FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: TIPO
Jak moc tocit Fiata to by me zajimalo. Mam Cromu 2,0 CHT a radim nahoru okolo 3000-3500 otacek. Otackomer je do 8500, zluta zacina u 5000, cervena u 6000. Kolem tech 3500 otacek me pripada, ze to uz dost rve a chce to preradit...vetsinou radim tesne nad 3000 ot/min. -
« TIPO
Já osobně mám TIPO 1.4 SX r.v.1994 a má najeto 150 000 km a jediné co jsem měnil byly brzdové destičky,filtry,olej,provozní kapaliny a jiné věci, které je nutno měnit i u jiných aut.
Loni na podzim jsem byl na prohlídce ve FIAT servisu a tam mi technici nechtěli věřit, že má motor najeto už 150 000 km - musím podotknout, že ho nijak nešetřím(vytáčím to až k 6000-6500 ot/min.)Já osobně nemůžu říct na fiaty ani jedno špatné slovo. A ještě něco k tomu vrzání:na českých silnicích se rozvrže každé auto-jel jsem v BMW 540 r.v.1998 v kůži a max výbava(cena kolem 2000000 Kč)a taky to sem tam vrzlo. -
JTF 10.03.00 08:44
« pazvuky v interiéru
Četl jsem poslední číslo AutoTipu,kde mě zaujaly dva testy:VWPassatu 1,9TDI kde psali:při jízdě se občas ozývalo vrzání plastů a při každém spuštění rádia nepříjemné praskání ze všech reproduktorů.Dále Jaguaru S-Type za více než 2mil.Kč. kde se při jízdě objevoval tentýž nešvar - vrzání plastů. -
« Re: okno u BRAVY
Me nefunguje taky okno u spolujezce, ale je to spalenym motorkem kdyz se spolujezdec pokousel otevrit zamrzle okno. Relatko cvaka - motor nejede...Samotny motorek se neprodava, pouze cely system vcetne tahel cena 4500 Kc nove, 1100 vrakac..
Bohuzel tyto informace nejsou k Brave ale k Crome. Ceny budou podobne. -
« okno u BRAVY
Na Brave sa nam pokazilo el. stahovanie okna spolujazdca /nastastie v zavretej polohe/. Nejde otvorit ani od spolujazdca, ani od sofera. Mali ste uz niekto podobny problem? co bolo pricinou? dufam, ze sa neposr... cely motorcek? je mozne, ze je to len poistka alebo daco take? moc diky. -
« Re: TIPO 1,7D - 91
Pokud to ma 170 000 km a jasny puvod a dokonce servisni knizku s pravidelnyma prohlidkama, tak bych motor vubec neresil. (ja mam taky servisni knizku, ale majitel se na ni vysral asi v 25 000 Km, kazdopadne na pravidlene prohlidky jezdil.
Taky jde o to, jaky mas zdroje nahradnich dilu a spotrebniho materialu. Kdybych mel kupovat brzdovy desticky za 2800 Kc/par a motorek do dveri za 4100 Kc tak by me jeblo.
-
« Re: TIPO 1,7D - 91
Diky za rady.
Z toho co jsem slysel od znamych spis vyplyvala vetsi poruchovost a nakladnejsi opravy prave na motory TD.
Jaky mas nazor na nalitanych 170000 km. Kolik muze tak jeste vydrzet?
Servis by mel byt naprosto v bavlnce-servisni knizka, nejake primesy do oleje apod.
Jaka cena by mela smysl?
Moc dik a jsem s pozdravem.Honza -
« Re: TIPO 1,7D - 91
Tipo s tímhle motorem má už asi 3 roky teta a je s ním dost nespokojená - hlavně kvůli častému servisu. Nepamatuji se detaily, co všechno jí zlobilo. Jinak se mi jeví Tipo jako velmi zajímavý vůz (vnitřním prostorem poráží většinu současných vozů střední třídy, malá délka je výhodná při parkování ve městě, pozinkování karoserie měly v tý době kromě Fiatů jen Audi, relativně laciné náhradní díly, atd. - viz. starší příspěvky v téhle rubrice). Já osobně bych šel spíš do motoru 1.9TD/66kW, který mám v Tempře. Tak Ti přeji správné rozhodnutí a šťastnou ruku. Pavel. -
« Re: TIPO 1,7D - 91
Ja mam 2,0 Cromu 92/93 a 206 000 km bez poruchy motoru, ale bylo se o to starano jak v bavlnce.
