FIAT - CLUB
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
JTF 06.06.00 08:38
« to Dj_tee
Nedokážu to asi dost dobře popsat, na karburátoru někde zboku je přišroubovaná taková černá krabička z umělé hmoty. Všechny 4 šrouby jsou zaplombované. Prý se musí měnit celý díl, který ale stojí 15t.Kč. Dá se ale sehnat starší za cca 1-5t.Kč. Problémy vyvolané škrtící klapkou jsou mj.: samovolné zvyšování otáček na volnoběh, někdy motor chcípne, jindy tam jde moc paliva(dusí se),atp. Ale samozřejmě netvrdím, že máš zrovna tento problém, ale prý je to poměrně časté u starších aut. -
« Re: Starsi Bravo
To Hudy:doporucuji silne VW,nebot od Fiatu muzes cekat jen zklamani.Radeji si priplat na VW,nebo budes nestastny.Pamatuj,kdyz fiat,tak jedine novy-zivotnost tak tri roky/myslim bez problemu/,tedy jestli Ti nevadi,ze vsechno povrzava a skripe uz u noveho.Pokud chces auto do 200 000 Kc,doporucuji Feldu dva roky starou,pomerne slusne zpracovani a bezproblemovy provoz.Zvaz to... -
« Starsi Bravo
Ahoj vsichni, mam uz dlouho F tipo a chtelo by to zmenu. Ne ze by mi Tipo neslouzilo, dokonce je v solidnim stavu, ale preci jen jsem zacal hodne jezdit a uvazuji nad autem tak do 200 tis. Kc. Zatim jsou mi kandidati Bravo, WVento, Opel Astra, Peugeot 306. Jaky motor u Brava doporucujete? Staci ten 1,2? MF pise na mozne problemy s motorem 1,6, co je na tom pravdy?Diky za info. -
« Levný střešní nosič
Zdravím příznivce Fiatu. Vím, že to tu není žádná inzerce, ale kde jinde shánět věci na Fiata než zde. Sháním střešní nosič na FIAT TIPO 5dv. i starší, tak do 800-1000 Kč. Pokud někdo má dejte prosím vědět na fupa@razdva.cz.
Mám ještě jeden problém se svým "Fidem". Je to 1.6i DOHC a při jízdě se mi sem tam na chvíli rozsvítí kontrolka vstřikování. Nevíte někdo co by to mohlo být. Prý snad vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu ??? Dík za odpovědi. -
« TIpo 1.4
Zdar vsichni chtel bycj se optat jesli nema nekdo skusenosti z .... Mam Tipo 1.4 Strikane r.v. 89 a muj problem spociva v tom ze kdyz je motor studeny ale neky i pri teplem motoru se mi kdyz vise zmacknu plynovy pedal auto strati vykon (asi se prechlasta) a po chvilce zase zabere je to neprijemne napr. kdyz se na krizovatce pusti rychleji spojka malem to zdechne a pak z nenadani zabere az se protoci kola. Cidla bych mel mit v poradku meril sem to a ukazujou to co by mely. Nevite tedy nekdo jak by to slo zestelovat ? Predem diky za kazdou radu. -
« Re: vrzání přední nápravy
Koukám, že to tady zase žije, tak si odpovím sám,protože jsem pod to auto v pondělí vlezl.Pořád jsem hledal nějakej "silenblok"kterej bude vymačkanej,ale nakonec to bylo to co jsem si nechtěl připustit-spodní kulový čep ramene.Spravila to injekční stříkačka s trochou oleje.Ale ten kulák se bude muset udělat.Teď je auto zas tichoučký. -
« vrzání přední nápravy
Chci se zeptat majitelů TIPáčů, jestli se nesetkali s vrzáním předni nápravy.Myslím si ,že mi to zečlo dělat až při těchto letních vedrech a je to podobný jak to dělaly favority (takový gumový vrzání hlavně při rejdování a přejíždění větších nerovností na pěkné silnici je klid).Taky mi to někdy klepne jako by byl volnej nějakej kulák nebo stabilizátor nebo ramena,ale při prohlídce na kanálu žádný vůle patrný nejsou.Napište své zkušenosti s přední nápravou.Dík. -
« Re: TIPO-LPG
Prestavby se oficialne rozdeluji na hromadne a individualni. Hromadnou prestavbou se rozumi prestavba do nekterych typu vozidel (vetsina Skodovek, velice malo dalsich) a schvaleni na DI za 10 Kc (=zadarmo). S jinym typem (Tipem :-)) bez katalyzatoru, popr s nerizenym musite jit pak na emise. Mate-li auto s rizenym kat., musite do "uznane statni zkusebny" a pak na DI -- za 7500 Kc. Cena zarizeni (samotneho) je 13 000 - 40 000 Kc (myslim, ze jsem se o to na Cromu zajimal a stalo cca 25 000 Kc + prace. Takze ;-)
Zdroj www.lpg.cz -
« TIPO-LPG
Zdravim vsechny Priznivce FIATu. Mam TIPO 1.4 karb., r.89 130 tis. Sem tam jezdim i pres 160. Uz pri 3000 ot. je motor dost sliset. Neda se to nejak odhlucnit? Taky bych to rad predelal na lpg a chtel bych vedet na kolik mne to prijde, jak to jede atd. V autech se vubec nevyznam, takze mi vsechno dela znamy. Diky za kazdou radu.
