FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Kdopak ma Cromu?
Nechci ti brát iluze, ale na trhu ojetých vozidel může určitě existovat i Croma r.v. 1999. S doklady se dělají strašná zvěrstva a o nezkorumpovanosti naší státní správy se napsalo už dost. Jdi po detailech motoru, po sklech apod. a zjisti si, jaký rok výroby to auto vlastně má. Většinou je to poznat z datumu na relátkách, hadicích, oknech, světlech apod. Jinak sám jsem měl kdysi uno z Německa a to byl takový hybrid, že jsem i pro olejový nebo vzduchový filtr musel jít s tím starým, protože podle katalogu tam nesedělo skoro nic. -
« Kdopak ma Cromu?
Zdravim, koupil jsem Fiata Cromu 92/93 rok (92 vyrobeno,93 dovezeno do CR a prodano) a je to 5ti dverak ale s karbenatkem!!! Tedy karburatorem. Je to asi maximalni vybava, elektricka zrcatka, okna vzadu tez, pseudoklimatizace, naznak drevene palubovky apod. Kdyz prochazim bazary a vrakace tak jednak cromy 92 roky vubec nejsou (91 a niz) a hlavne uz od 88 roku je vsechno strikacka. Nevite co to proboha mam? Mate nekdo tuto verzi nebo jste to nekdo videl?
-
« Re: Punto
to:Pavel_ch. Na Puntu 60 SX jsou myslím 14 kola, to trochu pomáhá, ale asi se mi to drncání zdá neobvyklé protoze jsem zvyklý na měkkého francouze. Jinak přístrojovka Punta II se mi líbí, ale uznávám že barevné sladění interiéru není silnou stránkou Italů. Když jsme vybírali Punto tak se nám líbila nějaká barva karoserie a k ní nějak nepasoval interiér, takže konečná volba byl kompromis. -
« Re: Punto
To Hafik: U nás má manželka Punto 60SX 1997. Rád se s ním taky občas projedu. Ve své třídě mi tvrdé nepřipadá. Ten hluk valících se kol tam je, ale zase to bude asi ovlivněno i druhem pneumatik. Včera jsem se byl v autosalónu podívat na nové Punto - měli tam jen jedno, v základu. S takovým modrým čalouněním a výplněmi dveří. Vám se to líbí? Mě to oproti starému Puntu přijde tak nějak fádní a laciné. Ani ta přístrojová deska ve mně nevyvolala oproti starému Puntu žádné nadšení. Hodnotím to ale jen esteticky, já jsem s ním nejel. -
« Re: Kde sa stratilo nove Punto ?
U dealrea v Bratislave som sa pytal ako je to s dobou dodania - zaviedol ma na ich vozovy park a povedal, ze ak mi vyhovuje jedno z tychto (asi 30) Punt, mozem si ho hned odviest. Ak nie, tak z centralneho skladu ich su schopny dodat (podla vybavy) do 4-6 tyzdnov. To bolo v decembri99, myslim , ze teraz to je este rychlejsie (inak by nezlacnovali o 40 000 ak by nestacili uspokojovat dopyt !)
Bolek -
« Re: Kde sa stratilo nove Punto ?
Ja som zistil cenu najnizsieho modelu - je to 329 000 Sk (info z Dec99)
Neviem ci vyska ceny je vzhladom na ostatne okolnosti argumentom ? Ake ostatne okolnosti ? - pisem o nich vo fore Peugeuot206 (pozrite sa ak chcete), a to ze porovnatelny P206 s technologiami o 2 roky starsimi je o 20-30 tisic drahsi !!! - a ze teda sa mi javi nove Punto ako lacne auto.
Vy zasa pisete , ze je drahe - tak potom neviem. To musi byt potom P206 super-drahe auto !! - lenze P206-tiek beha po Slovensku kopec (o Holandsku ani nehovoriac).