Zjisti si kdo s tim jezdil a jestli jezdil na prohlidky atd...
Kamarad koupil Cromu z Italie a v 160 000 km mu vyletela ojnice z motoru :-(
Ale diesel by mel vydrzet jeste dyl. -
« TIPO 1,7D - 91
Zdravim vsechny priznivce Fiatu.
Mam prosbu o radu na porizeni TIPO 1,7D - 91.
Jedna se o kus se slusnou udrzbou a najetim cca 170t km.
Z Fiatu obecne mam smisene pocity.
Kdekdo ho je pomlouva a ja co vnich jel, tak me pripadali vcelku slusny odpovidajici typu,stari,vybave atak.
Hlavne by me zajimal nazor na motor.
Kolik asi muze jeste najet a jak vydrzi cerpadlo.
Diky za rady.
Honza -
« Fabia - auto roku v GB ještě jednou
Ani Fiaty si ve zmíněné anketě časopisu What Car? nevedly špatně. Fabia vyhrála anketu celkově a v kategorii Supermini, v kategorii Supermini bylo PUNTO II druhé (následovaly Fiesta a Yaris). MULTIPLA skončila druhá v kategorii MPV (zvítězila Zafira, následovaly MB A160 a Renault Espace). PUNTO II zvítězilo v kategorii Bezpečnost (za ním skončily Volvo-dětská sedačka Isofix a Renault). -
"-- skrytý --" 29.02.00 13:37
« Re: TIPO
Rodiče mají Tipo 1.6 (DOHC) 66 kW. Je docela hlučné a spotřeba je kolem 8-8,5 l (v zimě i 10 l). Motory DOHC prý nebyly zrovna nejlepší. Výkon je ale slušný a jízdní vlastnosti taky. Verze 1.6 1xOHC má výkon 55 kW (jestli se nepletu), ale také nižší spotřebu a je tišší. -
« Re: Fabia - auto roku v GB
Trefná poznámka, wolffe. :-)) Ale VW na to holt má; Škodovka zase dobře investovala. Např. ve francouzském časopise L´Auto Journal zvítězila Fabia nad domácím Peugeotem 206 - to bych od Francouzů nečekal! Možná by Fabia Combi mohla stát 336.900,- (tolik, co nejlevnější Octavia). To už by se v Křižovnické mohli chytit za nos a popřemýšlet nad dovozem Palia Weekend. Pokud jde o tu kvalitu zpracování, taky nevím. Zkusím se zeptat jednoho novináře, třeba mi to osvětlí. (Nejspíš redaktoři při testech vyrazí s vozy do pole nebo aspoň na kočičí hlavy a rvou to tam tak dlouho, dokud v některém z vozů nezačne COKOLIV drnčet nebo klepat, i kdyby to měly být redaktorovy klíče od bytu, které my vypadly na podlahu. Pak napíšou, že auto má horší kvalitu zpracování.) -
-
wolff 26.02.00 16:12
« Bez nadpisu
No a už by mě v celku zajímalo jak porovnávají tu kvalitu zpracování? Ať mi to nějaký "odborník" již zodpoví, protože fakt nevím. Když porovnám kvalitu zpracování v Bravě a u Octávky, tak ta působí jak levný bakelit(Octávka). Tak fakt nevím. A ještě sem nejel v hatchbacku, kterej by se na kočičích hlavách nerozehrál jak varhany. -
wolff 26.02.00 16:09
« Bez nadpisu
No nevím, fabia je autem roku v Anglii - To bylo drahý co? No ten kombik od ty Fabie je docel hezkej, ale Palio je hezčí. Myslím, že bude dražší(ten kombik) než těch 309 000.
No nejvíc se mi líbilo, když v hitu porovnávlai Boru s Octávkou - To sou úplně stejný auta, akorát Bora je novější. Myslím, že náhradní díly na Fabii budou dražší než na Punto...