jirka.veselsky@atlas.cz -
« Punto
Ve stredu sem cetl srovnavaci test v MF a na nove punto meli opet stary znamy argument spatne dilenske zpracovani. Mate s timto autem nekdo podobnou zkusenost, zda se mi ze nekdo nekde jednou napsal na adresu fiatu ze ma spatne zpracovani a od te doby to vsechni ti pisalkove opisuji. -
"-- skrytý --" 19.04.00 10:19
« Re: Informace o Fiatu Tipo
Ono to Tipo není moje, ale rodičů. Já mám Š125 LPG ;-)
Ale k tomu Tipu. Je to 1.6/66 kW DOHC, r. 1991. Problém je, že to bylo od předešlého majitele bourané a po té amatérsky (to je slabé slovo) "opraveno". Svařovaný blok motoru (!), místo krokového motorku regulujícího volnoběh byl korkový špunt, na desetkrát svařený výfuk... Atd. No hrůza. Už se nám to ale podařilo (za nemalý peníz) řádně opravit. -
« Re: Informace o F Croma 2.0ie
> Mam presne 100 koni a 168 kroutak pri 2500 ot.
Nevis kde sehnat nejake info? Ja ani nevim, co tam mam za motor :-) V technicaku je 85 kW, ale ja jsem si koupil knizku k Tipu a tam je jenom 2.0i 83 kW. Zajimali by me treba prubehy momentu, nejake informace o elektrice (popisy konektoru, vedeni kabelu), protoze kdyz tam neco opravuju, tak mi dlouho trva, nez prijdu na to kam to vede. A ono rozebirat pristrojovku kvuli kazdej blbine abych vedel kam vedou kabely je nanic. -
« FIAT Coupe 2.0 16V
Zdravim vsetkych Fiatakov !
Zhanam servisnu knihu na Coupe 2.0 16V rv. 96. Aspon prefotit (odmena ho neminie). Fiat distributori na mna seru (pardon ale inak sa to neda napisat). Skusil som aj distributora v Cechach ... a ... prd. Keby mi niekto aspon poradil s elektrikou (aspon popis poistiek). -
« Re: Informace o F Croma 2.0ie
Mam kabenatek, takze chip me asi nepomuze :-) Olej me chcije taky...ale nic vazneho, musim na wapku a vymenit jednu hadici nebo jenom utahnout.
Jinak to auto jede 180 km/h problem je ze to proste nema kratkodoby vykon, proste se to pomalu rozjizdi, ale pak to jede...
Mam presne 100 koni a 168 kroutak pri 2500 ot. -
« Re: Informace o F Croma 2.0ie
Ja vim, ze ti nepomuzu s tim, proc ti to netahne, ale...
Taky mi to nejelo -- max 120 (jo, to je jako by tomu nekdo upravil chip v pocitaci na nase dalnice), vubec to do kopce netahlo -- musel jsem i pri 90 podradit na trojku, aby to jelo! Tak me to nasralo, a zacal jsem to rozebirat (motor), promerovat vsechny cidla. Nakonec jsem jedno cidlo vymenil a po sundani krytu vackovych hridelu jsem zjistil, ze mezi zdvihatka ventilu a vacku nedam ani mou nejslabsi merku (0.10 mm) -- tak jsem tam dal nove vymezovaci desticky a ted to jezdi jako drak...
