FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: a co FIAT Coupe
Chcel by som vediet skusenosti (servis), dojmy.
Bola to vyhodna kupa (aj ked bez turba), len
neviem co s vyfukom.
Vydrzal len 3 roky (asi vadny kus) a mozno este 1 rok vydrzi.
Je lepsie kupit nove original(FIAT - lacnejsie) alebo existuje nieco lepsie
od Sebringu (Remus ...) na Fiata ?
Dik. -
wolff 08.11.99 09:36
« Re: fiat brava
No myslím, že se už přece jenom vyrábí dýl. Ale bacha já neříkám, že je to špatný auto, nebo něco podobnýho , to vůbec ne, jen si myslím, že brzo bude nová Alfa a ty hodně stratíš (peňez).
A tím koncepčně - je to auto víc podobný 155, než 156. Tím myslím, že je to něco jako Punto I a Punto II. Takovej je mezitím rozdíl. 155 taky není špatný auto, ale 156 je lepší. Asi tak nějak jsem to myslel. No a motor je tam skvělej, problém je v tom, že toto auto se ještě dříve dělalo s boxerem(to byl taky skvělej motor jen se nehodil do takovýho auta. Dneska jsou ty motory všechny z Pratolla Sera(nevím jestli jsem to napsal dobře. A to jak motory z Fiatu, Lancie, tak i Alfy. Jenže ty maj o 1 svíčku víc. No, ale to ti tady psát nemusím. -
wolff 05.11.99 11:17
« Re: fiat brava
Jo, ale je tam furt dost velkej finanční rozdíl. Alfa je krásná a je to Alfa. Ale bacha na 1 věc. Koncepčně je už starší než Brava. Pokud chceš Alfu 146, tak si raději počkej na novou. No a to může chvíli trvat, než vynde. Taky Brava je rodinnější auto. Má lepší kufr a tak. No a určitě levnější provoz. To víš, chceš mít alfu tak plať. No je to na tobě. -
« "brzdiče" u FIATA PUNTO
Zdravím všechny příznivce značky FIAT
Prosím o konzultaci mého problému s mým 4 roky starým PUNTEM.
Při průjezdu nerovností (díry atd.) se objevuje v pravém předním kole klepání. Je to způsobeno volným (klepajícím) uložením vodítek "brzdiče".
Vodítka "brzdiče" jsou nová, ale stále to klepe.
Celý nový "brzdič" se my kupovat nechce.
Nevite prosím někdo jak by se tato závada dala odstarnit (bez velkých finančních nákladů)
Díky za rady -
« servis
Tak jsem z bravou na garančce v "novém" servisu Fiat v Ostravě. Schválně píšu navý v uvozovkách, protože je sice nový majitel, nová adresa ale stále stejní lidé, a to je asi ta bolest. Navšechny závady které byla hlášené jsem se dověděl, že je to v normě, že to tak má být a vlastně se nic neděje, dal jsem si zamontovat hasičák a protože jsem je nenaved kde ho mají dát tak ho namontovali do kufru, je to sice pěkné místo ale v případě, že ho opravdu potřebujete tak dosti nepraktické, když jsem jim to vytkl tak se dívali, že co to vlastně chci, asi jsem jim to měl dát písemně nebo si to raději udělat sám. Proto, že za 14 dnů bude rok od koupě auta tak jsem chtěl ať udělají i garančku v telefoně slíbili že ano akdyž tam manželka přijela tak že né a těch zbývajících 3 000 km co chybí do limitu to je málo a ať stím přijede až to dojede na 20 000 km, to jsem zvědav co řeknou pak, asi že už je po roku a tak to udělají jako opravu a né jako garančku?? Skrátka problémy které byly v Autoleasingu tak jsou pořád.
Co vy na to, jaké máte zkušenosti z servisem vy?? -
« Re: fiat brava
Diky, tvuj prispevek je naprosto vyceravajici (v dobrem slova smyslu - alespon pro mne).
Akorat ze .... jsem zjistil, ze stejneho dealera prodavaji i Alfu Romeo 146 za 529.000,- s motorem 1.8, 106 kW a hlavne, ze ta Alfa je mnohem krasnejsi....
Takze asi na Bravu kacim ...