A k tomu Typu - Proč by nemohlo najezdit ještě 100 000 km - motor to zvládne v pohodě, ale horší je to s výfukem, brzdama a podobně. Pokud je ale v dobrým stavu a měl majitele, kterej se o něj staral a není dovežený jako z 2 ruky z Itálie - tak no problema. -
« Bez nadpisu
Ahoj,
přátelé potřebuji radu. Mám možnost koupit FIAT TIPO 1,6i, r.v. 1990 v dobrém stavu, líbí se mi, ale má najeto 190000km. Potřeboval bych vědět, jak jsou trvanlivé motory. Nějaké
zkušenosti s provozem, nebo kde bych se mohl informovat nebo sehnat nějaké technické údaje. Uvítám i zprávu mailem. Díky fupa@volny.cz -
« Fabia vs Punto
To wolff a milco: díky za vaše ohlasy. V posledním AutoTipu (č. 4) teď vyšel srovnávací test Fabia vs. Punto a hádejte, kdo vyhrál - no, Fabia, ale jen těsně, díky lepšímu dílenskému zpracování a "komfortu cestování". Punto má zase lepší motor a útulnější interiér. Tak uvidíme... Jinak si myslím, že Punto je jediný skutečný konkurent Fabie na našem trhu, pokud jde o poměr cena-výbava-užitná hodnota. Třeba taková Corsa se taky dobře prodává, ale je už poněkud starší.
To wolff: Určitě, to, že české auto = nižší provozní náklady, platilo ještě u Felicie; u Fabie už ani náhodou. Docela si dovedu představit, jak se "fabiistům" budou protáčet panenky, až přijedou do servisu nebo si budou chtít koupit nějaké doplňky ke svým "miláčkům" (protože Fabia má ještě víc koncernových, tj. dražších komponentů než Octavia).
S tím Paliem Weekend je to docela dobrý nápad. Cenu Fabie Combi v základní verzi odhaduji na 309.900,- (ostatně, uvidíme snad v červenci, kdy by měla být uvedena na náš trh). Palio Weekend se montuje, myslím, v Polsku (?) a mohlo by být cenově konkurenceschopné.
Pokud jde o design Fabie Combi, asi to nebude žádný zázrak a bude se to blížit těm "špionážním" fotkám. Fabia Sedan je fakt děsná - asi to bude něco jako VW Bora. Ovšem na www.automedia-online.de je řada ještě horších obrázků.
To milco: Pukud ses už svezl novým Puntem, vyzkoušej ještě Fabii. Mě Fabie nepřipadá vevnitř nijak přehnaně prostorná a navíc má dost tvrdé sedačky - jsou jak lavice; to je fakt něco. -
« Re:
No Fabia sa casom zacne asi dobre predavat. Na Slovensku som videl zatial 4 /aj s tymi v predajni/ a nove Punto vidim takmer kazdy den. Doteraz je to dobrych 20 ks, aj ked musim uznat, ze Punto sa predava dlhsie. A co sa tyka porovnania FABIA je podla mna nula s /vraj/ dobrym podvozkom. Kufor len 248 l /Punto 297/ a Fabia je navyse vacsia. Este som v nej nesedel, takze toto je moj nazor. -
wolff 24.02.00 14:53
« Bez nadpisu
Bohužel Fabia i když myslím, že ne zcela oprávněně vyhraje z důvodu bombastické reklamy a přetrvávjícím názorům, že jde o české auto = nižší provozní náklady. I když Punto nabízí mnohem víc. Co sem viděl ty fotky sedanu a kombi fabie - kombi je v celku povedený, ale bude asi na náš trh drahý a ten sedan je k zblití.
K tomu Kombiku by to chtělo jako konkurenci Palio výkend -
« 1) Punto Kit 2) Tzv. "špatná pověst" fiatů
1) Start Punta Kit by určitě byla bomba, ale poslední zprávy hovoří o tom, že se pravděpodobně kvůli nedostatku financí neuskuteční (dozvěděl jsem se to před pár dny z "rallyových" zdrojů, kromě toho už se to objevilo i v tisku) - sponzoři zřejmě věnovali své peněžní prostředky někomu jinému.
2) Pokud jde o tzv. "špatnou pověst" fiatů, je to spíš záležitost setrvačného udržování určitého názoru navzdory tomu, že skutečnost není vůbec špatná.