Take jsem pri tom sundal rozvodovej remen a div ze malem z nej nezacali odpadavat ty zuby -- byl to original a aouto ma na tachometru 160 kkm. Docela jsem se zapotil, kdyz jsem videl, ze je polovina zubu jiz napul utrzena... Hruza.
Jeste tak zamezit tomu uniku oleje a bude to zas jak novy -- olej tam chcije jak z kropace... -
« Re: Informace o F Croma 2.0ie
To s tou hadickou to jsi presne popsal podtlakovy ekonomer. Mam ho taky. Ohledne vytaceni motoru jsem taky nevedel, mam nalitany pred 206 000 km, takze to tocim mximalne do 3500 -4000 ot/min, a radim nekde okolo 3000. Me teda 5 ani 4 netahne vubec, nejlip tahne 2ka :-) a trochu trojka, ale to musim mit pedal na podlaze a pockat si asi 0,5 - 1s. -
« Re: Informace o F Croma 2.0ie
Tak jo. Je to tedy ekonomer. A uz nikdy ho nebudu nutit chodit do cervenych cisel.
Tedy... Ono to tak krasne jede (kdyz se na to slapne) ... :-)
Kdyz uz jsme u te spotreby -- jak s tim jezdit, aby to zralo malo, a aby se to motoru libilo? Ona ta petka tahne uz dost brzo (1500), tak jake jsou minimalni otacky, aby se ten motor nepodtacel? Maximalni vim -- to jsou ty cervene na otackomeru... -
« Re: Informace o F Croma 2.0ie
Ekonomer? Zezadu k tomu vede hadicka, ze ktere fouka vzduch -- vypadla mi, furt tam neco sycelo, tak jsem to zjistil. Na druhe strane vede k sani (za klapkou). Ze by tu byla nejaka souvislost s ekonomerem?
Vsim jsem si, ze kdyz akceleruji, tak to projede do cervene, tam se to drzi a jak to zrychluje, tak to pomalu leze zpet na bilou. Vyznam mi byl (a je) nejasny... Takze asi neco ve smyslu "mate stlaceny pedal vice nez musite (na soucasne otacky)". -
« Re: Informace o F Croma 2.0ie
Merkou je hladina v poradku, takze asi zavada na elektrice... A co se tyce tlaku -- to je ten "budik" vlevo, co jsou tam huste carky (bile) a vpravo na stupnici jeste hustsi cervene? (je tam u toho nejaka znacka jakoby stojan na pumpu (benzin to neni) a vevnitr nejake + a -). -
« Informace o F Croma 2.0ie
Nazdar lidi.
Sháním někoho, kdo má Cromu 2.0ie r. v. 87, abysme trochu pokecali. Zajímají mě nějaké technické informace -- něco o elektrice (k čemu jsou na motoru jednotlivé sondy, kam vedou -- popis konektoru), třeba taky něco o spotřebě -- čím ji ovlivnit, co brzo odchází.
Konkrétně by mě zajímala ta sonda, co je mezi svíčkama -- tři kaabely, dva do jednoho konektoru. Ty konektory lze navzájem přehodit, tak nevim, jestli jsem je zapojil správně. Taky mi svítí kontrolka oleje (na panelu autíčko vlevo dole) -- to je tlak, nebo hladina? Který čidlo to je a kam vedou kabely?
Zatím se mějte.