-
wolff 26.10.99 08:12
« Re: fiat brava
Radio v Bravě jsem vyměněný viděl, myslím za SONY. Není to tak uhlazený, ale má to lepší zvuk.
S těma sedadlama je to tak. Ony jsou trochu zvláštně tvarovaný, takže když si tam člověk sedne tak, jak si představovali konstruktéři, tak se tam vleze i 190 cm chlap. Jenomže když má trochu kulatější záda, tak je to hold horší.
No a stou žíznivostí - jezdíme skoro pořád po městě (Brně) a tam se opravdu pod 8 litrů nedostaneš. Hold záleží na stylu jízdy. -
« Cerny vyfuk u Bravy 1.8
Pro ty, kteri nemaji dost sily cist muj predchozi maxi prispevek, bych pripomnel, oc jde: Skoro u noveho auta (bylo to v r. 1996) nam zcernal tlumic vyfuku, a vsiml jsem si, ze toto je problem vsech Brav 1.8, ktere jsem videl (ze jich moc k videni neni ;-), nevim jak po faceliftu. Nevite nekdo cim to je, resp. stalo se Vam to taky?
-
« Re: fiat brava
Mame Bravu 1.8 ELX (113 koni) z roku 96. (Tehdy jsme na ni cekali od ledna do cervna). Takze nejdriv zapory:
Asi tak po 3 mesicich zcernal vyfuk, od te doby je to hlucnejsi a hlucnejsi. V servisu rikali, ze to delaji vsechny 1.8-ky, pry ma nejak specialne resene vyfukove potrubi (je pravda, ze to ma takovy majestatni, hluboky zvuk - myslim na nizsi stredni tridu), a ze kdyby nam to vymenili, tak to udela zase - no nevim. Taky ma dost tvrdy podvozek, ktery je i presto na muj vkus trochu nejisty - asi proto, ze ma brava tak velkou '*'. Posilovac rizeni je moc silny - tak od 150 km/h je to dost neprijemne - a taky dost hlucny. Ale toto vsechno snad pri faceliftu odstranili, takze ted teda ty klady:
Motor jede paradne (samozrejme hlavne ve vyssich otackach), a spotreba je dle meho nazoru dost nizka, coz je asi proto, ze tento motor neni vytlacen tak k limitu jako 1.6 - to vidite podle vykonu - a spis se tvurci soustredili na optimalizaci spotreby. Abych byl konkretni, tak bezne dosahujeme spotreby asi 7 na 100, do cehoz se zapocitava i docela caste 'zavodeni' s ostatnimi (je to tak 30% mesto, 50% mimo mesto a zbytek to zavodeni, treba i se 190-kou po dalnici, my jsme totiz i s otcem pekni magori :-) Pri temer konstantni jizde Brno - Praha, 130 km/h byla spotreba 6.2 litru. Naopak, pri naprosto dravem stylu jizdy (tj. z centra Prahy do Brna a potom jeste 70 km po okreskach za 2h 15min!) pri plnem obsazeni a vcetne predchoziho jezdeni po Praze byla spotreba 7.9 litru. No uz abych toho nechal. Co se tyce vykonu, tak napr. TDI-cko od VW ma pri akceleraci nejdriv logicky trochu na vrch, ale nakonec mu spolehlive ujedete. Druha vec je ta, ze on pritom jede za 6 litru, zatimco ja mam 6 litru na otackomeru a vir v nadrzi :-) Z dalsich veci bych zminil ze ten motor 1.8 je fakt pekny na pohled - vypada to trochu jako 1.8 z Alfy 156, akorat tam chybi ta cervena. A taky razeni je perfekne presne, radici paka pekne kratka. Jenom ten hluk ... hlavne v rozmezi 3500 - 4500 ot/min, pak uz si jenom vrci :-)
Ke tvym dotazum: Autoradio se vymenit neda, protoze je zakomponovane do stredoveho panelu, a na misto vzadu si nestezoval ani muj kamarad s mirami 190cm/100kg. A taky jsem se minuly tyden - pri predvadeni Punta II - vezl v Brave 1.9JTD. Teda zatah to melo jako prase, ale ten traktoristicky zvuk ... To Punto 1.2 8V nebylo pri volnobehu _vubec_ slyset !!! -
« konec.....Prodej............ FIATu UNO 75ieSX
Zdravím všechny fiaťáky. Bohužel mne finanční situace dohnala až k prodeji svého fajáta.(koupě bytu) Je to Uno75ie SX .Pokud chcete nějaké podrobnosti tak na
.