Dnes som si zistoval info o aktualnych cenach Punta, a cena je NAOZAJ O 40 000 SK lacnejsia (pokial v tom nie je nejaka habadura...) - najlacnejsi model stoji 289 000. Tak to je parada - teraz je uz nove Punto lacnejsie od P206 o 50 000 Sk
Bolek -
« Re: Kde sa stratilo nove Punto ?
Ja sa tiez divim, kde su nove Punta. Videl som ich za tie tri mesiace asi 10 ks /v BA/. A to je teda na take super auto trochu malo.Bude to asi aj tou cenou, bude musiet ist dolu. P.s.Na www.autovmv-fiat.sk je reklama, ze Punto II je o 40000 sk lacnejsie. Neviem ale, ci to plati vo vs.predajniach. -
« Kde sa stratilo nove Punto ?
Stare punto je v BA velmi rozsirenym autom. Velmi som bol zvedavy ako sa ujme nove. Na moje velke prekvapenie, i napriek pozitivynm odozvam v roznych forach a casopisoch, ho v BA moc nevidno.
V predaji je pritom uz viac nez 3 mesiace, ale zatial som v BA stretol len jedno. Myslim, ze ostatne mesta na Slovensku by nemali byt na tom o moc "lepsie". Tak isto som bol tyzden v Prahe, a nestretol som ani jedno (OK - ked clovek chodi metrom, moc aut nestretava :)).
Teraz som vsak v Holansku, a tu nie ze nie je nielenze ziadne nove Punto, ale ani stare. V BA je pomaly kazde 10te "zahranicne" (rozumej ine ako Skoda..) Punto. Tu je pomer asi tak 1:1000 a napriklad P206-tiek som stretol uz cca 20 , kym Punt (starych) asi 2 !!!
Kym u nas je pomer Punto-P206 10:1 tak tu je to 1:10
Myslite, ze Punto je take uspesne iba u nas (i vzhladom na pomerne priaznivu cenu) ?
Neviete niekto statistiky predaja noveho Punta ? Som slepy ked ziadne neviem uz 3 mesiace najst (okrem toho jedneho v Blave) ?
Bolek. -
« Punto
Jsem příznivcem a majitelem vozu jiné značky, ale uznáam velké přednosti Punta. Vyzkoušel jsem spoustu konkurenčních vozů stejného segmentu, některé sice bez možnosti sám řídit, ale musím uznat, že žádný neměl tak velký (možná jen subjektivně)vnitřní prostor jako Punto. Taky posezení na zadních sedadlech velmi pohodlné, spotřeba nízká, motor velmi tichý. Nakonec i rodiče se pro něj před rokem rozhodli (55S). Co mě však trochu kazí dojem, je poměrně velká hlučnost od valicích se pneumatik, a na můj vkus příliš poskakující podvozek od sebemenší nerovnosti. Nevím jestli to je dáno nastavením tvrdšího podvozku nebo typem a velikostí (R13)pneu, a taky je fakt že sám jsem zvyklý na Peugeot 106 a to je francouz se vším všudy, no trochu mě to zaráží. V zatáčkách se mi P106 ani nehne narozdíl od Punta. Tak bych se chtěl zeptat na vaše zkušenosti, jsou podobné? Čím je to dáno? P.S. jinak ale Punto fakt dobrá volba, za ten peníz nic lepšího není, o Puntu II ani nemluvě, tam je navic nové uchycení zadní nápravy, takže se to možná odstranilo. -
« CD-ROM s údaji ke všem Fiatům
Dnes jsem si v prodejně náhradních dílů Autocentrum Dojáček koupil CD-ROM s údaji ke všem vozům Fiat za posledních cca 20 let. Funguje to pod Windows95, 98 a víceméně i pod NT. Obsahuje podrobně rozkreslené skupiny vozu včetně českého popisu a včetně cen u firmy Dojáček. Když jsem se před časem náhodou dozvěděl, že jsou ochotni takovou věc prodat, tak jsem se dost divil (s ohledem na konkurenci). Nicméně teď jsem do toho investoval 550,- Kč a už ho zkouším na svém PC v práci. Jedno CD mají na Fiaty a druhé na Alfy a Lancie. Zhruba po čtvrt roce dostávají "updatované" verze. Ahoj Pavel. P.S. Protože to nemusí mít na prodejně, tak je lepší si to telefonicky objednat - telefon k nim je 02-67216720. -
JTF 25.01.00 10:14
« Re: nová BRAVA
To že Brava a Marea mají prakticky shodný podvozek samozřejmě vím,ale u nové generace zřejmě budou použity některé komponenty ze 156 a také z Marey(možná uložení tlumičů,apod,to je jiné než na Bravě).Všimněte si,že všechny nové modely představené koncernem FIAT v posledních letech mají špičkové podvozky a to bez použití různých stabilizačních systémů: 156,166,Lybra,Punto II. -
JTF 24.01.00 14:04
« Re: Fiat is *!!!