BoB -
« Re: Bezpečnost Punta II
Když jsem v Puntu seděl, skoro bych takovýmu hodnocení nevěřil... No ale je to pohodička, neznám podobný takhle útulný autíčko. Snad je to pohodlíčko a útulnost až nebezpečný - připadal jsem si jako kotě ve vystlaným košíku a v pohodě bych tam usnul. Taky máte dojem, že nový Fiaty voněj nějak příjemněji než jiný auta? Nechci posuzovat kvalitu podle vůně, ale Fiat je prostě nejvoňavější, tvrdí moje drahá polovička a výjimečně s ní souhlasím:-)). Ale abych jen nechválil - nabízejí tady Mareu za 409.000 Kč, pokochal jsem se, poseděl v ní, pak jsem sednul do nový Nubiry (Daewoo) za 420.000, no a ta Nubira je interiérem i výbavou minimálně o půl třídy vejš, než Marea :-((. -
JTF 05.04.00 08:25
« Bezpečnost Punta II
Podle nejčerstvějších informací dopadly Crash testy dle Euro-NCAP Fiatu Punto na výbornou. Vůz byl oceněn 4 hvězdičkami což je maximum:Doslova se tam píše "Fiat Punto je na špičce v bezpečnosti, nejvyšší vyznamenání zasluhuje vynikající ohrana cestujících,což potvrzuje promyšlený bezpečnostní-koncept Fiat Punto. Test obsahuje dvě části:čelní náraz v 64km/h proti bariéře přesazené o 40% a boční náraz v 50km/h. Oba tyto testy zvládlo Punto bravurně.Po nárazu zůstala kabina pro cestující stabilní a dveře šli bez problémů otevřít. Ochraný účinek při bočním nárazu byl velmi dobrý psal tester do protokolu. Výsledek - velmi zasluhující doporučení".Fiat prý použil při konstrukci Punta II vysokopevnostní ocel "Dualphase" a je to znát. Je tam toho ještě daleko více, tohle je jen úryvek
-
« Re: Nejlevnější Punto
Milý Zare, já se zatím spíš hlavně odhodlávám si takhle malý auto koupit. Hodně dlouho jsem si nevezl zadek v autě kratším než 4,9m a pod 3 litry objemu motoru, ale stálo to strašný prachy, a tak se teď z nouze kodrcám v maličkém rezavém Golfu a trochu se v něm bojím... Docela bych uvítal diskusi na téma "bezpečnost malých aut a Punta zvlášť". Neznáte někdo nějaké statistiky nehod z Itálie, zaslíbené země pro malá auta - typy úrazů, následky po střetu fiátka s něčím větším, ... ? -
« Nejlevnější Punto
Ahoj fiatisti, prosím, poraďte mi. Chci koupit malé auto s laciným provozem. Myslím, že Punto II bude asi to pravé - ale jaké? Má smysl kupovat diesel? Je o dost dražší, než benzín a spotřeba je úplně stejná, aspoň podle výrobce. A co přestavba na plyn, dělá ji i přímo Fiat? Najezdím ročně cca 25.000 km převážně po Praze. Díky za všechny příspěvky.
Kid Lomihnát -
« Re: Vsem
Ještě tohle. S akcí souhlasím, ty ceny benzínu jsou hrozný, ale asi neprotestujte proti těm pravým. Za 1. ropní magnáti nás asi těžko vyslyší.
Za 2. vyskokou cenu benzínu tvoří zejména
spotřební daň a DPH.
Takže se vlastně výše daně za benzín
zvyšuje úměrně s cenou benzínu.
Protestovat by se mělo proti vládě nebo poslancům,
kteří nás ničí vysokou spotřební daní. A to ji ty magoři chtěj ještě zvýšit (abychom byly u EU dobrý). Už mě to pěkně s..., jak se přibližujeme EU (v německu cena benzínu 2 DM, u nás 30 Kč a těď si spočtětě kolik si koupí za průměrný plat litrů něměc nebo čech).
-
JTF 22.03.00 15:00
« Bezpečnost PUNTA
Podle nejčerstvějších informací dopadly Crash testy dle Euro-NCAP Fiatu Punto na výbornou. Vůz byl oceněn 4 hvězdičkami(max.je 5:Doslova se tam píše "Fiat Punto je na špičce v bezpečnosti, nejvyšší vyznamenání zasluhuje vynikající ohrana cestujících,což potvrzuje promyšlený bezpečnostní-koncept Fiat Punto. Test obsahuje dvě části:čelní náraz v 64km/h proti bariéře přesazené o 40% a boční náraz v 50km/h. Oba tyto testy zvládlo Punto bravurně.Po nárazu zůstala kabina pro cestující stabilní a dveře šli bez problémů otevřít. Ochraný účinek při bočním nárazu byl velmi dobrý psal tester do protokolu. Výsledek - velmi zasluhující doporučení" Je tam toho ještě daleko více, tohle je jen úryvek -
« Vsem
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !
Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
Je nejvyšší čas na reakci postižených.
Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
Rozhodující den je 30. dubna 2000.
Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
Děkuji
----------------------------------------… /> Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
----------------------------------------… />
těchto vozů.Mám zájem o jeho koupi.
Spotřeba,poruchovost,jízdní vlast.