Cena tak 40tis.Snad má další značka ( někdy )bude zase FIAT.Inzerát najdete i v soukromé inzerci .Byl jsem s ním celkem spokojený a jen velmi těžko jse s ním budu loučit.Omlouvám se ,že jsem téměř nepíši , ale naši "skvělí" zprávcové podnikové sítě blokují již 2 měsíce vstup na různé stránky a taky na www.AUTO.cz Tak musím psát od kámoše.Zatím se majte a zas někdy s FIATEM... -
« Pro všechny :
Tak sem si tak pročetl ty vaše starší příspěvky a usoudikl sem, že ty kecy o klesající životní ůrovni v ČR sou pěknej blábol!!! To všichni máte nějaký Punta, Bravo, Brava a eště si stěžujete??? ... já sem dal všechny prachy, abych dal do laku mojí 28 let starou 127-ičku. Na nový auto si ušetřim tak za ... 80-90let !!! :o))) -
« Re: fiat brava
Diky za odpoved. Mam jeste par dotazu (to vis, podas prst a ...).
Predne, co tim myslis - "trochu ziznivejsi motor"? Za kolik se da jet mimo mesto?
A jak to je s tim prostorem vzadu - budou 180cm vysoci spolucestujici drit hlavou o strop?
A jeste to radio - to se pozdeji neda vymenit za nejake jine?
A jeste (sorry) - nevis jaka klima se dodava za priplatek - manualni nebo auto?
Zatim..
-
wolff 20.10.99 13:46
« fiat brava
Máme Bravu z roku 1996 1,6 103 koní - Jedna z prvních -dlouho se na ně čekalo, když si tam člověk něco navymýšlel a mohu říci:
Motor je fakt dobrej a spolehlivej,ale tím že je DOHC (nejmodernější koncepce) tak je i trochu žíznivější,ale zato výkonější než u konkurence.
Spolehlivost bezproblémová. Měnil jsem jednu brzdovou žárovku. Dobrá prodejna je ve Zlíně.
Prostornost je velká, snad v zadu je méně místa pro větší lidi na hlavu. V případě koupě doporučuji koupit si to kvalitnější radio.
Za ty peníze není v této republice lepší koupě. -
JTF 20.10.99 10:11
« Svezení s Puntem 2
Tak jsem se v sobotu vydal s rodinou otestovat nové punto do Fiatu Vavřinec v Praze.Po prohlédnutí vozu v autosalonu jsem přijal pozvání k testovací jízdě a první dojmy z řízení? Oproti předchozí generaci,kterou jsem vlastnil je to propastný rozdíl. Jistý a pohodlný podvozek(vyroben z vysokopevnostní oceli Dualphase), velmi tichý, přesné a krátké řazeni bez vybrací při volnoběhu(lanovody),žádné pazvuky(je pravda,že auto mělo najeto jen 190km).Prostorný interiér,pohodlné sedačky s dlouhými sedáky,výborně padnoucí volant a ten kufr(5dv.).Dále se mi líbila promyšlenost interiéru do každého detailu,spousty odkládacích míst.A teď zápory: vysoká cena,chudé základní provedení - černé nárazníky,absence otáčkoměru,potahy sedadel u všech vystavených verzí jen v modré barvě. -
« Nová prodejna v Ostravě
Konečně otevřeli opět prodejnu a servis v Ostravě. Je to Vítkovicích vedle dopravky, místo Hyundaie ale Refin jako majitel zůtsal. Končně už jsem potřeboval někde zajet na garančku. Jo a samozřejmně také mají přes víkend předváděčky nového Punta, jikak každý majitel Fiatu do konce měsíce si tam může nechat zdarma otestovat auto před zimou. -
wolff 12.10.99 09:21
« Re: Punto II
No to je řekl bych správný postřeh, že každý nablýskaný auto vypadá jinak než v základu. A ty nárazníky, i když se to nezdá, dokážou cenu auta snížit na nižší hladinu. No a tak se umožní koupě auta i pro méně majetné. Punto v SX verzi jistě lakované nárazníky má. I když kdo ví, třeba Multipla? -
« Punto II
U Zlínského Fiatu jsem o víkendu již zahlédnul dvě nová Punta a pokud mám srovnat mé dojmy z Farnkfurtu a ze Zlína, musím konstatovat, že jsem zklamaný. Měl jsem za to, že budou již v základu všech verzí nárazníky v barvě kastle, ale opak je pravdou a obyčejná červená vypadá, jako základovka. Stříbrná je sice pěkná, ale auto s černými nárazníky vypadá velmi levně. Interiér měl v obou verzích nepříliš přesvědčivý světle modrý potah nevalné kvality.