Fred1 tomu "rozumí" i v jiných tématech. Mimochodem Ford Scorpio poslední generace(dnes již pro nízký zájem nevyráběné),které Fred1 vlastní,nebo vlastnil se kromě značné poruchovosti vyznačuje různými pazvuky v interiéru. Mimochodem Punto.Brava jsou jedny z nejspolehlivějších aut ve svých třídách, ale to nemá cenu odpůrcům značky vysvětlovat. -
« Re: Fiat is *!!!
Pridavam se k RadkoviG. Netvrdim, ze je fiat naprosto bezproblemovy, ale je * asi jako cokoliv jineho z dnesni bezne evropske produkce (viz ostatni diskuzni skupiny). Nekolik fiatu jsem mel (krome rady jinych aut) a manzelka ma do dneska Punto, takze se citim celkem kvalifikovany prohlasit, ze nizka kvalita dilenskeho zpracovani fiatu je dokola omilany blabol zejmena nemeckeho tisku, ktery si stale dokola vychvaluje jen to svoje. Mimochodem v podobne roli jsou tam i auta francouzska. Takze si kup neco jineho a nemudruj. -
« Fiat is *!!!
Cau Panove,chapu,ze mnozi z Vas tady diskutujicich Fiata maji a neketeri jste s nim mozna i spokojeni.Muj osobni nazor je vsak takovy,ze Fiat nestoji za nic.Pro Italy typicke nekvalitni,odflaknute dilenske zpracovani,lacine pouzite materialy a nizka zivotnost vozidla jako celku ho automaticky stavi na dno soucasneho trhu s automobily.Drive to castecne vyvazovala nizsi porizovaci cena,ale ted Fiat srovnal s konkurenci a uz se absolutne nechyta.Kdyby treba Marea v plne stala nejakych dveste tisic/to by byla cena odpovidajici kvalite a zivotnosti/,asi bych vahal a mozna ji i koupil/i kdyz bych musel kazdy den poslouchat ty priserne zvuky vychazejici z palubovky/.