Na závěr námět k diskusi: jak vidíte souboj vozů Škoda FABIA vs. nové PUNTO na našem trhu? -
wolff 21.02.00 10:04
« Bez nadpisu
No tomu se říká podpora německého průmyslu, což je vcelku přirozené, ale je škoda že to přebírají místní zakuklenci. Představte si, co by asi dělal němcký průmysl bez Wolfsburgu. Asi by byly v *. To je vidět dle dotací, který VW dostal když měl problémy.
Takže zdarec. Jo a porovnávat Punto s Polem je v celku troufalost. To můžeš porovnovávat žiguláka s trabantem, nebo já nevím co ještě. Je to prostě neporovnatelný. -
« Polo versus Punto
Tak dnes som si pozrel AutoMotorundSport na VOXe. Testovali Nove Polo GTi a Punto HGT. Hadajte kto na vyhral; Polo. Sice ma len motor 1.6l a Punto 1.8l uznali ho za vitaza aj napriek horsim jazdnym vykonm a mesej spotrebe. Asi si nevsimli, ze Punto ma silnejsi motor s vacsim objemom a preto ma prirodzene vacsiu spotrebu, ktoru nevedeli pochopit a dali to ako hlavny nedostatok. Dalej Puntu vytkli tvrdy podvozok /zrejme nevedia ani to, ze sportaky ho taky maju mat/, ze nema ESP a monoho ineho. Takze ako sa hovori nemci su "objektivny". zdar Fiatom -
wolff 19.02.00 13:26
« Bez nadpisu
No ono když se podíváte kolik je dopravních nehod v Itálii a ve Francii tak pochopíte o čem mluvím. Projet Paříží nebo Římem bez toho abyste do něčeho neťukli a nebo někdo do Vás tak to se rovná hotovému zázraku. No a pak tam něco může určitě vrzat.
A k těm papírům. Moje mazda má v techničáku, že je 1,6 a ve skutečnosti je 1,8. A hádejte proč to tak je když ji dovezli z Rakouska?
A myslím, že to auto za to nemůže. -
« Re: celnice
To muze byt dobre i kdyz bych chtel vedet jak se tam budou tvarit celnici az jim tam denne bude lamanou nemcinou volat 15 lidi a chtit informace...:-)
Reknu vam prihodu co se stala kolegovi - pravnikovi. Delal ve firme, ktera smelila s autama a vozili to z Polska, respektive asi ne z polska, ale byli to polaci a odkud to tahali nikdo nevi. Ke vsi spokojenosti obchodovali 1/2 roku a proslo pres nej mnoho aut. Vzdycky si od nich vzali par aut, v jednom jezdil zbyle prodal, pak prodal i to jedno a dostali dalsi varku. Pak se mu jedno auto v kterem jezdil zalibilo vice a rekl si ze by si ho koupil sam. Ale byl to nejakej Saab za 500 000 1 rok starej, tak s tim jezdil dyl a nakonec se rozhod ze si ho necha. Zjistil si na policajtech jestli neni kradeny, zajel do servisu aby se podivali jestli souhlasi cisla a neni to prebrusovany a zajel do nemec a rikal si, ze kdyz bude corovany tak to auto seberou a skodna bude firma a ne on. Vsechno probehlo OK a on toho Saaba koupil. Jezdil s tim k sve spokojenosti a v Francii s nim byl (zase pres nemecko) a za pul roku jel do Mnichova a na hranicich ho zastavili celnik se zeptal jestli je ta barva puvodni a on rekl ze ano a celnik vytahl spachtlicku, odtrhl tapecirung a zalovil v nejake spare...no a dotycny si volal TAxi na cestu zpet. Po 2 letech a nejakych 10 prujezdech celnici. Kdyz se dotazoval co se stalo bylo mu receno, ze auto pred 2 lety melo tezkou havarii (podle databaze), melo byt uplne zniceno a byla vyplacena pojistka. Auto nema pravo jezdit (byl to pojistovaci podvod a dotycneho pojistovaka taky zatkli). Na celnici se to dostalo od pojistovni az ted po 2 letech. Takze kolega - pravnik udelal maximum veci proto aby o auto neprisel a stejne o nej prisel. To je ale extremni pripad...:-) -
« Re: Re:
Doma mame uz tretiho Fiata (Uno 84, Croma 86, Croma 91) a se zadnym nebyly problemy. Jedine co na se na nich muselo vzdycky vymenit byl vyfuk.