Jako na klad bych upozornil na skutečnost, že tří a pětidveřová verze má jiné páté dveře a také zadní skupinová světla.
Inu nablískané auto v plné parádě (hlavně výbavě) vypadá a láká jinak, než holý základ. Přeji i tak Novému Puntu hodně dobrých prodejních výsledků. -
« Re: TIPO - Pružina na výfuk u
Čau Hudy, raději se podívej pod auto na výfuk. U katalyzátoru je taková pružina - vybadá jako "brýle" - jestli ji nemáš zlomenou. Já ji mám třeba ulomenou a při 3000 ot/min mi to začíná vibrovat, ale potom se to uklidní (cca při 3300 - 3500 ot/min). Nová stojí 2300,-- Kč u Fiatu, ale pokud se podíváš na vrakovišti buď v Uhříněvsi u Prahy nebo v Kladně (u první křižovatky za Poldi směrem Praha - Kladno). V Uhříněvsi jsem ji sehnal za cca 500,-- Kč, i když byl jeden ze dvou drátů zase zlomený. Kámoš v práci mi to svařil nerezem a je jako nová. Zatím jsem neměl čas ji vyměnit (šrouby jsou děsně rezavé), takže ti neřeknu přesně, jestli ten problém je v pružině nebo ne. Nicméně při 3000 ot/min je každý motor hlučnější a potom se zklidní. Dej vědět, jak jsi dopadl. čau. -
« Re: Fiat Brava 1.4 12V
K tomu, jestli je / není postačující motor, nevím nic (jde taky o to k čemu má být postačující). ALE: s Fiatem Bravo / Brava se prý velmi (prý že fakt velmi!) nedoporučuje rychlejc vlítnout do větší louže - prý tomu chybí zdola jakýsi krycí plech, kterej na jinejch autech buď je - a nebo je to vyřešený celkovou dispozicí v uložení všeho pod tím deklem, co je součástí kastle nad motorem. Právě tahle absence nějakýho kusu plechu jako krytu prý může způsobit vycáknutí kusu týhle louže přesně tam, kde to může nadělat setsakra paseku (sání?). (jen jsem tak zaslech...osobně nevím, Fiata nemám a mít nebudu) :-) -
« Re: TIPO - Pružina na výfuk u
Ahoj,
to me zaujalo. Ja mam taky problem, ze pri 3000 otackach je motor(1,6) dosti hlucny, jak se prehoupne cca 3300 ot., tak je zase jako hodinky.Myslis, ze to bude prave timno? Jeste prosim jednout, jak se ten dil jmenuje? At se na to muzu poptat.
Diky -
« Startování Fiat Ritmo
Vyčistil jsem kontakty na rozdělovači, vyąplíchal sprejem a to stejné s kontakty kabelů na svíčkách . Není to sice super, ale uľ se s tím dá pokaľdé odjet. Jak půjdu kolem víčka rozdělovače, koupím ho novej i s kabely ke svíčkám. Ty jsou snad originální z roku 1982 :-) PTD -
« Re: Fiat (Ritmo) startování
Stejnou zavadu mel kamos na Unu 75ie. Vylamalo si na tom zuby desitky odborniku, odvezl to i do rakouska, tam udelali test, vymenili pajsl rozdelovace za 2000 Os a bylo to stejny. Nakonec to bylo probite vicko rozdelovace (neviditelne) za neco malo pres 200Kc.
Co takhle postupovat vylucovaci metodou (vysusit vicko, nastartovat, kabely, nastartovat atd.) Nebo jeste lepe pujcit si prislusnou sadu dilu na nejakem z vrakcu? -
« Re: PUNTO II
Jarouši z nového Punta jsem byl natolik unešen, že jsme se díval hlavně na účelnost odkládacích ploch a celkový dojem, který je dost dobrý. Kvalitu plastů jsem nestudoval, ani tomu nerozumím a stávající Punto mě připadá, že je spasované / slícované celkem dobře.