Takze muj nazor je takovy Fiata ano,ale jen za polovicni cenu a po najeti 100 tis.km prodat a koupit dalsiho... -
« Brava 1.8 16v
Mate nekdo nejake zkusenosti s timto vozem (radeji s nejakou pred faceliftem)? Ja jenom tak, ze nam uz po par stech kilometru (r.v.96) zcernal tlumic vyfuku, pak se to nenapadne zhorsovalo, a ted, asi pri 40 tisicich, je uz uplne hotovy a rezonuje jak krava, no tak jestli se to taky nekomu nestalo. Diky. -
« Re: PUNTO 55S a 60S
To Pavel_ch. Jestli máš Oktávku a manželka Punto první generace, tak mi prosím Tě potvrď moje překvapivý zjištění z loňska, kdy jsem měl příležitost si sednout do Punta v autosalónu - že totiž v Puntu je vzadu výrazně víc prostoru než v Octavii a to jak pro kolena, tak nad hlavou. Dík. -
« Re: PUNTO 55S a 60S
Jsme podobný případ, manželka má Punto 60SX, srpen 1997, 45 tisíc km. Bezvadné auto, příjemné, estetikou přímo hladí oproti dnešní šedi a la Fábie nebo Oktávie (dělám si do vlastního hnízda, tou jezdím já). Ale proč píšu: v prosinci začalo být Punto nestabilní, pak začalo zezadu mlátit a nakonec to byly oba silentbloky ramen zadní nápravy. Podle servisu prý u Punt běžná konstrukční vada. Zažil jste to už někdo, aby odešly silentbloky po 2 letech? -
« a ještě jednou BRAVA
Ještě pár slov, jak jsem se dostal k Bravě. Měl jsem zájem o Mazdu Demio, líbila se mi její variabilita, určitá nekonvenčnost a dobrý 16V motor. Ovšem Demio se ukázalo být příliš malým a zkušební jízda mě už úplně odradila, připadal jsem si stísněně a interiér byl útulný jak ve Favoritu. Dalším kandidátem byl Seat Cordoba Vario, ten měl zase v základní výbavě mizerný motor a skoro vše bylo za příplatek. Pak jsem uvažoval o Nissanu Almera, ten má všechna pro - kvalita, dobrý motor, bohatá výbava, 3 roky záruka, jenomže k čemu to je když se mi prostě vůbec nelíbil, připadal mi usedlý a bez nápadu. Octavia je se slušným motorem drahá a v základu nemá ani centrál. O Bravě jsem se dozvěděl z Reflexu (v podstatě reklamní článek - takový ten jakožetest)a zbytek zjistil na webu. No a když mě u prodejce nabídli výborné podmínky, bylo rozhodnuto.
Takže to byl můj příspěvěk do diskuse, jaké vybrat auto v ceně cca 350.000 Kč.
P.S. Kamarád koupil zhruba za stejnou cenu ojetou Oktávku 1,8 20V a tak můžeme v průběhu času porovnávat. -
« BRAVA 80 16V
Doteď jsem měl Felicii Combi 1,3 a byl jsem s ní spokojený. Pár drobných závad měla a jednu velkou (prasklá pružina na spojce - těsně po záruce) ale jinak OK, prodával jsem ji se 110.000 km. Brava je ale úplně jiné povození, tichý motor, pohodlí. A rozdíl v ceně oproti Feldě (takřka bez výbavy)cca 40.000 Kč. V prosinci byla sleva 10.000 Kč, dostal jsem zadarmo metalízu a 2 roky pojištění. A tak jsem zvědavý na kvalitu a trvanlivost, jezdím docela dost. -
JTF 17.01.00 11:23
« Re: BRAVA 80 16V SX - verze 99
Známý má bravu 1,6SX 2 roky,má najeto přes 50t.km a kromě běžných prohlídek neměl jedinou závadu.Akorát říkal,že mu na garančce utahovaly zámek 5.dveří.Viděl jste někdo v sobotu jízdu?Byla tam srovnávačka: Fabia,Punto II,Clio,Corsa a Felda.Punto vyhrálo,2.Fabia,3.Clio,4.Corsa,5.Felicie… Pořád nechápu,jak za ty peníze může být Felda nejprodávanější.Fiat má akci na Punta II vyrobená v roce 99,sleva 30tis.Kč!!! Na Bravu dávaj zimní pneu s diskama,závěs a střešní lyžiny.Docela slušná nabídka. -
