re: Sedačka Tipo
Taky by mě zajímalo, zda někdo tyhle věci opravuje za rozumnou cenu. Mě zlobí něco podobnýho - u mé Tempry se nevrací sedák u sedačky řidiče, když seřizuji jeho sklon (asi vytahaná pružina). Když jsem se na to ptal v Ital-Autu, tak mi řekli, že by to řešili výměnou sedačky a ta že stojí přes 20.000 Kč. Takže tudy cesta nevede.