Včera jsem zjistil, že z pod mého 3,5 roku starého Punta 1,1 r.v.96 trčí držák výfuku, který byl původně přivařen v přední části výfukového potrubí těsně za "vlnovcem", před katem. Uhnil 1mm tvarovaný plechový držák, který je uchycen k 8mm kulatině, která je přes silentblok přišroubována k nápravnici. Tímto se mě potvrdilo, že bolestí stávajícíh Punt je výfuk (mám tři zkušenosti) a po zimě budu muset měnit poslední díl výfuku (silně rezne po obvodu). Přes tyto drobné problémy nedám na Punto dopustit !!! -
« Dědeček F127
Ahoj ve spolek, zběžne jsem si přečetla Vaše starosti a řekla si, že k Vám, pokud mi to dovolíte, připojím. Mám svého mazlíka Fiátka 127, vlastně tatínka i dědečka Vašich Un a Tipů a Puntů. Ja na něj nemůžu dát dopustit. Už jsem takový cvok, že si sním i povídám a omlouvám se mu, když omylem vyberu nějakou díru či výmol, A on je na me za to tak hodnej, že když má přijít poprucha, doveze mne až domů a tam pak "ulehne".
Nyní nás čeká taková maličkost a proto Vás všechny prosím o radu. Budu potřebovat tlumič výfuku. No pravdou je, že by byl potřeba za chvilku celý. Už jsme ho s "Mazlíčkem" ztratili asi 3x. Až mi tohle autíčko odejde jednou provždy, strašně ho obrečím a těžko se s tím budu smiřovat. Někdy Vám povím pár historek, co jsme spolu zažili. Takže budete-li cokoli vědět o dílech aj. dejte mi prosím vědět. Ahoj a díky. Wendy.tab@post.cz -
« Re: PUNTO II
Znáte už někdo ceny Punta II. Jinak souhlasím s tím, že nové Punto II je fakt povedené. Mám jen trochu obavy, jak to bude vypadat se spolehlivostí toho automatu. Přeci jen je to dost nové řešení a už klasické variátory měli trochu problémy (zhasínaní motoru při studených startech, kdy řeměn převodu byl zmrzlý a nedokázal přenášet kroutící moment). -
« PUNTO II
Přátelé, byl jsem ve Frankfurtu na IAA 99' a jsem velmi mile překvapen novým Puntem, které oproti současnému dostalo punc agresivního / sportovního ďáblíka, obzvlášť pokud jde o verzi HGT (1,8 16V), nebo verzi Sporting (1,2 16V) se "sekvenční" sedmistupňovou převodovkou (chromovaná hlavice ř.p. a kulisa, stříbrná středová část palubovky), která jistě potěší srdce všech nás rádo by "soutěžáků"
Jediné, co mě mrzí (všechny značky se chovají stejně), že se nedělá sportovní verze v pětidveřovém provedení, protože nejsem a nebudu nikdy natolik movitý, abych si mohl dovolit jedno auto pro mé vyžití a jedno pro rodinné účely (jistě hodně z Vás bude namítat, že Punto není rodinné auto. Pro někoho být ale musí). Ahojte zase někdy, Mário -
« Re: Fiat (Ritmo) startování
Mel jsem kdysi stejne problemy s UNO 75Sie. Muj postup byl - 1.vycisteni a vysuseni rozdelovace (bylo v nem vlhko a zkratove cesticky na vicku) 2.obaleni rozdelovace proti vode (zabalil jsem ho do igelitu). Starty se sice trochu zlepsily ale pri vetsi vlhkosti to porad nestacilo - tak jsem vymenil i kabely a bylo to OK. Rada od znameho servisaka: pozor na vyber kabelu - vyplati se brat jen znackove - jinak rychle starnou. Dobre je i zkontrolovat svicky. -
« Fiat (Ritmo) startování