« BRAVA 80 16V SX - verze 99
Máte někdo zkušenosti s tímto autem ? Mám jej asi měsíc a zatím jsem velmi spokojen. Před koupí Fiatu mě hodně lidí odrazovalo ale mě se to auto líbí, je za dobrou cenu a s dobrou výbavou. Tak jsem zvědavý na vaše názory. Zatím jediné mínus se mi zdá autorádio, které je dost málo citlivé. -
« PUNTO
Tak mezi P 55 a 60 bych volil 60ku nejen kvuli vykonu, ale hlavne kvuli vybave 60ka se una s prodavala od verze SX lepsi a v zakladu byl central a el. okna. Pokud mohu porovnavat (manzelka ma P55S, tata ma P60SX a ja mam P75ELX - dobra rada ne?) tak mezi 55 a 60 je zvlast pri plne obsazenem aute znat kroutak pri predjizdeni, ale 55ka lip toci, sam bych osobne sel zase do 75 nebo 85 16V, 75ka ma oproti 55 a 60 vicebodove vstrikovani a vetsi kompresi je to 75 koni na stejnem motoru (1242) jako 60 a navic ta 75 ka je nejtissi. Zalezi na cene, ale ta je vetsinou vyrovnana, a roku. Na 55 mame najeto 90.000 bez jakychkoli problemu (kupoval jsme nove) 60 ka (taty) - 65.000 (koupeno v 45.000) - r.v. 1993!!! bez problemu a 75ku mam pul roku - najeto 61.000 zatim OK. STACI? -
« Re: PUNTO 55S a 60S
Mam P55S od kvetna 97, nyni najeto cca 50 tis. Pouziva hlavne manzelka jako mensi, nekdy i vetsi dodavku, jeji kolegyne ve firme ke stejnym ucelum Feldu kratkou 1.3, nekdy se mi stane, ze jedu s Puntem, obcas i tou Feldou. Absolutne neni co resit, kdybych kupoval znovu male auto, sel bych zase do Punta. Naprosto bezproblemove, vdecne auto, vzhledem k obsahu motoru a vykonu se da jezdit se slusnou spotrebou velmi dobrymi jizdnimi prumery i se solidnim komfortem. Prekvapivy vnitrni prostor. Nechce nic vic, nez benzin, olej co 15.000 km, a nejake to dobre slovo :-)) -
« Fiat Punto 55 nebo 60
Mám Punto 55S, najeto 60 000 km.Spotřeba město
6.3l/100 km na delší cestě 5.3l/100km.Závady
žádné. Ve firmě máme felicii 1.3 combi.
Když srovnám felicie město 8.5l/100km mimo
7.5l/100 km. Jinam má felicie mín místa do šířky vzadu,větší hluk, krátké přední sedačky. Výhodou felicie lepší stabilita v zatáčkách a nižší hluk při přejezdu hrbolů oproti Puntu. Kufr punta je
větší jak u krátké felicie. Jednoznačně bych volil
velice pohodlné Punto
-
« Re: PUNTO 55S a 60S
Punto 55S je super auto/vlastnime/. Je spolahlive, velmi usporne a pomerne pohodlnne.Mal som moznost povozit sa aj v Corse a VW Polo, ale keby som sa mal rozhodnut, tak jedine Punto. Co sa tyka motora, my dosahujeme v meste spotrebu cca 6.5l/100km a tych 55 koni je mu dost. Ak mas nejake otazky napis. P.s.Chces ho kupit? -
« SOS - pomoc - auto se zblaznilo
Ahoj,
jak jsem tady uz nekolikrat psal, mam F TIPO 1,6 DOHC(dvouvacku - tu neslavne znamou) a musim rict, ze jsem byl celkem spokojeny. Nyni mam ale veliky problem.
Pri jizde zaclo dochazet k prudkemu poklesu otaceka a posleze motor zhasnul. Kdych se chvili pocka, tak je opet pojizdny. Takze jsem dohopsal k nejblizsimu servisu(bohuzel nejdrazsi v okoli) a tam pripojili testovaci pristroj, ktery nahlasil chybu v okruhu zapalovani. Takze tri dny prolizali auto, menili postupne vsechny soucastky a porad nic. Proste kdyz auto nastartujete studene, tak bezi jako hodinky, po zahrati zhasne motor. U vstrikovaci jednotky je slyset stala snaha o vstrik.