A k tem papirum: Kdyz kupuju auto, tak ho kupuju podle toho, jak vypada a ne podle toho co je napsane v technicaku. Krom toho vzdycky volam na nemeckou celnici, aby mi zjistili, jestli cislo motoru a karoserie patri k sobe a jestli to auto nrni kradeny (nase databaze jsou peknej * a nechtel bych se vracet z dovolene a z hranic prijet vlakem -
« Re:
Nejhorsi je,ze si tyhle frajeri stezujou na Fiata
ale,ze ty vraky co prodavaj ve svym bazaru prodelali 2-3 bouracky a cena v Nemcich byla 100DM
to jim asi zrejmne nedochazi!Krome toho ti to
nadelej jako super cena a nazev jezdi dobre!Auto
v bazaru si muze koupit akorat totalni magor!Doufam,ze vsichni bazaristi zkrachujou! -
wolff 16.02.00 14:30
« Bez nadpisu
Danku ty seš vážně magor. Nesmíš prodávat auta ze šroťáku a snažit se je prodávat co nejlevněji. Fakt je ten, že bych nikdy nekoupil auto dovezený z Itálie, i kdyby to byl samotný Rols, nebo cokoliv jinýho. Auta v Itaálii a stejně tak ve Francii hrozně trpí. A papíry? To je snad vaše chyba ne? -
« Re: Fiat?!?!
Teď vlastním nový model Punta,je to můj první Fiat,začínal jsem na škodovkách,měl jsem Fiestu,Clio,Polo(poslední model),každý auto mělo nějaký problémy - nebyly nový.Teď jsem max.spokojen - ticho,žádný vrzání,solidní jízdní vlastnosti a poruchovost?To se ukáže časem.Před koupí jsem viděl u kolegy dlouhodobý test v Autobildu Punta 55 na 100t.km. Za celou dobu měl 8 závad(lehkých -žárovky,špatný kontakt,klička u oken...)a to myslím není špatná vizitka.Na Primě v pořadu jízda hodnotili ojetá Punta - podle TUV do 5ti let nadprůměrná spolehlivost,trvanlivé zavěšení,bezproblémová elektrika,...Např. Renaulty,Oply,VW podle anglického prestižního časopisu WhatCar jsou daleko poruchovější. -
"-- skrytý --" 16.02.00 08:12
« Re: Fiat?!?!
Opravdu nazor jak z nejakyho casopisu. To, ze nesedi papiry neni vinou Fiatu, ale podvodniku, co se zabyvaj jejich smelenim. Ohledne kvality, nevim kde jsi to sebral, sam mam uz tretiho Fiata (Regata, Uno, ted Punto) a s ani jednim nebyly a nejsou problemy. Ohledne nejakyho vrzani, tak nejhorsi, ale jen relativne, protoze stejne stary VW Passat souseda vrze jeste vic, byla Regatta, s Puntem tyhle problemy prestaly uplne. Co se tyce kvality pouzitich materialu, tak to je blabol zavedenej nemeckym tiskem, prece neznamena, ze kdyz je neco "lacine pusobici", ze je to nekvalitni. A posledni comment, co se tyce majitelu autobazaru, tak s tema mam jen ty HEJHORSI zkusenosti, takze jim neverim ani dobry den, natoz neco z branze. Jen koukaj jak cloveku vnutit auto a pak se na nej vykaslat. Fiatu zdar, zdravi Octan. -
« Re: Fiat?!?!
To je nazor jak s Bildu :-)))
Ja nez jsem kupoval auto, tak jsem se takto poptaval a to byly paradni cuky :-)
1, Hlavne nekupuj BMW, furt se to sere a jsou drahy nahradni dily. Nedoplatis se.
2, Kup BMW - paradni povezenicko a nahradnich dilu jsou plne srotaky.
3, Nekupuj Japonce, nedoplatis se ND a jsou to sity.
3, Kup Japonce, to jsou drzaci, nic se na nich nesere a jsou toho plne vrakace.
4,5-65, Kup MB, nekupuj MB, kup Peugeota, nekupuj hlavne Reugeota, Renolt je dobre, v zadnem pripade nekupuj Renolta.
Z dost velkeho odstupu jako laik, jsem v prve rade pochopil ze absolutne nejde o znacku, ale o puvod a predchoziho majitele.