Moje ľena jezdí v karburátorovém Fiatu Ritmo 85S (1.5) a pokud je ráno venku mlhavo, po deąti, nebo vąeobecně vlhko a příznivé podmínky pro vznik vodního kondenzátu, nenastartuje. Odpoledne přijdu k autu (venku uľ sluníčko) a naskočí na první brnknutí. Protoľe to chci spravit, ptám se do fóra, kde začít. Kabely ke svíčkám, nevodetěsný rozdělovač? Dejte prosím vědět pokud jste někdo uľ tento problem vyřeąili. Ď PTD -
JTF 22.09.99 08:34
« výměna
Fiat v ČR vyměnil generálního ředitele,je to prý angličan s velkými zkušenostmi v automobilové branži.Mimo jiné chce prý zviditelnit značku Fiat u nás.To jsem zvědav,jak se mu to podaří,připadá mi,že Fiat oproti jiným značkám není "vidět",rovněž si myslím že úroveň dealerů je dost mizerná(vlastní zkušenost). -
« Re: Dotaz
Uz podruhe tu na webu ctu, ze deravy vyfuk ma vliv na motor. Muze mi nekdo rozume vysvetlit jak se derava stredni nebo koncova cast vyfuku podepise negativne na cinnosti motoru? Podle me by to melo jezdit naopak o fous lepe (samozrejme za vetsiho rachotu). Jedine misto, kde bych chapal problemy je koleno od motoru s lambdou... -
« Prosba o radu a zkušenosti
Zdravím všechny členy FIAT - Klubu a současně
bych zkušenější majitele vozů TIPO požádal o předání
jejich zážitků a zkušeností s tímto vozem.
Mám totiž možnost koupit TIPO následujících parametrů: 1,9 TD, 1992, 110 000 km, vše v elektrice,
elektrony, metalíza.
To vše za rovných 100.000 Kč. Vyzkoušel jsem si také
jízdu a neměla chybu. Nevím ale, co by bylo možné
v budoucnu očekávat za standartní poruchy a pod.
Rád také uvítám další odkazy na internetu.
Příspěvky mi prosím posílejte do schránky
levardi@post.cz
Všem majitelům a řidičům tohoto vozu přeji všechno
dobré a předem děkuji za poštu. Milan -
« TIPO - Pružina na výfuk u "katu"
Zdravím všechny příznivce FIATU. Neví náhodou někdo, kde by se dala sehnat taková hodně pokroucená pružina která je umístěna u "katu" a tlačí celý výfuk dolů ??? Ten zvuk při 3000 otáčkách se nedá vydržet. Prý se dá koupit jen s novým "katem". -
« Re: Tipo - servis, doplňky
Nazdar Fiaťáku, možná jdu s křížkem po funuse, ale zkus se podívat na www.axon-cz.com. Je to tuningová firma z Plzně a přišel mi od nich docela dobrej výtah z jejich katalogu i s ceníkem. Je fakt, že jsou trochu drahý (mračítka na TIPO staojí cca 500,--) ale Tipa od nich vypadají moc dobře. -
« UNO - Pardubice .......Re: Tipo - Pardubice
To je fakt smůla,že po pár dnech se to "vysypalo".
Abych řekl pravdu tak za 2 roky mne autíčko taky nechalo 2x viset. Byla to ale jedna závada která poprvé zmizela a podruhé už ne.Podruhé (bylo v loni někdy v prosinci ) jsem dojel k JET-u do popkovic (určitě znáš) a už jsem neodjel. Naštěstí ve Svítkově bydlí rodiče tak jsem své UNO 75ie tlačil cca 1km do garáže. Závada byla studený(z oxidovaný) spoj na relé k benzin.
čerpadlu . Tak jsem to dal do FIATu na Fáblovku a stálo to 1200kč.Kdybych býval věděl kde to relé je tak mne to nestálo nic , protože "relatu" nebylo nic.Závada jse projevovala tak , že jsem motor nastartoval a ten běžel max.5s než došel benzín.(nebylo totiž napětí na čerpadle ). Zdar všem FIATům. -
« PUNTO NA PRODEJ
Bohuzel, vzhledem k financni tisni musim prodat svojeho Puntacka buuu :-(, kdybyste nekdo chtel vyladeny Punto 55 ED (5dvirko, seda metal, narazniky v barve auta, airvbag, imobilizer, mracitka, serv. knizka.......) tak dejte vedet na xjn@seznam.cz
ach joooooo