Takze pry zbyva chyba ridici jednotky. Mel by nekdo proverit, zda tam neni nejaky studeny spoj a pripadne se bude muset koupit druha.
Idealni by bylo nasadit mou ridici jednotku na stejny typ vozidla a vyzkouset, jestli se zacne projevovat stejna chyba.
Pokud muzete cokoliv poradit, tak prisim napiste sem, nebo mailem na adresu martin.hudecek@pvt.cz, nebo na mobil 0603/283956. Neznate nekoho, kdo by tento problem dokazal vyresit? Idealne z okoli Olomouce.
tak diky -
wolff 19.11.99 09:09
« Re: co vy nato
No to asi znamená, že je Multipla fakt dost dobrá. Se svými rozměry nabízí víc místa než konkurence. Má 6 sedadel, tedy o jedno méně než třeba Zafira, ale stále si zachovává svůj docela slušný zavazadlový prostor.
Takže asi je doopravdy nejlepší. Uvidíme v neděli v autosalonu na Primě k čemu došli. Jsem na to zvědavej. -
« Re: to > majco/ a co FIAT Coupe
Mozem to skusit, ale s officialnymi dealermi(servis) mam zle skusenosti.
Zla praca a vysoke ceny. Ked som chcel nejaky
diel na moje Coupe, tak len na objednavku
za 1-2 mesiace. Nejaky chlap mi tam chcel
predat ziarovku za 500 Sk. Zohnal som ju za 60 Sk.
(novu, aj ked nie orig. ). Neviem, neviem ?!?
-
« Re: a co FIAT Coupe
Vdaka za radu a bol by som vdacny aj za typ, ktory
tam "pasuje". Vseobecne je zname, ze motory bez
turba sa horsie tuninguju. Nasiel som nemecku
stranku o FIAT Coupe. Pre 2.0 16V bez turba odporucaju vymenit sviecky(+5% vykonu),
vyfuk(+8%), chip(+25%), vzduchovy filter(+3%).
Takze total tuning = cca 180 PS. Turbo sa "natlacit" az na cca 280 PS. Zatial som spokojny
aj bez tuningu (presiel som z Audi 80 1.8 90PS)na
FIAT (2.0 140PS). Ide 230 km/h aj bez tuningu a
nad 4000 ot/min to ma krasny zvuk (cool).Len ma zacala hnevat brzdova platnicka. Nevracia ju
do spravnej polohy (piska) ... :o( Inak je to
SUPER kara, zatial ... -
wolff 09.11.99 08:11
« Re: fiat brava
Jo tak to máš pravdu. Já ti napsal jen svůj názor.
Alfa je skvělý auto a v 1996 jsem ji chtěl, ale byl tady háček - neprodávali je. No a pak vyšla Brava, úplně nový auto.
Ale ještě bych ti to řekl takhle. Alfa má možná lepší jízdní vlastnosti, spíš do sportovna laděný(podvozek), i když je třeba si uvědomit, že podvozek obou aut vychází z Typa. Ale myslím, že Brava je lepší než Alfa v jedné rozhodují věci - v bezpečnosti(tužší karoserie, levněj ti vyjdou airbagy, myslím, že i boční.
Jinak je Alfa rychlejší, o tom nediskutuju. -
« Re: a co FIAT Coupe
no myslím, že můžeš být rád, že to máš bez turba....:O))))) jinak co se týče výfuku nevim,...já tam měl laděnou koncovku od remuse,...ale jestli je na to i celý výfuk nevim, ale je to hodně pravděpodobný...já bych tam být tebou dal spíše ten laděnej, ať to ještě líp jede. U auta s takovým skvělým vzhledem je škoda, když mu někdo ujede. Ale konkrétně nevim-podívám se do svých materiálů...