-
« Fiat?!?!
Zdravim vsechny Fiatisty a uprimne je lituju.Fiat je to nejhorsi co Vas mohlo potkat.Horsi uz je jenom VAZ.Vlastnim autobazar a to co jsem zazil s Fiaty za ty dva roky mi vzalo hodne zdravi a pohody.Absolutne nesedi papiry,asi devadesat procent dovezenych fiatu je minimalne o pet let starsich nez je uvedeno v TP/jestli se ten car papiru tak da nazvat/.Dalsi vec je absolutni poruchovost,snad vsech modelu co mi prosly rukama.Mizerne dilenske zpracovani-vsechno vrze a skkripe,nekvalitni pouzite materialy a to i u nejnovejsich modelu.Podotykam ,ze to neni jen ma zkusennost,shodli jsme se na to se vsemi majiteli autobazaru v okoli.takze Vam radim zbavte se tech * a kupte si poradna auta!!
P.S.Nechapu jak si mohou Italove dovolit vyrabet takova shitovni auta v dnesnich drsnych konkurencnich podminkach... -
« PUNTO-jízdní dojmy
Konečně jsem měl možnost projet se (jako řidič) s novým Puntem na trati cca 15km. Šlo o motor 1,2 8V, s pětidveřovou karoserií. Sám vlastním 4roky staré Punto 1,1 55 5D.
Mohu Vám všem sdělit, že v novém jsem se cítil více než dobře, podvozek prodělal hodně změn a je to poznat při všech manévrech. Asi nejvíce mě překvapilo hladké projetí dírami na vozovce, které jsem skoro nepocítil. V interiéru je oproti starému více ticha (i při rychlostech okolo 120 km/h a motor je dostatečně živý. Věnec volantu je silnější a mě lépe padnul do ruky (a to nemám zdaleka dlaně jako Arnold). Spojkový pedál jde sešlapovat lehce.
Jako zápor vidím nepříliš účinné brzdy a nepřirozenější výhled z auta vpřed (menší čelní sklo, hluboká palubovka, silný A-sloupek) a vzad (tři opěrky hlavy).
Po """jízdě""" jsem nasednul do mého Punta r.v.96, "ztuha" zmáčknul spojkový pedál, s "obtížemi" otočil volantem /bez serva/ a s nepříliš valnou akcelerací jsem vyjel na cesty plných děr a tudíž i patřičnými rázy do přední nápravy. Jsem si ovšem vědom, že mé Punto je koncepčně min. 7 let staré. Dnes mohu konstatovat, že TO nové Punto je opravdu o hodně dál... -
« Punto
Včera dopoledne jsem si byl pro své první nové auto: Fiat Punto 1,2ELX.Jedná se o ten model,na který Fiat poskytuje 30t.Kč slevu.Jinak mé dojmy jsou zatím velice pozitivní,včera jsem najel cca 300km.Dnes půjdu dřív z práce a někam vyrazím.Kolega co má Octavii 3dny byl překvapen tichostí i samotnou jízdou v tak "malém" autě. -
« Croma 93
Dělaly se i v roce 93. Zdroj: Autokatalog "Bildu", ten co se dá u nás koupit kaľdý rok. To je jak s Themou. Dělala se i v roce 94, ale kaľdej bazarista ti bude tvrdit, ľe najmladąí jakou kdy viděl byla ta z roku 91. Přitom kolega v Německu má krasavce z roku 6/94 a jeątě v kombiku. Jako nová. Co se týče karburátorových versí, viděl jsem např originál Ford Sierra, r.v. 92 s karburátorem, na motoru, který jsme měli ve firemní Sieře r.v. 1985 se stříkačkou MPI! Pro různé nenáročné trhy se podle mne dělaly karburátory aľ do roku 1994 a "někdy i více" PTD -
« Re: Kdopak ma Cromu?
No historie to je prave v pohode. To je koupeno nove v CR v roce 1993, mam to od druheho majitele, pricemz v letech 1993-5 s tim jako prvni jezdil snad reditel ceskeho zastoupeni Fiatu a mam podezreni, ze na vlastni zadost si do jedne z poslednich Crom co se vyrobili nechal namontovat karbenatek nebo nevim co to je.Kdyz je na to nekdo kouka, tak jenom krouti hlavou :-)